abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:20:38 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31676299
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:16 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ook wanneer je al gedagvaard bent kun je trouwens nog steeds met de OvJ tot een buitengerechtelijke afdoening komen.
ik ontken ook nergens dat dat niet kan, alleen had ik dat liever toen ook geweten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31676620
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:53 schreef XaNaDu het volgende:
Als je na de laatste verhoging niet de boete betaald hebt dan wordt je inderdaad uitgenodigd bij het kantongerecht. De rechter zal je vriendelijk verzoeken om de boete te voldoen met 25% verhoging.
Ze zouden dat minimaal met 50% moeten verhogen. Dan betaalt men de volgende keer wel wat eerder.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:40:58 #28
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_31676781
Transactievoorstel ja! Maar ik had er maar 1 maand de tijd voor!

En nu ben ik dus direct uitgenodigd. Maar ik zal ze eens bellen binnenkort.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_31676846
1 maand is genoeg om te betalen. Als je wil betalen dan kun je die betaling makkelijk binnen 2 a 3 werkdagen voldaan hebben.

Je bent gewoon te laat. Je hebt het één maand laten liggen en gaat nu eens een keer bellen. Baat het niet, dan schaadt het niet natuurlijk, maar het is wel rijkelijk laat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:45:36 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31676888
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:40 schreef LaZZ het volgende:
Transactievoorstel ja! Maar ik had er maar 1 maand de tijd voor!

En nu ben ik dus direct uitgenodigd. Maar ik zal ze eens bellen binnenkort.
Een transactievoorstel is een gunst van de OvJ. imo daarom niet vreemd dat termijnen strict gehanteerd worden. En zeg zelf, in 30 dagen kan iedereen toch een betaling doen?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:47:22 #31
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_31676929
Oja, is zeker waar, ik zeg ook niet dat het niet mogelijk was geweest. Ik bedoel, ik ben het gewoon vergeten, mijn schuld, niks tegen die termijnen hoor.

De vervaldatum was overigens 15 juni.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_31676946
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een transactievoorstel is een gunst van de OvJ. imo daarom niet vreemd dat termijnen strict gehanteerd worden. En zeg zelf, in 30 dagen kan iedereen toch een betaling doen?
Een maand vind ik juist veel. Zeker gezien het feit dat een betaling best binnen 2 a 3 werkdagen voldaan kan zijn.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:54:52 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31677069
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een maand vind ik juist veel. Zeker gezien het feit dat een betaling best binnen 2 a 3 werkdagen voldaan kan zijn.
Een maand vind ik redelijk. Iemand kan ook op vakantie zijn of om andere reden even niet in staat om post te checken.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:56:48 #34
55611 BrickTop
~]|[ˇˇ]|[~
pi_31677114
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Haha. Leuk als je een boete krijgt onderweg naar je vakantiebestemming.
pi_31677133
Vakantie ontslaat je nooit en te nimmer uit je betalingsverplichtingen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:03:21 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31677245
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is echter wel een reden waarom het onredelijk is om een termijn van enkele dagen te stellen.
pi_31677278
Dat valt wel mee. Dwangbevelen hebben een termijn van 2 dagen. Men kan geen rekening houden met vakanties van Jan en alleman. Sommige mensen zijn weleens 2 maanden in het buitenland.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:08:53 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31677368
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat valt wel mee. Dwangbevelen hebben een termijn van 2 dagen.
Een dwangbevel wordt echter pas uitgevaardigd nadat iemand een ruimte termijn heeft gehad om te betalen. Verder wordt de soep vaak niet zo heet gegeten als opgediend, en blijkt 2 dagen in de praktijk al snel 4 tot 6 weken te worden.
quote:
Men kan geen rekening houden met vakanties van Jan en alleman. Sommige mensen zijn weleens 2 maanden in het buitenland.
Men kan wel redelijkerwijs rekening houden met vakanties. Gemiddeld is men 2 weken op vakantie, en dan is een termijn van een maand dus redelijk voor een eerste betalingsverzoek.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:09:01 #39
55611 BrickTop
~]|[ˇˇ]|[~
pi_31677373
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is waar.

Maar stel dat de KPN een betalingstermijn van 2 dagen hanteerd.

Kom je terug van vakantie/zakenreis kun je gelijk een verhoging betalen.
pi_31677522
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een dwangbevel wordt echter pas uitgevaardigd nadat iemand een ruimte termijn heeft gehad om te betalen. Verder wordt de soep vaak niet zo heet gegeten als opgediend, en blijkt 2 dagen in de praktijk al snel 4 tot 6 weken te worden.
[..]
In de praktijk wel, maar de betalingstermijn is 2 dagen. Voldoe je daar niet aan, dan ben je in gebreke. Ik heb weleens gehad dat ik een dwangbevel kreeg, onterecht achteraf. Ik had nog nooit een brief daarover gehad of een factuur, opeens een dwangbevel in naam der Koningin. Foutje van de woningbouw.
quote:
Men kan wel redelijkerwijs rekening houden met vakanties. Gemiddeld is men 2 weken op vakantie, en dan is een termijn van een maand dus redelijk voor een eerste betalingsverzoek.
Dat kan men niet. Mensen gaan namelijk het hele jaar door op vakantie.
pi_31677543
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:09 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Dat is waar.

