Geachte FOK!ers,
In de zomervakantie heb ik 2 dagen in een fabriek gewerkt via randstad.
Achteraf gezien zou ik willen dat ik dit nooit had gedaan.
Hierbij mijn verhaal:
Op 18 augustus werd ik door Randstad (Zutphen) gebeld of ik kon werken bij Pactiv te eerbeek (Fabriek die eveloppen maakt) diezelfde dag en de twee dagen die volgden.
Ik zei aan de telefoon dat ik wel grote werkschoenen nodig zou hebben (heb namelijk maat 50). Ze (Randstad Zutphen) belde vervolgens naar Randstad Eerbeek om te vragen of ze daar een grote maat voor mij hadden.
Maar daar hadden ze de werkschoenen maar tot maat 46, maar in Zutphen hadden ze maat 47 liggen. Ik ben toen naar Randstad Zutphen gegaan en heb die maat 47 (was de grootste maat die ze hadden) gepast.
Ik was toen aan het twijfelen of ik zou gaan met die schoenen want ze waren echt te klein. Opzich vond ik dat niet heel erg en mederwerkster zei zoiets van: " tsjaa beter iets dan niets". Dus: Toch gaan werken.
Had op het werk hele erge pijn aan mijn voeten, heb het vervolgens aan het eind van die dag met de opzichter over de te kleine schoenen gehad en hij vond ook dat randstad voor grotere schoenen zou moeten zorgen: hij zou de volgende ochtend randstad bellen.Na 1e werkdag kon ik nauwelijks nog lopen:kwam thuis bijna niet trap op
De volgende dag moest ik een papier voor belastingdienst in leveren bij randstad en heb meteen gezegd dat de schoenen veel te klein waren, en ik zo niet verder wilde/kon werken.
Ik had nog gevraagd of die opzichter van pactiv naar hun toe had gebeld maar zij dat hij niet gebeld had.
De twee medewerkers van Randstad probeerden andere schoenen te regelen maar geen enkele bouwmarkt had schoenen in mijn maat (maat 49/50).
Ondertussen belde de medewerkster van Randstad Zutphen de hele tijd met Randstad Eerbeek of het ook goed was als ik op gewone schoenen ging werken in de fabriek
(Medewerker Randstad Eerbeek had Pactiv aan de telefoon).
Maar ik moest met werkschoenen werken (wegens veiligheidsvoorschriften).
Maar het bedrijf wat bij het gebouw van Pactiv in zit had nog maat 48 liggen. Ik zei dat die maat waarschijnlijk toch veel te klein zou zijn omdat die 47 heel krap was. Zij belden nog iemand op (allesdoener) of die mischien voor mij zou kunnen werken
maar diegene nam niet op. Ik zij nogmaals dat ik liever niet Helemaal naar Eerbeek zou gaan omdat ik eerst helemaal naar Eerbeek zou moeten gaan voor schoenene die zowiezo te klein zouden zijn.
Op dat moment Keken die 2 medewerkers elkaar aan en begonnen allebei te pushen: maar we zouden het heel tof vinden als je wel ging en: dat is toch mooi verdienen zo'n extra dagje. (was trouwens al 2 uur geweest (zo laat moest ik beginnen)). Uiteindelijk ben ik dus toch maar naar de fabriek gegaan, heb daar de schoenen gepast en ik kwam daar ook wat/iets tegen de voorkant aan. En zei dat ook tegen de secetaresse, en die zij dat ik het zelf moet kijken of ze goed zijn.
Ik stond onder dusverre drang ( mensen van fabriek waren op mij aan het wachten, en randstad zou een probleem hebben als ik niet kon werken omdat ze dan iemand anders zouden moeten regelen) dat ik eigenlijk het niet kon maken om niet te gaan werken. Ben toen gaan werken, eerste aantal uren ging het redelijk goed, kon nog redelijk lopen op het laatst kon ik niet meer normaal lopen en ik had hele erge last van mijn voeten
bij het uitdoen van de schoenen kreeg ik vooral grote pijn: ben toen heel mank naar de auto gelopen waar mijn vader mij opwachtte om met de auto naar Zutphen te worden gebracht (zou die avond hard gaan onweren vandaar)
Thuisgekomen kon ik nauwelijks lopen ben naar bad gestronkeld om daar mijn voeten een poos in water te doen, om zo de pijn te laten afnemen.
De volgende dag kon ik helemaal niet meer lopen en heb ik randstad opgebelt dat ik niet meer kwam werken. Sindsdien heb tot vandaag de last van mijn voeten (volgens huisarts heb ik ontstoken pezen en volgens osteophaat is de hele biomechanica van mijn voeten kapotgemaakt:botjes zitten niet goed (voeten zijn nu helemaal doorgezakt wat ze nooit waren)).
En het is nu meer dan twee maanden geleden dat ik daar gewerkt heb.
Ben een paar weken geleden naar Randstad geweest om te vragen of ze geen regeling hadden (een soort vergoeding) die ik door de te kleine werkschoenen allemaal heb gedraait ( heb sinds het werken daar niet meer kunnen werken (bijbaantje bij de Albert Heijn), niet kunnen sporten, moest naar de huisartsenpost en heb een week helemaal niet kunnen lopen.
Ongeveer twee weken later kregen we een telefoontje dat ze niks voor mij konden betekenen (mbt eventuele vergoeding van de gedraaide (medische) kosten.
Ik kan nu hoogstens 5 minuten lopen en dan heb ik een ontzettende pijn (in beiden voeten) mijn grote angst is dan ook dat het nog heel lang zo zal blijven: Ik constateer geen vooruitgang.
Heb trouwens nu een afspraak staan bij een Podoloog.
Nu is mijn vraag dus of Randstad hiervoor aansprakelijk kan worden gesteld?
Aangezien Zij mij geen goede maat schoenen (konden) geven, en dat als ik die tweede dag niet zo door hun gepushed zou zijn ik waarschijnlijk nooit met dit (medische) probleem zou hebben gezeten.
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding