Thanks Inkie...
We hebben besloten om het volgende te doen met Smokey. Hij reageert en gaat heel langzaam vooruit. Morgenmiddag gaan mijn vriend en ik naar de dierenarts en gaan dan ook even met de dierenarts overleggen hoe het nu gaat met de vooruitgang van Smokey.
Smokey kan niet zo goed tegen alleen zijn en ik denk dat hij daardoor zo langzaam vooruit gaat. Want zodra ik langs ben geweest en ruim 2 uur hem geknuffeld heb, gaat het meestal de volgende dag ietsje beter.
De fokster heeft aangeboden om hem bij haar thuis te halen omdat hij daar 24 uur verzorgd kan worden. Tevens is hij dan niet 24 uur alleen en krijgt hij gewoon de volle aandacht. Haar dierenarts kent Smokey ook goed en leert de fokster dan ook hoe ze een infuus kan aanleggen en de belangrijkste dingen.
Op deze manier hebben wij ook het idee dat we er alles aan gedaan hebben en heel misschien gaat hij zo dan beter vooruit. Is er na een week nog steeds duidelijk dat het niet goed gaat en steeds langzamer vooruit gaat. Gaan we echt beslissen wat we met hem gaan doen. Maar zodra hij steeds laat weten dat hij er wel voor wil vechten, gaan wij dat ook voor hem doen.
Want de dierenarts vond gisteren dat hij wel sterker is geworden.
En op deze manier kan ik het voor mezelf een klein beetje afsluiten en heb ik niet steeds het gevoel dat ik naar hem toe moet, omdat hij zo alleen is daar.
Hij wordt daar liefdevol verzorgd, maar wordt het na verloop van tijd duidelijk wat zijn letsel is wat kan resulteren in een hele rechterkant verlamming dan zijn de fokster en ik het er overeens.. Dat is geen leven wat hij verdient.
Maar het kan ook resulteren in alleen een blind oogje of alleen zijn rechterkant van zijn koppie die een beetje hangt. En hij maakt alles bewust mee dan gaan we er ook voor de volle 100% voor en komt hij zodra hij weer voor zichzelf kan zorgen weer terug bij ons.
Ik hoop dat het zo een beetje een duidelijk verhaal is geworden
In ieder geval komt het erop neer dat we alles voor hem gaan doen. En op deze manier kan ik me beter concentreren op mijn nieuwe werk. Want dat is heel belangrijk voor de toekomst...
In ieder geval houden wij dus nog gewoon steeds hoop en er brandt nog steeds een kaarsje en ben ervan overtuigd dat hij het gaat redden....
En ook voor onze gemoedsrust dat hij daar bij de fokster het veel beter en gezelliger heeft dan in een kil hokje bij de dierenarts.
Want voordat Smokey echt bij de fokster thuis komt, leert ze eerst van de dierenarts hoe ze de belangrijke dingen moet doen. En de dierenarts zit 3 minuten bij haar vandaan dus als er wat is kan hij gelijk naar haar toe.
En dan krijgt hij bij haar gewoon de volle aandacht en is hij ook onder de andere dieren zonder dat hij bij de dierenarts gewoon af en toe een aaitje krijg, omdat ze het natuurlijk al druk genoeg hebben....
Excuus voor het lange verhaal
![]()
hihi