abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:41:08 #1
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_31631663
Hier dus een vraagje. Een tijdje geleden heb ik een boete gekregen voor baldadigheid (55 euro), die ben ik vergeten te betalen. Nu is de transactietermijn verlopen en heb ik een 'uitnodiging' gekregen voor een zittingsdatum.

Wat houdt dit nu concreet voor mij in? Wordt de boete nu 10 x zo hoog? Kan ik 'm alsnog betalen voor de zitting? Of krijg ik nu een taakstraf oid?

Allemaal vragen dus, ik hoop dat iemand hier een eenduidig antwoord op kan geven, alvast bedankt!
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:49:01 #2
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_31631850
Je bent nu officieel een terrorist, je mag dus Yildiz gezelschap gaan houden in de bak
pi_31631889
ben jij nou echt zo'n stomme mongool?

gewoon betalen, en niet van "vergeten" te betalen....
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:54:01 #4
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_31631974
Kijk, daar vroeg ik dus niet naar.

Ik vroeg me af wat voor gevolgen dit zou hebben voor de hoogte van de eventuele geldboete. Overigens heb ik verder geen enkel strafblad en heb ik de daaropvolgende boetes wel gewoon direct betaald. Zoals parkeerboetes en snelheids.
pi_31632129
Je krijgt 10jaar gevangenisstraf + TBS.

Dus voortaan niet meer stout zijn.

Je zal nu een hogere boete krijgen dan die 55euro doorgaans. Tenzij je met een goed/fatsoenlijk verweer komt + reden van niet betalen.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:08:05 #6
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_31632279
Mja, dat had ik al wel verwacht ja. Maar is dat veel hoger? Of gewoon rente+50 euro ofzo?

Opzich kan ik mezelf wel fatsoenlijk verweren en zie ik er niet uit als crimineel en verwoord ik me ook niet zo.
Verder kan men in hun database zien dat ik normaal mijn boetes wel betaal.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:28:00 #7
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_31632696
Ik heb hier iets gevonden.

• het tarief van de politietransactie 55 euro dus

• het bedrag dat doorgaans moet worden betaald bij transactie door het OM hoeveel is dat?

• de geldboete die het OM doorgaans ter terechtzitting vordert, indien geen transactie wordt aangeboden of het aangeboden transactievoorstel niet wordt betaald en dit?

Dus, weet iemand een beetje specifieke bedragen?
  • Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
    pi_31632792
    Wees blij, word je tenminste nog ergens voor uitgenodigd.
    pi_31632845
    quote:
    Op zaterdag 22 oktober 2005 18:33 schreef -Numlock- het volgende:
    maar neem wel wat lekkers mee
    pi_31632876
    quote:
    Op zaterdag 22 oktober 2005 18:33 schreef -Numlock- het volgende:
    !
    pi_31632931
    Gewoon lekker betalen als je daar geweest bent. Laat maar eens weten wat het bedrag geworden is! Ben wel nieuwsgierig geworden. Wat had je eigenlijk gedaan?
    Appeltje?
    pi_31634909
    Dom dat je dat bent vergeten te betalen zeg.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_31637064
    De maximale boete is in ieder geval ong. EUR. 4500,-.
    pi_31638519
    Ha Ha ,das lekker
    Heb 20 jaar geleden ook een boete niet betaald.
    Mocht ook op t matje komen.
    Was een open zitting,zaal vol mensen.
    Boete was toen nog 50 gulden.
    Gewoon een goed verhaal neer zetten .
    Ik kreeg een tientje korting
    Wat een lol.
    En dat voor een tientje ,terwijl ik 2 uren moest snipperen van werk.hahahaha
    Vergeet voor je begint met je verhaal niet te buigen naar de rechter.
    Doen de advokaten ook

Success
    een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt
    pi_31644817
    Je zal iets meer kwijt zijn vermoed ik.
    Maak je verder maar niet al teveel zorgen.
    pi_31646929
    Heb ik ook gehad, voor een boete van 210 euro. Zou 250 worden maar door mijn eerlijkheid ("heel stom van mezelf, ben het vergeten, het spijt me") bleef het 210.

