abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31602599
Turkse noodhulp voor Pakistan

ANKARA Turkije stelt 150 miljoen dollar
aan noodhulp beschikbaar aan Pakistan.
Nog niet eerder maakte een land zoveel
geld vrij om het aardbevingsgebied te
helpen.Saudi-Arabië is nu de tweede
donor,met 131 miljoen dollar.

Het gebaar van Turkije komt een dag
nadat de Verenigde Naties de noodklok
hebben geluid:de organisatie zegt veel
te weinig geld en middelen te hebben om
de slachtoffers goed te kunnen helpen.

De Turkse premier Erdogan is vandaag op
bezoek in het rampgebied in Pakistan.
Hij is de eerste regeringsleider uit
het buitenland die dat doet.Erdogan
bezocht er ook een Turks veldhospitaal.

Bron: http://teletekst.nos.nl/?122-01

----------------------------------------------------------

Ik vraag me af hoeveel Nederland aan noodhulp
beschikbaar heeft gesteld aan Pakistan. Ik heb
tevens het gevoel dat de natuurrampen in een
stijgende tempo zijn. Of komt dit door de media?
pi_31602700
Minister Van Ardenne stelt 10 miljoen euro extra beschikbaar voor noodhulp aan de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan. Zij reageert hiermee op een internationaal verzoek van de Verenigde Naties.

Het geld voor noodhulp wordt verdeeld onder de volgende internationale organisaties:

3 miljoen euro voor het World Food Programme, dat naast voedselhulp ook het luchttransport coördineert;
3 miljoen euro voor UNICEF, dat zorgt voor voedsel, water en sanitaire voorzieningen in het gebied;
1,5 miljoen euro voor het Internationale Rode Kruis;
0,5 miljoen euro voor UN-OCHA, de organisatie van de Verenigde Naties die alle hulp coördineert;
2 miljoen euro voor overige hulporganisaties die actief zijn in het rampgebied.
De Verenigde Naties (VN) hebben op 12 oktober een rapport uitgebracht - een zogeheten flash appeal - waaruit blijkt dat er ruim 270 miljoen dollar nodig is voor de eerste levensreddende hulp aan de slachtoffers van de aardbeving.

De 10 miljoen euro noodhulp komt bovenop de 1 miljoen euro die Van Ardenne eerder toezegde, en bovenop de inzet van het Nederlandse reddingsteam (USAR), waarvan de inzet naar schatting ook 1 miljoen euro zal kosten.
pi_31602781
Wel netjes van Turkije, zeker als je je bedenkt dat ze recentelijk (weer) te maken hebben gehad met aardbevingen.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:03:16 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31602846
Waar zijn de reclamespotjes, de banners, de posters en wat is het rekeningnummer dit keer en waarom weet ik dat allemaal niet
Die tsunami kon je wekenlang niet omheen, deze aardbeving was ik alweer bijna vergeten... kunnen we ergens geld geven ofzo?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_31602940
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:03 schreef Flurry het volgende:
Waar zijn de reclamespotjes, de banners, de posters en wat is het rekeningnummer dit keer en waarom weet ik dat allemaal niet
Die tsunami kon je wekenlang niet omheen, deze aardbeving was ik alweer bijna vergeten... kunnen we ergens geld geven ofzo?
Zet de tv maar aan en komen genoeg spotjes langs.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:10:04 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31602980
Is dit 'm?
giro 800800
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_31603330
Ik vraag mij nu al de hele tijd af waarom ze op hulp uit het westen hebben gewacht, terwijl hulp uit het oosten zou moeten komen. Of gaan ze er van uit dat christenen toch wel de hele aarde redden.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31603391
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:28 schreef longinus het volgende:
Ik vraag mij nu al de hele tijd af waarom ze op hulp uit het westen hebben gewacht, terwijl hulp uit het oosten zou moeten komen. Of gaan ze er van uit dat christenen toch wel de hele aarde redden.
Sorry hoor, maar dit slaat nergens op....
Bij dit soort dingen hoor je niet te kijken naar oosten of westen, iedereen hoort elkaar te helpen.
En super van Turkije dat ze dit doen, waarschijnlijk omdat ze zelf ook weten hoe het voelt om dit mee te maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')