Maar stel dat de KPN een betalingstermijn van 2 dagen hanteerd.

Kom je terug van vakantie/zakenreis kun je gelijk een verhoging betalen.
Heel veel vaste lasten lopen via de incasso. Klant is verantwoordelijk voor die incasso.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:19:01 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31677586
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

In de praktijk wel, maar de betalingstermijn is 2 dagen. Voldoe je daar niet aan, dan ben je in gebreke. Ik heb weleens gehad dat ik een dwangbevel kreeg, onterecht achteraf. Ik had nog nooit een brief daarover gehad of een factuur, opeens een dwangbevel in naam der Koningin. Foutje van de woningbouw.
Wat had de woningbouw dan fout gedaan? Aangezien een dwangbevel van de overheid is, en de woningbouw geen overheidsorganisatie is.. Ook vreemd dat je er verder niet van op de hoogte bent gesteld. De overheid heeft tenslotte je adres..
quote:
Dat kan men niet. Mensen gaan namelijk het hele jaar door op vakantie.
Maar doorgaans niet langer dan 2 weken. Een maand is dus een prima termijn. Een dwangbevel of andere ambtelijke bevelen in naam der Koningin zijn in de regel voorzienbaar wanneer die er aan komen. Bij een transactievoorstel of een factuur is dat niet het geval.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:20:11 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31677606
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Heel veel vaste lasten lopen via de incasso. Klant is verantwoordelijk voor die incasso.
Non-argument.
pi_31677650
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat had de woningbouw dan fout gedaan? Aangezien een dwangbevel van de overheid is, en de woningbouw geen overheidsorganisatie is.. Ook vreemd dat je er verder niet van op de hoogte bent gesteld. De overheid heeft tenslotte je adres..
[..]
De woningbouw had bepaalde lasten kennelijk niet afgedragen, terwijl ik ze wel aan de woningbouw had voldaan. Wel frappant dat ik er nooit wat over had gehoord. Het is wel zo dat ik een korte tijd een aantal adreswijzigingen had, maar toch.... de overheid heeft mijn adres in principe.
quote:
Maar doorgaans niet langer dan 2 weken. Een maand is dus een prima termijn. Een dwangbevel of andere ambtelijke bevelen in naam der Koningin zijn in de regel voorzienbaar wanneer die er aan komen. Bij een transactievoorstel of een factuur is dat niet het geval.
Ik houd termijnen liever wat korter. In de praktijk loopt een termijn toch altijd nog wat uit. Een factuur is doorgaans ook wel te voorzien, alleen bij verkeersovertredingen en dat soort zaken niet echt.
pi_31677672
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Non-argument.
Klant is toch echt verantwoordelijk dat zaken op tijd worden betaald, ook al is de klant op vakantie.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:28:14 #46
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31677793
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Klant is toch echt verantwoordelijk dat zaken op tijd worden betaald, ook al is de klant op vakantie.
Juist. En op tijd is dus tenminste 30 dagen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:29:42 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31677834
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De woningbouw had bepaalde lasten kennelijk niet afgedragen, terwijl ik ze wel aan de woningbouw had voldaan. Wel frappant dat ik er nooit wat over had gehoord. Het is wel zo dat ik een korte tijd een aantal adreswijzigingen had, maar toch.... de overheid heeft mijn adres in principe.
Vreemd geval inderdaad. Maargoed, als ze het weer netjes hebben recht gezet..
quote:
Ik houd termijnen liever wat korter. In de praktijk loopt een termijn toch altijd nog wat uit. Een factuur is doorgaans ook wel te voorzien, alleen bij verkeersovertredingen en dat soort zaken niet echt.
Facturen zijn niet altijd te voorzien. Bijvoorbeeld van telefoonnota is bekend wanneer ze komen, maar gezien het bedrag variabel is, is dat niet van te voren te regelen wanneer er geen gebruik gemaakt wordt van automatische incasso of een andere vorm van automatische debitering.
pi_31677940
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Juist. En op tijd is dus tenminste 30 dagen.
Bij veel instanties en bedrijven heb je na 30 dagen al twee aanmaningen te pakken.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:36:58 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31677991
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij veel instanties en bedrijven heb je na 30 dagen al twee aanmaningen te pakken.
Dat is waar. Wettelijk gezien kan er echter pas na 30 dagen een vordering in rechte worden ingesteld.
pi_31677999
Fack dit 'k ben die illusionist in die shit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')