abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31567654
WGR-luiden, gaarne jullie deskundigheid en advies.

Mijn teerbeminde en ik hebben een adembenemend jaren '30 huis in het centrum van Groningen gekocht. Overdracht: 2 februari van het nieuwe jaar.

Ik bezit zelf een woning in Den Haag, die ik met gezwinde spoed heb verkocht, en wel per 1 maart 2006. Een maand overlap dus, zodat ik rustig wat kan klussen in het nieuwe huis zonder dat er drie katten door het verfwerk lopen.
Uitgaande van een vertrek uit Den Haag per 1 maart, heb ik per die datum mijn baan alhier opgezegd. Met vakantiedagen erbij kan ik mooi op 2 februari beginnen met klussen in het Grunnse Paleis.

Vanaf half maart (dozen uitgepakt, stadskaart doorgenomen, accent aangeleerd, metworst geproefd etc.) zou ik dan weer aan het werk willen en kunnen in Groningen.

So far so good qua planning.
Maar net belden de huidige eigenaren van ons adembenemende stulpje. Ze stelden voor het transport een maand uit te stellen. Ze vroegen of wij akkoord zouden gaan tegen een 'passende financiële vergoeding.'
Omstandigheden: ze hebben een huis laten bouwen dat uiterlijk 1 februari klaar is, maar zij gaat rond die datum ook nog bevallen van een tweede dreutel. Hoewel de huidige eigenaren zelf ooit 2 februari opgaven als wenselijke datum van transport, lijkt hun dat nu ietwat penibel. Dommig lijkt het, maar á la, ga er maar aanstaan. We zijn dan ook zeker niet onwelwillend.

Maar er dienen zich wel wat praktische en financiële hobbels aan: Ik heb mijn baan in dat geval een maand te vroeg opgezegd, mijn huis nu al verkocht per 1 maart en als ik die datum uitstel, zal ik míjn koper ook een vergoeding moeten voorstellen. (Als hij überhaupt akkoord gaat). Voorts moeten we onze hypotheekofferte een maand verlengen en daar zal ook een boete op staan waarschijnlijk.

Welke financiële compensatie stellen we deze mensen voor (zij vroegen om een raming) zonder onszelf te kort te doen? Mijn maandsalaris + vergoeding om míjn koper te bewegen het transport uit te stellen + eventuele verlengingsboete van de hypotheekverstrekker? Maar het ongemak, mag je dat ook compenseren? En wat als de koper van mijn huis niet wil uitstellen?

Hellup!

En dank!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 19-10-2005 22:38:32 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31568287
quote: En wat als de koper van mijn huis niet wil uitstellen?

die verzoekt het juistem toch?
The best way to predict your future is to create it yourself
pi_31568339
Quote:Welke financiële compensatie stellen we deze mensen voor (zij vroegen om een raming) zonder onszelf te kort te doen? Mijn maandsalaris + vergoeding om míjn koper te bewegen het transport uit te stellen + eventuele verlengingsboete van de hypotheekverstrekker? Maar het ongemak, mag je dat ook compenseren?

Ik denk wel dat dat redelijk is Duderinnetje...het zijn jullie onkosten waar het om gaat...en zij geven al aan jullie te willen compenseren...
The best way to predict your future is to create it yourself
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 22:51:37 #4
18653 crew  D.
pi_31568348
Het enige wat je redelijkerwijs kunt eisen is een vergoeding van je woonlasten voor 1 extra maand.
Maar je hoeft natuurlijk niet akkoord te gaan met hun voorstel, je hebt immers een contract waar zij zich aan dienen te houden.
pi_31568354
anders leven jullie even een maandje gezellig samen in je nieuwe stulpje, kunnen ze je helpen met verven
  woensdag 19 oktober 2005 @ 22:59:44 #6
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_31568512
Spullen in de opslag en een maand in een caravan gaan zitten in de buurt van de nieuwe woonplaats? Hoef je je eigen transport niet uit te stellen en heb je daar ook geen gemieter mee.
pi_31568517
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:51 schreef D.Rose het volgende:
Het enige wat je redelijkerwijs kunt eisen is een vergoeding van je woonlasten voor 1 extra maand.
Maar je hoeft natuurlijk niet akkoord te gaan met hun voorstel, je hebt immers een contract waar zij zich aan dienen te houden.
Ja en zij beseffen dat ook.

