Je kan net zo goed zeggen dat de angst hoog oplaait. Er is geen snellere manier om zo veel kippen te doden dan ze in een gat te gooien en levend te begraven. Dat hebben de Duitsers al uitgevonden. De enige reden voor hen om hun slachtoffers eerst te vergassen was dat mensen zelden uit zichzelf doen wat je ze opdraagt. Als je een kip in een gat gooit, dan blijft die gewoon zitten tot je de berg zand over hem/haar uitstrooit. Mensen zijn wat minder leidzaam...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:44 schreef alex4allofyou het volgende:
De ethiek is ver te zoeken in de (heilige) Markteconomie.
Als die 10 miljoenen doden bestaan uit die onmenselijke eikels? Ja dan wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:51 schreef SynXteR het volgende:
Wou je 10.000.000 doden hebben ofzo?
Prachtige kijk heb jij op de natuur.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Leer ervan: als je reincarneert, doe dat NIET als kip.
Haha, in China wonen 1 miljard mensen en daar zijn 6 mensen er aan overleden terwijl daar veel meer kippen om de huizen lopen dan hier. Beetje bangmakerij.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:51 schreef SynXteR het volgende:
Wou je 10.000.000 doden hebben ofzo?
Maar het verschil is dat bij de kip de evolutie hem heeft voorzien met danig uitgebreidere hersenfuncties. Zo zal de worm wel een signaaltje krijgen als er iets mis is, maar die bestaat niet uit pijnprikkels maar hormonen. Bij de kip is het helaas anders gesteld; lijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eén troost voor de kip: wormen en insekten staan nog lager in de voedselketen.
ik ben het volledig met je eens. Daarom ga ik tegenwoordig ook alleen nog maar naar de biologische slager.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:01 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee ik begrijp de beweegredenen wel, maar ik vind dat 'de' mensheid de problemen zelf op zich af heeft gestuurd door toenemende bevolking, grotere schaal productie-processen en het mechanisch houden van dieren. Het is onze fout, maar toch moeten de dieren het weer ontgelden.
Ik vind de manier waarop gewoon barbaars, je kan ze ook gewoon de nek omdraaien (ook niet fijn maar wel sneller). Maar zoals gezegd speelt het geldaspect een grotere rol en mogen de 'robot' kippen het ontgelden. Trouwens, de kans dat die kippen het virus dragen is zeer klein, en als ze dat toch doen is het onheil sowieso al geschied. Dat extra uurtje zal t m niet doen.
Oftewel Barts News Network.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:06 schreef klabbakus het volgende:
Barts Omroep Organistatie Stichting
nu beter bekend als BNN
Lees mijn post hierboven. Die twee kun je niet vergelijken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:06 schreef Kogando het volgende:
Als je een mierenhoop plattrapt ga je dan ook zo janken? Wat kan mij die kippen nou toch schelen, voor mijn part mieteren ze er 2 miljoen door een versnipperaar.
Pfff zwart-wit denkerquote:
tenzij ze dus (zoals wel vaker voorkomt) ze zijn gekortwiekt...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:09 schreef klabbakus het volgende:
en dan nog
zie die foto's,als die echt zo levend zijn, vliegen ze wel die kuil uit hoor
lijken mij al morsdood
Heb je ook het inlevingsvermogen om je voor te stellen wat er zou kunnen gebeuren als ze die kippen zouden laten leven?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:11 schreef alex4allofyou het volgende:
Het kan jou niets schelen dus. Nou mij dus wel omdat ik inlevingsvermogen heb die jezelf ontbeert.
Ik vind het arrogant van mensen om te denken dat er zo'n groot verschil bestaat tussen dieren en mensen, die scheidslijn is alleen maar bepaald door de Frontale kwab in ons hoofd.
Ik vind het verschil tussen mieren en kippen niet zo groot, dieren zijn dieren.. Verder geloof ik dat het verschil tussen mens en dier aanzienlijk is, mensen hebben namelijk een ziel en dieren niet. (mijns inziens)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:11 schreef alex4allofyou het volgende:
Lees mijn post hierboven. Die twee kun je niet vergelijken.
Janken is niet het woord, ik ben er gewoon pissed over.
Plattrappen van mieren is niet hetzelfde als het plattrappen van kippen.
Het kan jou niets schelen dus. Nou mij dus wel omdat ik inlevingsvermogen heb die jezelf ontbeert.
Ik vind het arrogant van mensen om te denken dat er zo'n groot verschil bestaat tussen dieren en mensen, die scheidslijn is alleen maar bepaald door de Frontale kwab in ons hoofd.
Het verschil tussen mieren en kippen is zo groot als tussen enkelcelligen en mieren. Hieruitvolgend zou je kunnen stellen dat het verschil tussen enkelcelligen en kippen ook niet zo groot is?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:48 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik vind het verschil tussen mieren en kippen niet zo groot, dieren zijn dieren.. Verder geloof ik dat het verschil tussen mens en dier aanzienlijk is, mensen hebben namelijk een ziel en dieren niet. (mijns inziens)
Ik kan me best inleven, maar vind dat onzinnig. Ik ga me ook niet inleven in een koe die geslacht wordt, of een visje dat gevangen wordt.
Nee dat doe ik niet, mensen hebben een keuze en dieren niet. Met name zwervers in NL hebben alle mogelijkheden om hulp te krijgen en doen dat niet. Het simpele feit wil dat die dieren als een nummer behandeld worden, net zoals de Joden in een concentratiekamp.quote:Heb je ook het inlevingsvermogen om je voor te stellen wat er zou kunnen gebeuren als ze die kippen zouden laten leven?
Het is kiezen of delen. Niemand vind het leuk om dieren dood te maken. Helaas ontkomt de mens er vaak niet aan; zij het omdat we willen eten, of omdat we onszelf willen beschermen tegen ziektes.
Live with it, en leef je inlevingsvermogen maar uit op de zwervers die ook in jouw buurt uit de afvalbakken eten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |