abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:57:35 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_31540345
Het was al erg dat Tanja een voorkeurspositie kreeg: Ander eten, niet meedoen met een aantal weekopdrachten, contact met de buitenwereld etc.
Nu haar kind geboren is is het allemaal nog een graadje erger geworden. Er lopen vroedvrouwen door het huis, streams springen op zwart, bewoners zijn onvindbaar, geluid afgekapt zodra de regie bang is dat er over contracten gesproken wordt....

Is nu echt het hele concept naar de kloten?
Bij een goede BB zitten 12 bewoners 3 maanden op elkaars lip en groeit er een bepaalde chemie, nu is deze chemie toch wel erg drastisch doorbroken. De bewoners lijken in shell-shock te zijn en wandelen wezenloos door het huis.

Er zijn ook andere gevolgen: Rob zei het voor de grap tegen Dido: Nu kan ik jou ook niet nomineren (Dido verzorgt Tanja omdat zij verpleegster is.)

Komt dit nog goed?

Voorbeeld van de streams:



[ Bericht 0% gewijzigd door APK op 18-10-2005 19:18:14 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31540457
Geen einde BB wat mij betreft.

Wel afzien totdat Tanja met baby is vertrokken. Ik heb echt goede hoop dat ze na hooguit een week opstapt.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:05:06 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_31540536
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:02 schreef CartWOman het volgende:
Geen einde BB wat mij betreft.

Wel afzien totdat Tanja met baby is vertrokken. Ik heb echt goede hoop dat ze na hooguit een week opstapt.
Maar denk je niet dat dit invloed heeft op de andere bewoners?
Die moeten toch ook aanvoelen dat ze er voor Jan Lul bijlopen...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31540545
Hoop dat ze gauw opstapt. Misschien dat ik het dan weer fatsoenlijk ga volgen.
Misschien dat het dan juist weer een echte BB wordt. En stapt ze niet op? Dan is het concept imo inderdaad geheel ' verneukt'.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:05:50 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31540548
Ik hoop dat al het gedoe met schermen minder wordt zodra alle mensen die er niet thuishoren (Tanja's ouders, kraamhulp, etc.) zijn vertrokken. Als ze te lang zo doorgaan als nu, dan vrees ik dat er veel mensen gaan afhaken.
pi_31540585
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:05 schreef APK het volgende:

[..]

Maar denk je niet dat dit invloed heeft op de andere bewoners?
Die moeten toch ook aanvoelen dat ze er voor Jan Lul bijlopen...
Dat weet ik wel zeker.
Hopelijk geeft dit de komende dagen nog gespreksstof.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_31540641
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:05 schreef Jojogirl het volgende:
Ik hoop dat al het gedoe met schermen minder wordt zodra alle mensen die er niet thuishoren (Tanja's ouders, kraamhulp, etc.) zijn vertrokken. Als ze te lang zo doorgaan als nu, dan vrees ik dat er veel mensen gaan afhaken.
Zou best kunnen dat BB dit scenario ook al voor ogen heeft.
Leuke uitdaging voor ze, qua manipulatie.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:09:38 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_31540651
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:05 schreef Jojogirl het volgende:
Ik hoop dat al het gedoe met schermen minder wordt zodra alle mensen die er niet thuishoren (Tanja's ouders, kraamhulp, etc.) zijn vertrokken. Als ze te lang zo doorgaan als nu, dan vrees ik dat er veel mensen gaan afhaken.
Ik denk dat het moeilijk in te schatten is, Internetkijkers denken anders dan TV kijkers ( denk ik) en het gaat om de kijkcijfers.
Wij willen het liefst een urenlang hoerenfeest met ruzies en omvallende mensen, misschien wil Tante Annie lekker naar gezooi met een baby kijken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31540661
Ik vind dit baby gebeuren echt killing hoor, maar dat vond ik al vanaf het begin.

