Vanmorgen heb ik een aantal dierenartsen in de omgeving opgebeld om het een en ander te vragen over castratie en eigenlijk overal werd wel aangeraden om Spike te laten castreren (ik vind het wel heel zielig). Hij is namelijk nog altijd verliefd (slecht eten, zo nu en dan joelen), probeert als het even kan weg te lopen van huis (is hem al een paar keer gelukt), elk grasveld wordt helemaal afgelebberd, bij elke boom of struik gaat ie (als het aan hem ligt) piesen en hij rijdt tegenwoordig ook graag tegen benen op. Daar komt bij dat hij last heeft van voorhuidontstekingen. (Misschien moet Casper hem maar eens leren dat ding te luchten
![]()
).
Maargoed, ik ben er nu dus veel over aan het lezen en kleppen met andere hondeneigenaren hier in de buurt. Van 2 lieve mensen met een herdershond (vriendje van Spike) kreeg ik een telefoonnummer van een nieuwe dierenarts hier in de buurt, die niet zo achterlijk duur is als die kwakzalvers hier in mijn woonplaats. (Hier kost bijv het castreren van een hond van Spikes formaat/gewicht 130 euro (
![]()
! ) en 20 km verderop bij een andere dierenartsenpraktijk 95 euro. Waarbij ze bij de eerstgenoemde nog vermeldden dat die prijs nog kan stijgen wegens andere dingen (?). Ik zie het echt al gebeuren als ik Spike daar wegbreng dat ze ongevraagd zijn oog dichtnaaien en daar nog eens 100 euro voor rekenen
![]()
.
Deze week ga ik dus even die nieuwe dierenarts (waar de praktijk hier, vanwege de lagere prijzen niet blij mee is) bellen, en als het even kan wil ik Spike nog even helemaal laten checken. Mijn stiefpa en mijn schoonzusje beweren namelijk allebei dat er in het (half)dichte oog van Spike wel degelijk een oog zit, terwijl ik er stellig van overtuigd ben dat er, behalve een traanbuisje vrijwel niets in zit. (Vast wel spiertjes enzo want hij fronst en knippert wel met dat 'oog').
Verder heb ik het idee dat zijn schedel niet helemaal goed in elkaar zit
![]()
. Ik kan het wat lastig uitleggen, maar ik vond het gewoon een beetje raar (kan me ook wel weer drukmaken om niks
![]()
).
Verder gaat alles goed hoor
![]()
.