abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 25 november 2005 @ 12:42:42 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32563534
Ik ga zo met m'n dienst beginnen. Ik zal eens kijken wat er zoal draait vandaag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 26 november 2005 @ 08:09:15 #27
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32589022
Ik stond gisteren bij zaal 4 van de City. Daar vonden de zogenaamde Industry Screenings plaats. Alleen toegankelijk voor pers, docu-inkopers van omroepen en filmmakers. Makkelijk kaartjes controleren dus. Heb daar 2 langere docu's gezien, namelijk The Refugee All Stars en Black Gold Under Notecka Forest Vervolgens kwamen 4 korte documentaires in één showing.

Vanochtend sta ik weer in de City. Nog geen idee welke zaal.

@ mar* vandaag draag ik een legergroen shirt van de IDFA met daaronder een wit t-shirt met lange mouwen. Verder een bruinige broek en bruine leren schoenen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_32592802
heb gisteren The Real Dirt on Farmer John gezien

http://www.therealdirt.net/

Aardige documentaire over een excentrieke boer in het midwesten van Amerika. na afloop was Farmer John er zelf ook voor een Q & A

en ik zag dat Pele Forever ook draait, die moet ik ook zien.
  Moderator zondag 27 november 2005 @ 18:19:27 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32623622
Weer even bijwerken.

Gisteren stond ik weer bij zaal 4 waar de Industry Screening plaats vindt. Daar zag ik de volgende docu's:

Ik wil nooit beroemd worden.
La Reconciliation
The Great Depression - Made in Germany

's Middags ben ik weer even teruggegaan om Hotel of Dreams te zien. Dat ook weer tijdens de Industry Screening. Heb dus niet in een gewone zaal gezeten tot dan toe.

Vanochtend besloot ik om maar weer bij zaal 4 te gaan staan. Het bevalt me daar wel. De films:

The Clown Children / A day to remember / To those born after (3 korte docu's in één screening)
Different Drums
Constant, avant le depart

Tot dusver in geen normale zaal gezeten. Gelukkig kwam daar verandering in. In zaal 3 zag ik Mardi Gras: Made In China. Een erg mooie film.

Mochten jullie wat meer willen weten over één van de films die ik gezien heb, dan hoor ik dat graag.

En uiteindelijk marsterretje nog ontmoet. Toen liepen we al 2 dagen om elkaar heen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 27 november 2005 @ 18:22:08 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32623694
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:00 schreef jimjim1983 het volgende:
en ik zag dat Pele Forever ook draait, die moet ik ook zien.
Die draait 1 december om 10.30 uur in Cinerama 1 en op 2 december om 14.45 uur in het Filmmuseum Vondelpark 2.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_32624941
heb je A.K.A al gezien !?? daar wil ik van de week wel heen. En misschien naar tea
pi_32624983
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Die draait 1 december om 10.30 uur in Cinerama 1 en op 2 december om 14.45 uur in het Filmmuseum Vondelpark 2.
dat in het Vondelpark, waar is dat precies? is het wel binnen?
  Moderator zondag 27 november 2005 @ 19:35:49 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32625681
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:05 schreef linebear het volgende:
heb je A.K.A al gezien !?? daar wil ik van de week wel heen. En misschien naar tea
Die draait vanavond pas voor het eerst. Nog niet gezien dus. Maar die wil ik ook van de week nog bekijken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 27 november 2005 @ 19:40:14 #34
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32625803
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:07 schreef jimjim1983 het volgende:
dat in het Vondelpark, waar is dat precies? is het wel binnen?
In het filmmuseum, bij restaurant/terras Vertigo. En dat is binnen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_32625957
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:40 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

In het filmmuseum, bij restaurant/terras Vertigo. En dat is binnen.
ok thanks. was al bang
pi_32627510
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:19 schreef UIO_AMS het volgende:

En uiteindelijk marsterretje nog ontmoet. Toen liepen we al 2 dagen om elkaar heen.
Het had wat overreding nodig, maar het is gelukt! Zie je morgen, i guess

Ik ben echt best wel heel heel erg moe van twee dagen flyeren voor de VPRO. Maar, nog 1 dag te gaan. En kaartjes gehaald voor Lost in La Mancha!

Andere opvallende zaken:
Ik ben tot nu toe 5 bn'ers tegen gekomen, en nog maar 4 bekenden.

Ik heb meer vragen beantwoord over de IDFA dan over de VPRO.

Morgen zie ik pas de eerste docu
  zondag 27 november 2005 @ 20:38:26 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32627565
Aangezien "wij" de IDFA sponsoren zal ik wel weer een aantal vrijkaarten krijgen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32627825
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:38 schreef HeatWave het volgende:
Aangezien "wij" de IDFA sponsoren zal ik wel weer een aantal vrijkaarten krijgen .
Dan mag je wel opschieten, het is al vanaf donderdag bezig
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 21:18:02 #39
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32655362
Het was een mooie dag. Vanmorgen stond ik weer vroeg voor de deuren van de IDFA. Deze keer vroeger dan normaal, omdat er twee schoolvoorstellingen waren.

