Swets had het over newlines. Dus niet <br> maar \n.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:51 schreef sh4dow het volgende:
Ja het is al gelukt met jou scriptalles komt netjes in de DB te staan nu, die <br>'s geven idd geen probleem, maar Swetsenegger had het daarover.
Heel erg bedankt!
Ik gebruik ook een datetime veld, maar die waarde haal ik er altijd uit als een UNIX_TIMESTAMP, anders kun je er niet mee rekenenquote:Op woensdag 2 november 2005 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
nooit een unix timestamp gebruiken, gebruik gewoon DATETIME van mysql. Kan je tenminste mee rekenen.
DATETIME veld staat als 09-14-2004 21:46:28 dacht ik.
kwestie van dus TOCH je datum eruit trekken, exploden en op de juiste manier weer aan elkaar plakken. Dat lijkt me de snelste oplossing
Als je een dag eerder wilt hebben kan je beter gewoon DATESUB van mysql gebruiken.quote:Op woensdag 2 november 2005 22:15 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Ik gebruik ook een datetime veld, maar die waarde haal ik er altijd uit als een UNIX_TIMESTAMP, anders kun je er niet mee rekenenIk snap niet zo goed wat jij bedoelt.
Die gaat fout met data in het formaat dd-mm-jjjj, met jjjj-mm-dd werkt het wel. Het was ook mijn eerste idee, maar ik ging het nog even testenquote:Op woensdag 2 november 2005 22:13 schreef Roïż½aïż½ het volgende:
gewoon strtotime gebruiken?
Inderdaadquote:Op woensdag 2 november 2005 22:21 schreef Light het volgende:
Die gaat fout met data in het formaat dd-mm-jjjj, met jjjj-mm-dd werkt het wel. Het was ook mijn eerste idee, maar ik ging het nog even testen
Maar als je nou een server in de VS hebt staan krijg je wel een verkeerde datum terug, en als je hem als timestamp uit de database haalt kun je er een formaat van maken naar eigen wens. Maar ik zal dat DATESUB eens bekijken want het klinkt wel handigquote:Op woensdag 2 november 2005 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je een dag eerder wilt hebben kan je beter gewoon DATESUB van mysql gebruiken.
scheelt een hoop PHP gereken
quote:Op woensdag 2 november 2005 22:23 schreef sh4dow het volgende:
[..]
InderdaadDat werkt niet, zie: http://195.241.108.27/scripts/convert/time.php
![]()
Iemand enig idee hoe ik dat kan omwisselen?
1 2 3 4 | $datum = '14-09-2004 21:46:28'; print preg_replace('/(\d{2})-(\d{2})-(\d{4})/', '\\3-\\2-\\1', $datum); ?> |
1 2 | $out = preg_replace('/(\d+)-(\d+)-(\d+)/', '$3-$2-$1', $in); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | include_once("config.php"); include("gastenboek.php"); for($i=0;$i<count($Bericht);$i++){ $time = $Bericht[$i][4]; $time = preg_replace('/(\d{2})-(\d{2})-(\d{4})/', '\\3-\\2-\\1', $time); $tijd = strtotime($time); $query = "INSERT INTO gastenboek_nieuw (naam, woonplaats, email, website, bericht, datum) VALUES ('".$Bericht[$i][0]."','".$Bericht[$i][3]."','".$Bericht[$i][1]."', '".$Bericht[$i][2]."','".$Bericht[$i][5]."','".$tijd."')"; mysql_query($query)or die(mysql_error()); } ?> |
Je kan met mysql de datum ook in elk gewenst formaat zettenmet de DATE_FORMAT functiequote:Op woensdag 2 november 2005 22:24 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Maar als je nou een server in de VS hebt staan krijg je wel een verkeerde datum terug, en als je hem als timestamp uit de database haalt kun je er een formaat van maken naar eigen wens. Maar ik zal dat DATESUB eens bekijken want het klinkt wel handig
1 |
Voor mij werken de timestamps alsnog veel sneller omdat MySQL daar een index op kan brouwen (dat gaat niet als je een veld met functies binnen MySQL gaat aanpassen) en ik in PHP vantevoren razendsnel kan bepalen wat een conditie voor de timestamp moet zijn a.d.h.v. de vele functies die daarvoor in PHP beschikbaar zijnquote:Op donderdag 3 november 2005 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan met mysql de datum ook in elk gewenst formaat zettenmet de DATE_FORMAT functie
[ code verwijderd ]
Tja, diverse mysql goeroe's vertellen me juist weer NOOIT een timestamp te gebruiken, maar altijd datetime omdat sql sneller is dan php in omzetten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:34 schreef JeRa het volgende:
[..]
Voor mij werken de timestamps alsnog veel sneller omdat MySQL daar een index op kan brouwen (dat gaat niet als je een veld met functies binnen MySQL gaat aanpassen) en ik in PHP vantevoren razendsnel kan bepalen wat een conditie voor de timestamp moet zijn a.d.h.v. de vele functies die daarvoor in PHP beschikbaar zijnook heb ik dan makkelijker het verschil tussen zomer- en wintertijd onder controle (MySQL geeft met jouw veld twee uur per jaar dubbele waarden terug, bij timestamps niet).
Bovendien ben ik van mening dat het visuele formaat van de tijd in de frontend moet worden bepaald (het liefst de template) in plaats van de backend die de data aanlevert.
Hmm..liever geen javascript.quote:Op donderdag 3 november 2005 21:16 schreef Chandler het volgende:
javascript:history.go(-1);maar das geen PHP maar wel heel erg simpel
Doe eens een phpinfo() in een PHP-script en kijk bij 'gd' of deze ook support heeft voor GIF-afbeeldingen. Mijn gok is namelijk van nietquote:Op vrijdag 4 november 2005 13:48 schreef P0rt0 het volgende:
Mag ik hier misschien hulp vragen mbt een php-script? Ik heb een thumbnail-creator gedownload voor mijn linux bak. Echter bij het aanspreken van ./<flename> gaat ie heel mooi thumbnails maken van jpg's.. maar de gifs slaat ie totaal over.
Nou kom ik er gewoon niet meer uit.. dus als men er oren naar heeft om te helpen.. graag
Browsen is cilentside. PHP is serverside. Als je een pagina terugwilt, zul je dat toch echt door middel van een linkje moeten doen met ofwel het pad ofwel de javascript-code daarvoor gebruiken. Je moet niet alles met PHP willen doen, en aangezien je geen javascript wilt gebruiken zou ik toch echt voor het linkje met het adres gaanquote:Op donderdag 3 november 2005 21:02 schreef H4ze het volgende:
Nu kan ik natuurlijk gewoon een linkje "back" maken en dat het path er gewoon neer planten, maar ik meen me ook te herinneren dat er een hele simpele php code was hiervoor. Ik ben 'm alleen ff kwijt
Aanvullend, tussen GD versie 1.6 en 2.nogwat is er geen gif support geweest.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:54 schreef JeRa het volgende:
[..]
Doe eens een phpinfo() in een PHP-script en kijk bij 'gd' of deze ook support heeft voor GIF-afbeeldingen. Mijn gok is namelijk van niet
Nog meer aanvullend (quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Aanvullend, tussen GD versie 1.6 en 2.nogwat is er geen gif support geweest.
Op php.net staat welke versies gif support hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |