abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31566702
quote:
Vrij spel voor Oost-Europese criminelen

Criminele bendes uit Oost-Europa kunnen in Nederland zonder problemen op grote schaal inbraken, winkeldiefstallen en overvallen plegen. Dat blijkt uit politie-onderzoek, meldt RTL Nieuws.

Opdrachtgevers
De criminelen, vooral Polen, werken in groepen voor opdrachtgevers. De politie wisselt te weinig informatie uit. Als ze worden opgepakt, worden ze gezien als 'gewone' winkel- of autodieven en niet als criminele veelplegers.

Criminelen
Uit het onderzoek blijkt verder dat ook criminelen uit de Balkanlanden, met name uit Roemenië, Bulgarije en oud-Joegoslavië, het Westen hebben ontdekt.
En ik maar denken dat ze tomaten kwamen plukken .
quote:
Als ze worden opgepakt, worden ze gezien als 'gewone' winkel- of autodieven en niet als criminele veelplegers.
Waarom is dit voor bovengenoemde groepen criminelen anders dan voor andere? Misdrijven gepleegd door buitenlanders worden toch ook gewoon geregistreerd? Iemand een idee wat de moeilijkheid hierin is?
pi_31566947
Fijn he zo'n verenigd Europa ?

Ik zou bijna gaan denken dat de val van het communisme het ergste is wat het westen kon overkomen. Nu hebben al die oost Europese parasieten alle vrijheden om te gaan en staan waar ze maar willen, en het blijkt nu al geruime tijd dat ze geen enkel respect voor andere mensen en hun eigendommen hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_31567699
Aanpakken die handel en veroordelen voor deelname aan een criminele organisatie. Hier in het dorp merk je het zelfs al met die kutcriminelen. Ze lijken onschuldige Polen, maar als je ruzie met ze hebt staat er een hele groep criminelen achter ze.

[ Bericht 0% gewijzigd door boyv op 19-10-2005 22:30:19 ]
pi_31567720
Blijkt dus dat de identifikatieplicht ook hier niet tegen helpt. Met de vergroting van de EU is er alleen maar ellende bijgekomen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31567885
Polen gaan de werk overnemen van Marokkanen en Turken en Antillianen
ik ben wel blij dat ze dat doen in plaats van Marokkanen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31567930
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:33 schreef Meki het volgende:
Polen gaan de werk overnemen van Marokkanen en Turken en Antillianen
ik ben wel blij dat ze dat doen in plaats van Marokkanen
Ik snap je niet.
pi_31568058
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:35 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik snap je niet.
ik ben blij dat ze het van Marokkanen nemen
de criminaliteit daalt onder Marokkanen en Turken maar neemt toe onder Antillianen en Polen
pi_31568111
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:39 schreef Meki het volgende:

[..]

de criminaliteit daalt onder Marokkanen en Turken maar neemt toe onder Antillianen en Polen
jij doet spreken nederlands?
Active Topics
pi_31568119
quote:

[..]

De criminaliteit onder hen daalt helemaal niet, we hebben er nu alleen een nieuwe groep bloedzuigers bij.
pi_31568156
ik vind Polen erg gevaarlijk
ze nemen ook de banen in beslag van nederlanders
  woensdag 19 oktober 2005 @ 22:42:47 #11
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_31568158
quote:

[..]

Dan gaan we er dus nog niks op vooruit.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_31568302
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

De criminaliteit onder hen daalt helemaal niet, we hebben er nu alleen een nieuwe groep bloedzuigers bij.
Over de gehele linie is de criminaliteit wel iets gedaald bleek geloof ik uit de laatste jaarcijfers van politie en justitie.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 22:50:47 #13
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_31568326
Ik ben trouwens een lieve Bosniër.
When all else fails, you always have delusion.
pi_31568378
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:50 schreef Mirel het volgende:
Ik ben trouwens een lieve Bosniër.
Kurac.
pi_31568424
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:48 schreef Hathor het volgende:
Fijn he zo'n verenigd Europa ?

Ik zou bijna gaan denken dat de val van het communisme het ergste is wat het westen kon overkomen. Nu hebben al die oost Europese parasieten alle vrijheden om te gaan en staan waar ze maar willen, en het blijkt nu al geruime tijd dat ze geen enkel respect voor andere mensen en hun eigendommen hebben.
Oost Europese maffia is al jaren de meest actieve en de sterkste in Nederland. Dat gaat gepaard met moorden, drugshandel, vrouwenhandel etc. Dat vind ik veel erger dan simpele misdaden.

Maar jouw punt dat deze parasieten nog wel, geen respect hebben, is toch wel een ernstige generalisering vind je niet? Een beetje een ruimere wereldblik kan geen kwaad natuurlijk.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:04:33 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31568612
hard aanpakken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31568692
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:55 schreef boskov het volgende:

[..]

Oost Europese maffia is al jaren de meest actieve en de sterkste in Nederland. Dat gaat gepaard met moorden, drugshandel, vrouwenhandel etc. Dat vind ik veel erger dan simpele misdaden.

