abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31615041
Ik zit even krap bij kas en moet ook nog op vakantie... Nu wil ik 3/4 maanden lenen van de IB-groep. Is dat mogelijk voor zo een korte periode en heeft het invloed op mijn belastbaar inkomen?
after turn the volume up, it's my beat !
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:59:09 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31615384
Tuurlijk is dat mogelijk, doe ik ook tijdelijk.
Over het belastbaar inkomen, geen idee.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_31615475
je kan elke maand stufi bellen voor einde van de maand en dan krijg je maand daarop het geld dat je bij wil lenen. Je kan dan zeggen voor hoeveel maanden. En studiefinanciering valt volgens mij niet onder belastbaar inkomen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:04:18 #4
88422 Maldravia
\,,/ {-_-} \,,/
pi_31615545
of gewoon niet op vakantie gaan dat scheelt dan ook een hoop geld hoef je niet te lenen
pi_31615792
Lenen voor vakantie

Er ligt een goede toekomst voor je bij de schuldsanering, als vaste klant wel te verstaan.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:12:43 #6
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31615798
Je kunt het overigens heel makkelijk aanvragen via internet www.ib-groep.nl
Voor vakantie is overigens niet echt een hele goede reden om te lenen he
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_31615896
Terecht, op vakantie op staatskosten en mocht je straks te pauper zijn om het terug te kunnen betalen wordt het kwijt gescholden
Jupiler is goed
pi_31620174
Lol ik ga de komende 4 maanden ook geld bij de IBG lenen om op wintersport te kunnen . Boeiend die lening, als ik straks in het 2e of 3e jaar 20 uur per week kan werken betaal ik het wel weer terug .
Overigens wil ik later iets met sport/toerisme gaan doen dus ik zie wintersport vakantie alleen maar als investering in de toekomst! (nee, maar serieus ik zit er wel aan te denken om volgend jaar zo'n ski-gidsenopleiding te gaan doen ).
pi_31624752
In principe kom ik er nu achter dat ik met 1 maand een bedrag lenen er ook wel kom. Lenen voor vakantie is niet goed inderdaad. Maar de vakantie was allang geboekt en ik heb wat hoge onverwachte kosten gehad. En een vakantie van 2 weken in Brazilie annuleer je liever niet. Met een maand een paar honderd euro lenen kan ik dat gat even overbruggen.
pi_31625921
Je kunt het ook zien dat je de vakantie van de normale maandelijkse stufi betaald, en de extra stufi nodig hebt om te kunnen eten enzo!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:42:42 #11
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31627262
Gewoon doen, later verdien je als het goed is toch genoeg om het zo terug te betalen.
pi_31627303
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:44 schreef Sport_Life het volgende:
Je kunt het ook zien dat je de vakantie van de normale maandelijkse stufi betaald, en de extra stufi nodig hebt om te kunnen eten enzo!
Jupiler is goed
pi_31627372
Slim toch??
pi_31629149
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:44 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb helemaal geen studiefinanciering. Wil het ook niet omdat ik langer als 4 jaar bezig ben met mijn opleiding.
pi_31630157
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:04 schreef vogeltje het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen studiefinanciering. Wil het ook niet omdat ik langer als 4 jaar bezig ben met mijn opleiding.
Mja ik snap nu ook wel waarom je meer dan 4 jaar nodig hebt..
pi_31648167
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:42 schreef Kang-He het volgende:
Gewoon doen, later verdien je als het goed is toch genoeg om het zo terug te betalen.
En dit soort nonsense commentaren zijn dus de reden dat steeds meer mensen steeds dieper in de schulden komen en ze het bij schuldsanering steeds drukker krijgen met dit soort loosers.

Als je geen geld hebt,moet je het gewoon ook niet uitgeven. Want wat als je straks geen werk vind (zoals zovele schoolverlaters) hoe ga je het dan terug betalen?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 23 oktober 2005 @ 10:54:51 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31648404
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 10:31 schreef Sakura het volgende:

[..]

