![]()
Smokey is uit coma!!
![]()
Hij is nog wel poreus volgens de dierenarts en dat houdt in dat hij nog wel 'ver weg' is. Maar hij reageert op mij en op bekende stemmen (ondertussen ook de stemmen van de artsen en assistenten) Hij begon te kroelen met zijn pootjes, dus nagels intrekken enzo.
Heeft vanmiddag zelfstandig zijn koppie omhoog gedaan en is gaan zitten voor een paar minuutjes op zijn voorpootjes..
Net toen ik bij hem kwam was hij zichtbaar vermoeid. Ook omdat hij probeert om zijn koppie rechtop te houden en zoveel voeding krijgt hij nog niet binnen (hoewel het is meer dan vrijdag 6cc) En uit zijn voeding moet hij zijn energie halen. Daarom is hij nog wel vermoeid..
Maar hij doet het wel ff..
De dierenarts had ook gesproken met de orthopeet(ofiets) die had gekeken naar de foto van zijn kop. Hij heeft idd een klein scheurtje bovenop, maar dat gaat goed komen. waarop die man eigenlijk zegt van: Nu kan hij wel aan het infuus met sondevoeding. Waarop de dierenarts zegt hij slikt al. Waarop die man eigenlijk verbaast aan de telefoon zat!
Het was echt goed om hem zo te zien...
En terugkomend op mijn vorige post. Hij blijft gewoon hier bij deze dierenarts en gaat niet naar de fokster toe. Hoe lief ze het ook bedoeld, achter mijn rug om zegt ze andere dingen tegen de dierenarts dat ik het wil opgeven ed. En de dierenarts eigenlijk zoiets heeft van dat wil ze niet, die indruk heb ik helemaal niet.
Ik heb nu meer het gevoel dat ze Smokey gewoon terug wilt. Ze zegt ook de hele tijd dat het haar kindje is en dat ze hem geboren heeft zien worden . Heb nu meer het gevoel dat ze er teveel bij betrokken is terwijl het mijn kat is. Heb het gevoel dat ik nu een strijd aan het voeren ben om hem bij mij te houden (voor zover dat gaat in combinatie met zijn gezondheid)... En natuurlijk ook hoe het verder gaat in de toekomst. Maar al zijn vitale (mijn woordenschat is sinds maandag echt verslechterd) functies doen het nog goed!
Ik ga hem dus niet brengen naar de fokster, maar ik ga nog wel met mijn vriend woensdag er naar toe! Want hij moet wel mee beslissen, want woensdag willen we echt gaan beslissen welke kant we opgaan met Smokey.
Het klinkt nu alsof ik elk moment weer van mijn gedachten kan veranderen, en ik vind het nog steeds lief van de fokster. Maar zoals ik al zei Smokey is een geval wat je per dag moet bekijken. En als de fokster nog voor mij naar de dierenarts belt om te vragen hoe het is en zegt dat wij het niet meer zien zitten en wij het niet meer kunnen bekostigen (wat overigens wel kan
![]()
).
De dierenarts zei tegen haar dat het wel goed ging en vervolgens belt de fokster met mij en zegt dat het niet zo goed gaat met hem.
Dat hij terug naar zijn nest moet om op te knappen... Die mening deel ik nu absoluut niet meer met haar.
Niet om nu de fokster in kwaad daglicht te stellen, maar ik vind op dit moment dat ze er teveel mee bezig is. Ze ziet niet echt meer in dat het mijn kat is en dat ik er net zoveel verdriet van heb.. Maar ze moet het loslaten... Ze moet niet haar mening aandringen op mij...
Als ik vind dat ik zo goed handel in het belang van het beestje dan heeft zij dat te respecteren toch??
Die vele kaarsjes en duimen en knuffels hebben echt geholpen hoor!!
Maar gelukkig gaat alles nu goed met hem
![]()
Ben echt enorm happy