abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:15:37 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31542382
AH gaat in Heemskerk een proef doen met een winkel met alleen maar het eigen huismerk. Net de Aldi dus, geen A-Merken maar alleen maar producten die voor de winkel zijn gemaakt.
Duidelijk dus waar men dit concept vandaan heeft. Beter goed gejat als slecht verzonnen is het devies. De vraag is hoe goed ze het gaat lukken en of de prijsvechters dit niet veel beter kunnen met een enorme puist ervaring op dit gebied.
Zoals bij alle handel ligt de zegen in de inkoop, Albert, om je maar alvast een tip te geven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:20:25 #2
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_31542534
Dan moeten de huismerkartikelen wel ernstig in prijs gaan dalen idd........
zoals de TS al zegt: ''bij alle handel ligt de zegen in de inkoop''

Zal ze niet gaan lukken denk ik, of er moet geld bij of ze zoeken goedkopere ''huismerkleveranciers''

Natuurlijk wel weer leuk voor de consument, die onderlinge concurrentie, misschien wat scherpere prijzen in de toekomst.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_31542701
Laten ze dan ook alle dozen slingeren in het gangpad?
pi_31542757
wat is de lol van alle huismerkproducten die ze nu al in de winkel hebben, over te plaatsen naar een losse winkel als consumenten ze willen kopen kunnen ze dat toch ook in de gewone winkel....
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_31542777
De prijzen zijn al aan de scherpe kant, gezien het feit dat Nederland in vergelijking met de rest van Europa één van de, dan neit de goedkoopste supermarktprijzen heeft. Ik denk als ze nog lager gaan dat er dan een stuk of wat supermarkten ernstig in de problemen komt.

AH had beter ipv steeds een beetje lager gaan, in één keer zoveel korting moeten geven dat andere supermarkten helemaal niet meer kunnen concurreren. door zolang tegen de grens aan te gaan zitten snijden ze hunzelf in de vingers, en nu zoeken ze andere uitwegen.

vind ik. Enzo.
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
pi_31544968
Het huisassortiment van AH is wel wat gevarieerder dan dat van de Aldi, als ik nu bij de Aldi boodschappen doe, moet je vaak nog even naar een andere supermarkt om dat ze lang niet alles hebben, ook vind ik (maar nu hebben we het over smaak) de kwaliteit vaak beter van het AH huismerk t.o.v. de Aldi 'merken'

Het concept is wel gejat, dat dan weer wel.
pi_31546425
ik vind het een slecht idee
ik hoop dat de test slecht uit valt
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:35:40 #8
104388 deek
Hilf Mir !!!
pi_31546643
nemen ze dan ook lelijk niet klantvriendelijk personeel aan.
Met een eikeltje als bedrijfs leider.
Geboren in bedrängnis und an eine sau gelegt
Den zitzen zum verhängnis, milch in beiden ohren
So offen ärgenis erregt, gealtert in vergängnis
Tod sei dank nicht neugeboren
pi_31546712
Goed idee, gewoon hopen dat het werkt
stupidity has become as common as common sense was before
  Donald Duck held dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:41:45 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31546843
Hopelijk nemen ze niet de Aldi-inrichting, -personeel en -service over, want da's gewoonweg beroerd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:47:22 #11
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_31547036
Misschien leuk voor bepaalde artikelen (net zoals de Aldi) maar ik denk dat de consument nog altijd zelf wil kiezen welk merk hij koopt; A- of B-merk of huismerk. Het lijkt me sterk dat je als consument al je boodschappen bij dit soort winkels kan halen. Ik in ieder geval niet.
pi_31547039
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Hopelijk nemen ze niet de Aldi-inrichting, -personeel en -service over, want da's gewoonweg beroerd.
Vooral het personeel ja, alsof ik boodschappen doe in Ankara of Rabat......
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_31547138
Het AH-huismerk is overigens zo'n grote bagger dat ik er weinig vertrouwen in heb...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31547598
Ze zullen daarmee alleen "Aldi en Lidl klanten" binnen halen.
Dat zijn mensen die de prijs belangrijker vinden dan de kwaliteit.
Niet dat wij nooit huismerken kopen hoor, maar als ik naar een speciale huismerkenwinkel kan of naar een zaak waar ze zowel A merken als huismerken hebben, dan is die keus snel gemaakt.
Die hele prijzenoorlog ben ik goed zat, per saldo mogen we het toch zelf betalen.
Aan ons zal AH niet veel meer verdienen en dat terwijl we er altijd vaste klant waren.
Dat sympatieke imago van ze is ondertussen wel weg.
Het leverd alleen maar verliezers op, supermarkten sluiten, mensen komen op straat en uiteindelijk moeten die uitkeringen toch betaald worden.
En ga er maar van uit dat als ze een hoger marktaandeel krijgen, dat die prijzen gewoon weer omhoog schieten.
pi_31547765
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:29 schreef Meki het volgende:
ik vind het een slecht idee
ik hoop dat de test slecht uit valt
Dito hier. Ik doe bijna alle boodschappen bij de AH, omdat de kwaliteit van vers spul goed is (beter dan Edah bv.), assortiment breder is, ik kan kiezen tussen huis- en A-merken.
Als ik de A-merken niet meer kan kopen bij de AH, dan moet ik daarvoor naar een andere supermarkt, en da's lastig, omdat die niet dichtbij zijn.
pi_31548173
ah, dus dan kunnen we de winkel als magazijn gaan gebruiken en gewoon pallets naar binnen karren?
pi_31549578
Dat wordt een dikke vette rechtzaak met de overige voedingsmiddelen leveranciers als AH alleen maar huismerken gaat aanbieden.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:18:07 #18
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31549694
AH kan zich beter richten op merk artikelen en een ruim aanbod.