...Want wat als je straks geen werk vind (zoals zovele schoolverlaters) hoe ga je het dan terug betalen?
Dan hoef je het bij de IBG niet terug te betalen

Tenminste niet direct
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31648454
quote:

En dit soort nonsense commentaren zijn dus de reden dat steeds meer mensen steeds dieper in de schulden komen en ze het bij schuldsanering steeds drukker krijgen met dit soort loosers.
Ik ben het daar helemaal mee eens.
quote:

Als je geen geld hebt,moet je het gewoon ook niet uitgeven. Want wat als je straks geen werk vind (zoals zovele schoolverlaters) hoe ga je het dan terug betalen?
Met dat werk zit het wel goed, ik krijg een vast contract bij m'n huidige werkgever en over een aantal maanden ben ik klaar met mijn opleiding. En ik ga ook niet een lening opbouwen van duizenden euro's.
pi_31648582
Gewoon doen. Het is de voordeligste lening die je ooit zult krijgen.
En aan die pino hierboven: Jij gaat ook nooit een huis kopen? Of wacht je tot je 230.000 gespaard hebt?
pi_31648748
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:12 schreef Cracka-ass het volgende:
Gewoon doen. Het is de voordeligste lening die je ooit zult krijgen.
En aan die pino hierboven: Jij gaat ook nooit een huis kopen? Of wacht je tot je 230.000 gespaard hebt?
Inderdaad, gewoon doen. Vraag ook gelijk een creditcard aan, wat kan jou het schelen, je verdient het later terug. Iedereen juicht je toe, het is alleen maar beter voor de economie.

ps. Leuk geprobeerd, maar een huis kopen is wel één van de slechtste voorbeelden die je kunt noemen. Als je geen geld meer hebt kan je je huis nog verkopen en je lening terug betalen. Je vakantie kan je niet meer verkopen.
  zondag 23 oktober 2005 @ 11:43:13 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31648960
Gezeik altijd in die geldlenen-topics. Ontaarden altijd in heen en weer geleuter tussen moraalridders.
Als iemand geld wil lenen moet ie daar zelf over nadenken en een beslissing nemen.

De vraag van TS is niet of het verstandig is geld te lenen voor een vakantie, maar of het mogelijk is voor een korte tijd geld te lenen bij de IBG.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31649440
Je betaalt voor een huis toch een aardig bedrag per maand alleen aan rente, daar zie je niks meer van terug. Dan zie ik niet in waarom je je zo druk maakt om een tijdje wat bij lenen.

Ik ben een voorstander van niet werken tijdens je studie, maar bijlenen. Ware het niet dat het droevig staat op je CV. (ik werk nu een uur voor bedrag x, terwijl ik over 3 jaar daar een half uur voor werk)

De bottleneck zit hem dan bij het feit of je wel/niet een baan kunt krijgen. Mijns inziens heb je dat 100% in eigen hand.
pi_31649549
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 02:34 schreef Sport_Life het volgende:
Lol ik ga de komende 4 maanden ook geld bij de IBG lenen om op wintersport te kunnen . Boeiend die lening, als ik straks in het 2e of 3e jaar 20 uur per week kan werken betaal ik het wel weer terug .
hahahaha... in het 2e en 3e jaar van CE 20 upw werken? forget it... CE = veel tijd verspillen om een veredelde vertegenwoordiger te worden

ben 4e jaars CE
pi_31649968
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:13 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

hahahaha... in het 2e en 3e jaar van CE 20 upw werken? forget it... CE = veel tijd verspillen om een veredelde vertegenwoordiger te worden

ben 4e jaars CE
Ssssst, breng hem nou niet op verkeerde gedachten. Laat hem zijn gang gaan. Ooit in je leven moet je ergens spijt van krijgen, hij verdient het gewoon.
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:45:23 #25
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31650342
quote:

[..]

Mensen die op WO of HBO niveau een studie met normale toekomstperspectieven afsluiten zullen echt geen problemen hebben om een lening van 3/4 maandjes terug te betalen.

Verder heb je een termijn van zoveel jaar waarin je het terug kan betalen.. van zoiets als 3/4 maanden lenen word je echt niet significant armer .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')