Dat het gemiddelde IQ van een 'zwarte' medemens lager is dan die van andere groepen, kan ook goed komen doordat het merendeel van deze mensen in situaties leven waar gewoon geen ruimte is voor behoorlijk onderwijs. Niet omdat ze inherent dom zouden zijn. In Amerika is het goed mogelijk dat hetzelfde het geval is, zie mijn voorgaande post.
Ook de claim dat het komt omdat 'zwarte' mensen minder hard werken is vreemd; er zijn zat luie Chinezen bijvoorbeeld. Niet dat dat een geldig argument is; alleen om aan te tonen dat er binnen bevolkingsgroepen altijd hardwerkende en minder hardwerkende personen zijn.
De onderbouwing van jouw stelling, namelijk het feit dat Europa sneller was opgebouwd dan Afrika nu wordt opgebouwd, is een beetje hol. Afrika heeft totaal geen goede infrastructuur, de geologische eigenschappen van het continent zijn niet bemoedigend voor wat voor vorm van industrie dan ook, de bevolking is veelal ongeschoold, en bovendien; Afrika wordt niet gesteund zoals wij werden gesteund door Amerika. Het feit alleen al dat Europeanen en Aziaten op gegeven moment de Afrikaanse beschaving 'inhaalden', zou al aanduiding genoeg moeten zijn dat het ontwikkelen op dat continent gewoon erg moeizaam is. Het duidt dus op generwijs op luiheid van Afrikanen; ik zou zelfs beweren dat ALS Afrikanen lui waren, er nog veel meer problemen waren op dat continent.
En
quote:
Ik weet het niet maar de OP lijkt mij geen geval van discriminatie ik heb zat beelden gezien van blanke mensen die tijdens de ramp onder het puin vandaan gehaald werden plus beelden van mensen die misbruik maakte van de situatie ik noem maar even geen voorbeelden.
je argumentatie daar heeft weinig betrekking op of wat er in de OP staat nou discriminerend is of niet...