Maak je dus geen zorgen, ik dacht ook dat wordt minstens 500 euro, maar het valt allemaal reuze mee.
    pi_31646946
    jaja ik betaal al volgende maand zucht..
    klojoos ook..
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
      maandag 24 oktober 2005 @ 13:28:55 #18
    32680 LaZZ
    I choose not to choose
    pi_31660848
    Hehehe, ja, het woord uitnodigen is misschien een beetje fout gekozen. Ik ga overigens niet uit van 4500 euro. Met een verdubbeling zou ik het eens zijn, overigens, voor de belangstellenden, zoek maar in mijn postgeschiedenis, dan weet je wat ik gedaan heb.
    pi_31667188
    Als je na de laatste verhoging niet de boete betaald hebt dan wordt je inderdaad uitgenodigd bij het kantongerecht. De rechter zal je vriendelijk verzoeken om de boete te voldoen met 25% verhoging.
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:02:32 #20
    32680 LaZZ
    I choose not to choose
    pi_31669200
    Geen laaste verhoging gehad, gewoon boete gehad, niet betaald, daarna direct zittingsdatum bekendgemaakt?
    pi_31670207
    quote:
    Op dinsdag 25 oktober 2005 00:02 schreef LaZZ het volgende:
    Geen laaste verhoging gehad, gewoon boete gehad, niet betaald, daarna direct zittingsdatum bekendgemaakt?
    Hm dat zou eigenlijk niet kunnen, CJIB is verplicht om meerdere aanmaningen te sturen..
    Je hebt een sanctiebedrag gekregen van 55 euro, omdat je deze niet binnen het termijn van 30 dagen hebt voldaan volgt een 2e aanmaning, nu is het sanctiebedrag met 25% verhoogt, hier heb je opnieuw 30 dagen de tijd voor om te betalen. Na het dit betalingstermijn ontvang je opnieuw een aanmaning, echter is nu het sanctiebedrag met 50% verhoogt, opnieuw geeft het CJIB je 30 dagen de tijd om de betaling te voldoen. Mocht je het sanctiebedrag na de 2e aanmaning nog niet voldaan hebben dan gaat er een melding naar de Officier van Justitie en gebeurt het volgende:

Als het je eerste boete is die je niet hebt betaald wordt je uitgenodigd om te verschijnen op de zitting bij het kantongerecht bij jou in de buurt, je bent niet verplicht om er heen te gaan. De rechter zal je een voorstel doen om alsnog het originele sanctiebedrag van 55 euro + 25% verhoging binnen termijn van 30 dagen te voldoen.

Heb je het bovenstaande al een keer eerder meegemaakt dan zal de Officier van Justitie een dwangbevel uitvaardigen, hierbij wordt er door een deurwaarder het sanctiebedrag + 50% verhoging en alle eventuele extra kosten op je goederen verhaalt.

Mocht je ook de bovenstaande situatie al hebben meegemaakt dan heb je dus 2 of meer diverse boetes niet op tijd betaald en zal de Officier van Justitie een arrestatie bevel uitvaardigen aan de politie, je hebt dan 14 dagen de tijd om het sanctiebedrag + 25% verhoging te betalen op het politiebureau, doe je dit niet dan is het arrestatie bevel van kracht en zul je (afhankelijk van het sanctiebedrag) 1 of meerdere dagen moeten zitten in het huis van bewaring. 55 euro = 1 dagje de cel in.

dinsdag 25 oktober 2005 @ 07:55:39 #22
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_31673661
    dit topic ga ik volgen
    "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
    "Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:20:21 #23
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_31674336
    quote:
    Op dinsdag 25 oktober 2005 00:02 schreef LaZZ het volgende:
    Denk dat LaZZ geen boete heeft gehad, maar een transactievoorstel?

Een transactievoorstel krijg je als kans om een gerechtelijke uitspraak te ontlopen. Oftewel af te kopen. Betaal je die niet op tijd gaat het OM ervanuit dat je er geen gebruik van wilt maken en dus via een rechter veroordeeld wenst te worden.

Helaas been there done that. Ook te laat betalen, meteen voorkomen.

Overigens krijg je geen transactievoorstel voor een beetje te hard rijden ofzow, dat zijn wel de wat serieuzere overtredingen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_31675088
    quote:
    Op dinsdag 25 oktober 2005 09:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Denk dat LaZZ geen boete heeft gehad, maar een transactievoorstel?

Een transactievoorstel krijg je als kans om een gerechtelijke uitspraak te ontlopen. Oftewel af te kopen. Betaal je die niet op tijd gaat het OM ervanuit dat je er geen gebruik van wilt maken en dus via een rechter veroordeeld wenst te worden.

Helaas been there done that. Ook te laat betalen, meteen voorkomen.

Overigens krijg je geen transactievoorstel voor een beetje te hard rijden ofzow, dat zijn wel de wat serieuzere overtredingen.
    Ook wanneer je al gedagvaard bent kun je trouwens nog steeds met de OvJ tot een buitengerechtelijke afdoening komen.
    Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:25:08 #25
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_31675241
    Een huisgenootje was ook te laat met iets dergelijks. Ze had al een uitnodiging gekregen en heeft toen met het cjib gebeld. Als ze de eerder verstuurde schikking direct zou betalen was het daarmee afgerond.
    Vampire Romance O+
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')