abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31557608
Ik heb morgen een afspraak met de hypotheekadviseur van de hypotheker, maar wat moet ik allemaal meenemen? Het gaat mij voornamelijk om wat informatie en wat mijn maximale hypotheek zal zijn wat ik kan afsluiten.

Ik neem sowieso een paar recente loonstroken mee en mijn arbeidsovereenkomst.
Verder nog dingen die ik mee moet nemen?
Vragen die ik echt perse moet stellen?
Alle tips welkom
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:18:56 #2
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_31557782
Harry Mens?
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_31557842
laatste jaaropgaaf
bewijzen van schulden etc.
identiteitsbewijs

denk na over wat je maximaal per maand aan hypotheek kunt betalen...
uit een aspergernest
pi_31557908
Heb je al een huidige hypotheek? In dat geval je huidige rente, info over de opbouw als je die niet zelf weet etc. Wat je moet weten is:
- inkomen van jou en evt partner
- schulden
- evt eigen inbreng
- evt bijtelling auto vd zaak
- verkoopprijs woning die je wil hebben
pi_31557940
vragen over:
overlijdensverzekering
arbeidsongeschiktheidsverzekering
hoeveel het per maand scheelt als je de rente langer of korter vast zet... (soms wil je voor dat geld wel minder of meer risico lopen)
ze zullen heel snel richting een bepaalde bank gaan (ookal zeggen ze dat ze onpartijdig zijn) dus vraag ook naar andere banken

en kijk eens op www.independer.nl voor een indicatie voor jezelf...
uit een aspergernest
pi_31557961
Ik heb dus nog geen eigen huis, ik heb een schuld bij de studiefinanciering (niet echt van belang gezien het bedrag wat er nog openstaat, iets van 1000 euro ofzo. ) maar zal de informatie daarvan meenemen. Jaaropgave heb ik nog niet gehad bij dit bedrijf omdat ik er nog geen jaar werk (vast contract wel in het vooruitzicht, intentieverklaring geen probleem)
Identiteitsbewijs, is een rijbewijs daarvoor genoeg of moet dat een paspoort zijn?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31558053
studiefinanciering telt niet als schuld, dus geeft niet hoe hoog die is
en identiteitsbewijs is alleen om te zien dat je bent wie je bent, dus volgens mij is rijbewijs ok
uit een aspergernest
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:38:20 #8
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31558088
goede zin, zembroek... je wordt thuisgebracht...

Vragen die je persé moet stellen:

Wat verdien JIJ eraan? (de hypotheker dus)
Natuurlijk verdient hij eraan, maar als hij bij ieder voorstel laat zien wat hij eraan verdient kun je beoordelen of het advies voor jou goed is of juist voor de adviseur..

Laat een paar verschillende hypotheek vormen voorrekenen.

Als er iedere keer dezelfde geldverstrekker uitkomt als beste keus, dan stinkt het zaakje.
Dan krijgt de adviseur daar de hoogste commissie. Tijd om een andere adviseur te zoeken.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_31558148
Kost zo'n advies nog geld eigenlijk heb ik niet eens gevraagd
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:42:19 #10
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31558164
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:28 schreef wendytje het volgende:
vragen over:
overlijdensverzekering
arbeidsongeschiktheidsverzekering
hoeveel het per maand scheelt als je de rente langer of korter vast zet... (soms wil je voor dat geld wel minder of meer risico lopen)
ze zullen heel snel richting een bepaalde bank gaan (ookal zeggen ze dat ze onpartijdig zijn) dus vraag ook naar andere banken

en kijk eens op www.independer.nl voor een indicatie voor jezelf...
Niet allen andere banken maar ook andere geldverstrekkers zoals verzekeringsmaatschappijen.
Afhankelijk van het soort hypotheek en de hoogte kan dat voordeliger zijn dan van een reguliere bank.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_31558192
Als het je alleen om informatie / advies gaat, dan hoef je in principe niks mee te nemen. Natuurlijk is het wel handig om een loonstrookje en zo te hebben, maar als je uit je hoofd weet hoeveel je verdient is het ook goed.
Pas als je daadwerkelijk een hypotheek wilt afsluiten zul je het een en ander moeten aantonen (identiteit, inkomen, schulden).
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:44:05 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31558201
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:41 schreef Metro2005 het volgende:
Kost zo'n advies nog geld eigenlijk heb ik niet eens gevraagd
Nee.
Advies is gratis, en ze trekken er rustig een uur voor uit. En ook voor een tweede sessie.
Uiteraard in de hoop dat als jij goed geholpen bent je dan ook via hen de hypotheek afsluit.
Daar krijgt de hypotheker commissie voor.
pi_31558214
ID is bij een vrijblijven gesprek nog niet echt nodig. Studiefinanciering word volgens mij niet meegenomen als schuld (hoe meer schulden, hoe minder je kunt lenen). Als je geen jaaropgave hebt is je loonstrookje voldoende. Het is toch een eerste voorzichtige toetsing. Pas als je een bepaald huis op het oog hebt ga je voor een 2e gesprek langs om te kijken hoeveel dat specifieke huis je zal gaan kosten. Pas dan is het nodig om wat preciezer te zijn met je gegevens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')