(denk ik)
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31549858
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 00:18 schreef McCarthy het volgende:

(denk ik)
Geen aandacht aan huismerken besteden is vandaag de dag financiele zelfmoord... Maar een winkel met alleen AH winkelmerk? Neen, dank u!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31552635
Ik vind dat het eens hoog tijd wordt voor mindering van al die loze overdadige producten.
Waarom twintig soorten waspoeders, tandpasta`s,schoonmaakmiddelen,shampoo`s, cremmetjes,
luiers,enz. Maak een paar goede producten waar iedereen tevreden mee kan zijn omdat de kwaliteit goed is. Er komen dagelijks zoveel flutproducten bij, slappe aftreksels van de topkwaliteit
puur en alleen maar voor de zakken te spekken. We verkrachten ons millieu met al die zogenaamde overdaad. Ze weten van ellende niet waar ze met al die overschotten naar toe moeten, terwijl ze elders op de wereld liggen te creperen van de honger.
Onderzoek wat de beste producten zijn en zet een keus van twee of drie in de schappen, maar geen tien soorten. Overdaad schaad...
De pindakaas van AH is net zo goed als de pindakaas van calvč..gemalen pinda`s olie en zout.
Het zit m alleen tussen de oren bij de mensen, en het feit dat ze de cover op kunnen houden bij de buren, want je hoort er tenslotte helemaal 'bij' als je bij de cda supermarkt AH koopt.
Koop je de pindakaas van de Aldi, nou dan ben je toch wel in 'aanzien' gedaald in menig oogje.
We zijn zo door en door vergald hier, we zijn zo volgevreten van al die dikmakertjes, drankjes, toetjes, kant en klaarvoer, dat het werkelijk onze hersenen heeft aangetast. Steeds meer en meer willen we...nog meer merken chips,nog meer keus in snoep,chocola of wat dan ook.
Maar wanneer is het genoeg? Wanneer zijn we verzadigd? Wanneer gaan we die Madness inzien waarmee we bezig zijn? Wanneer gaan we inzien dat onze vreetzucht en gebruikerszucht ons uiteindelijk de das omdoet? De verspilling die alleen al hier in Nederland plaats vindt, daar kunnen we half Afrika van te eten geven. Het geld wat we aan een eventuele stop op overbodige producten kunnen uitsparen, kan zoveel beter gebruikt worden. Maar het houd niet op...er is geen grens meer in de overproductie. Als vette varkens leggen we aan een trog die dagelijks gevuld wordt met onnodige klerezooi. En zouden we nou nog een beetje kwaliteit eten..o,nee...
Er zit tegenwoordig geen vitamien meer in melk of fruit. Met de groentes die we dagelijks nuttigen vreten we ons eerder de kanker in ons lijf dan de nodige bouwstoffen, omdat ze toch ergens dat zware landbouwgif op moeten spuiten. We smullen van de BSE koeien, de volgespoten kalveren,
de met visvoer opgefokte kippen, het genetisch gemanipuleerde groenvoer...
We laten ons met open ogen vergiftigen...We leggen de schrikbarende wetenschappelijk bewezen feiten dat dit werkelijk gebeurt gewoon naast ons neer.
Het enige wat we nog doen is kopen,kopen,kopen...
We worden gepaaid met mager dit of dat, goed voor cholesterol of hart...terwijl we in feite het grootste tinnef naar binnen werken. Nergens zit meer smaak of geur aan en staat stijf van de kankerverwekkende toevoegingen. Onee?...Bedenk maar eens als je de frisdrankfles aan je mond zet, je behoorlijk wat kankerverwekkende Aspartaam naar binnen krijgt. Die zwaar kankerverwekkende stof is vrij te verkrijgen en te koop onder de zogenaamde zoetstof...als slankmakertje voor koffie,thee of toetje. Dat je met iedere tandenpoetsbeurt die lekkere kankerverwekkende fluoride binnen slikt, waarvan ze ons wijsmaken dat het zo goed is voor je. Baby`s en peuters worden al vroeg met dat spul vergiftigd onder het mom dat het goed voor ze is.
Google voor de gein is Aspartaam of Fluoride....je zal van je stoel vallen als je dat leest.
Als je eens wist wat 'de witte motor' met je doet...schrikbarend! Wist je dat je elke dag een laagje alluminium onder je armen spuit na het douchen? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Halveer de nutteloze producten tot een aantal hoogwaardige producten...dan hoeven we niet te zoeken naar de beste uit het schap omdat er alleen het beste staat.
Komt ook nog eens ten goede van de volksgezondheid...
Het wordt toch eens tijd dat die wezenloze overdaad aan banden gelegd wordt....voor ons eigen belang.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:42:39 #21
45206 Pietverdriet
pi_31552908
Open er een topic over, thunderhart
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:51:58 #22
45206 Pietverdriet
pi_31553008
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 00:18 schreef McCarthy het volgende:

(denk ik)
Persoonlijk denk ik dat AH zich beter kan richten op weidewinkels, A la Italie, frankrijk en Duitsland. Enorme winkel met een enorm aanbod en relatief weinig personeel.
Wat dit concept wat ze nu gaan proberen aangaat, daar kunnen ze de slag met Lidl & Aldi niet winnen, die hebben namelijk decennia ervaring ermee en komen uit de prijzenslag markt Duitsland, waartegen de supermarktoorlog in nederland slechts een schermutseling is.
Tekenend hiervoor is dat je door heel europa Aldi en Lidl tegenkomt, maar ooit buiten nederland een AH gezien?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:52:52 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31553027
AH heeft deze formule niet afgekeken van de Aldi en de Lidl, maar van de Britse supermarktketen Tesco's. Die hanteren een aantal supermarktformules, waaronder die van winkels met alleen eigen merk artikelen. Dat verzin ik niet, dat werd vermeld in het journaal. Ook werd er bij vermeld dat AH zich hiermee richt op de consumenten met de middeninkomens, dus niet de Aldi en Lidl klanten.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:55:13 #24
45206 Pietverdriet
pi_31553054
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:52 schreef Lienekien het volgende:
AH heeft deze formule niet afgekeken van de Aldi en de Lidl, maar van de Britse supermarktketen Tesco's. Die hanteren een aantal supermarktformules, waaronder die van winkels met alleen eigen merk artikelen. Dat verzin ik niet, dat werd vermeld in het journaal.
I Know
Maar het concept van een winkel met (vrijwel) alleen maar eigen merken is echt Aldi
Men refereerd natuurlijk liever aan Tesco, dat begrijp ik wel..
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:56:20 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31553066
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

I Know
Maar het concept van een winkel met (vrijwel) alleen maar eigen merken is echt Aldi
Men refereerd natuurlijk liever aan Tesco, dat begrijp ik wel..
Aldi heeft niet alleen eigen merken, Aldi verkoopt goedkope merken. Dat is wel wat anders.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')