Van nu.nl:
quote:
'Gedetineerden laten werken in callcenters'
AMSTERDAM - Het ministerie van Justitie onderzoekt of gedetineerden kunnen worden ingeschakeld voor werk in callcenters. De gedetineerden worden dan ingezet om producten aan bedrijven en consumenten te verkopen per telefoon. De Telegraaf meldt vrijdag dat de Dienst Justitiële Inrichtingen hierover onderhandelingen voert met verschillende bedrijven.
De werkgeversvereniging voor de facilitaire callcenters (WGCC) zegt in het dagblad dat het idee onbespreekbaar is. "Consumenten zullen zich bij ieder telefoontje van een callcenter afvragen of ze een kinderverkrachter, moordenaar of inbreker aan de lijn hebben", zegt WGCC-woordvoerder Herman Nieuwenhuis. "Dat kan echt niet."
Op zich nogal raar dat die kerel van het WGCC er niet van uitgaat dat er ook gedetineerden zoals fraudeurs kunnen bellen. Maar verder zie ik niet zo heel veel in het plan, in ieder geval denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen. Als callcenteragent moet je toch een aantal skills hebben en ik betwijfel of daar een groot deel van wat er in de gevangenis rondhangt aan voldoet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>