abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:58:48 #26
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31591215
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 12:55 schreef RM-rf het volgende:
Joh, als je graag wilt bashen op de EU, en bij voorbaat alles afkeuren: Een defaistische 'het gaat nooit goed'-houding aannemen, waar 'alles erger wordt en een 'pandora's box geopend wordt ...

Maar het onderwerp gaat hier over grensoverschreidende criminaliteit, en je komt er zelf mee aan dat de huidige EU daar slecht tegenin kan gaan .. als je beweert dat niet enkel de huidige EU er niet tegenop kan, maar ook dat iedere reorganisatie of aanpassing om daarop in te spelen gedoemd is te mislukken, ben je enkel op zoek naar een gedoemde 'het lukt ook nooit'-positie.

Klagen om het klagen: klagen als niet gebeurd waarvoor je stemt (als bv de uitslag van dat referendum genegeerd wordt), klagen als dat wel gebeurt, vooral klagen, klagen klagen, en geen oplossingen aandragen ...
Owke..... leuk betoog waar ik grotendeels wel een handtekening onder zet. Dit lijkt me inderdaad niet het juiste moment om het kind met het badwater weg te gooien.
Ik blijf echter wel bij mijn mening dat een collectief (of federaal) verband makkelijker te smeden is met een beperkt aantal lidstaten. En niet in de stroomversnelling waarin wij nu zijn geraakt.
Waarom is er eigenlijk nooit een begin gemaakt bij de uitvoer van dergelijk soort plannen bij de oprichting van de EU. Dan was de toekomst visie en beleving een stuk helderder voor de gemiddelde EU burger.
Maar nee, nu starten er twee projecten gelijktijdig..... het toelaten van landen binnen de EU grenzen en de modernisering van het stelsel. En iets zegt mij dat deze twee projecten niet gezond over de streep zullen komen. Vandaar mijn metafoor : Eerst het fundament alsvorens je de zolder erop zet (en we moeten ons niet gek laten maken voor een schijnbare tijdsdruk = die feitelijk alleen maar de agenda behelst van het landje wat op dat moment voorzitter is. En zeg nu zelf daarvoor is Europa weer net iets te belangrijk om ad-hoc beslissingen te nemen.
quote:
Feit is gewoonweg dat je binnen de EU grensoverschreidende instellingen nodig hebt, desnoods een federale 'overheid' om bv internationale criminaliteit beter te bestrijden, en de activiteiten van lidstaten beter te coordineren ... wachten totdat alle lidstaten 'het eens zijn' is dan te laat.

Maar nee, het loopt nu weer uit op het geniaaaale plan: 'weet je wat, we moeten gewoon de grenzen weer dichtgooien' , en dan weer lekker thuis onder de schemerlamp onze ogen sluiten voor de boze buitenwereld, en de geur van hutspot opsnuiven ... Romantiserend
Protectionisme is normaliter geen gezonde drijfveer om zaken te doen. Maar wat krijgen we er voor terug ?!.... De salarisen staan op dit moment geweldig onder druk, en er is altijd wel een gek die hetzelfde wil en kan leveren voor minder geld. Feit blijft wel dat het overheidsapparaat in vergelijking tot ons bruto loon inmens is. De prijs van de ambtelijke molens van de overheid zijn in mijn ogen funest voor een goede concurrentie met het buitenland. En deze kostenpost kun je niet voor eeuwig afwentelen op de Nationale/EU burger. Want de kosten van ons lidmaatschap aan de EU zal nog flink stijgen..... en wat krijgen we er voor terug ?!? Nog meer werk uitbesteed naar het buitenland ?... Zeg het maar.?
quote:
'vroeger-was-het-goed-denken' is dat, en nee, Poolse criminelen zijn daarvan écht niet onder de indruk, wel is het een garantie voor een economisch terugzakken naar de 19e eeuw, toen NL een echtergebleven boerse uithoek binnen europa was.
Ik durf niet te dromen waar we over 50 jr staan..... met of zonder EU zullen we blijven hangen in het stoomlocomotief tijdperk... En er zullen veel saneringen plaatsvinden. Terwijl de arbeidsmarkt overspannen is.... Kortom het worden nog leuke tijden... denk je niet.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:05:14 #27
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31591429
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:14 schreef McCarthy het volgende:
zodra die gasten gepakt worden moeten ze levenslang (nooit meer vrij dus) krijgen. Zal ze afschrikken. Rottig tuig met hun lelijke oost europese tronies.
Dat zal nooit gebeuren (helaas), de vergrijpen zijn naar Nederlandse/Europese 'standaarden', te klein ivm moord. Wel hoop ik op gerichte acties van justitie, zonder blunders natuurlijk. Grootscheepse invallen door heel Europa van allerlei verschillende groepjes en bendes en dat de rechters snelrecht toepassen. Maar dat zal wel niet.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:24:56 #28
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31606766
Tussen die Oostblokkers zit maar al te vaak tuig helaas. Met de val van het communisme zijn de ratten uit de riolen gekropen.
Wel handig voor Opsporing Verzocht dat je ze vaak makkelijk kan herkennen aan hun platte vierkante Karpatenkoppen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_31607062
Op zich logisch: alleen Ierland, het VK en Zweden laten de Oost-europeanen normaal werken dus de normalen gaan daarheen. Ik geloof dat het cijfer voor het VK rond de 400 personen per dag ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')