En ik maar denken dat ze tomaten kwamen plukkenquote:Vrij spel voor Oost-Europese criminelen
Criminele bendes uit Oost-Europa kunnen in Nederland zonder problemen op grote schaal inbraken, winkeldiefstallen en overvallen plegen. Dat blijkt uit politie-onderzoek, meldt RTL Nieuws.
Opdrachtgevers
De criminelen, vooral Polen, werken in groepen voor opdrachtgevers. De politie wisselt te weinig informatie uit. Als ze worden opgepakt, worden ze gezien als 'gewone' winkel- of autodieven en niet als criminele veelplegers.
Criminelen
Uit het onderzoek blijkt verder dat ook criminelen uit de Balkanlanden, met name uit Roemenië, Bulgarije en oud-Joegoslavië, het Westen hebben ontdekt.
Waarom is dit voor bovengenoemde groepen criminelen anders dan voor andere? Misdrijven gepleegd door buitenlanders worden toch ook gewoon geregistreerd? Iemand een idee wat de moeilijkheid hierin is?quote:Als ze worden opgepakt, worden ze gezien als 'gewone' winkel- of autodieven en niet als criminele veelplegers.
Ik snap je niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:33 schreef Meki het volgende:
Polen gaan de werk overnemen van Marokkanen en Turken en Antillianen
ik ben wel blij dat ze dat doen in plaats van Marokkanen
ik ben blij dat ze het van Marokkanen nemenquote:
jij doet spreken nederlands?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ben blij dat ze het van Marokkanen nemen
de criminaliteit daalt onder Marokkanen en Turken maar neemt toe onder Antillianen en Polen
De criminaliteit onder hen daalt helemaal niet, we hebben er nu alleen een nieuwe groep bloedzuigers bij.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
[..]
de criminaliteit daalt onder Marokkanen en Turken maar neemt toe onder Antillianen en Polen
Dan gaan we er dus nog niks op vooruit.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Over de gehele linie is de criminaliteit wel iets gedaald bleek geloof ik uit de laatste jaarcijfers van politie en justitie.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
De criminaliteit onder hen daalt helemaal niet, we hebben er nu alleen een nieuwe groep bloedzuigers bij.
Kurac.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:50 schreef Mirel het volgende:
Ik ben trouwens een lieve Bosniër.
Oost Europese maffia is al jaren de meest actieve en de sterkste in Nederland. Dat gaat gepaard met moorden, drugshandel, vrouwenhandel etc. Dat vind ik veel erger dan simpele misdaden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:48 schreef Hathor het volgende:
Fijn he zo'n verenigd Europa ?![]()
Ik zou bijna gaan denken dat de val van het communisme het ergste is wat het westen kon overkomen. Nu hebben al die oost Europese parasieten alle vrijheden om te gaan en staan waar ze maar willen, en het blijkt nu al geruime tijd dat ze geen enkel respect voor andere mensen en hun eigendommen hebben.
Het enige wat ze interreseert is zelfverrijking, ten koste van alles. Dat waren de letterlijke woorden van een van die gasten in een intervieuw van NOVA een paar weken geleden. Op de vraag of ie het niet erg vond dat ie zijn landgenoten in een kwaad daglicht stelde ten overstaan van de Nederlanders en andere west Europeanen antwoorde hij "kan me geen reet schelen, zij hebben toch meer geld dan ons, dus we pakken wat we willen, en hoe ze over ons denken maakt geen verschil".quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:55 schreef boskov het volgende:
[..]
Oost Europese maffia is al jaren de meest actieve en de sterkste in Nederland. Dat gaat gepaard met moorden, drugshandel, vrouwenhandel etc. Dat vind ik veel erger dan simpele misdaden.
Maar jouw punt dat deze parasieten nog wel, geen respect hebben, is toch wel een ernstige generalisering vind je niet? Een beetje een ruimere wereldblik kan geen kwaad natuurlijk.
Het is een bedoeling om inderdaad veel 'nationale' regelgeving en Nationale diensten beter te coordineren ...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:26 schreef Drugshond het volgende:
De EU zou toch alles veilig maken.... ghe ghe ghe..
Kost ons alleen handen vol geld. GEwoon de genzen weer op slot. Lijkt me de enige oplossing. Want zeg nou zelf, als jij mag kiezen; arm kansloos bestaan in Polen, of paar inbraken, berovingen hier plegen en de kans lopen op een 'straf' in een inrichting die qua voorzieningen vele male beter is dan wat je thuis gewend bent? Either way...je gaat erop vooruit.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:04 schreef McCarthy het volgende:
hard aanpakken.
Geloof je die onzin zelf....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:47 schreef RM-rf het volgende:
Het is een bedoeling om inderdaad veel 'nationale' regelgeving en Nationale diensten beter te coordineren ...
helaas is een voorstel om het Europese Bestuur te reorganiseren, en meer geschikt te maken voor boven-nationale problematiek, afgelopen juni in Nederland massaal weggestemd door bijna 65% van de bevolking ...
Voordat je aan de zolder begint te bouwen moet je wel zorgen dat het fundament waarop het rust af is. En niet andersom.quote:Dat betekent dat de EU juist in dit soort zaken, voorlopig een behoorlijke achterstand kan oplopen, omdat in het huidige europa, er eigenlijk beleidsmatig geen mogelijkheid is bepaalde maatregelen en overkoepelende instantie door te duwen, telkens moet ieder land er geheel mee instemmen, en dus gaat het enkel met 'kleine stapjes' ....
Het nieuwe EU-stelsel is een pandorra's box waarvan niemand kan uitleggen hoe het in de praktijk uit zal pakken. Netto weet ik wel 1 ding... Nederland verliest stemrecht in het nieuwe systeem (en ten koste van wat). Ik zal de piramide eens omdraaien.... de EU had meer tijd moeten besteden aan interne kwesties zonder de EU-grenzen stelselmatig op te schuiven. Waardoor de scheuren in het beton alleen maar groter zijn geworden. En het draagvlak voor de EU neemt door deze verkeerde strategie alleen maar af..quote:Inderdaad is het zo dat met het openen van de grenzen en grotere concurrentie tussen europese landen, ook een groter risico bestaat van grensoverschreidende problematiek ...
Het zou goed zijn als de EU eerder naar 'voren' gereorganiseerd wordt, zodat het op deze problemen kan inspelen ... de huidige EU is daar slecht geschikt voor, vanuit puur bestuurskundig oogpunt (te trage beleidsvorming en bureaucratische methoden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |