Ja, er bestaat nog steeds zoiets als een 'rijbewijsverzekering', maar volgens mij worden die polissen al heel lang niet meer opgemaakt en bieden ze in beginsel alleen WA dekking.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:02 schreef donald_dick het volgende:
is het ook mogelijk om zonder een vaste auto ook een autoverzekering aan te vragen?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:11 schreef Jaeder het volgende:
Ook als het nog duur is kun je toch misschien toch beter een verzekering op je eigen naam afsluiten. Je betaalt dus wel veel premie maar bouwt wel schadevrije jaren op. Zodra je boven de 23? (weet niet meer precies de leeftijd) bent kom je in een keer in het volwassenentarief en klappen die schadevrije jaren er gelijk in, betaal je dan weer minder.
mijn moeder zou in dat geval de regelmatige bestuurder zijn, ik mag de auto pakken wanneer ik wilquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 07:36 schreef _-rally-_ het volgende:
Jawel hoor. Je kunt zoveel auto's verzekeren als je wilt. Maar: bij de aanvraag van de verzekering wordt gevraagd wie de regelmatige bestuurder(s) is(zijn). Als je die vraag onjuist of onvolledig beantwoord, zal de verzekering bij een ongeval met een beroep op WvK 251 de uitkering op jou verhalen
Zo he, zelf bedacht...?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:04 schreef danko het volgende:
mijn moeder zou in dat geval de regelmatige bestuurder zijn, ik mag de auto pakken wanneer ik wil
Gaat hun no claim er dan voor alle twee de verzekeringen er dan aan of alleen de no claim voor de verzekerde auto. ik betaal de kosten van de verzekering natuurlijk terug. als alleen de no claim van de beschadigde auto er dan aan gaat is dat dus mijn probleem. als de no claim er voor alle twee de auto's aan gaat is dat minder relaxt...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:43 schreef Metro2005 het volgende:alleen als je de auto op de naam van je ouders zet en jij maakt een ongeluk dan gaat hun no claim eraan.
Bovendien bouw je zelf geen schadevrije jaren ed op als je de auto niet op jouw naam verzekerd hebt staan.
dat idee heb ik dus ook aangezien het over de schadevrije jaren van de persoon gaat...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:10 schreef Metro2005 het volgende:
volgens mij gaat noclaim per klant, niet per auto.
Het hangt er heel erg vanaf wat voor een auto is. Voor een crx zou ik het minder snel doen dan voor een golf 1.3. Ik ken niet zoveel moeders met een crx eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:04 schreef danko het volgende:
[..]
mijn moeder zou in dat geval de regelmatige bestuurder zijn, ik mag de auto pakken wanneer ik wil
ik weet dat schadevrije jaren opbouwen erg fijn is, en opzich is het wel te betalen als ik de auto nu op eigen naam zou zette maar omdat ik de auto niet regelmatig nodig heb vind ik de maandelijkse kosten dan te duur om een auto aan te schaven. als hij op naam van een van mijn ouders komt is het wel de moeite. tegen de tijd da ik afgestudeerd heb (en een wat hoger inkomen dus) kan ik de auto op mijn naam laten zetten en vanaf dan dus schade vrije jaren opbouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |