Ik ben 37, ja. Verjaring is op je 33e, dus ik ben 4 jaar te laat.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:40 schreef ZeroVince het volgende:
Ten eerste begint de verjaringstermijn pas te lopen vanaf je 18e en als het om dergelijke handelingen gaat is de verjaringstermijn erg lang (uit mijn hoofd 20 jaar). Als je inmiddels rond de 40 bent en je wilt aangifte doen van iets van toen je minderjarig was ben je ook gewoon een beetje laat..
Bronquote:Voor de politie is het belangrijk dat seksueel geweld in ieder geval gemeld wordt. Deze informatie kan van belang zijn, als er andere aangiften of meldingen over dezelfde verdachte bij de politie binnenkomen.
Helemaal niks helaas.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:14 schreef Verbal het volgende:
Olla,
ik had graag aangifte willen doen tegen een pedo, maar dat is inmiddels verjaard, dus kan niet meer, of is gewoon niet zinvol.
Wat, afgezien van het laten of strafbare feiten begaan, zou ik nog kunnen doen?
V.
Hoe kun je dit nou zeggen???quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gelukkig is er voor slachtoffers van seksueel misbruik een standaard manier om ellende te verwerken, en moet je er rond je 21e wel klaar mee zijn en anders niet zeuren
V.
Hallo. En mijn suggestie van de melding dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:53 schreef Verbal het volgende:
Dat ik 'te laat' ben, dat weet ik inmiddels wel. Zelfs de TT geeft het aan. Dus als jullie klaar zijn met stating the fucking obvious, zou ik graag toekomen aan het 'wat nu?'-deel.
Ja, ik ben nu 37, ja ik ben nu pas ruim een jaar met een goede therapeut met de verwerking aan de slag, en voor die tijd heb ik echt niet met drie andere kuttherapeuten mijn tijd verdaan. Goh, Verbal, wat ben je toch een stomme lul dat je je a) hebt laten misbruiken, b) er niet binnen de wat-wij-als-een-reële-termijn-beschouwen bent uitgekomen, omdat c) alle misbruikslachtoffers namelijk hetzelfde zijn en daar een standaard schema op los te laten is en d) niet zo zeuren.
Djiezus
V.
Als je na 10 jaar nog aangifte doet van verkrachting, is het enige bewijsmateriaal nog je eigen verklaring. Na zo'n lange tijd is dat bewijs absoluut niet meer betrouwbaar.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:47 schreef Metro2005 het volgende:
Sowieso achterlijk dat er überhaupt iets als verjaring bestaat!
Mag je vragen. geen idee. Schaamte? Jaren doorgehold met het idee dat ik er wel overheen was, terwijl het mij van binnen verteerde? Angst?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:51 schreef HassieBassie het volgende:
Mag ik vragen waarom je niet eerder aangifte hebt gedaan?
Die kwam terwijl ik mijn post aan het typen was.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hallo. En mijn suggestie van de melding dan?![]()
En zo zie je maar weer dat er geen standaard-mal bestaatquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:55 schreef elixer het volgende:
[..]
Als je na 10 jaar nog aangifte doet van verkrachting, is het enige bewijsmateriaal nog je eigen verklaring. Na zo'n lange tijd is dat bewijs absoluut niet meer betrouwbaar.
Verjaringstermijn is dus erg terecht.
Goh, Verbal, wat leuk dat je a) iets vraagt waar je zelf het antwoord al op weet, b) er alvast vanuit gaat dat je weet wat iedereen die reageert van je denkt, c) het feit dat er verjaringstermijnen bestaan ziet als een persoonlijke aanval en d) van jezelf vind dat je zeurt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:53 schreef Verbal het volgende:
Dat ik 'te laat' ben, dat weet ik inmiddels wel. Zelfs de TT geeft het aan. Dus als jullie klaar zijn met stating the fucking obvious, zou ik graag toekomen aan het 'wat nu?'-deel.
Ja, ik ben nu 37, ja ik ben nu pas ruim een jaar met een goede therapeut met de verwerking aan de slag, en voor die tijd heb ik echt niet met drie andere kuttherapeuten mijn tijd verdaan. Goh, Verbal, wat ben je toch een stomme lul dat je je a) hebt laten misbruiken, b) er niet binnen de wat-wij-als-een-reële-termijn-beschouwen bent uitgekomen, omdat c) alle misbruikslachtoffers namelijk hetzelfde zijn en daar een standaard schema op los te laten is en d) niet zo zeuren.
Djiezus
V.
Ik denk dat dat in jouw geval zinloos zal zijn, aangezien jij gewoon een sociopaat en een inteeltproduct bent. Jou hadden ze gewoon bij de geboorte al een nekschot moeten geven om andere mensen het nodige leed te besparen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:59 schreef kastanova het volgende:
Misschien moet ik toch ook maar eens even onder hypnose m'n jeugd herbeleven.
Typisch dat je niet op de rest van m'n post ingaat en je jezelf wederom genoodzaakt ziet om met allerlei quasi-interessante beledigingetjes te komen...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in jouw geval zinloos zal zijn, aangezien jij gewoon een sociopaat en een inteeltproduct bent. Jou hadden ze gewoon bij de geboorte al een nekschot moeten geven om andere mensen het nodige leed te besparen.
Nofi, uiteraard.
V.
Bij deze dan: de suggestie kwam van mijn therapeut.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:30 schreef kastanova het volgende:
[..]
Typisch dat je niet op de rest van m'n post ingaat
...maar zelf niet inzien hoe hufterig jouw post was, hè? Typisch.quote:en je jezelf wederom genoodzaakt ziet om met allerlei quasi-interessante beledigingetjes te komen...
Och, mijn genen zijn tenminste in orde. Hoe voelt het nou, om papa tegen je opa te moeten zeggen?quote:Slechte jeugd gehad ofzo?
Tja, vreemde zaak dan...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:32 schreef Verbal het volgende:
Bij deze dan: de suggestie kwam van mijn therapeut.
Kom, kom Verbal, normaliter ben je niet zo kleinzerig en het is nu niet zo dat mijn opmerking feitelijk onjuist was ofzo...quote:...maar zelf niet inzien hoe hufterig jouw post was, hè? Typisch.
Als ik dat zou doen, zou het voor mij ook tijd worden om een therapeut te zoeken, aangezien ze beiden al een behoorlijke tijd geleden overleden zijnquote:Och, mijn genen zijn tenminste in orde. Hoe voelt het nou, om papa tegen je opa te moeten zeggen?
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |