FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Haal A1GP naar Nederland
Googolplexianwoensdag 19 oktober 2005 @ 09:58
quote:
Veel Nederlandse racefans zijn in de ban van A1GP. Helaas is het voor veel fans niet mogelijk om in het buitenland een race te bezoeken. Daarom is er een actie opgezet om de A1GP (volgend seizoen) naar Nederland (Zandvoort) te krijgen.

Via onderstaand formulier kun jij je steun uitspreken. Alle steunbetuigingen worden aangeboden aan de A1GP organisatie en circuit Zandvoort, verder worden deze gegevens nergens(!) voor gebruikt. Dit is een 100% niet-commercieel initiatief van een groepje autosportliefhebbers.
http://www.a1gptozandvoort.nl/

* Googol heeft alvast z'n naam ingevuld kommaar op met die poep
Googolplexianwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:04
meteen maar effe een MASTERLIJKE actie erbij

http://www.renaultf1.com/(...)php?news=tcm:3-41651

klik rechts onder op play (sound) en hoor de F1 V10 voor het laatst ... op z'n Renault's

Automatic_Rockwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:05
ik heb m'n naam ook ingevuld!
Dixiditowoensdag 19 oktober 2005 @ 10:07
I'm in!
lipjewoensdag 19 oktober 2005 @ 10:19
hehehe niet eens de topgear driverssong
Rainbowwwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:20
Voor de A1GP races is er voor de circuits een FIA Grade 2 licencie nodig.
Volgens mij voldoet Zandvoort daar aan


Voor de Formule 1 is trouwens een Grand 1 licentie nodig:

13. CAN ANY CIRCUIT HOST A GRAND PRIX?
No. Originally, a Grand Prix could be held anywhere, but increases in car performance have forced the FIA to impose stringent conditions on the layout, width and length of a circuit, as well as its surface, safety provisions and facilities. Only FIA Grade 1 circuits can now host a Formula One race.

14. WHAT IS A GRADE 1 CIRCUIT?
Each circuit must be homologated by the FIA following a series of inspections. The homologation criteria are less strict for circuits hosting events for slower formulae which hold Grades from 2 to 5. In addition to the initial procedure, the circuits frequently have to carry out maintenance work or update their facilities so that their homologation may be renewed. In the past, with the exception of the Monaco Grand Prix, which is the only Formula One event to take place within a town itself, circuits tended to be very fast with long straights. Increases in the car performance have meant that these straights have had to give way to series of bends, in order to prevent excessive speeds. Similarly, very long tracks, like the old Nürburgring (22.835 km), had to be abandoned, since the costs involved in providing the safety facilities and personnel required by the regulations together with the technical facilities necessary for television broadcasting were too great. Monaco is now the shortest circuit (3.370 km), whilst Spa is the longest (6.947 km).


Zie ook: http://www.fia.com/resour(...)63__Appendix_O_a.pdf

[ Bericht 41% gewijzigd door Rainboww op 19-10-2005 11:50:41 ]
Klonkwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:22
Ingevuld, ik droom ondertussen verder van A1 wagens die drie breed de tarzan in duiken
MikeyManwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:25
Done... Ga er ook heen ook, als het hierheen komt, lijkt me gaaf...
sangerwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:30
In!
PsychoDude_666woensdag 19 oktober 2005 @ 10:40
A1GP race op Zandvoort,..pff, dit weekend naar de Finaleraces geweest, erg tof maar zo een dergelijk groot evenement als A1GP daar? De bereikbaarheid voor de fans is echt slecht. Als dan weet ik hoeveel tienduizenden mensen daar tegelijkertijd heen willen sta je echt 3 dagen in de file.

Toch lijkt me het wel vet, voor de race iig. Is en blijft een mooi circuit.
allsystemshaltwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:45
Check
allsystemshaltwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:46
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
A1GP race op Zandvoort,..pff, dit weekend naar de Finaleraces geweest, erg tof maar zo een dergelijk groot evenement als A1GP daar? De bereikbaarheid voor de fans is echt slecht. Als dan weet ik hoeveel tienduizenden mensen daar tegelijkertijd heen willen sta je echt 3 dagen in de file.

Toch lijkt me het wel vet, voor de race iig. Is en blijft een mooi circuit.
Ik kan gelukkig per fiets erheen
Kadeshwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:56
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
A1GP race op Zandvoort,..pff, dit weekend naar de Finaleraces geweest, erg tof maar zo een dergelijk groot evenement als A1GP daar? De bereikbaarheid voor de fans is echt slecht. Als dan weet ik hoeveel tienduizenden mensen daar tegelijkertijd heen willen sta je echt 3 dagen in de file.
Inderdaad, qua bereikbaarheid is Zandfoort een ramp, zondag ook een dik uur in de file gestaan. (de laaste 3 kilometer of zo). Laat ze eerst maar een een fatsoenlijke weg aanleggen voordat ze grote evenementen gaan binnen halen. Als ik DTM of iets anders wil zien rij ik wel naar Duitsland. Is in tijd voor mij dichterbij en je kan nog eens lekker gasgeven op de Autobahn.
Herkauwerwoensdag 19 oktober 2005 @ 10:59
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
A1GP race op Zandvoort,..pff, dit weekend naar de Finaleraces geweest, erg tof maar zo een dergelijk groot evenement als A1GP daar? De bereikbaarheid voor de fans is echt slecht. Als dan weet ik hoeveel tienduizenden mensen daar tegelijkertijd heen willen sta je echt 3 dagen in de file.

Toch lijkt me het wel vet, voor de race iig. Is en blijft een mooi circuit.
Geen idee, maar volgens mij gaat er voor een rechtstreekse trein
Mikkiewoensdag 19 oktober 2005 @ 11:12
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:26:53 ]
FunnyNamewoensdag 19 oktober 2005 @ 11:25
Check
M5woensdag 19 oktober 2005 @ 11:29
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zandvoort is qua bereikbaarheid een hel. Je moet eerst over al die provinciale wegen, dwars door Haarlem enzo, dat is niet te doen. De laatste keer dat ik er met de auto was heb ik echt achterlijk lang over de laatste 10 km gedaan, en toen was het alleen maar sponsordag! Ga er maar eens heen ten tijde van de Marlboro Masters, dan kun je 's ochtends om vijf uur in de file gaan staan, zodat je om twee uur op de tribune zit .

Om de Grand 1 status te halen zullen ze Circuitpark Zandvoort beter bereikbaar moeten maken, een snelweg er naartoe ofzo, dan maken ze een kans. Ik zou best naar die A1GP willen gaan, mits de kaartjes betaalbaar zijn, en er vanaf bv. Hoofddorp of Haarlem een goede OV-verbinding is (dus: trein!)... dan heb je nog een kansje om met een acceptabel reistijd daar te arriveren.
vanaf haarlem is er een treinverbinding naar zandvoort. en je hoeft niet perse door haarlem als je naar zandvoort wilt.

wat ik me afvraag, zijn er genoeg pitboxen op zandvoort om 25 teams met reserve auto's te voorzien? ik weet dat bij DTM waar zo'n 20 wagens rijden het hele spul bijna vol staat.
sangerwoensdag 19 oktober 2005 @ 11:29
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zandvoort is qua bereikbaarheid een hel. Je moet eerst over al die provinciale wegen, dwars door Haarlem enzo, dat is niet te doen. De laatste keer dat ik er met de auto was heb ik echt achterlijk lang over de laatste 10 km gedaan, en toen was het alleen maar sponsordag! Ga er maar eens heen ten tijde van de Marlboro Masters, dan kun je 's ochtends om vijf uur in de file gaan staan, zodat je om twee uur op de tribune zit .

