abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:27:05 #51
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31599614
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Welke cultuur heeft de zwarte bevolking dan? Volgens mij is (bijna) hun volledige cultuur afgebroken door eeuwen van slavernij en onderdrukking.
Slavernij is 150 jaar geleden afgeschaft, en de jaren 60 zijn inmiddels ook al weer een tijdje geleden.
Het is de zwarte cultuur van klagen en hand ophouden en succesvolle zwarten "blank" noemen die ervoor zorgt dat die lui er echt nooit zullen komen. Eigen schuld, dikke bult.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:28:50 #52
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31599646
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Amerika is een mono-cultuur pur sang.
Dit is echt complete onzin. Ooit in de US geweest?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31599877
Lijkt mij eerder een zo'n negatieve spiraal; Amerika is op de eerste plaats een kapitalistische staat. Heb je geld, dan heb je goede zorg, goede opleiding, een goed leven. Heb je t niet, dan heb je ook echt heel weinig. Als je nu gewoon kijkt naar dat land kijkt zie je dat veel 'zwarte' burgers, weinig geld hebben. Logisch gevolg daarvan is dat de kans groot is dat hun kinderen het niet beter zullen vergaan, wat op zijn beurt weer tot ontevredenheid van die bevolkingsgroep leidt, met alle gevolgen van dien.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31600062
Meki heeft geen idee waar die over praat al de topics die hij opent zijn meestal zinloos en lopen altijd uit op het zelfde de blanke zouden de zwarte weer eens discrimineren.

Ik vindt de post van Esc zeer intressant ik had ook een keer ergens gelezen dat het gemiddelde IQ van een "zwarte" medemens rond de 20% lager lag als een blanke en dat de aziaten het heel goed deden

Ik denk zelf dat dit meer te maken heeft met de instelling van de mensen. Wij blanken zijn gewend om hard te werken ook als je in europa kijkt ligt het gemiddelde op een 36 urige werk week.
In azia zijn ze nog harder aan het werk ik ben een keer in japan geweest voor stage en daar is het dus gewoon dat je door werkt als je je werk niet af hebt (Over uren zeg maar) alleen dat krijg je niet uit betaald maar hun zijn niet anders gewend en vinden dat dan ook niet erg.

Ook altijd neem ik mezelf de volgende stelling voor me. Na de tweede wereld oorlog lag europa praktish helemaal aan puin en wij werken ons daar binnen een paar jaar boven op met als gevolg een bloeiende economie binnen heel europa. wat ik dan niet snap hoezo kunnen ze dat lokaal in afrika ook niet doen ?? volgens mij ligt dat echt aan de werk instellingen en wat tedoen met je geld als je het eenmaal hebt meestal geven "Zwarte" mensen dit geld zo snel mogelijk uit terwijl wij gewend zijn om te investeren om daarna nog meer geld te verdienen.

Ik weet het niet maar de OP lijkt mij geen geval van discriminatie ik heb zat beelden gezien van blanke mensen die tijdens de ramp onder het puin vandaan gehaald werden plus beelden van mensen die misbruik maakte van de situatie ik noem maar even geen voorbeelden.
pi_31603170
Dat het gemiddelde IQ van een 'zwarte' medemens lager is dan die van andere groepen, kan ook goed komen doordat het merendeel van deze mensen in situaties leven waar gewoon geen ruimte is voor behoorlijk onderwijs. Niet omdat ze inherent dom zouden zijn. In Amerika is het goed mogelijk dat hetzelfde het geval is, zie mijn voorgaande post.
Ook de claim dat het komt omdat 'zwarte' mensen minder hard werken is vreemd; er zijn zat luie Chinezen bijvoorbeeld. Niet dat dat een geldig argument is; alleen om aan te tonen dat er binnen bevolkingsgroepen altijd hardwerkende en minder hardwerkende personen zijn.
De onderbouwing van jouw stelling, namelijk het feit dat Europa sneller was opgebouwd dan Afrika nu wordt opgebouwd, is een beetje hol. Afrika heeft totaal geen goede infrastructuur, de geologische eigenschappen van het continent zijn niet bemoedigend voor wat voor vorm van industrie dan ook, de bevolking is veelal ongeschoold, en bovendien; Afrika wordt niet gesteund zoals wij werden gesteund door Amerika. Het feit alleen al dat Europeanen en Aziaten op gegeven moment de Afrikaanse beschaving 'inhaalden', zou al aanduiding genoeg moeten zijn dat het ontwikkelen op dat continent gewoon erg moeizaam is. Het duidt dus op generwijs op luiheid van Afrikanen; ik zou zelfs beweren dat ALS Afrikanen lui waren, er nog veel meer problemen waren op dat continent.

