abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:51:34 #1
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31600089
Waarom komt de hulpverlening voor de slachtoffers in Pakistan zo langzaam op gang en waarom ging dat veel sneller in bijvoorbeeld New Orleans of de tsunami in Zuid-Oost-Azië?

Juist: de belangen van de Verenigde Staten en haar "bondgenoten". De ramp in Pakistan heeft dezelfde omvang als (of misschien nog wel groter dan) de verschrikkelijke tsunami van tweede kerstdag vorig jaar.

Een non-argument is het feit dat Pakistan zich nog steeds bezig houdt met kernwapens. Ten eerste weet iedereen dat de Verenigde Staten zelf ook kernwapens bezitten, wat gedoogd wordt door het International Atoom Agentschap, en ten tweede staan de slachtoffers van de ramp geheel los van de politiek die Pakistan bedrijft. Zij hebben hulp nodig, zo snel mogelijk.

Hypocritie van de westerse wereld - omdat het nu geen westerse toeristen betreft die getroffen zijn, evenals geen belangrijke economische centra die schade hebben opgelopen - leidt tot minder donaties voor deze ramp, die zoals gezegd net zo zwaar is in omvang als bijvoorbeeld de tsunami, waarbij duizenden mensen om het leven kwamen.

De politieke spelletjes van mensen zoals Bush ( ) kunnen bij mij niet door de beugel.

En nee, ik draag geen geitenwollensokken...ik stem gewoon rechts hoor. Marktwerking hoezee!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_31600114
FiPo
pi_31600116
Welkom in de wereld.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:56:25 #4
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31600182
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:52 schreef DjDev het volgende:
FiPo
Sokkel Lolleromfg
pi_31600376
Realiteit. Leer er mee leven.

Natuurlijk is het hypocriet, natuurlijk is het erg. Maar dat zal de wereld geen ene sodeflikker bommen.
I reject your reality and substitute my own.
Ach, krijg toch een hydroencephalus...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:19:10 #6
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31600641
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:05 schreef Dr._Death het volgende:
Realiteit. Leer er mee leven.

Natuurlijk is het hypocriet, natuurlijk is het erg. Maar dat zal de wereld geen ene sodeflikker bommen.
Typische HBO-oplossing. We kunnen er niets aan doen, dus laten we het maar zo. Echter, als ik minister-president word, komt hier verandering in!
Sokkel Lolleromfg
pi_31600670
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:51 schreef Dirktator het volgende:
En nee, ik draag geen geitenwollensokken...ik stem gewoon rechts hoor. Marktwerking hoezee!
Wat is er gewoon aan rechts stemmen? .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31600687
Giro 555
Ik post om het posten.
pi_31600910
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:19 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Typische HBO-oplossing. We kunnen er niets aan doen, dus laten we het maar zo. Echter, als ik minister-president word, komt hier verandering in!
Ga je mij nou uitschelden voor HBOer?

Het is geen oplossing. Het is puur realisme. Op een gegeven moment zal je als het goed is inzien dat je ongelofelijk naïef bent. Democratie is een fabeltje. De wereld wordt geregeerd door een kleine groep mensen met belachelijk veel geld en macht. En zij beslissen wat groot nieuws wordt en wat belangrijk is en wat niet.
I reject your reality and substitute my own.
Ach, krijg toch een hydroencephalus...
pi_31601149
Maar wij nemen zelf de beslissing of we doneren of niet.

Gisteren iets op TV gezien wat mij als een logische verklaring in de oren klinkt. De Tsunami was in een gebied waar wij Nederlanders historisch gezin binding mee hebben, we gaan er op vakantie, we hebben er familie, enz... Zodoende leefde iedereen mee, al dan niet gespeeld, want het staat natuurlijk interessant als bekende Nederlander om je te profileren voor dit soort dingen.

Met Pakistan ligt dat heel anders. Geografisch gezien ligt het zelfs dichterbij dan het Tsunami gebied, maar wij Nederlanders hebben verder niks met Pakistan. Hoe cru dit ook mag klinken, het interesseert de gemiddelde Nederlander gewoon geen ruk wat er in Pakistan gebeurt, net zoals waarschijnlijk geen enkele Pakistaan het zou interesseren als er hier wat zou gebeuren. We hebben nou eenmaal niks met elkaar, en zo zijn mensen nou eenmaal. Vandaag een aardbeving in Pakistan, morgen een in Japan, overmorgen een in China, en zo kunnen we wel aan de gang blijven. Ik wil best geld schenken aan goede doelen, maar er zijn de laatste tijd zoveel rampen over heel de wereld, dat het gewoon niet meer bij te houden is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_31601150
Vertel mij eens wat Bush met het "geefgedrag" van mensen in Nederland te maken heeft.