Maar jouw punt dat deze parasieten nog wel, geen respect hebben, is toch wel een ernstige generalisering vind je niet? Een beetje een ruimere wereldblik kan geen kwaad natuurlijk.
Het enige wat ze interreseert is zelfverrijking, ten koste van alles. Dat waren de letterlijke woorden van een van die gasten in een intervieuw van NOVA een paar weken geleden. Op de vraag of ie het niet erg vond dat ie zijn landgenoten in een kwaad daglicht stelde ten overstaan van de Nederlanders en andere west Europeanen antwoorde hij "kan me geen reet schelen, zij hebben toch meer geld dan ons, dus we pakken wat we willen, en hoe ze over ons denken maakt geen verschil".

De wijze waarop ze te werk gaan en het geweld dat daarbij word gebruikt, toont inderdaad aan dat ze geen enkel respect voor andermans eigendommen hebben. Als jij dat wel mee vind vallen, stel ik voor eens een praatje te gaan maken met de honderden kleine middestanders die inmiddels al het slachtoffer zijn geworden van deze fijne mede Europeanen.
pi_31568728
De E.U. zuigt...
Power perceived is power achieved.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:14:34 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31568833
zodra die gasten gepakt worden moeten ze levenslang (nooit meer vrij dus) krijgen. Zal ze afschrikken. Rottig tuig met hun lelijke oost europese tronies.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31571908
Zelfde nieuws, alleen in een iets ander jasje....

AMSTERDAM 2005-10-19 – (Novum) - Mobiele bendes uit Polen en Litouwen zijn steeds vaker actief in Nederland. Ze plegen overvallen, inbraken en winkeldiefstallen. De gestolen waar wordt vaak afgezet op de zwarte markt in het land van herkomst. De politie schat de jaarlijkse schade op 11 miljoen euro. Dat blijkt woensdag uit onderzoek van het Korps Landelijke Politie Diensten.

Het aantal Poolse verdachten is volgens de politie vorig jaar met dertig procent gegroeid. In 2004 en 2003 heeft de politie 2147 Poolse en 334 Litouwse bezoekers aangehouden op verdenking van het plegen van een strafbaar feit.

De daders komen voor hun rooftochten meerdere malen per jaar naar Nederland. Ze werken vaak in groepen van drie á vier personen. De groepen blijken groter te zijn als de politie de zaak verder onderzoekt.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat roofcriminaliteit uit de Balkan en Roemenië in opkomst is. Het aantal is beperkt, maar enkele overvallen op woningen gingen gepaard met veel geweld.

Ik kan dat toch echt geen kruimeldiefstal meer noemen, het lijkt verdomme wel een sprinkhanenplaag. Alle auto's met Poolse en Litouwse kentekenplaten aan de grens aanhouden, en de inzittenden helemaal beurs knuppelen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 01:26:03 #21
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31572365
De EU zou toch alles veilig maken.... ghe ghe ghe..
Altijd al geweten dat het toevoegen van landjes een sociaal-maatschappelijke rampspoed met zich mee zou brengen.

Welnu.. dit is de praktijk. En hebben we al een EU-politie ?!... nee sterker nog de Politie van Groningen weet niets over de dosiers van de Politie in Zwolle.

En de rekening betaald de maatschappij (en soms in bloed).
pi_31577565
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 01:26 schreef Drugshond het volgende:

De EU zou toch alles veilig maken.... ghe ghe ghe..
Het is een bedoeling om inderdaad veel 'nationale' regelgeving en Nationale diensten beter te coordineren ...
helaas is een voorstel om het Europese Bestuur te reorganiseren, en meer geschikt te maken voor boven-nationale problematiek, afgelopen juni in Nederland massaal weggestemd door bijna 65% van de bevolking ...

Dat betekent dat de EU juist in dit soort zaken, voorlopig een behoorlijke achterstand kan oplopen, omdat in het huidige europa, er eigenlijk beleidsmatig geen mogelijkheid is bepaalde maatregelen en overkoepelende instantie door te duwen, telkens moet ieder land er geheel mee instemmen, en dus gaat het enkel met 'kleine stapjes' ....

