abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31540782
Wat is er nu nog te doen als overkapping naar volgend jaar? Ben aan het werken maar heb behoefte om er bij te leren/ of weer fulltime te leren. Zijn er nog nuttige cursussen of gewoon opleidingen die vaker per jaar beginnen? Het gaat om een havo vooropleiding dus HBO niveau of soortgelijks. Maar geen februari instroom! Dat heb ik al eens geprobeerd bij Inholland maar dat was een ramp, veel te rommelig. (naast de standaard hbo chaos)
Open Uni leek me wel wat maarja begint ook gewoon in september.

Wie? wie? wie?
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_31540833
Een cursus bloemschikken of mandenvlechten, misschien?
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:21:43 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31540931
Syytön; het kan zijn, maar ik denk het niet

Februari proberen?
Lijkt me; hoe het me spijt; te laat.
Maar als je iets hebt wat aanspreekt gewoon direct zijn en de mogelijkheden bespreken?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31541241
Ik zat te denken aan een training of cursus richting vastgoed, natuur, talen, landen (daar ligt mijn interesse) maar ik sta ook open voor totaal iets anders, misschien spreekt het me wel aan.

En syytön: leuk sarcastisch antwoord maar ik weet al dat ik erg laat ben en dat dat misschien wel de enige mogelijkheden zijn (want dat wil je er mee zeggen) maar dat is dus niet de bedoeling.
pi_31541327
Soms kan je wel later instromen, denk ik. Het ligt er maar net aan de opleiding. Ik ken gevallen die pas in December kwamen. Het gaat hier wel om een MBO studie moet ik zeggen.
Aan de andere kant lijkt het me erg lastig om zo laat nog in te stromen, niet alleen vanwege alles wat je aan lesstof, ook vanwege aansluiting met de rest.. je mist toch wat.
Je kan wel kijken of er iets in de buurt is wat aansluit met de opleiding die je in gedachten hebt van volgend jaar. Een cursus engels is nooit weg, echt je engels verbeteren. Of iets met economie, als je een economische opleiding wilt doen.

Niet lullig bedoeld hoor, maar waarom maak je alweer de 'fout' om te laat aan een opleiding te willen beginnen?
pi_31541597
Dat mag je best weten, ik had eerst een aantal opties open, en heb er ook een paar geprobeerd (2 in 1 jaar) maar het werd niets, ik ben een twijfelaar. Maar op een gegeven moment had ik het, fotografie! Daar was ik al jaren mee bezig maar ik had echt een rotcamera. Aangezien de digitale spiegelreflexcamera aardig wat centen kostte, heb ik daar eerst voor gespaard. Toen ik hem eenmaal had vond ik het helemaal leuk, ben flink bezig geweest maar was zoiezo al te laat met toelatingsexamen voor de kunstacademie en dacht dus een jaar te werken en dan toelating te doen en fotografie te gaan studeren. Paar maanden later (schooljaar net begonnen) gooide ik mijn idee weer helemaal om, veel vrienden verdienden geen brood in de fotografie (na hun hbo) en er zijn zoveel 16 jarige die gratis fotoshoots aanbieden dat het moeilijk is om je hoofd boven water te houden met dit beroep. Dan maar weer een opleiding voor een vaste baan dacht ik. Interessen gaan uit naar Milieu, bos en natuurbeheer, planologie, buitenland, talen etc. Ik heb daarnaast nog wel meer interesses als schilderkunst en dressuur etc. maar daar ben ik geen uitblinker in, dus wil ik daar ook niet in verder. Nu heb ik een leuke tijdelijke baan als vertaler maar zie het toch niet zitten.

P.S. opleidingen die ik gedaan heb zijn hbo modemanagement op particuliere school waar ik 3 uur in de week les had en me doodverveelde voor 700 in de maand. Ben ik dus niet voor niets weggegaan. Daarna heb ik februari instroom small business & retail management gedaan, heel leuk maar de school weer niets, inholland. Was hun eerste februari instroom en het eerste halve jaar moest je maar in je vrije tijd gaan inhalen, daarnaast was de opleiding weer veel te saai en een zootje.

[ Bericht 10% gewijzigd door Suspicious18 op 18-10-2005 19:56:35 ]
pi_31542293
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:46 schreef Suspicious18 het volgende:
..........
Het lijkt wel of ik mezelf hoor praten.
Heb je al wel een beroepentest gedaan?
pi_31542354
Jaa zeker, dan kom ik uit op de kunstacademie.. daarna op vastgoed en daarna op agrarisch
pi_31555704
Het is al opgelost, ik ga dit jaar zo veel mogelijk certificaten makelaardij halen.
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 11:40:40 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31556119
Ok

Succes!
pi_31556381
Post na slotje!
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 11:58:18 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31556435
In tegendeel, ik laat m open
Wil m wel op slot doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')