Van jou had ik een betere analyse verwacht.
Ok, mijn fout. Het eigen idee is de oorzaak van de verwachting.

pi_31601180
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:32 schreef Dr._Death het volgende:

[..]

Ga je mij nou uitschelden voor HBOer?

Het is geen oplossing. Het is puur realisme. Op een gegeven moment zal je als het goed is inzien dat je ongelofelijk naïef bent. Democratie is een fabeltje. De wereld wordt geregeerd door een kleine groep mensen met belachelijk veel geld en macht. En zij beslissen wat groot nieuws wordt en wat belangrijk is en wat niet.
Ja, en die lelijke boze mensen bepalen natuurlijk precies hoeveel geld jij en ik overmaken voor Pakistan. Ze hebben er ook voor gezorgd dat er totaal geen aandacht wordt besteedt aan Pakistan in de media. (oh nee, daar hebben ze toch even een foutje gemaakt, want de aardbeving is toch overal in het nieuws. Waar ik woon wel in ieder geval). Makkelijk zeg, om vage groepjes de schuld van alles te kunnen geven. Argumenten zijn niet nodig, want je noemt iedereen die het niet met je eens is gewoon naïef. Natuurlijk ben je zelf als student met je enorme levenservaring nooit naïef.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:50:34 #13
112998 rustig
come wander with me
pi_31601277
Hierboven heeft Hathor een punt. De rampen in de media volgen elkaar de laatste tijd
zo snel op, dat mensen het als het ware met korrel zout gaan nemen ('weer een orkaan in de media'). het is gevaarlijk maar ergens ook logisch. Je moet gewoon dingen voor niks willen doen voor je medemens, maar aan de andere kant 'kan je de wereld niet redden'. Daarnaast speelt een groot stuk van de oorzaak hiervan ook op het politieke vlak.

even een opmerking 'aside'... : jij stemt gewoon rechts?
voor mij en vele anderen niet gewoon. ieder zijn ding, dan maar?
Those who do not feel the music think the dancer mad.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:51:44 #14
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31601311
Mijn punt:

Het is nu eenmaal zo dat de grotere landen (waaronder de Verenigde Staten, maar ook China) beter in staat zijn de hulpgoederenstroom te organiseren en hun invloed is ook groter om andere landen aan te sporen ook grootschaals te doneren. De Verenigde Staten zouden aan deze ramp, die nog groter geacht wordt dan de tsunami, relatief meer aandacht moeten besteden. Maar omdat het nu niet de Amerikanen of belangen van de Amerikanen betreft, blijft echte hulp en aansporing tot hulp uit. Soms moeten politieke individuën zich sterk maken op mondiaal niveau om hulp van andere landen te stimuleren. Dit is nu uitgebleven en dat verwijt ik vooral de heer Bush en zijn regering. Als er een olieveld gelegen zou hebben, was de noodkreet voor hulp zeker geslaakt door Bush en de zijnen, ga daar maar vanuit.

Het geefgedrag van de mensen in Nederland wordt dus in grote mate beinvloed door de mate van aandacht die dit probleem krijgt. Kofi Annan kan dit niet alleen en is ook afhankelijk van steun van "de machtigste man op aarde". Die steun zoals gezegd blijft uit, en daarom wordt er minder gedoneerd.

Het is natuurlijk waar dat we de laatste tijd overspoeld worden met hulpverzoeken, maar daar moet men naar mijn mening een wijze les uit trekken: het klimaat verandert, laten we allemaal rond de tafel zitten om te kijken hoe we misschien deze rampen kunnen voorkomen in plaats van steeds maar weer steun te moeten uittrekken.
Sokkel Lolleromfg
pi_31601322
Mensen hebben het beeld dat in pakistan alleen maar vieze moslims wonen dus wat zou 't een ruk schelen, het boeit me niet.... --> geen geld
Indonesie is cool want die hebben lekker eten, goed vakantie land en zijn natuurlijk geen moslim ( dus wel, maar dat weten heel veel mensen niet) --> wel geld

Welcome to the real world
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:53:12 #16
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31601347
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:50 schreef rustig het volgende:
even een opmerking 'aside'... : jij stemt gewoon rechts?
voor mij en vele anderen niet gewoon. ieder zijn ding, dan maar?
Dat was ter indekking voordat ik weer werd uitgemaakt voor linkse geitenwollensokkendrager. Ieder zijn overtuiging, maar late het duidelijk zijn dat ik tot de "(sociaal-economische) rechtse" club van Nederland hoor.
Sokkel Lolleromfg
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:56:32 #17
112998 rustig
come wander with me
pi_31601433
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:53 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Dat was ter indekking voordat ik weer werd uitgemaakt voor linkse geitenwollensokkendrager. Ieder zijn overtuiging, maar late het duidelijk zijn dat ik tot de "(sociaal-economische) rechtse" club van Nederland hoor.
snap ik. ieder zijn mening enzo.

Yours in best bonds,

Daan
Those who do not feel the music think the dancer mad.
pi_31601682
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:51 schreef Dirktator het volgende:
Een non-argument is het feit dat Pakistan zich nog steeds bezig houdt met kernwapens. Ten eerste weet iedereen dat de Verenigde Staten zelf ook kernwapens bezitten, wat gedoogd wordt door het International Atoom Agentschap, en ten tweede staan de slachtoffers van de ramp geheel los van de politiek die Pakistan bedrijft. Zij hebben hulp nodig, zo snel mogelijk.
Het idee achter dat argument is dat het nogal wat geld kost om jezelf met kernwapens bezig te houden. Geld dat ze beter aan de eigen bevolking kunnen besteden dat normaal gesproken al in grote armoede leeft, en nu helemaal een probleem heeft.

En ik geef niks omdat ik niks met die mensen daar heb en verwacht dat de landen in de regio daar veel meer en beter hulp kunnen bieden. Mooie kans voor India om zich van een goede kant te laten zien.

Verder is het jammer dat het altijd weer uitdraait op VS/Bush bashen. Zo jammer.

Hoeveel heb jij al gegeven?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:08:28 #19
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31601687
quote:

Inzameling Pakistan blijft achter bij tsunami
Gepubliceerd op vrijdag 21 oktober 2005
UTRECHT (ANP) - De opbrengst van de geldinzameling voor noodhulp aan Pakistan blijft achter in vergelijking met de hoeveelheid geld die is binnengehaald voor de slachtoffers van de tsunami. Dat beaamde W. Brouwer van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) vrijdag.

Op tweede kerstdag werden bekende toeristische gebieden getroffen en daar waren ook Nederlanders bij betrokken, aldus Brouwer. Volgens hem speelde het ook mee dat de ramp in Azië zo uitzonderlijk was. ,,We hadden nog nooit van een tsunami gehoord.'' Bovendien kwamen wereldwijd amateurbeelden van de vloedgolf op televisie. Dat sprak tot de verbeelding.

Maar volgens Brouwer begint de gigantische ramp in Pakistan wel steeds meer te leven bij de Nederlandse bevolking. Op gironummer 800800 is bijna 5 miljoen euro binnengekomen. ,,Er zijn steeds meer lokale initiatieven en de media besteden er ook meer aandacht aan.'' In vergelijking met de aardbeving in de Iraanse stad Bam in 2003 gaat de inzameling voor Pakistan ,,best goed''.
Yeah right.
Sokkel Lolleromfg
pi_31601734
quote:
Dit is nu uitgebleven en dat verwijt ik vooral de heer Bush en zijn regering. Als er een olieveld gelegen zou hebben, was de noodkreet voor hulp zeker geslaakt door Bush en de zijnen, ga daar maar vanuit.

Het geefgedrag van de mensen in Nederland wordt dus in grote mate beinvloed door de mate van aandacht die dit probleem krijgt. Kofi Annan kan dit niet alleen en is ook afhankelijk van steun van "de machtigste man op aarde". Die steun zoals gezegd blijft uit, en daarom wordt er minder gedoneerd
Bush is veruit de minst populaire amerikaanse president sinds tijden in Nederland (en veel landen buiten de VS). De Nederlanders (en andere westerlingen) zitten echt niet te wachten op een oproep van Bush om geld over te maken. Sterker nog, het zou nog wel eens zo kunnen zijn dat een oproep van Bush eerder averechts zou werken.

