abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:24:45 #1
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31585420
De afgelopen 2,5 week hebben 24 mensen hun ultieme Idols Top 10 gegeven. Aan de hand van deze lijstjes is uiteindelijk de FOK! Idols Top 20 samengesteld. Wie waren er volgens jullie de beste? .

De top 3 bestaat opvallend genoeg uit alleen maar vrouwen. Op 3 staat Dewi, de nummer 4 van Idols I. Zij moet Irma, die tijdens Idols II al als zesde afviel, net voor zich dulden. Ondanks deze kleine verschillen in de subtop, is Hind degene die met overmacht wint. Met maar liefst 58 punten voorsprong op Irma eindigt zij op nummer 1. Tevens stond zij het vaakst op de eerste plek in jullie lijstjes, maar liefst zeven keer. Jim, die in de totaalstand als vierde eindigt, staat vijf maal op de eerste plek. Het verschil tussen Idols I en II is minimaal, de verschillende edities kregen resp. in totaal 694 en 698 punten.

Toelichting op de uitslag: In de derde kolom staat het aantal behaalde punten, in de vierde kolom staat in hoeveel lijstjes de persoon voor kwam en in de vijfde kolom staat het aantal maal dat de persoon op de eerste plek is gezet.

De gehele uitslag:

[ Bericht 0% gewijzigd door BVO op 20-10-2005 19:34:52 ]
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_31585545
JK vind ik opvallend laag staan! Verder was hind natuurlijk ook gewoon erg leuk, en snap ik niet wat irma op 2 doet

PS: de afgelopen 2,5 wat?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:35:26 #3
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31585627
2,5 week. .
JK valt me nog mee. . Hij was hier op FOK! niet echt populair. .
pi_31587727
Irma op 2
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:36:00 #5
22273 Dizer
Save the beard!
pi_31588637
Irma op 2
Zij had op 1 moeten staan en Hind op twee
Friends don't let friends remain beardless...
pi_31588737
Wat een butt lijst. Jim lachwekkend hoog. En Boris die meer talent in zijn kleine teen heeft dan de andere 19 bij elkaar.
pi_31591998
Irma en Dewi wat mij betreft te hoog, Maud en Boris wat te laag. (mogen wel wisselen van plekken)

Leuke lijst hoor, klasse werk!
That's all folks!
pi_31592805
Irma op 2. . Dat had ik niet verwacht. .

Jim staat veeeeel te hoog verder. .
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:10:35 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31613894
Hind !

Gelukkig staat op Joël op plek 20 en zijn holmaatje Bas op plek 19 !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:50:07 #10
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31626041
Whehe, ze staan inderdaad mooi bij elkaar. .
pi_31626423
Wat doet Marieke zo hoog? Ze was nou niet echt de beste zangeres.. Maar verder wel een ok lijstje hoor .
pi_31632058
Irma hoort daar niet.
Boris hoort op twee, en Jamai en Yuli horen hoger.
  zondag 23 oktober 2005 @ 10:50:31 #13
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_31648357
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:38 schreef ShaoliN het volgende:
Wat een butt lijst. Jim lachwekkend hoog. En Boris die meer talent in zijn kleine teen heeft dan de andere 19 bij elkaar.
Boris laat dat alleen zo weinig zien zeg maar.
Verder vind Boris vooral ook van zichzelf dat hij zo veel talent heeft. Dat nekt hem nogal eens.
pi_31648406
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:57 schreef fayle het volgende:
Yuli [...] hoger.
Zeker. Zosja ook. Maar omdat ze er zo snel uitlagen is iedereen ze denk ik alweer vergeten, ofzo.
pi_31648490
Jamai bleek tot nu toe in ieder geval het grootste talent, wat heeft die jongen zich goed ontwikkeld. Voor mij de grote verrassing.

Boris is door de mond gevallen. Maud doet het beter dan ik dacht, heeft een aardige cd gemaakt maar nog steeds een overschat zangeresje. En Hind maakt degelijke saaie muziek maar ik had meer persoonlijkheid verwacht.
  zondag 23 oktober 2005 @ 11:29:59 #16
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31648778
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:03 schreef SCH het volgende:
ik had meer persoonlijkheid verwacht.
Verklaar je nader?
pi_31649259
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:29 schreef BVO het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Ik vind haar vrij vlak en weinig uitgesproken, ze is dan wel onder het juk van Idols vandaan maar ik vind haar nog steeds een poppetje terwijl ze volgens mij een sterke persoonlijkheid heeft.
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:03:20 #18
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31649327
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind haar vrij vlak en weinig uitgesproken, ze is dan wel onder het juk van Idols vandaan maar ik vind haar nog steeds een poppetje terwijl ze volgens mij een sterke persoonlijkheid heeft.
Mwah, ik vind dat ze op haar nieuwe CD juist een heel uitgesproken mening heeft over bepaalde zaken (vreemdelingen enzo). Verder zie ik in haar zeker een onafhankelijk en sterk persoon, maar klopt het idd dat ze in de media zich meer op de vlakte houdt en niet echt met uitgesproken meningen heeft, die houdt ze meer binnenskamers (met dat hele Edwin Jansen gedoe waar ze als enige geen commentaar gaf) of verwoordt ze via de muziek (met die vreemdelingen en problemen in de wereld enzo).
  zondag 23 oktober 2005 @ 13:22:47 #19
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_31651168
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat de zangers en zangeresjes of wat voor een artiest ook vooral openlijk geen mening hebben. Daarvoor worden ze niet inghuurd of betaald. In hun muziek moeten ze hun gevoel tot uiting brengen maar daar houdt het dan ook verder mee op. Artiesten met een mening.... ik moet ze niet.

Hind laat overigens met haar tweede album duidelijk horen wat haar roots zijn en wat haar beweegt. Ik vind veel aan het album niet goed maar dat heeft ze wel goed gedaan.
pi_31673305
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:03 schreef SCH het volgende:
Jamai bleek tot nu toe in ieder geval het grootste talent, wat heeft die jongen zich goed ontwikkeld. Voor mij de grote verrassing.
Tijdens Idols 1 moest ik niet zoveel van hem hebben, maar dat kwam vooral omdat ik destijds vond dat Hind en Zosja (of eventueel Hind en Dewi) in de finale van Idols 1 hadden moeten staan. Maar in ieder geval is Jamai wel een ras-entertainer die zijn publiek een avond lang kan boeien.
quote:
Boris is door de mand gevallen.
Ja, maar dat was ie voor mij al tijdens Idols 2. Het al te opzichtige gekoketteer met de grootheden van de zwarte muziek, zijn ad nauseam herhaalde lijfspreuk (door Kopspijkers onnavolgbaar vertaald als "Kip met cola lite") en de manier waarop hij als een door de wol geverfde politicus antwoorden op alle vragen uit de weg ging (wel praten maar niks zeggen) maakten de zaak er niet beter op. Daar kwam nog bij dat hij naar mijn idee door de jury overdreven werd gehyped. Natuurlijk zong hij heel goed, maar zijn stem is, ondanks de modieuze gilletjes en grommetjes om zijn performance nog een beetje op te leuken (not), toch iets te vlak om lang te blijven boeien en werkt op mij na een heel album toch wat vermoeiend.

Ook is het mij bij Idols 2 opgevallen dat het met zijn tekstbeleving en zijn kennis van het Engels niet al te best is gesteld. In het nummer "Papa was a rollin' stone" (2e liveshow) zingt hij in het eerste couplet "And papa just hung his head and said ...", maar dat kan dus niet want pa is immers overleden in het liedje (het moet natuurlijk zijn "And mama just hung her head and said..."). En in het refrein zingt hij steeds "All he left was alone" en dat is geen grammaticaal Engels tenzij hij denkt dat de tekst luidt "All he left was a loan". De juiste tekst is "All he left us was alone". Boris is wel muzikaal genoeg om te merken dat hij één lettergreep te kort komt, en dus rekt hij "alone" maar op tot een drielettergrepig aa-loo-oon. De jury had vorig jaar de mond vol over tekstbeleving, maar kennelijk is dit geen van de juryleden opgevallen, want in de finale deed hij dit laatste weer fout ...
quote:
Maud doet het beter dan ik dacht, heeft een aardige cd gemaakt maar nog steeds een overschat zangeresje.
Ben het niet met je eens. Maud wordt juist een beetje onderschat. Het is waar dat Boris tijdens Idols 2 over de gehele linie beter presteerde dan Maud en daarmee toch wel de terechte winnaar was, maar Maud was tijdens Idols 2 in haar beste momenten beter dan Boris in zijn beste momenten en daarmee heeft Maud meer potentieel. Ze is in ieder geval gezegend met veruit de beste en meest plezierig in het gehoor liggende stem van alle vrouwelijke finalisten van Idols 2. Ik ben zelf over het algemeen niet zo weg van nederlandstalige (pop)muziek, maar Maud's album vind ik toch nog steeds een genot om naar te luisteren (schitterend geproduceerd en gemasterd en ook zonder clipping en alle digitale ellende die je tegenwoordig op vrijwel alle popalbums tegenkomt, maar dat terzijde). Maud is ook steeds populair en geliefd gebleven en dat kun je van de andere finalisten van Idols 2 niet zeggen. Als je kijkt op het forum van webpiraat.nl dan kun je wel zien dat haar aanhang voor een groot deel lijkt te bestaan uit jonge meiden tussen pakweg 12 en 16 jaar oud en dat is best opmerkelijk, want het ontkracht de theorie dat jonge meiden altijd massaal voor een mannelijk idool zouden gaan. Niettemin moet Maud ook populair zijn bij ouderen, want na de uitzending van "Muziek op het plein" waar zij een gelegenheidsduet vormde met Danny Vera zijn er zoveel positieve reacties bij de TROS binnengekomen dat Danny en Maud hebben besloten hun duet op single uit te brengen. Misschien is Maud hierdoor ook haar keuze voor nederlandstalig gaan heroverwegen, want ze heeft inmiddels laten weten dat ze erover denkt een engelstalig album op te nemen. In ieder geval is ze een blijvertje en kunnen we - denk ik - nog veel moois van haar verwachten.
quote:
En Hind maakt degelijke saaie muziek maar ik had meer persoonlijkheid verwacht.
Hier sla je toch echt de plank mis. Als er iemand van de twintig finalisten is met een eigen persoonlijkheid en stijl dan is het toch zeker wel Hind. Op haar nieuwe album laat ze horen dat ze in twee jaar tijd enorm is gegroeid en ook een eigen unieke stijl heeft ontwikkeld. Haar krachtige persoonlijkheid komt ook tot uitdrukking in de - deels zelf geschreven - teksten op haar nieuwe album die niet meer alleen handelen over obligate thema's als liefde maar nu ook gaan over zaken als de schandalige manier waarop (uitgeprocedeerde) asielzoekers in Nederland worden behandeld (Ashamed), de schrijnende armoede in de wereld zoals zij die zelf heeft ervaren tijdens haar reis door India (Ya Wili), haar eigen volwassenwording (Sweet Woman-Child) en het feit dat zij zich thuisvoelt in twee culturen (Halfway Home). Dat laatste komt ook tot uitdrukking in het gebruik van het marokkaans-arabisch in een aantal refrijnen en een geheel in het arabisch gezongen cover van Fairuz. De muziek is allesbehalve saai en een al even rijk geschakeerde als knappe synthese van westerse pop, jazz, fado, en arabische, griekse en spaanse elementen.

Het is wel duidelijk dat Hind dit album nooit had kunnen maken als zij binnen de invloedssfeer van de heren Jansen en Smits was gebleven. Edwin Jansen staat erom bekend dat hij op safe speelt (zo was hij er destijds fel tegen gekant dat Jamai zijn homosexuele geaardheid naar buiten zou brengen) en het ligt dan ook voor de hand dat Jansen in het politieke klimaat dat in Nederland was ontstaan na de moord op Theo van Gogh niet stond te springen bij de wens van Hind om te komen met een gedeeltelijk arabisch repertoire waarin zij haar marokkaanse achtergrond duidelijker tot uitdrukking zou laten komen. Als het aan Jansen had gelegen, dan had hij haar het liefst nog een paar jaar in het feestenten- en braderieëncircuit laten doormodderen met een repertoire van pretentieloze popliedjes waar niemand zich een buil aan kan vallen. Mutatis mutandis geldt hetzelfde voor Henkjan Smits. In het beruchte artikel in het AD waarin hij destijds zo ongeveer alle finalisten van Idols 1 tegen de schenen schopte stelde Smits dat Hind eerst nog maar een paar jaar moest teren op haar reputatie als die goede zangeres uit Idols en dat ze zich vooral niet moest wagen aan het zelf schrijven van nummers omdat iemand als Marco Borsato tenslotte ook niet zijn eigen nummers schreef (de vergelijking alleen al). Het pleit voor Hind dat zij zich hierdoor niet van de wijs heeft laten brengen en de samenwerking met AT productions per 31 december 2004 heeft beëindigd. Twee weken later zat ze al in New York om de eerste vier nummers voor haar nieuwe album op te nemen. Over persoonlijkheid gesproken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 25-10-2005 07:30:25 ]
pi_31673718
Uhhh... die afspraken voor het opnemen voor de nummers waren daarvoor al gedaan. Die afspraken en soort album blablabla gaan via de platenmaatschappij Sony BMG en niet via AT!

Ik zag gister een interview van Hind bij Correct en ik vind het zo ingehouden, ze komt op mij gewoon niet natuurlijk over. Ja.. ze wil een carriere in het buitenland, Frankrijk, zegt ze want daar is er volgens haar wel markt voor haar (muziek).

Boris... wie weet komt hij met een heel goed album, maar voorlopig maakt hij rare bokkesprongen, duurt het erg lang en ben ik heel benieuwd hoe zijn eigen nummers klinken, want aan zijn stukjes op zijn site te zien, is zijn kennis van de engelse taal/grammatica dramatisch.

Jamai heeft gewoon een goede keuze gemaakt en snel ingezien dat de pop-wereld niets voor hem was. Hoor alleen maar positieve berichten over hoe hij Simon in JCS op het toneel zet, dus petje af!

Maud's aanhang is toch niet zo heel erg groot hoor. Inderdaad is er wel een hardnekkig groepje van zo'n 40-50 meisjes die haar overal volgen, maar dat is vooral ingegeven door het feit dat ze dicht bij Maud kunnen komen en ze gaan ook naar alle hockey trainingen en wedstrijden, wat voor mij genoeg zegt. Ondanks dat het een mooi album is, heb ik wel het gevoel dat ze niet voluit gaat en wat we opvalt is dat ze wel erg makkelijk zingt maar ik vind er weinig gevoel en beleving inzitten.

Verder vind ik vooral Irma veel te hoog staan, ze zat er maar kort in, maar ik had het gevoel dat ze ook maar 1 ding kon en haar stem dat niet aankon. Wat ze later ook zelf aangaf en naar de Rock Academy is gegaan. Wie weet horen we in de toekomst nog iets van haar.

Maar goed... altijd leuk die lijstjes!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:05:00 #22
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31674930
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:06 schreef happyme28 het volgende:I

k zag gister een interview van Hind bij Correct en ik vind het zo ingehouden, ze komt op mij gewoon niet natuurlijk over. Ja.. ze wil een carriere in het buitenland, Frankrijk, zegt ze want daar is er volgens haar wel markt voor haar (muziek).
Dat ligt dan echt aan jou hoor, ik vond het een leuk interview. Misschien op een wat volwassener en doordachter manier gegeven dan anderen dat doen, maar niks verkeerd mee. Cognitieve dissonantie he. . Wat Frankrijk betreft heeft ze helemaal gelijk, ik heb altijd al gezegd dat Hind in Frankrijk, Italië, Griekenland, de Arabische landen en vooral Spanje veel meer kans tot slagen heeft.
pi_31675865
Zo, leuk verhaal Riparius. Ben het eigenlijk helemaal met je eens.

en ik denk ook wel dat Hind in het buitenland een carriere zou kunnen opbouwen. Net als Sita. .
pi_31675960
Vooral het verhaal over Maud van Riparius ben ik het helemaal mee eens.
That's all folks!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:06:45 #25
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31676012
Ik sluit me ook bij dat stuk aan, vooral inzake Hind. Juist wat Riparius beschrijft tekent haar sterke persoonlijkheid en wil. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')