Ik heb de stille hoop dat Tanja er snel genoeg van heeft en aangeeft dat ze weg wil en dat Talpa haar dan wel zal laten vertrekken omdat het nu zijn primeur heeft gehad en ook blij zijn dat ze van haar af zijn.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:10:21 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31540673
Het concept was al verneukt op het moment dat Tanja voor de eerste keer 'voorgetrokken' werd. Het enige wat we nog kunnen hopen is dat ze volgende week met de maxicosi onder haar arm vertrekt en BB eindelijk écht gaat regeren daar.

De zweep erover gvd...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_31540706
Bij mij gaat het er zowiezo niet in dat de andere bewoners haar zolang hebben gedoogd en nog doen.
Als ik mezelf in hun verplaats, niet makkelijk, maar proberen lukt altijd, dan had ik allang geageerd tegen al dat hypocriete gedoe daar.
Sommige momenten werd ik echt boos, zal toch gvd niet zo over me heen laten lopen zoals daar gebeurd...maar goed..ik zit hier en niet daar, that make's the diffrent...
pi_31540707
Hmmm, echt veel moeite qua manipulatie hoeft BB niet te doen.

Volgende week een zootje drank dat huis in.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:12:28 #13
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31540710
Hoi! Reality-TV is dood.

De kranten hebben er vorig jaar al vol over gestaan hoe slecht de cijfers wereldwijd zijn. Alle beproefde "kijkcijferkannonen" laten het afweten. Het afgelopen seizoen was het helemaal dramatisch, of zoals CNN het formuleerde:

"The big chill that blew through reality TV this summer is starting to look like a deep freeze. Nearly every returning entry in the once white-hot genre is either flat or down among the broadcasters in primetime."

Het "BB concept" was in 2004 al dood en afgelopen. Te slechte kijkcijfers. De enige reden dat er nog een BB5 kwam is omdat Sjon er Talpa mee op de kaart wou zetten en daarom zat er een zwangere vrouw in. Het oude concept had het immers al af laten weten.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:16:06 #14
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31540795
Reality TV is helemaal niet dood. Er is alleen een overkill, zoals bij elk nieuw TVgenre dat ontstaat. Na een aantal jaren blijven alleen de betere programma's over en de rest verdwijnt vanzelf.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:26:40 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31541048
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:12 schreef CartWOman het volgende:
Hmmm, echt veel moeite qua manipulatie hoeft BB niet te doen.

Volgende week een zootje drank dat huis in.
Elke keer als ik het woord drank zie of hoor mis ik Linda weer een beetje meer.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_31541091
Het trieste voor de andere bewoners is wel dat zij NIET voor deze constructie hebben gekozen. De meesten hadden zich al opgegeven voor het idee van een zwangere vrouw op de rol kwam.

De bewoners hebben het idee dat zodra zij zich verzetten tegen deze ongelijke behandeling, dat zij hierop worden afgerekend.

Joost zei dit net ook op de streams en dat is toch echt wel heel tekenend.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:30:05 #17
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31541136
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:16 schreef Jojogirl het volgende:
Reality TV is helemaal niet dood. Er is alleen een overkill, zoals bij elk nieuw TVgenre dat ontstaat. Na een aantal jaren blijven alleen de betere programma's over en de rest verdwijnt vanzelf.
Natuurlijk zullen er altijd realityprogramma's blijven, je begrijpt hopenlijk wat ik bedoel.

"De geboorte van dat kind, einde BB?"

Nee een BB zoals BB1 kan allang niet meer, kijkt geen hond meer naar.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_31541151
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:28 schreef cuall het volgende:
Het trieste voor de andere bewoners is wel dat zij NIET voor deze constructie hebben gekozen. De meesten hadden zich al opgegeven voor het idee van een zwangere vrouw op de rol kwam.

De bewoners hebben het idee dat zodra zij zich verzetten tegen deze ongelijke behandeling, dat zij hierop worden afgerekend.

Joost zei dit net ook op de streams en dat is toch echt wel heel tekenend.
Ze wisten het weken van te voren, en schrokken wel toen ze het hoorde, maar was geen reden om af te haken zo te zien
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:17:02 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_31544269
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:12 schreef Jojogirl het volgende:
Er gebeurt weinig in het huis. De bewoners drentelen wat rond, zijn lichtelijk emotioneel (Lieske mist haar ouders even heel erg) en moeten duidelijk hun draai opnieuw vinden.
Ze durven ook amper herrie te maken, bang om de baby te storen.
Uit de streamverslagen: Dit dus.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:21:00 #20
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_31544412
Het begint pas, het grote aftellen is begonnen. Nog acht dagen en de baby mag niet eens meer in beeld, toch.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:23:45 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31544490
Definieer "einde BB" eens dan.

Als het om het "pure concept" gaat, was het einde al bereikt toen George Baker over de schutting kwam zetten met z'n kleine groene tasje.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:30:34 #22
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31544699
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:23 schreef Gert het volgende:
Definieer "einde BB" eens dan.

Als het om het "pure concept" gaat, was het einde al bereikt toen George Baker over de schutting kwam zetten met z'n kleine groene tasje.
!!

Was er ook niet eens een stel naar de zwakste schakel geweest ofzo?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:35:20 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_31544850
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:23 schreef Gert het volgende:
Definieer "einde BB" eens dan.
Er stond een vraagteken achter.

Misschien krijgen ze nu meer kijkers door dat gepuf van die {ex) bolle.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:36:40 #24
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31544886
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:12 schreef Rica het volgende:
Hoi! Reality-TV is dood.
Ik ben er inderdaad bang voor. Het had zo mooi kunnen zijn, nog één keer BB, maar wat hébben ze er een puinhoop van gemaakt. Een editie om snel te vergeten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_31545010
Tanja zal zelf niet lang in het huis blijven gok ik. Sowieso omdat er verschillende mensen met een stopwatch bij de streams zitten en voor de tv om maar te controleren dat het kind niet te lang in beeld is...

Qua timing is het ideaal, donderdag nomineren, week later een toevallige exit van 2 personen..
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:45:03 #26
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31545122
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:35 schreef APK het volgende:

[..]

Er stond een vraagteken achter.

Misschien krijgen ze nu meer kijkers door dat gepuf van die {ex) bolle.
Ah, je (jij) bedoelt met "einde BB" dus: de kijkcijfers worden onacceptabel laag.

Ik denk niet dat dit gebeurt.. Het gaat heel aardig eigenlijk, qua kijkcijfers. Maar het is moeilijk in te schatten of Tanja hier (positieve of negatieve) invloed heeft gehad en zo ja hoeveel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:46:26 #27
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31545152
quote:
 
23 oktober 2002

Na een testje mochten onlangs de negen knapste koppen uit het Big Brother-huis meedoen aan een aflevering van ´De Zwakste Schakel´. Van links naar rechts boven: Margriet, Laurens, Stefan, Geesje en Dennis. Van links naar rechts onder: Ting, Daniela, presentatrice Chazia Mourali, Mustapha en Judith. Alle bewoners hoopten dat Stefan gelijk zou afvallen. Dat zou de opschepper leren. Maar helaas, hij bleek de meeste vragen goed te beantwoorden en werd uitgeroepen tot ´de sterkste schakel´. ”Zag je Chazia naar me kijken," zei hij na afloop. ”Volgens mij vond ze me leuk. Nou, ik vind haar ook wel lekker..."
 
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:49:31 #28
6941 APK
Factual, I think.
pi_31545223
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:45 schreef Gert het volgende:

Ah, je (jij) bedoelt met "einde BB" dus: de kijkcijfers worden onacceptabel laag.
Neuh, ik bedoel het concept en het einde van de fun voor de volgers van het eerste uur.
Kijkcijfers gaan waarschijnlijk (tijdelijk? ) omhoog.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:50:56 #29
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31545258
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:45 schreef Gert het volgende:
Ah, je (jij) bedoelt met "einde BB" dus: de kijkcijfers worden onacceptabel laag.
Kijkcijfers boeien mij niet zo. Kijkpret wel. En die is inmiddels redelijk bedorven door $jonnie. Op een bepaald moment gaat een dagelijks potje gezonde ergernis ook weer vervelen en dan komt het definitieve afhaken toch wel angstvallig dichtbij.

