Chill Winston!
First things first. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je geen topic had geopend over iets dat zich twee decennia geleden af heeft gespeeld en dat je na mijn reactie dus tot de conclusie zou komen dat je niet goed ingelicht was m.b.t. tot de verjaringstermijn.
Houd overigens je talk-to-the-hand maar even thuis, je geeft namelijk zelf aan dat het feit verjaard is, dat je het niet gewoon wilt laten voor wat het is en ook geen stafbare feiten wilt begaan. Daarnaast volg je al therapie. Wat dacht je dan zelf dat er nog qua opties over bleef? Dat mensen dan *iets* meer informatie van je willen om te kijken of het feit misschien *toch* niet verjaard is, om uit die dwangbuispositie te komen, zou ik in jouw geval alleen maar gewaardeerd hebben.
Ik lees in een andere reactie van je dat de dader zou hebben bekend. Is dat in enige vorm vastgelegd? Je kan inderdaad alsnog naar de politie gaan; als ze een (recentere) aangifte tegen deze verdachte hebben, kunnen ze jouw verklaring gebruiken als steunbewijs. Overigens kom je er alleen met één verklaring/aangifte niet om iemand veroordeeld te krijgen (logisch), dus zelfs zonder de verjaringstermijn was het bewijzen van het misbruik haast onmogelijk geworden na een dergelijk lange periode.