abonnement Unibet Coolblue
pi_31609769
hoi

hebben mensen hier ervaring met huren via directwonen.nl?

wat vinden jullie ervan?

bedankt!
pi_31609798
ja

het gaat je geld kosten

groeten.
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_31609840
Spam!
pi_31610078
is het zo dat je als je langer ingeschreven staat, dat je dan voorrang krijgt, of is het gewoon dat degene die het eerst reageert de woning toegewezen krijgt?

en is die inschrijving geldig in heel Nederland, of alleen in 1 regio?

en klopt het dat je de eerste maand 3x de huur moet betalen? maar dat je dan wel de 2 maanden erop niet hoeft te betalen?
pi_31610286
Lees de FAQ op hun site?
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_31610593
Je moet een volledige maand huur afstaan aan directwonen als bemiddelingskosten. De eerste maand ben je dus dubbel je huur kwijt. Verder was het bij ons zo dat we moesten tekenen dat we Direct Wonen deze bemiddelingskosten zouden betalen (bij ons 1200,-) voordat we het contract van de huurwoning te zien kregen. Zouden we de huurwoning op basis van dat contract toch niet willen, waren we Direct Wonen wel nog 1200,- verschuldigt - voor niets dus. Toen hebben we dus maar bedankt voor het aanbod.

Tip: probeer via andere wegen aan een woning te komen, Direct Wonen zuigt!
pi_31610861
hoe ben jij uiteindelijk wijzer geworden... ik kan niet zo heel lang wachten namelijk (een jaar, anderhalf, maar niet veel langer... en het moet wel een redelijke stad in de randstad zijn)
pi_31610879
Ik stond toevallig ingeschreven bij de SSHU in Utrecht, dus had geluk. Maar probeer anders antikraak, lees wat van die locale krantjes, hang advertenties op bij de Appie Heijns, e.d. Beetje goed zoeken en je kunt wel wat vinden. Succes!
pi_31611005
dankjewel !!
pi_31611691
GC >>> K&W
pi_31621313
waardeloos!

niet doen!


ze hebben alleen het cheap en duurste segment.

cheap-ass - kleine studentenkamers waar je echt niet in wilt (sanitair delen met 10 anderen enzo.. )
duur - huizen vanaf 800 en complete villa`s vanaf 1500,- p.m.

daar tussenin zit nix.
Ik zocht een kamer in Zwolle en ben 2 jaar lid geweest vd site en heb slechts 1x een aardige kamer (in Zwolle) gezien, maar er waren meteen 30 aanmeldingen en de selectieprocedure daarna is ook niet echt eerlijk. Je gaat er met z`n allen heen en het leukste smoeltje krijgt de kamer.
bla
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 05:55:48 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_31621380
Ik had een app midden in Maastricht (tussen markt en vrijthof) voor zo'n 640 euro (incl) per maand. Niet aan de goedkope kant, maar voor de locatie was het wel goed. Het nadeel is inderdaad dat je een maand huur (+ btw) kwijt bent. Voordeel is dat je snel iets kan krijgen.
pi_31621396
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:07 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
is het zo dat je als je langer ingeschreven staat, dat je dan voorrang krijgt, of is het gewoon dat degene die het eerst reageert de woning toegewezen krijgt?

en is die inschrijving geldig in heel Nederland, of alleen in 1 regio?

en klopt het dat je de eerste maand 3x de huur moet betalen? maar dat je dan wel de 2 maanden erop niet hoeft te betalen?
Dat laatste lijkt me niet eens legaal, serieus. Vraag dat eens na als je wil, want ik geloof daar helemaal niks van.

En inderdaad, hoe langer je ingeschreven staat, hoe meer "voorrang" je krijgt, mits je een onbeschreven blad bent, en daar bedoel ik mee dat je niet geboekt staat als wanbetaler. Onderschat dit niet, al heb je maar een hele kleine lullige achterstand, met wat dan ook, het gaat meetellen, zonder dat je daar zelf ooit iets van merkt.

