Je hebt wel een andere nationaliteit op het moment dat je niet meer beschikt over je Nederlandse nationaliteit. Het is dus niet zo dat je opeens zonder paspoort zit en statenloos bent.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:42 schreef Locusta het volgende:
Geen sofinummer meer (en alle bijkomende gevolgen: geen werk, geen inkomen, geen sociale verzekeringen, etc)
Je kan je niet meer identificeren...
Je kan in principe het land niet meer uit....
etc..
Je Sofi blijft gewoon bestaan ... ik heb 3 landen een sofi ....:)quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Ehrm, aangenomen dat het van je wordt afgenomen//je doet er afstand van -> je had dan wel een sofi# , wat gebeurt daar dan mee?
Nee, er zijn allerlei verdragen ter voorkoming van dubbele heffing; daarnaast is er nog een extra belastingkorting voor mensen die in meer landen werken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er zijn wel speciale fiscale tarieven voor buitenlanders....
Lijkt me sterk.quote:Op zondag 23 oktober 2005 08:03 schreef fernando_redondo het volgende:
Maar waarom wil de TS zijn Nederlands paspoort kwijt raken?
Klopt.quote:Op zondag 23 oktober 2005 08:26 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat zou betekenen dat iedere zwangere asielzoekster naar Nederland zou komen
Reken daar maar niet zo snel op. Als je in NL woont, dan ben je binnenlands belastingplichting; verblijf je meer dan 180 dagen in het buitenland (en ik meen dat daar ook nog het 'minimaal in 2 landen' criterium bij hoort) dan is er wel een belasting-korting regeling, maar ook die is weer afhankelijk van de concrete situatie en de belastingverdragen die van toepassing zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2005 08:03 schreef fernando_redondo het volgende:
Als je in Nederland woont en meer dan 180 dagen in een ander land verblijft betaal je in elk geval nergens belasting.
Een kind van een niet Nederlander krijgt maar op 1 manier automatisch het nederlanderschap, namelijk indien 1van de opa's en oma's hier woonde ten tijde van de geboorte van de vader danwel moeder, bovendien moet het kind hier hoofdverblijf hebben.quote:Op zondag 23 oktober 2005 08:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Klopt.![]()
Mits haar kind in NL geboren wordt natuurlijk.
En terecht.
Ik hoorde van de zomer op de radio het verhaal van een man die al jaren probeerde de Nederlandse nationaliteit terug te krijgen maar die hem niet kreeg. Hij was topsporter (geweest) en had ooit zijn nationaliteit ingeruild voor een andere om namens dat land uit te komen in een toernooi of Olympische Spelen o.i.d. Nu kon hij zijn NL'se niet meer terugkrijgen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 08:18 schreef popolon het volgende:
Als je in NL geboren bent kun je altijd (weer) het Nederlandse paspoort annvragen, is dat nou zo moeilijk?
Aanvragen en toegewezen krijgen zijn twee verschillende dingenquote:Op zondag 23 oktober 2005 13:06 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ik hoorde van de zomer op de radio het verhaal van een man die al jaren probeerde de Nederlandse nationaliteit terug te krijgen maar die hem niet kreeg. Hij was topsporter (geweest) en had ooit zijn nationaliteit ingeruild voor een andere om namens dat land uit te komen in een toernooi of Olympische Spelen o.i.d. Nu kon hij zijn NL'se niet meer terugkrijgen.
Kennelijk is dat toch niet zo makkelijk.
Uiteraard, maar dan is het dus toch niet zo vanzelfsprekend om de Nederlandse makkelijk terug te kunnen krijgen alleen omdat je er geboren bent.quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:15 schreef frederik het volgende:
[..]
Aanvragen en toegewezen krijgen zijn twee verschillende dingen
Op een aanvraag kan best een nee volgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |