abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31863859
Dat was dus het hele probleem. Ik gaf gewoon jaarlijks mijn meterstanden door en toen bleek pas in september bij de correctienota dat ze daar niets mee gedaan hadden al die jaren en ik dus al die jaren te weinig maandelijks betaald had. Administratieve dwaling noemden ze het, vandaar ook dat ze vrij coulant waren in de terug betalings regeling, die is normaliter 6 maanden en ik heb een regeling van 22 maanden.

In de correctienota ging het over een periode van 4 jaar, 2000 tot heden. Toen ik erachter kwam dat ze de gehele correctie maar op 1 jaar, 2003-2004, gegooid hadden, heb ik geprotesteerd. Het was om te beginnen hun fout dat ze niets met de doorgegeven meterstanden hadden gedaan, en nu gooiden ze de gehele correctie ook nog eens op het duurste jaar. Ik heb ze dus verzocht om een herziening van de correctienota.

Nu na de laatste brief van Eneco kom ik er pas achter dat ze zelfs al langer aan het klooien zijn geweest nu blijkt dat de correctie gemaakt moet worden over de periode 1998 tot heden. Ze hebben me dus, ondanks jaarlijks doorgave van de meterstanden, plus minus 6 jaar lang geschat zonder ook maar 1 keer de meterstand op te komen nemen.
pi_31868023
Eneco is ook je netbeheerder?
pi_31888153
Ja. Al zit ik er wel over te denken nu op een ander bedrijf over te stappen, dit is gewoonweg niet acceptabel meer.
pi_31899178
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:19 schreef hopeloosje het volgende:
Ja. Al zit ik er wel over te denken nu op een ander bedrijf over te stappen, dit is gewoonweg niet acceptabel meer.
Dat zal waarschijnlijk niets uitmaken.
Volgens mij is de netwerkbeheerder namelijk verantwoordelijk voor de meteropnames, en heb je wel de keuze in stroomleverancier, maar niet in netwerkleverancier.
pi_31900907
Al is het maar voor het idee dat ik niet meer rechtstreeks bij hen afneem, heb het volkomen gehad met Eneco.
pi_31901235
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:46 schreef hopeloosje het volgende:
Al is het maar voor het idee dat ik niet meer rechtstreeks bij hen afneem, heb het volkomen gehad met Eneco.
In principe maakt dat geen zak uit, want jouw meterstanden komen dan via je netbeheerder toch weer bij Eneco terecht... Nou ja, ik zal je afraden om Essent te nemen, want die verzuimen het ook correcte meterstanden door te geven en nog meer van dat soort ongein.
pi_32156249
Even verplaatsen naar hier

Jawel .. nieuwe ontwikkelingen. We kregen vandaag uit het niets opnieuw een correctienota. Dit maal gerekend vanaf 1998 en de nota was een nu een totaal bedrag van E6482 geworden. Ach, waar praat je over, uit het niets even bijna E700 meer dan de nota van pak en beet anderhalve/twee maanden geleden. Dit maal hebben ze 4 jaar blijkbaar op een hoop gegooid en er een gemiddelde van genomen, en zijn de jaren tot 1998 er gewoon bij geplakt. Geen uitleg, geen begeleidende brief, helemaal niets.

Wij meteen op hoge poten Eneco gebeld, vreselijk lang in de wacht gehangen, tot 3 keer toe doorverbonden met steeds meer achterlijke mutsen die ons niet uit konden leggen waarom er nu een nieuwe correctienota gestuurd was met en passant een paar extra jaren erbij die tevens stukken hoger uitviel en het verdonmden ons door te verbinden met iemand die wel verstand van de gang van zaken had. We zijn heel lang netjes gebleven, maar nu heb ik toch echt neigingen om iemand over zijn/haar balie te trekken (wat niet slim is aangezien ik zwanger ben:)

Wel wisten ze ons te vertellen dat, omdat we nu een hogere nota hadden, de voorgaande betalingsregeling kwam te vervallen en opnieuw aangevraagd moest worden. Toen wij hierop flink uit ons dak gingen werd opeens akoord gegaan met een, volgens Eneco zeer schappelijke, 50 euro verhoging van de maandelijkse aflossingen. Verder werd ons geen enkele uitleg gegeven omtrent de nieuwe nota, het hogere bedrag en de nu opeens bijkomende jaren. gewoon geen antwoord op onze vragen. Op het laatst werd ons zelfs letterlijk gezegd 'tja, ik was er niet bij' en daar moesten we het mee doen.

We hebben alles nu ingediend bij de geschillencommissie maar omdat de nota hoger is dan 5000 euro weten we niet hoe of wat aangezien er dan een soort van toestemming van beide partijen over gegeven moet worden. Ik heb gelukkig een rechtsbijstand verzekering dus indien nodig schakel ik een advocaat in.

Eneco kan wat mij betrefet letterlijk aan het gas nu. Bom erop, ik zal er niet om rouwen. God, wat een uitschot zijn het daar. Het doodschoppen nog niet waard.
pi_32159899
quote:
Op donderdag 10 november 2005 19:22 schreef hopeloosje het volgende:

Eneco kan wat mij betrefet letterlijk aan het gas nu.
Een voordeel is dat ze dat genoeg hebben.
pi_32160137
Das waar ... maar dan graag met een klein vonkje erbij
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:10:05 #35
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_32171082
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:57 schreef PDOA het volgende:

Nou ja, ik zal je afraden om Essent te nemen, want die verzuimen het ook correcte meterstanden door te geven en nog meer van dat soort ongein.
En Nuon is ook berucht om fouten in het facturatieproces....... gaat goed zo de liberalisering
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:50:41 #36
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32173005
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:10 schreef Seraphin het volgende:

[..]

En Nuon is ook berucht om fouten in het facturatieproces....... gaat goed zo de liberalisering
Tja.. elke organisatie heeft z'n fouten...
En je kan altijd hopen dat het bij een ander is..

Om die ander te zijn.. damn.. ik hoop echt dat het goed voor komt TS..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_33274484
Update:

Er zijn heel veel brieven van mijn hand naar Eneco gegaan. De laatste brieven hadden allemaal een bijgevoegde uitdraai van de geschillencommissie met het verzoek aan Eneco te tekenen voor een onafhankelijk onderzoek. Eneco bleef zich dom houden en erom heen draaien met vage berekeningen en antwoorden. Ze gingen niet in op wat ik zei. Zo'n 3 weken geleden was ik het zo spuug en spuug zat dus heb ik ze een zeer pittige brief geschreven met ingesloten uitspraken van de geschillencommissie in soortgelijke zaken, met uitspraken van de consumentenbond en het bureau voor rechtshulp. Ik heb ze tevens in gebreke gesteld en de mededeling gedaan dat dit hun laatste kans was om akkoord te gaan met een onafhankelijk onderzoek ... zou ik binnen 2 weken niet het akkoord ondertekend en al retour gezonden hebben dan zou ik meteen naar de rechter stappen. (Achmea was al op de hoogte en wachte op een seintje van mij om aktie te ondernemen) Dat het duidelijk was dat Eneco fout zat en dat ze nu dus gewoon de extra kosten van de kanton procedure riskeerden.

Vandaag kreeg ik een brief retour vol met verontschuldigingen over de gang van zaken, over hoe onze correspondentie afgehandeld was en met de mededeling dat na het lezen van ons dossier ze tot de conclusie waren gekomen dat Eneco inderdaad in gebreke was gebleven en verzuimd had, ondanks onze doorgave van de meterstanden, periodiek onze meterstanden op te nemen.

Wat dus resulteert in het feit dat de eerste 3 jaar ons kwijt gescholden zijn en we alleen de laatste 3 jaar hoeven te betalen. Er staat letterlijk bij dat dit een door de geschillencommissie verplichte correctie is. Er is ons nu dan ook zo'n 3500 euro kwijt gescholden. Tevens stond erbij dat normaliter zo'n restant in 6 maanden moet afgelost worden, maar dat er een uitzondering gemaakt is en wij het nu in 18 maanden terug mogen betalen.

Het is jammer dat het zo op de spits gedreven is, het heeft vrij veel stress veroorzaakt .. het is ook pijnlijk duidelijk dat Eneco allang wist dat ze fout zaten maar het toch en passant nog even probeerden binnen te halen via slinkse wegen. Ondanks dat ben ik blij dat dit hoofdstuk dan afgesloten is en het is allemaal een stuk rustiger idee. eker nu zo net voor de kerst. Ik haal dan ook weer opgelucht adem
pi_33275852
goed gedaan........
weer een reden erbij om toch een rechtsbijstandverzekering af te sluiten voor mij
pi_33276327
Ik ben blij hem niet nodig te hebben gehad, maar het idee dat ik het achter de hand had was perfect. Ze hebben ook super geholpen moet ik zeggen .. gaven me erg veel tips en als ik deze week nog niks gehoord had hadden ze meteen actie ondernomen.
  woensdag 28 december 2005 @ 13:49:02 #40
128807 Rinze007
Black Cherry's
pi_33468904
Ach Eneco.... praat me er niet van....
Great minds think like me...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')