Dat er minder gegeven wordt voor Pakistan is gewoon de keuze van de individuele donors. Daar kan je niemand anders de schuld van geven.
pi_31601786
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:51 schreef Dirktator het volgende:
Mijn punt:

Het is nu eenmaal zo dat de grotere landen (waaronder de Verenigde Staten, maar ook China) beter in staat zijn de hulpgoederenstroom te organiseren en hun invloed is ook groter om andere landen aan te sporen ook grootschaals te doneren. De Verenigde Staten zouden aan deze ramp, die nog groter geacht wordt dan de tsunami, relatief meer aandacht moeten besteden. Maar omdat het nu niet de Amerikanen of belangen van de Amerikanen betreft, blijft echte hulp en aansporing tot hulp uit. Soms moeten politieke individuën zich sterk maken op mondiaal niveau om hulp van andere landen te stimuleren. Dit is nu uitgebleven en dat verwijt ik vooral de heer Bush en zijn regering. Als er een olieveld gelegen zou hebben, was de noodkreet voor hulp zeker geslaakt door Bush en de zijnen, ga daar maar vanuit.

Het geefgedrag van de mensen in Nederland wordt dus in grote mate beinvloed door de mate van aandacht die dit probleem krijgt. Kofi Annan kan dit niet alleen en is ook afhankelijk van steun van "de machtigste man op aarde". Die steun zoals gezegd blijft uit, en daarom wordt er minder gedoneerd.

Het is natuurlijk waar dat we de laatste tijd overspoeld worden met hulpverzoeken, maar daar moet men naar mijn mening een wijze les uit trekken: het klimaat verandert, laten we allemaal rond de tafel zitten om te kijken hoe we misschien deze rampen kunnen voorkomen in plaats van steeds maar weer steun te moeten uittrekken.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de gemiddelde Amerikaan hele dikke schijt heeft aan Pakistan. De beelden van zenders zoals FOX laten altijd alleen maar radicale moslims zien die Amerikaanse vlaggen lopen te verbranden, geloof jij dan dat de Amerikanen staan te trappelen om geld te geven zodra daar een ramp gebeurt ? Vergeet het maar. Ik zal het je nog sterker vertellen, ze vinden dit zelfs gerechtigheid, een straf van god.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:13:31 #22
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31601787
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:10 schreef ericeric het volgende:

[..]

Bush is veruit de minst populaire amerikaanse president sinds tijden in Nederland (en veel landen buiten de VS). De Nederlanders (en andere westerlingen) zitten echt niet te wachten op een oproep van Bush om geld over te maken. Sterker nog, het zou nog wel eens zo kunnen zijn dat een oproep van Bush eerder averechts zou werken.

Dat er minder gegeven wordt voor Pakistan is gewoon de keuze van de individuele donors. Daar kan je niemand anders de schuld van geven.
Het gaat hier niet zo zeer om het volk zelf, maar de leiders van het volk. Als ministeries van BZ van de V.S. en Nederland op lager niveau contact met elkaar hebben over deze hulpverlening, worden Balkie en Bot in actie gezet om het volk aan te sporen om meer te doneren (door bijvoorbeeld benefietshows te laten organizeren, hulplijnen op touw te zetten etcetera).
Sokkel Lolleromfg
pi_31602097
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:13 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Het gaat hier niet zo zeer om het volk zelf, maar de leiders van het volk. Als ministeries van BZ van de V.S. en Nederland op lager niveau contact met elkaar hebben over deze hulpverlening, worden Balkie en Bot in actie gezet om het volk aan te sporen om meer te doneren (door bijvoorbeeld benefietshows te laten organizeren, hulplijnen op touw te zetten etcetera).
Nogmaals, de gemiddelde donateur heeft echt geen oproep van Balkenende, Bush of wie dan ook nodig om geld te geven. Deze aardbeving is in mijn beleving ongeveer even veel in het nieuws (in ieder geval waar ik woon). Bij de tsunami was er al veel meer gegeven dan nu bij deze aardbeving voordat er ook maar sprake was van benefietshows. Bovendien worden benefietshows niet georganiseerd door de overheid. Het zijn gewoon de mensen zoals jij en ik die minder geven dan bij de tsunami. Dat is hun eigen keuze en verantwoordelijkheid. Niet die van hun overheden. En de verklaringen? Tsunami was misschien spectaculairder? In een gebied waar veel mensen zelf zijn geweest? Pakistan minder populair? Vinden mensen dat ze al genoeg hebben gegeven voor de tsunami? Wie zal het zeggen? Misschien kan je het best naar je eigen gedrag kijken. Hoeveel heb je voor de tsunami gegeven en hoeveel nu? Minder, meer of evenveel? En wat was je overweging? En die van je vrienden en kenissen?
pi_31604795
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:21 schreef Furious het volgende:
Giro 555
800800 toch?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:47:52 #25
3767 Herald
Come get some
pi_31604848
wat is er met Pakistan dan?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo