abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 19:16:59 #51
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34131172
- Voor elke 1 a 2 glazen alcohol ook een glas water drinken.
- Tussendoor en voor het slapen gaan een redelijk stevige maaltijd eten.
- Voor het slapen gaan een hooggedoseerde multivitamine nemen.
- Preventief voor het slapen gaan ibuprofen, naproxen of iets dergelijks nemen.
- Voldoende uitslapen.

Zorg ervoor dat je voldoende magnesium, calcium, kalium, natrium en B-vitaminen binnenkrijgt voordat je gaat slapen. Dus bananen, eieren, volkorenbrood, kaas, patat, vlees, groente, etc. gaan eten.

Al met al zal je kater is echt een stuk minder worden als je bovenstaande dingen doet, trust me!

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34131687
quote:
-Voor elke 1 a 2 glazen alcohol ook een glas water drinken.
ga ik proberen lukt alleen niet in de kroeg (ga ik iig niet doen) , maar wél tijdens in drinken. Deed ik eigenlijk al, maar alleen water drinken tussendoor hielp ook niet
quote:
- Tussendoor en voor het slapen gaan een redelijk stevige maaltijd eten.
Tussendoor gaat lastig worden maar ná het stappen een lekker broodje kabab halen moet lukken
quote:
- Voor het slapen gaan een hooggedoseerde multivitamine nemen.
Wat bedoel je hiermee Vitaminepillen of een vitaminedrankje? En welk merk/type dan bijv.
quote:
- Preventief voor het slapen gaan ibuprofen, naproxen of iets dergelijks nemen.
Paracetamolletje ook goed? Want die dingen die jij noemt kunnen nogal vervelende bijwerkingen geven
quote:
- Voldoende uitslapen.
Moet ook wel lukken
quote:
-Zorg ervoor dat je voldoende magnesium, calcium, kalium, natrium en B-vitaminen binnenkrijgt voordat je gaat slapen. Dus bananen, eieren, volkorenbrood, kaas, patat, vlees, groente, etc. gaan eten.
nja als ik lazerzat thuiskom moet ik denk ik niet alles door elkaar gaan vreten, maar kan natuurlijk altijd wat bananen en wat kaas naar binnen werpen...
quote:
Al met al zal je kater is echt een stuk minder worden als je bovenstaande dingen doet, trust me!
Zal het proberen!! THx ii voor je tips
Haleloeja
  maandag 16 januari 2006 @ 19:40:20 #53
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34132151
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:28 schreef Gelderland het volgende:
ga ik proberen lukt alleen niet in de kroeg (ga ik iig niet doen) , maar wél tijdens in drinken. Deed ik eigenlijk al, maar alleen water drinken tussendoor hielp ook niet
Als het je tussendoor niet lukt, dan gewoon vlak voor je gaat slapen 1 a 2 liter water wegdrinken.
quote:
Tussendoor gaat lastig worden maar ná het stappen een lekker broodje kabab halen moet lukken
Tussendoor eten moet vast wel lukken, gewoon ff uit de kroeg gaan en naar een cafetaria lopen.
quote:
Wat bedoel je hiermee Vitaminepillen of een vitaminedrankje? En welk merk/type dan bijv.
Een vitaminepil, zoals Solgar, Orthica of iets dergelijks. Zolang die maar hooggedoseerd is, dus NIET Centrum, Dagravit, Davitamon of zoiets, die zijn te laag gedoseerd.
quote:
Paracetamolletje ook goed? Want die dingen die jij noemt kunnen nogal vervelende bijwerkingen geven
Ja hoor, wat voor jou het beste werkt.
quote:
nja als ik lazerzat thuiskom moet ik denk ik niet alles door elkaar gaan vreten, maar kan natuurlijk altijd wat bananen en wat kaas naar binnen werpen...
Gewoon wat voedzame dingen naar binnenwerken, dus geen witbrood, snoep, koek, etc.
quote:
Zal het proberen!! THx ii voor je tips
Your welcome!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34147779
Ik heb ook al jaren na elke stapavond een redelijke tot flinke kater. Zelfs als ik maar 5-6 bier heb gedronken voel ik het een beetje. Na een flinke avond doorhalen (15 - 20+ drankjes) ben ik de volgende dag echt helemaal gaar en hoofdpijn en misselijk. En geloof me alles geprobeerd, liters water drinken, vet eten voor het slapen etc. Niets helpt de kater blijft erg heftig. Wat bij mij redelijk vreemd kan zijn is het het feit dat ik niet echt snel zat word. Dus na 5-10 bier voel ik me redelijk nuchter maar wanneer ik wakker word voel ik toch dat ik de avond van te voren wat heb gedronken.

Er zijn gewoon mensen die de pech hebben om erg snel een vervelende kater te krijgen.

En dan toch stug doordrinken met stappen
pi_34157194
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 02:12 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik heb ook al jaren na elke stapavond een redelijke tot flinke kater. Zelfs als ik maar 5-6 bier heb gedronken voel ik het een beetje. Na een flinke avond doorhalen (15 - 20+ drankjes) ben ik de volgende dag echt helemaal gaar en hoofdpijn en misselijk. En geloof me alles geprobeerd, liters water drinken, vet eten voor het slapen etc. Niets helpt de kater blijft erg heftig. Wat bij mij redelijk vreemd kan zijn is het het feit dat ik niet echt snel zat word. Dus na 5-10 bier voel ik me redelijk nuchter maar wanneer ik wakker word voel ik toch dat ik de avond van te voren wat heb gedronken.