En
quote:
Ik weet het niet maar de OP lijkt mij geen geval van discriminatie ik heb zat beelden gezien van blanke mensen die tijdens de ramp onder het puin vandaan gehaald werden plus beelden van mensen die misbruik maakte van de situatie ik noem maar even geen voorbeelden.
je argumentatie daar heeft weinig betrekking op of wat er in de OP staat nou discriminerend is of niet...
pi_31605955
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:19 schreef trancethrust het volgende:
Dat het gemiddelde IQ van een 'zwarte' medemens lager is dan die van andere groepen, kan ook goed komen doordat het merendeel van deze mensen in situaties leven waar gewoon geen ruimte is voor behoorlijk onderwijs. Niet omdat ze inherent dom zouden zijn. In Amerika is het goed mogelijk dat hetzelfde het geval is, zie mijn voorgaande post.
Ook de claim dat het komt omdat 'zwarte' mensen minder hard werken is vreemd; er zijn zat luie Chinezen bijvoorbeeld. Niet dat dat een geldig argument is; alleen om aan te tonen dat er binnen bevolkingsgroepen altijd hardwerkende en minder hardwerkende personen zijn.
De onderbouwing van jouw stelling, namelijk het feit dat Europa sneller was opgebouwd dan Afrika nu wordt opgebouwd, is een beetje hol. Afrika heeft totaal geen goede infrastructuur, de geologische eigenschappen van het continent zijn niet bemoedigend voor wat voor vorm van industrie dan ook, de bevolking is veelal ongeschoold, en bovendien; Afrika wordt niet gesteund zoals wij werden gesteund door Amerika. Het feit alleen al dat Europeanen en Aziaten op gegeven moment de Afrikaanse beschaving 'inhaalden', zou al aanduiding genoeg moeten zijn dat het ontwikkelen op dat continent gewoon erg moeizaam is. Het duidt dus op generwijs op luiheid van Afrikanen; ik zou zelfs beweren dat ALS Afrikanen lui waren, er nog veel meer problemen waren op dat continent.

En
[..]

je argumentatie daar heeft weinig betrekking op of wat er in de OP staat nou discriminerend is of niet...
Ik vraag me dan toch af waar al die ontwikkelings hulp dan naartoe gestuurd wordt.

Duitsland zelf kreeg ook zowat geen hulp en was er ook zo weer bovenop na de tweede wereld oorlog. Misschien moeten die mensen daar zich eens bezig houden met de bevordering van hun eigen land inplaats van het vernielen van anders mans spullen.

Maargoed vooral miljarden blijven sturen misschien gaan het ooit een keer zo gebruiken zoals wij dat ook deden in de WO2 (Van mij krijgen ze geen cent meer terwijl ik toch mee betaal d.m.v. belasting )
pi_31607355
Wat er met dat ontwikkelingsgeld gebeurt is bijna een heel vak apart. Opzich is het leuk dat er zoveel geld heen wordt gepompt, maar in principe weet men gewoon niet goed waar ze het geld in moeten steken. Verder is veel geld dat bij Afrika binnenkomt een lening, alhoewel deze laatst nog voor een groot deel werden kwijtgescholden. Een leuk gebaar, maar veel experts zien het alleen als een tijdelijke oplossing, terwijl een meer structurele aanpak duidelijk gewenst is.
Duitsland kreeg wel 'hulp'; het westen ervan kwam onder controle van de geallieerden minus Rusland, en was er inderdaad redelijk snel (nog steeds niet al te snel) 'herbouwd'. Het oosten daarentegen, dat onder Rusland viel, was dus echt niet goed / snel opgebouwd.
Je hebt wel een punt als je zegt dat men in Afrika veel (burger)oorlogen worden gevoerd, dat is zeer zeker inderdaad een belemmerend feit.
Al met al is het sturen van geld als ontwikkelingshulp gewoon niet goed genoeg; ontwikkelingshulp is ook helpen met de aanwending van de middelen die ze met dat geld kunnen bemachtigen, én, in het geval van Afrika, helpen de bevolking educatie te geven.
Niet dat het overal in Afrika slecht gaat trouwens, er zijn ook plaatsen die er langzaamaan bovenop komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')