Om de Grand 1 status te halen zullen ze Circuitpark Zandvoort beter bereikbaar moeten maken, een snelweg er naartoe ofzo, dan maken ze een kans. Ik zou best naar die A1GP willen gaan, mits de kaartjes betaalbaar zijn, en er vanaf bv. Hoofddorp of Haarlem een goede OV-verbinding is (dus: trein!)... dan heb je nog een kansje om met een acceptabel reistijd daar te arriveren.
Als het goed is ieder 1/2 uur vanaf Haarlem.
Mikkiewoensdag 19 oktober 2005 @ 11:35
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:26:53 ]
M5woensdag 19 oktober 2005 @ 11:38
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:35 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je jezelf ook wel realiseert dat in een mega-druk raceweekend waar misschien wel 50k of 100k man op af komen... dat dan een treintje elk half uur geen flikker zin heeft
er worden dan meer treinen ingezet. in de zomer maanden sowieso 4 in het uur.
Rory78woensdag 19 oktober 2005 @ 11:40
Check!
(alhoewel Zolder voor mij veel korterbij zou zijn)
Als wij naar een drukbezocht evenement op Zandvoort gaan, dan zetten we de auto altijd in de P-garage van de NS in Haarlem (kost dan ongeveer een 15 euro voor de hele dag) en kopen dan een retourtje Zandvoort. Als we dit allemaal bij elkaar optellen en delen door de vier inzittenden van de auto, kom je ook nog eens goedkoper uit dan de benzineverslindende file na afloop van de race.
Rainbowwwoensdag 19 oktober 2005 @ 11:52
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:40 schreef Rory78 het volgende:
Check!
(alhoewel Zolder voor mij veel korterbij zou zijn)
Als wij naar een drukbezocht evenement op Zandvoort gaan, dan zetten we de auto altijd in de P-garage van de NS in Haarlem (kost dan ongeveer een 15 euro voor de hele dag) en kopen dan een retourtje Zandvoort. Als we dit allemaal bij elkaar optellen en delen door de vier inzittenden van de auto, kom je ook nog eens goedkoper uit dan de benzineverslindende file na afloop van de race.
Zolder zou ook een goede kans maken, ze hebben de laatste tijd flink wat updates aan het circuit doorgevoerd.
Het is bekend dat Zolder ook F1 plannen heeft.
Maar eerlijk is eerlijk... het is gewoon geen concurrent voor het fantastische Spa-Francorchamps!
HPoiwoensdag 19 oktober 2005 @ 12:41
check!
zinlooswoensdag 19 oktober 2005 @ 13:01
Ik heb mijn naam ook maar toegevoegd. Zou echt supervet zijn als ze naar Zandvoort zouden komen!!

Ben afgelopen weekend ook naar de A1GP in Lausitz geweest, dus ondanks de files bij Zandvoort zal ik hier ongetwijfeld sneller kunnen zijn Het is gelukkig allemaal nog goed betaalbaar ook, dus het wordt echt een supervet evenement als het daadwerkelijk in Zandvoort komt!!
BazzoSwoensdag 19 oktober 2005 @ 13:40
done.
JPM01woensdag 19 oktober 2005 @ 17:07
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zandvoort is qua bereikbaarheid een hel. Je moet eerst over al die provinciale wegen, dwars door Haarlem enzo, dat is niet te doen. De laatste keer dat ik er met de auto was heb ik echt achterlijk lang over de laatste 10 km gedaan, en toen was het alleen maar sponsordag! Ga er maar eens heen ten tijde van de Marlboro Masters, dan kun je 's ochtends om vijf uur in de file gaan staan, zodat je om twee uur op de tribune zit .

Om de Grand 1 status te halen zullen ze Circuitpark Zandvoort beter bereikbaar moeten maken, een snelweg er naartoe ofzo, dan maken ze een kans. Ik zou best naar die A1GP willen gaan, mits de kaartjes betaalbaar zijn, en er vanaf bv. Hoofddorp of Haarlem een goede OV-verbinding is (dus: trein!)... dan heb je nog een kansje om met een acceptabel reistijd daar te arriveren.
ach man wat een onzin, met DTM is het mischien slecht geregeld. Maar tijdens de Masters is het wel goed geregeld. ik reed met iemand mee, en hij stond bij de slipschool en binnen een half uur waren we zandvoort uit en zaten we op de snelweg. en das een uurtje of 18:00 savonds
Alexxxxxwoensdag 19 oktober 2005 @ 19:58
Als het nu Assen was geweest, had ik mn naam ook ingevuld