Vervolgens kon ik weer door naar mijn vertrouwde zaal. Wederom de Industry Screening. Tijdens mijn dienst draaiden:

Looking for an icon
Le voyage des femmes de Zartalé
The Angelmakers

Bij die laatste film was de regisseuse aanwezig. Ze heet Astrid en ze was ontzettend nerveus omdat het de eerste keer was, dat ze de film op een grote doek draaide. Ik heb haar even voorgesteld aan het publiek zodat ze na de voorstelling even met haar in de foyer konden praten.

Tussendoor had ik zelf een kaartje gehaald voor de docu Chinese Restaurants: Latin Passions. Buiten kwam ik een leuke jongedame tegen die ik bij de Industry Screenings al was tegengekomen. Ze bleek een half Colombiaanse / half Chinese, onafhankelijke filmproducente te zijn. En ze ging diezelfde voorstelling bekijken. Uiteraard heb ik een mooi plaatsje voor haar gereserveerd en ben naast haar gaan zitten.

Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_32676188
Damned, ik wil er ook heen!
Maar er iets ook iets van bij ons op school? Iig 8 december in Enschede stond er? wie weet er iets meer van?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:35:32 #41
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_32677224
Haha, de verslagen beginnen een romantische subplot te krijgen .
Ik zit me nu af te vragen of me gisteren een flyer in de hand is gedrukt door marsterretje. Ik liep er langs, ging even binnen kijken en werd handig naar een kassa gewerkt door die coördinator, dus heb ik maar een kaartje gekocht voor Hearts of Darkness .. Lost in La Mancha had ik ook graag heengewild, maar die was te snel weg.
The short weekend begins with longing...
pi_32678320
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Het was een mooie dag. Vanmorgen stond ik weer vroeg voor de deuren van de IDFA. Deze keer vroeger dan normaal, omdat er twee schoolvoorstellingen waren.

Vervolgens kon ik weer door naar mijn vertrouwde zaal. Wederom de Industry Screening. Tijdens mijn dienst draaiden:

Looking for an icon
Le voyage des femmes de Zartalé
The Angelmakers

Bij die laatste film was de regisseuse aanwezig. Ze heet Astrid en ze was ontzettend nerveus omdat het de eerste keer was, dat ze de film op een grote doek draaide. Ik heb haar even voorgesteld aan het publiek zodat ze na de voorstelling even met haar in de foyer konden praten.

Tussendoor had ik zelf een kaartje gehaald voor de docu Chinese Restaurants: Latin Passions. Buiten kwam ik een leuke jongedame tegen die ik bij de Industry Screenings al was tegengekomen. Ze bleek een half Colombiaanse / half Chinese, onafhankelijke filmproducente te zijn. En ze ging diezelfde voorstelling bekijken. Uiteraard heb ik een mooi plaatsje voor haar gereserveerd en ben naast haar gaan zitten.

hoe is die docu over die chinese restaurants eigenlijk?
quote:
[b]Op dinsdag 29 november 2005 18:35 dus heb ik maar een kaartje gekocht voor Hearts of Darkness .. Lost in La Mancha had ik ook graag heengewild, maar die was te snel weg.
en hoe is hearts of darkness?
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:03:33 #43
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_32679471
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:17 schreef jimjim1983 het volgende:
Tof, maar die zie ik zondag pas.
Ik heb 'm wel ooit op tv gezien en hij is gewoon heel interessant als je Apocalypse Now kent (wat ik toen nog niet deed).
The short weekend begins with longing...
pi_32679804
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:35 schreef California het volgende:
Haha, de verslagen beginnen een romantische subplot te krijgen .
Ik zit me nu af te vragen of me gisteren een flyer in de hand is gedrukt door marsterretje. Ik liep er langs, ging even binnen kijken en werd handig naar een kassa gewerkt door die coördinator, dus heb ik maar een kaartje gekocht voor Hearts of Darkness .. Lost in La Mancha had ik ook graag heengewild, maar die was te snel weg.
Jazeker was ik dat, ik was die enige die flyerde gisteren Ik heb UIO gisteren niet meer gezien, die was zeker bezig met zijn Chinees/Latino schone. Stond ik daar maar de hele dag, zonder dat andere Fokkers zich kenbaar maakten .