Desnoods de NIX-factor eens proberen als ik écht niks anders meer te doen heb. Ik kom mijn tijd wel door. Hoe triest ook.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:01:03 #30
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31545517
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:49 schreef APK het volgende:

[..]

Neuh, ik bedoel het concept en het einde van de fun voor de volgers van het eerste uur.
Concept.. concept.. in élke editie zitten wel contacten met de buitenwereld. Zie hierboven. Artiesten, De zwakste schakel, Die tattoo-Henkie die een tijdje kwam logeren etcetera.
En nu hebben ze even wat verloskundigen gezien, Tja.
Ik vind dat de zwangerschap een te grote stempel drukt op het programma, maar dat komt mede door de privileges van Tanja. Het feit op zích dat er (sporadisch) contact met de buitenwereld is, vind ik geen reden om het programma niet meer leuk te vinden.

Er moete gewoon MEER DRANK in dat huis, wanneer leren ze dat nou eens.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:32:34 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31546518
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef APK het volgende:


Is nu echt het hele concept naar de kloten?
Bij een goede BB zitten 12 bewoners 3 maanden op elkaars lip en groeit er een bepaalde chemie, nu is deze chemie toch wel erg drastisch doorbroken

Komt dit nog goed?
Het komt idd helemaal niet meer goed, kijkgenot is er niet meer (volgens mij was dat in 2002/2003 al zo btw)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:36:27 #32
16305 Jappie
parttime reverend
pi_31548696
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:30 schreef Rica het volgende:

[..]

Natuurlijk zullen er altijd realityprogramma's blijven, je begrijpt hopenlijk wat ik bedoel.

"De geboorte van dat kind, einde BB?"

Nee een BB zoals BB1 kan allang niet meer, kijkt geen hond meer naar.
BB1 ging dood op het moment dat de eerste weekopdracht haar weg naar binnen vond.....men had er gewoon in zijn totaliteit af van moeten blijven.......vanaf het moment dat de bewoners vermaakt werden was BB voorbij.

Gedurende BB1 waren er een paar spannende momenten van irritaties die meer beloofden te worden maar die grondig verziekt werden door inmenging van buitenaf. Elke nieuwe aflevering was er de stille hoop dat men had geleerd van eerder gemaakte fouten, maar nee..ieder jaar werd er meer afleiding het huis binnengegooid en dus minder kijkplezier op intellectueel niveau.

De grote vraag vooraf was immers: "Hoe gaan X individuen die elkaar niet kennen; die in het dagelijks leven waarschijnlijk nooit met elkaar zouden optrekken binnen de 4 muren van een huis om met deze gedwongen situatie, warbij zij geen enkel nieuws van buitenaf kregen en dus totaal op elkaar aangewezen waren.

Vooraf had men de angst of dit psychologisch wel verantwoord was allemaal...zouden er geen ongelukken gebeuren enzovoorts? Elke keer wanneer het er ook maar even op leek dat het mis zou gaan greep BB Hummie op de een of andere manier in. Te schijterig om de boel daadwerkelijk op zijn beloop te laten en daarmee een mogelijke afkeuring van de goegemeente over zich heen te laten komen. Juist daar waar de eigenlijke publiciteit en kracht van het "experiment" lag werd angstvallig vermeden....vanaf dat moment is BB nooit meer de oude geweest.

BB2 was een slechte herhaling van deel 1

BB3 was een verademing juist omdat men een compleet ander concept koos, maar helaas werd ook die opzet verkracht door de nodige bemoeizucht van de programmamakers...en ook hier verdenk ik de regie er weer van dat de reden van ingrijpen maar al te vaak te maken had met angst...men durfde gewoon niet om de boel op zijn beloop te laten...herinneren we ons Coos en dat malle Kokkie nog ? De bloedzuigers met hun stemafspraken ? Dat had gewoon doorgang moeten vinden, maar uiteraard wel VOLOP in beeld...zonder inmenging dus, maar wel zo uitgezonden dat de kijker zelf zou kunnen beslissen of men met deze ratjes verder wilde of met de fatsoenlijke lui die ook in het huis zaten. Helaas werden daar dus ook de menselijke emoties; nare trekjes etcetera buiten spel gezet. Het moest allemaal gecontroleerd...men zou daar in het huis wel eens weten wie hier de baas was...pff het zou wat....de 2de kans op een leuk "REALITY" programma werd daarme om zeep geholpen.

Deel 4 ging nergens over ...ja...een paar rariteiten in een hokje, maar daar hadden we het dan ook wel mee gehad.

Deel 5 dient zich aan..."Back to basics" zo zei men.....vol verwachting klopte mijn hartje......welnu...ik heb nog geen minuut back to basics gezien...sterker nog...een paar maanden voor de start werd het publiek geconfronteerd met de aankondiging dat er naarstig op zoek werd gegaan naar een zwangere muts die evt wel in het huis wilde bevallen. Ik persoonlijk zat er niet op te wachten...en zo bleek in alle opniniepeilingen ik stond daarin niet alleen. Maar goed...the show must go on en de zwangere zag de binnenkant van het BB huis. Beetje irritant misschien, maar nog steeds niets verloren INDIEN MEN MAAR GEWOON HET NATUURLIJKE GROEPSPROCES ZIJN GANG HAD LATEN GAAN!! ...maar nee hoor...ook hier konden de programmamakers zich weer niet inhouden en creerden zij met hun bemoeizucht alweer een serie afleveringen van een slecht geacteerde soap omtrent een van straat geraapte aanstaande moeder dei onaantastbaar bleek.

Nu "de teerling" dan eindelijk geworpen heeft is er een kans dat het meet een paar weken wel weer goed komt met het programma...althans dat hoop je. Maar met of zonder Tanja en baby zullen de programmamakers ook wel weer een kans zien om zichzelf in de voet te schieten. Zie ook de gebeurtenissen omtrent Menno en zijn besftraft worden...of het mislukken van de weekopdracht omdat de voetjes niet goed verwisseld waren...allemaal te kneuterig voor woorden. Nope...het is me eigenlijk wel duidelijk...dit word helemaal totaly niets meer......


Het toch blijven kijken naar dit programma voelt aan als een slechte gewoonte die je maar niet kunt afschudden...een gokverslaving waarvan je hoopt op winst, maar diep van binnen weet dat er ook dit keer geen jackpot zal worden uitgekeerd.

....met RLS heeft dit alles dus niets te maken......jammer hoor......wederom een gemiste kans...


p.s. we blijven uiteraard wel trouw kijken

[ Bericht 8% gewijzigd door Jappie op 18-10-2005 23:46:08 ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:55:01 #33
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_31549276
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:40 schreef Blue Thunder het volgende:

Qua timing is het ideaal, donderdag nomineren, week later een toevallige exit van 2 personen..
Tanja en Dido?

Anyway, ik zag dit al aankomen en ik weet 100% zeker dat tanja de volgende is die eruit gaat
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:02:01 #34
6941 APK
Factual, I think.
pi_31549437
Jappie!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31549505
Volledig afgesloten van de buitenwereld...
pi_31549728
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:36 schreef Jappie het volgende:

[..]