Succes.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_31621404
Inschrijfgeld = ¤ 35 / 45

ze hebben 3 abo`s waarvan een gratis proefabo, die zou ik je 1st aanraden.
http://www.directwonen.nl/nl/zoeken/hoewerktdirectwonen.aspx

(het is weggegooid geld, tenzij je boven de 600 kan huren/ betalen)
bla
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:42:51 #15
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31621935
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:07 schreef SECRETZOFWAR het volgende:

en klopt het dat je de eerste maand 3x de huur moet betalen? maar dat je dan wel de 2 maanden erop niet hoeft te betalen?
Je moet inderdaad drie keer huur betalen, namelijk 1 x huur, 1x borg en 1x bemiddelingskosten
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:37:23 #16
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31623424
Tsja, ik heb ook gekeken bij Direct Wonen, maar het aanbod is mager ja

Verder: Antikraak zou ik niet doen, heb bij Stichting Camelot gezeten (5 maanden in de Bilt) en woon nu dus weer fijn thuis, want doorplaatsen... ho maar... dus ik zit nu weer lekker tusen mijn papa en mama en zonder mijn vriendin

Inschrijven bij woningnet zou ik wel doen, kost niet veel en dan heb je over 3 a 4 jaar gegarandeerd iets om voor vast te huren (voor een superprijs), maar ja, dat duurt dus 3 a 4 jaar (bij ons nog 2 jaar).

Als je alleen gaat wonen kan ik je www.kamernet.nl aanraden. 10 euro voor 20x reageren lijkt veel, maar bij andere bedrijven (antikraak bijv) betaal je servicekosten minimaal 50 euro. Dus nu kan je 100x reageren voor dat bedrag. Echter wel opletten, alleen reageren op advertenties die er een paar uurtjes staan (6 uur), het kan zomaar zijn dat het daarna al verhuurt is.

Als je met zn tweeën gaat wonen, kan je kamernet ook proberen, doen wij ook. Er is echter 1 maar, je zult vaak te horen krijgen dat of: ze willen geen 2 personen (ivm voorschriften, brandveiligheid enz.) of je betaalt opeens 200 euro per maand extra voor de 2e persoon

Dus tsja.... het is moeilijk iets te vinden, maar ik hoop door actief zoeken toch eindelijk weer iets te krijgen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:39:46 #17
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31623464
klote service, meer kan ik er niet van maken.

Nadat ik me had ingeschreven ben ik in 1 jaar tijd welgeteld 1x gebeld, en dat was niet dat ze een geschikte woonruimte haddenb gevonden maar of ze me noig in het bestand moesten houden.
Aanbod is veels te duur, net als de bemiddelingskosten.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_31628107
Direct wonen is duur, maar mijn ervaring ermee is prima.

Wilde een appartement samen met een vriend van me voor ongeveer 600 incl.(totaal) We waren 1 week ingeschreven, reageerden op het eerste appartement dat we er leuk uit vonden zien. Gingen kijken, en kregen het appartement toegewezen voor E460/mnd.

Idd, de eerste betaling is fors... 3x de huur, maar ja, 1x krijg je terug als je weer uit het huis gaat, 1x moet je sowieso betalen, huur van de eerste maand... en die andere is idd weggegooid...

Wat mij betreft niets dan lof.
pi_31710164
Direct wonen: niet doen, veel te duur, slecht aanbod. Even doorzoeken naar een ander verhuurbedrijf en je hoeft geen inschrijvingskosten te betalen. Directwonen maakt alleen al door dat inschrijfsysteem vette winst.

Daarnaast: in mijn tijd hoorde ik ook verhalen van mensen die met z'n achten of twaalven werden uitgenodigd om allemaal tegelijkertijd door een huurpand te lopen. Degene die de verhuurder het meest aanstond (niet altijd degene die het meeste wilde betalen, bovenop de huurprijs, wel vaak.. ) werd 't.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:40:14 #20
119107 Gierewiet
power corrupts
pi_31718822
Tip - ga nooit met direct wonen in zee.

Kost je veel geld.
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
pi_31718852
toen wij dachten het nodig te hebben begin dit jaar zijn wij uitermate snel en correct geholpen door ze. we hadden het gelukkig niet nodig dus hoe hun verdere service en behandeling etc is weet ik niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_31724442
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:52 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
hoi

hebben mensen hier ervaring met huren via directwonen.nl?

wat vinden jullie ervan?

bedankt!
Ja. Het kost aardig wat, maar ik heb wel snel een woning gevonden (Ik heb exact 5 dagen ingeschreven gestaan ).
pi_32168692
Ik wil met een stel vrienden in een huis gaan zitten, en het ziet er naar uit dat ik ook via directwonen moet gaan kijken, ik zag wel een 5-kamerappartement voor 1050 euri in de maand staan dat in het centrum ligt enz, dus ik ga eens even langs om te kijken van hoe en wat.
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:51:57 #24
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32169156
Kost alleen maar veel geld voor een veel te klein woonoppervlak.
Dan heb ik het nog niet eens over de service die ze leveren
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:04:48 #25
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32170323
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')