Lost in La Mancha was zeker de moeite waard. Wel heel zileig voor Terry Gilliam, die zich ondanks het niet slagen van zijn Don Quixote (spreek uit Don kiegotte) project er zich toch moedig doorheensloeg.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 21:11:35 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32680745
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:17 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe is die docu over die chinese restaurants eigenlijk?
Wel leuk om te zien. Het zijn eigenlijk drie afleveringen van een serie over Chinezen buiten China achter elkaar geplakt. Dat vond ik op zich wel jammer. Maar verder voor mij wel herkenbaar. Als ik in het buitenland ben, ga ik ook vaak naar een plaatselijk Chinees restaurant om te kijken wat voor veranderingen ze daar aan de keuken hebben gemaakt. Maar ik raak dan nooit in gesprek met de eigenaar. Ik ben dan ook geen Chinees. De docu laat de mensen zien die ooit uit China zijn vertrokken en vertelt de verhalen erachter.
quote:
Helaas nog niet gezien.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 21:20:10 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32680983
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:35 schreef marsterretje het volgende:
Jazeker was ik dat, ik was die enige die flyerde gisteren Ik heb UIO gisteren niet meer gezien, die was zeker bezig met zijn Chinees/Latino schone. Stond ik daar maar de hele dag, zonder dat andere Fokkers zich kenbaar maakten .
Ik had ochtenddienst en heb je niet meer gezien. Ook niet bij de stand. Op de weg naar buiten na de voorstelling van Chinese Restaurants was ik in gesprek met de regisseur en met de latina/chineze en lette dus niet goed op. Ben met haar vervolgens in de stad koffie gaan drinken en heb van haar vervolgens een stroopwafelverslaafde gemaakt.

Vanmorgen zat ze toevallig weer in mijn zaal en het was maar goed dat ik op de weg naar de IDFA nog even een zak stroopwafels heb gekocht.
quote:
Lost in La Mancha was zeker de moeite waard. Wel heel zileig voor Terry Gilliam, die zich ondanks het niet slagen van zijn Don Quixote (spreek uit Don kiegotte) project er zich toch moedig doorheensloeg.
Vond je de man die Don Quixotte zou spelen, Jean Rochefort, ook niet zo'n mooi hoofd ervoor hebben?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_32681532
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Vond je de man die Don Quixotte zou spelen, Jean Rochefort, ook niet zo'n mooi hoofd ervoor hebben?
Jaaaaa die was echt geweldig!! Jammer dat hij prostaatproblemen kreeg
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 22:38:36 #48
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32683404
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:39 schreef marsterretje het volgende:
Jaaaaa die was echt geweldig!! Jammer dat hij prostaatproblemen kreeg
Hij speelde de hoofdrol in Le Mari de la Coiffeuse, één van mijn meest favoriete films ooit.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 1 december 2005 @ 09:01:31 #49
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32719036
Ik zie dat ik al een paar dagen niet gereageerd heb hier. Tijd dus voor een update.

Zoals inmiddels gebruikelijk stond ik dinsdagochtend wederom bij de Industry Screenings. Daar draaiden de volgende films:

El Barrilete, een film uit Nicaragua over een jongen die werkt op koffieplantages en die zijn geluk in de hoofdstad moet zoeken. Aardige film, maar een beetje teveel in scene gezet.
KZ. Hier werd ik stil van. Het industriepubliek, wel wat gewend zou je zeggen, bleef de hele film uitzitten en na de aftiteling zaten ze er nog in stilte. Een unicum. De regisseur vertelde voor het draaien al iets over zijn film aan het publiek. Bijvoorbeeld dat hij geen gebruik maakt van muziek, een commentaarstem en dergelijke omdat hij dacht dat dat afbreuk zou doen aan het verhaal. De film heeft het inderdaad allemaal niet nodig. Veruit de beste (dus niet leukste) docu die ik op dit festival gzien heb.
An ordinary family. Na het zien van KZ was ik redelijk op en heb dus niet goed opgelet bij deze film. Halverwege werd ik trouwens ook afgelost, omdat mijn dienst erop zat.

's Avonds heb ik in Calypso A.K.A. Tommy Chong gezien. Een documentaire over een helft van het oude duo Cheech & Chong, die 9 maanden de cel in moest vanwege het verkopen van glazen pijpjes waarmee je softdrugs kan roken. Grappige docu.

Op woensdag had ik voor m'n reguliere werk een cursus. 's Avonds heb ik wel een docu gezien in de Calypso. Reel Paradise, over een onafhankelijke filmproducent die een jaar vrijaf neemt om op Fiji gratis films te showen in een mooie aftandse bioscoop. Leuke docu.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_32725466
gister gezien:

El Inmortal

Aardige documentaire over een familie tijdens de Sardinistische revolutie in chili(?). Knap dat het met weinig interessant beeldmateriaal toch nog heel goed te kijken is, alleen de steeds terugkerende truck daar snap ik de bedoeling niet van.

Phil & his 7 wives

Echt een hele goede documentaire over een man genaamd Phil, die op een dag met god spreekt die tegen hem zegt dat hij een koning is en 7 vrouwen moet nemen. De documentaire is op momenten echt hilarisch en op andere momenten weer heel triest. heb deze een 'heel goed' gegeven

weet iemand trouwens of ik vandaag al kaartjes voor pele forever kan kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')