abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31602166
Hallo,

Voor ik mijn vraag stel eerst wat achtergrondinformatie. Ik werk in de verstandelijk gehandicapten sector. Normaal gesproken vinden mijn werkzaamheden op een afgesloten terrein plaats. Sinds kort echter worden er nieuwe projecten binnengehaald waardoor ik de stad in moet om zogenaamde probleemgezinnen begeleiding aan huis te geven (minder respectvol gezegd zijn die gezinnen vergelijkbaar met de Tokkies).
Enkele weken geleden heb ik een scooter gekocht en niet verzekerd tegen diefstal omdat ik hem op mijn werk en thuis in een afgesloten ruimte weg kan zetten, en hem alleen voor woon-werk verkeer gebruik.

Nu is afgelopen woensdag mijn scooter tijdens zo'n huisbezoek gestolen. Ik kan hem daar niet anders wegzetten als op de openbare weg, natuurlijk met de nodige sloten eromheen. Vanuit het werk wordt er geen vervoer beschikbaar gesteld om dergelijke werkzaamheden 'met vervoer van de baas' uit te voeren.

Kan ik nu mijn werkgever de door mij geleden schade laten vergoeden?
pi_31602399
Ja.
pi_31602488
Nee.
Spoilers!
pi_31602520
Misschien
pi_31602534
ik denk het niet, maar je moet mischien ff je contract checke
pi_31602626
Een voertuig hebben zonder verzekering tegen diefstal is helaas in dit land niet het slimste wat je kunt doen.

Maar goed praat er eens over met je werkgever en niet op een aanklagende toon maar meer van begrip vragen voor de geleden schade tijdens werktijd en dat je nu vervangend vervoer moet aanschaffen wat je nodig hebt om je werk te kunnen uitoefenen.

werkt beter dan een brief waarin je eist dat je werkgever een nieuwe scooter voor je koopt.

anyway succes.
pi_31602680
Ik dacht een tijdje gelden in een ander topic te hebben gelezen dat als je schade rijd tijdens werktijd en tijdens een rit i.o.v. je werkgever dat je die dan ook vergoed krijgt dus waarom dan niet een gestolen scooter.

Maar ik zou inderdaad even vragen wat er te regelen is met je werkgever.
pi_31603101
Ik ben het idd eerst op de vriendelijke manier aan het proberen, dwz ik heb ze gevraagd of er mogelijkheden zijn zodat zij de schade vergoeden. Als ik hierop echter een 'nee' krijg, wil ik voor mezelf echter al wel inhoudelijk op de hoogte zijn waarom niet of waarom wel. Simpel gezegd: als ik ergens recht op heb wil ik het krijgen, heb ik het recht niet dan houd het op. Ik ben dus voornamelijk op zoek naar de motivatie van waarom wel of niet.
pi_31603380
Als het goed is is je baas daar voor verzekerd.
Zolang het tijdens werktijd gebeurd is valt er meestal wel een regeling te treffen.
Bla Bla Bla Blaadjes aan de boom
pi_31603815
Ik heb er geen verstand van
Maar het minste wat je had kunnen doen is je werkgever van tevoren even kunnen vragen hoe het nou zit.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:24:20 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31604410
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:54 schreef Woepsie het volgende:
Ik dacht een tijdje gelden in een ander topic te hebben gelezen dat als je schade rijd tijdens werktijd en tijdens een rit i.o.v. je werkgever dat je die dan ook vergoed krijgt dus waarom dan niet een gestolen scooter.

Maar ik zou inderdaad even vragen wat er te regelen is met je werkgever.
ehm.. bijna.. in die situatie is de werkgever aansprakelijk en kan zodoende de schade op de verzekering van de werkgever verhaald worden...

dus ik vrees ik vrees ik vrees met grote vrezen dat het wandelen wordt de komende tijd.. maar goed.. nee heb je....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:06:07 #12
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31605205
Wat ik gewend ben, is dat je baas je een onkostenvergoeding geeft per km zakelijk rijden (in dit geval jouw rit naar de gezinnen). In je arbeidscontract staat dan vaak dat die onkostenvergoeding bedoelt is voor brandstof, afscrhijving en verzekeringen (dus ws ook diefstal). Check je contract eerst ff zou ik zeggen.

Als er nooit is gesproken over een regeling voor zakelijke reiskosten, dan zou je het kunnen proberen.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_32281995
Hoe is het afgelopen? Heb je een vergoeding gehad?
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:03:27 #14
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_32282155
waarschijnlijk niet; daarom altijd werkgever voor vervoermiddel laten zorgen
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_32287432
Een vriend van mij zijn auto was laatst tijdens een rit voor zijn werk beschadigt (stond daar voor de deur geparkeerd en was iemand tegenaan gereden) en hij kreeg de schade vergoed. Weet niet of dat wettelijk geregeld is zo.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')