Er zijn gewoon mensen die de pech hebben om erg snel een vervelende kater te krijgen.

Dat heb ik dus ook.

Behalve afgelopen zondag, toen had ik gek genoeg nergens last van en ik had toch behoorlijk wat gedronken (bier, Jägermeister). Ik snapte er zelf echt helemaal niks van. Enige wat anders was: normaal gesproken duik ik na 6 km naar huis fietsen gelijk m'n bed in. Dit keer was ik bij een vriend en hebben we eerst nog tot half 6 een film gekeken. Daarna ben ik naar bed gegaan en heb tot half 9 geslapen ofzo, niet erg lang in ieder geval. Was de volgende dag wel moe maar geen kater.
Signature
pi_34157215
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:28 schreef Gelderland het volgende:
[..]

[..]
Paracetamol icm alcohol is volgens mij ook niet zo'n goed idee
Signature
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:49:19 #57
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_34157954
Pijnstiller Ibuprofen/paracetamol niet doen. Krijg je alleen maar meer last van je maag. Het zijn namelijk ook pillen waarbij je op maagzweren moet letten en zullen dus wel de maag aantasten.

Wel doen: De volgende dag flink eten en drinken. Met raam open slapen (frisse lucht is heerljik)
En voor het slapen gaan flink wat vocht innemen. 1 a 2 glazen water helpen al een hoop.
Een tering stuk terug fietsen naar huis. Bewegen zorgt naast voor frisse lucht ook voor een snellere bloedsomloop en helpt schadeljike stoffen verdwijnen

NIet doen de volgende dag: Alleen Koffie (droogt ook uit), sinasappelsap (krijg je het zuur van)
pi_34158008
Fruit, water en HARING (zurr of zout)
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:51:40 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34158024
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:26 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Paracetamol icm alcohol is volgens mij ook niet zo'n goed idee
Valt wel mee. Het levert geen maagproblemen op zoals aspirine, maar je lever krijgt nat. wel een extra opdonder. Toch werkt paracetamol icm whisky erg goed tegen hoofdpijn. Of het ook tegen een kater werkt weet ik niet..
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:09:29 #60
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34158634
quote:

Hier nog een lotgenoot

Ik ben dus wel eens 2 dagen ziek geweest van 6 flesjes bier, en mijn ouders maar zeuren dat ik gewoon niet zoveel moest drinken en mijn grens moest leren kennen

Ik heb echter ontdekt dat het vooral het bier is waar ik koppijn van krijg, zuip ik een hele avond baco & wodka jus dan heb ik hoogstens wat hoofdpijn / duf. (stukken beter dan een hele zondag kotsend op bed liggen ). Ik las ook iets van dat je geen kater krijgt als je alles eruit gooit. Nou ik kan vertellen dat dat bij mij niet werkt. Op oudjaarsavond kwam om 11.50 die hele fles wodka er weer uit (en dus ben ik op bed gegaan nog voordat ik iemand gelukkig nieuwjaar kon wensen ). De volgende dag was ik echter zieker dan ooit, constant overgeven, moe, koud, etc. etc.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:12:36 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34158734
quote:

Wat bij mij redelijk vreemd kan zijn is het het feit dat ik niet echt snel zat word. Dus na 5-10 bier voel ik me redelijk nuchter maar wanneer ik wakker word voel ik toch dat ik de avond van te voren wat heb gedronken.

Dat vetgedrukte zit het misschien in.. Ik merk zelf redelijk snel de effecten van alcohol, maar een kater heb ik dan weer nooit.
pi_34159524
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:09 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Hier nog een lotgenoot

Ik ben dus wel eens 2 dagen ziek geweest van 6 flesjes bier, en mijn ouders maar zeuren dat ik gewoon niet zoveel moest drinken en mijn grens moest leren kennen

Ik heb echter ontdekt dat het vooral het bier is waar ik koppijn van krijg, zuip ik een hele avond baco & wodka jus dan heb ik hoogstens wat hoofdpijn / duf. (stukken beter dan een hele zondag kotsend op bed liggen ). Ik las ook iets van dat je geen kater krijgt als je alles eruit gooit. Nou ik kan vertellen dat dat bij mij niet werkt. Op oudjaarsavond kwam om 11.50 die hele fles wodka er weer uit (en dus ben ik op bed gegaan nog voordat ik iemand gelukkig nieuwjaar kon wensen ). De volgende dag was ik echter zieker dan ooit, constant overgeven, moe, koud, etc. etc.
11.50 is wel vroeg hoor

De hele zondag kotsend op bed liggen heb ik dan niet, maar wel stevige hoofdpijn en dergelijke. Dat je een mindere kater krijgt door Baco en Wodka Jus kan wel kloppen. De cafeïne in cola werkt namelijk pijnstillend en in jus zitten natuurlijk vitaminen. Daarnaast droogt het ook niet zo snel uit als bier natuurlijk.
Signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')