Inderdaad is het zo dat met het openen van de grenzen en grotere concurrentie tussen europese landen, ook een groter risico bestaat van grensoverschreidende problematiek ...
Het zou goed zijn als de EU eerder naar 'voren' gereorganiseerd wordt, zodat het op deze problemen kan inspelen ... de huidige EU is daar slecht geschikt voor, vanuit puur bestuurskundig oogpunt (te trage beleidsvorming en bureaucratische methoden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31577982
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:04 schreef McCarthy het volgende:
hard aanpakken.
Kost ons alleen handen vol geld. GEwoon de genzen weer op slot. Lijkt me de enige oplossing. Want zeg nou zelf, als jij mag kiezen; arm kansloos bestaan in Polen, of paar inbraken, berovingen hier plegen en de kans lopen op een 'straf' in een inrichting die qua voorzieningen vele male beter is dan wat je thuis gewend bent? Either way...je gaat erop vooruit.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 12:12:23 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31578006
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:47 schreef RM-rf het volgende:
Het is een bedoeling om inderdaad veel 'nationale' regelgeving en Nationale diensten beter te coordineren ...
helaas is een voorstel om het Europese Bestuur te reorganiseren, en meer geschikt te maken voor boven-nationale problematiek, afgelopen juni in Nederland massaal weggestemd door bijna 65% van de bevolking ...
Geloof je die onzin zelf....
Het binnenlandse C2000 project is al een problematisch gegeven. En een nieuwe EU (bij goed gekeurd voorstel) zou deze problemen makkelijk het hoofd kunnen bieden.
Nee, nee en nog eens nee... Alles wat neigt naar landjes opslokken zonder het interne apparaat te verbeteren is een fiasco op langere termijn. Of wil je soms met droge ogen beweren dat als we voor hadden gestemd we nu na (6 mnd) een stuk slagvaardiger waren geweest ?!..... Laat me niet lachen.

Vergeet niet dat voor het eerst de Europese burger zijn stem kon verheffen, en uiteindelijk heeft gestemd voor iets wat als 15 jr uit de rails aan het lopen is. Namelijk het toevoegen van 2e wereldlanden zonder interne verbeteringen. En ik zie het ook niet meer als terecht dat de handrem deze keer eens goed is aangetrokken.
quote:
Dat betekent dat de EU juist in dit soort zaken, voorlopig een behoorlijke achterstand kan oplopen, omdat in het huidige europa, er eigenlijk beleidsmatig geen mogelijkheid is bepaalde maatregelen en overkoepelende instantie door te duwen, telkens moet ieder land er geheel mee instemmen, en dus gaat het enkel met 'kleine stapjes' ....
Voordat je aan de zolder begint te bouwen moet je wel zorgen dat het fundament waarop het rust af is. En niet andersom.
quote:
Inderdaad is het zo dat met het openen van de grenzen en grotere concurrentie tussen europese landen, ook een groter risico bestaat van grensoverschreidende problematiek ...
Het zou goed zijn als de EU eerder naar 'voren' gereorganiseerd wordt, zodat het op deze problemen kan inspelen ... de huidige EU is daar slecht geschikt voor, vanuit puur bestuurskundig oogpunt (te trage beleidsvorming en bureaucratische methoden)
Het nieuwe EU-stelsel is een pandorra's box waarvan niemand kan uitleggen hoe het in de praktijk uit zal pakken. Netto weet ik wel 1 ding... Nederland verliest stemrecht in het nieuwe systeem (en ten koste van wat). Ik zal de piramide eens omdraaien.... de EU had meer tijd moeten besteden aan interne kwesties zonder de EU-grenzen stelselmatig op te schuiven. Waardoor de scheuren in het beton alleen maar groter zijn geworden. En het draagvlak voor de EU neemt door deze verkeerde strategie alleen maar af..
pi_31578522
Joh, als je graag wilt bashen op de EU, en bij voorbaat alles afkeuren: Een defaistische 'het gaat nooit goed'-houding aannemen, waar 'alles erger wordt en een 'pandora's box geopend wordt ...

Maar het onderwerp gaat hier over grensoverschreidende criminaliteit, en je komt er zelf mee aan dat de huidige EU daar slecht tegenin kan gaan .. als je beweert dat niet enkel de huidige EU er niet tegenop kan, maar ook dat iedere reorganisatie of aanpassing om daarop in te spelen gedoemd is te mislukken, ben je enkel op zoek naar een gedoemde 'het lukt ook nooit'-positie.

Klagen om het klagen: klagen als niet gebeurd waarvoor je stemt (als bv de uitslag van dat referendum genegeerd wordt), klagen als dat wel gebeurt, vooral klagen, klagen klagen, en geen oplossingen aandragen ...

Feit is gewoonweg dat je binnen de EU grensoverschreidende instellingen nodig hebt, desnoods een federale 'overheid' om bv internationale criminaliteit beter te bestrijden, en de activiteiten van lidstaten beter te coordineren ... wachten totdat alle lidstaten 'het eens zijn' is dan te laat.

Maar nee, het loopt nu weer uit op het geniaaaale plan: 'weet je wat, we moeten gewoon de grenzen weer dichtgooien' , en dan weer lekker thuis onder de schemerlamp onze ogen sluiten voor de boze buitenwereld, en de geur van hutspot opsnuiven ... Romantiserend 'vroeger-was-het-goed-denken' is dat, en nee, Poolse criminelen zijn daarvan écht niet onder de indruk, wel is het een garantie voor een economisch terugzakken naar de 19e eeuw, toen NL een echtergebleven boerse uithoek binnen europa was.

[ Bericht 25% gewijzigd door RM-rf op 20-10-2005 13:09:59 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')