Deel 5 dient zich aan..."Back to basics" zo zei men.....vol verwachting klopte mijn hartje......welnu...ik heb nog geen minuut back to basics gezien...sterker nog...een paar maanden voor de start werd het publiek geconfronteerd met de aankondiging dat er naarstig op zoek werd gegaan naar een zwangere muts die evt wel in het huis wilde bevallen.
Ik vind een baby baren wel heel back to basic
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31549877
Ik zag net toevallig Hummie bij die 2 bejaarden. Ze wilde snel weer terug naar het huis om bij de kleine te kunnen zijn. Dit is dan ook het probleem, de programmamakers zijn emotioneel veels te betrokken bij de bewoners.
pi_31549900
Jappie

Zo is het.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:36:20 #39
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_31549982
BBB

Big Brother Bevalling 2005 - Special edition.
12 zwangere vrouwen in 1 huis.
Doel: Alle 12 moeten bevallen zijn
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:45:44 #40
131503 frustie
2x zwanger geweest
pi_31550126
Jappie, ik sluit me helemaal bij je aan en had het zelf niet zo kunnen verworden. Maar buiten angst als reden voor het permanent ingrijpen van BB zou het ook wel eens gewoon verveling en zelfoverschatting van de redactie kunnen zijn. Ik weet niet of jullie Hummie hebben zien glunderen van trots vanavond bij Barend en van Dorp, maar dat was gewoon genant; alsof ze zelf een baby had geworpen.
Ik ben al 2x maal zwanger geweest, waarvan 1 niet zo lekker liep. Ik heb thuis even gevraagd of ik ook zo onuitstaanbaar wasen hierop werd gereageerd met een vette Nee. I rest my case.
pi_31550642
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Anyway, ik zag dit al aankomen en ik weet 100% zeker dat tanja de volgende is die eruit gaat
Als ze al genomineerd wordt, zal ze zeker niet de minste stemmen krijgen.
Nee, daar zijn we nog lang niet vanaf.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 19 oktober 2005 @ 01:19:19 #42
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31550655
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 01:18 schreef svann het volgende:

[..]

Als ze al genomineerd wordt, zal ze zeker niet de minste stemmen krijgen.
Nee, daar zijn we nog lang niet vanaf.
Mee eens. De enige manier om Tanja eruit te krijgen is een vrijwillige exit. Als dat niet gebeurt en Tanja blijkt in de komende weken een lieve nieuwe moeder te zijn, dan gaat ze zonder twijfel winnen.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_31550789
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 01:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Mee eens. De enige manier om Tanja eruit te krijgen is een vrijwillige exit. Als dat niet gebeurt en Tanja blijkt in de komende weken een lieve nieuwe moeder te zijn, dan gaat ze zonder twijfel winnen.
Als ik de postings hier zie, ga ik het steeds harder hopen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31550830
pi_31550914
We kunnen nog hopen op de beruchte kraamvrouwentranen in de eerste week na de geboorte.
Haar moeder wilde haar voor de bevalling graag thuis hebben, nu met een kleinkind zal dat nog wel zo zijn.
Dat scheelt weer een ompraatfaktor.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 19 oktober 2005 @ 01:33:50 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31550940
BB5 was bij voorbaat al kansloos.
50 dagen in het teken van een toekomstige bevalling en het hoe-dan-ook, vanwege de primeur, in het huis houden van een zwangere deelnemer met al haar grillen en buien en het daardoor afwijken van het originele consept.

De komende 50 dagen staan in het teken van de baby, dus daar valt ook weinig meer van te verwachten, qua interactie tussen de rest van de figuranten (mede-bewoners).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 19 oktober 2005 @ 01:34:57 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31550962
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 01:27 schreef joscelyn het volgende:
Leuke kloon. Spreek je al een beetje Antilliaans?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 19 oktober 2005 @ 06:08:17 #48
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31552319
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:36 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ben er inderdaad bang voor. Het had zo mooi kunnen zijn, nog één keer BB, maar wat hébben ze er een puinhoop van gemaakt. Een editie om snel te vergeten.
Talpa heeft helaas bitter weinig begrepen van BB1...
dit is niet back to te basic, maar meer een wedstreijd bewoners treiteren voor gevorderden
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 19 oktober 2005 @ 06:51:07 #49
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_31552361
Kortom, het komt op neer dat ze nu puur gebruik van maakt van der baby om zo te gaan winnen.
dit vind ik onterecht!
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_31552481
Dat hele baby gedoe wordt commercieel uitgemolken. Gister de hele avond voor en na de commercial breaks beschuit met muisjes, in ieder Talpa praatprogramma komt BB aan bod (in het bijzonder Tanja).