De verkopers willen ons graag tegemoetkomen, maar dan nog vind ik het moeilijk hen een bedrag voor te leggen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 23:05:57 #8
18653 crew  D.
pi_31568640
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja en zij beseffen dat ook.

De verkopers willen ons graag tegemoetkomen, maar dan nog vind ik het moeilijk hen een bedrag voor te leggen.
ik zou ze er gewoon uitschoppen
Het is tenslotte hun probleem, en om dat nou (tegen betaling) het jouwe te laten worden.
Natuurlijk kun je er een leuk prijskaartje aanhangen, maar doorgaans (ik spreek namens mijn vrouw die ervaring heeft met dit soort zaken) wordt enkel een hypotheekboete betaald, van zo'n ¤20 per dag.
pi_31568704
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:

Waarom? Als je het specificeert kunnen ze zelf zien dat de extra kosten aanzienlijk zijn.......... 5000 klinkende dukaten zit je al snel aan.
GIRO 800800
pi_31568740
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:05 schreef D.Rose het volgende:

Het is tenslotte hun probleem, en om dat nou (tegen betaling) het jouwe te laten worden.
Lompe botte strontboer
GIRO 800800
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:14:28 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31568828
quote:

[..]

Natuurlijk kun je er een leuk prijskaartje aanhangen, maar doorgaans (ik spreek namens mijn vrouw die ervaring heeft met dit soort zaken) wordt enkel een hypotheekboete betaald, van zo'n ¤20 per dag.
Ik schop geen wijven mijn huis uit.
Niet eens zwanger.
Tuurlijk is het hun probleem, dat snappen ze ook. Maar wat kunnen wij dan het beste doen? Volgens jouw vrouw moeten we er dus niet op in gaan?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 23:14:29 #12
18653 crew  D.
pi_31568829
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:10 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Lompe botte strontboer
of je houdt gewoon je klep

Ik snap dat je ze liever afzet, en dan ben ik lomp?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:16:26 #13
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31568878
wat dacht je van bivakeren in een vakantiewoning in Groningen?? je kunt je verkoop gewoon door laten gaan, je bent in je nieuwe omgeving en hebt een maand de tijd je voluit te storten op een nieuwe baan en je bent er direct bij als de verkopers van je stoere jaren 30 hok de deur dichttrekken.

vergoeden van de extra verhuizing en huisvestingskosten en inkomsten en een kleine coulance lijkt me billijk
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:17:02 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31568894
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:10 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Lompe botte strontboer

Ah maar hij is liever dan hij zich voordoet hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:18:09 #15
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31568934
quote:

[..]

de gedachte alleen al!!

Ik ben voor Empathieles vanaf de kleuterschool als verplicht vak. Moe van deze houding door steeds meer mensen.

Ontopic nu
pi_31568969
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:14 schreef D.Rose het volgende:

of je houdt gewoon je klep

Ik snap dat je ze liever afzet, en dan ben ik lomp?
Als je je onkosten op een rijtje zet, wat ik voorstelde, kan er onmogelijk sprake zijn van afzetten. Je maakt daarmee alles controleerbaar voor die ander..........heeft dus totaal niets met afzetten te maken. hopelijk snap je het nu een beetje.
GIRO 800800
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 23:19:49 #17
18653 crew  D.
pi_31568982
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik schop geen wijven mijn huis uit.
Niet eens zwanger.
Tuurlijk is het hun probleem, dat snappen ze ook. Maar wat kunnen wij dan het beste doen? Volgens jouw vrouw moeten we er dus niet op in gaan?
Volgens haar hebben zij geen rechten, jullie wel.
Wat je daarmee doet is natuurlijk aan jullie.
Wellicht zijn de kopers van jouw huisje wel heel gemakkelijk en laten je nog een maandje zitten
zonder gevolgen. Daar jij ze hebt ontmoet kun je dat zelf het beste inschatten.
Nogmaals, als je er in toegeeft, het enige wat ze je wettelijk verschuldigd zijn is die ¤20 per dag
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:20:11 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31568998
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:16 schreef DaBuzzzzz het volgende:
wat dacht je van bivakeren in een vakantiewoning in Groningen?? je kunt je verkoop gewoon door laten gaan, je bent in je nieuwe omgeving en hebt een maand de tijd je voluit te storten op een nieuwe baan en je bent er direct bij als de verkopers van je stoere jaren 30 hok de deur dichttrekken.

vergoeden van de extra verhuizing en huisvestingskosten en inkomsten en een kleine coulance lijkt me billijk
Dat gaat niet meevallen met al mijn huisdieren. Die gedijen het best in mijn oude huis en ik kan de oudjes (opvangbeesten) het niet aandoen dat we van vertrouwde omgeving naar bouwput gaan. Mede om de besjes had ik de verhuizing zo strak gepland.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31569091
Ze hebben waarschijnlijk een aardig bedragje overgehouden aan de overwaarde van het huis. Heb je nog een bedrag moet betalen overname van bepaalde zaken? Als dat een flink bedrag is zou ik gewoon dat rekenen.
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 23:23:16 #20
18653 crew  D.
pi_31569105
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:19 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Als je je onkosten op een rijtje zet, wat ik voorstelde, kan er onmogelijk sprake zijn van afzetten. Je maakt daarmee alles controleerbaar voor die ander..........heeft dus totaal niets met afzetten te maken. hopelijk snap je het nu een beetje.
Ik snap wat je bedoelt, maar al je onkosten declareren is natuurlijk niet wat zij zullen verwachten lijkt me. In principe zijn zij het ook niet de Dude's baan hebben opgezegd enzo.
Lijkt mij dat ze akkoord zullen gaan met de kosten voor een maand onderdak
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 23:24:00 #21
18653 crew  D.
pi_31569132
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:17 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ah maar hij is liever dan hij zich voordoet hoor
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 23:25:24 #22
18653 crew  D.
pi_31569187
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:22 schreef Rapaille het volgende:
Ze hebben waarschijnlijk een aardig bedragje overgehouden aan de overwaarde van het huis. Heb je nog een bedrag moet betalen overname van bepaalde zaken? Als dat een flink bedrag is zou ik gewoon dat rekenen.
Waarschijnlijk hebben ze die overwaarde al in het nieuwe huis gestoken.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:25:39 #23
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31569194
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat gaat niet meevallen met al mijn huisdieren. Die gedijen het best in mijn oude huis en ik kan de oudjes (opvangbeesten) het niet aandoen dat we van vertrouwde omgeving naar bouwput gaan. Mede om de besjes had ik de verhuizing zo strak gepland.
Hmmzzzz dat maakt het moeilijker ja...Ik heb poes kunnen laten blijven in mn oude huis zolang ik aan het verbouwen was. Dat was een prachtige oplossing.....weet niet of jouw kopers daar voor te porren zijn....hmzzz dan zul je dus ook de vraag moeten stellen aan jouw kopers. Als deze ook een koophuis achterlaten krijg je natuurlijk wel een heel lange ketting met vergoedingen die uiteindelijk allemaal door jouw verkoper vergoed zouden moeten worden....

Las-tig dit!
pi_31569252
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:19 schreef D.Rose het volgende:

Nogmaals, als je er in toegeeft, het enige wat ze je wettelijk verschuldigd zijn is die ¤20 per dag
O Goddie God, nu denk je ook opeens de Wet te kennen Als er in de Wet staat de overdracht van de "sleutel" afgekocht kan worden met 2 tientjes per dag, spring ik nu het kanaal in. Jij bent niet helemaal goed snik man
GIRO 800800
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 23:30:48 #25
18653 crew  D.
pi_31569337
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:27 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

O Goddie God, nu denk je ook opeens de Wet te kennen Als er in de Wet staat de overdracht van de "sleutel" afgekocht kan worden met 2 tientjes per dag, spring ik nu het kanaal in. Jij bent niet helemaal goed snik man
Mijn vrouw is notarisklerk en heeft derhalve dagelijks met dit soort zaken te maken.

vermoeiend mannetje ben jij , spring maar zou ik zeggen, ik zal je geen zwemvest toegooien
*slapen gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')