In en in triest vind ik het... BB is definitief dood!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:01:20 #51
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_31557494
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:36 schreef Jappie het volgende:

[..]

BB1 ging dood op het moment dat de eerste weekopdracht haar weg naar binnen vond.....men had er gewoon in zijn totaliteit af van moeten blijven.......vanaf het moment dat de bewoners vermaakt werden was BB voorbij.

Gedurende BB1 waren er een paar spannende momenten van irritaties die meer beloofden te worden maar die grondig verziekt werden door inmenging van buitenaf. Elke nieuwe aflevering was er de stille hoop dat men had geleerd van eerder gemaakte fouten, maar nee..ieder jaar werd er meer afleiding het huis binnengegooid en dus minder kijkplezier op intellectueel niveau.

De grote vraag vooraf was immers: "Hoe gaan X individuen die elkaar niet kennen; die in het dagelijks leven waarschijnlijk nooit met elkaar zouden optrekken binnen de 4 muren van een huis om met deze gedwongen situatie, warbij zij geen enkel nieuws van buitenaf kregen en dus totaal op elkaar aangewezen waren.

Vooraf had men de angst of dit psychologisch wel verantwoord was allemaal...zouden er geen ongelukken gebeuren enzovoorts? Elke keer wanneer het er ook maar even op leek dat het mis zou gaan greep BB Hummie op de een of andere manier in. Te schijterig om de boel daadwerkelijk op zijn beloop te laten en daarmee een mogelijke afkeuring van de goegemeente over zich heen te laten komen. Juist daar waar de eigenlijke publiciteit en kracht van het "experiment" lag werd angstvallig vermeden....vanaf dat moment is BB nooit meer de oude geweest.

BB2 was een slechte herhaling van deel 1

BB3 was een verademing juist omdat men een compleet ander concept koos, maar helaas werd ook die opzet verkracht door de nodige bemoeizucht van de programmamakers...en ook hier verdenk ik de regie er weer van dat de reden van ingrijpen maar al te vaak te maken had met angst...men durfde gewoon niet om de boel op zijn beloop te laten...herinneren we ons Coos en dat malle Kokkie nog ? De bloedzuigers met hun stemafspraken ? Dat had gewoon doorgang moeten vinden, maar uiteraard wel VOLOP in beeld...zonder inmenging dus, maar wel zo uitgezonden dat de kijker zelf zou kunnen beslissen of men met deze ratjes verder wilde of met de fatsoenlijke lui die ook in het huis zaten. Helaas werden daar dus ook de menselijke emoties; nare trekjes etcetera buiten spel gezet. Het moest allemaal gecontroleerd...men zou daar in het huis wel eens weten wie hier de baas was...pff het zou wat....de 2de kans op een leuk "REALITY" programma werd daarme om zeep geholpen.

Deel 4 ging nergens over ...ja...een paar rariteiten in een hokje, maar daar hadden we het dan ook wel mee gehad.

Deel 5 dient zich aan..."Back to basics" zo zei men.....vol verwachting klopte mijn hartje......welnu...ik heb nog geen minuut back to basics gezien...sterker nog...een paar maanden voor de start werd het publiek geconfronteerd met de aankondiging dat er naarstig op zoek werd gegaan naar een zwangere muts die evt wel in het huis wilde bevallen. Ik persoonlijk zat er niet op te wachten...en zo bleek in alle opniniepeilingen ik stond daarin niet alleen. Maar goed...the show must go on en de zwangere zag de binnenkant van het BB huis. Beetje irritant misschien, maar nog steeds niets verloren INDIEN MEN MAAR GEWOON HET NATUURLIJKE GROEPSPROCES ZIJN GANG HAD LATEN GAAN!! ...maar nee hoor...ook hier konden de programmamakers zich weer niet inhouden en creerden zij met hun bemoeizucht alweer een serie afleveringen van een slecht geacteerde soap omtrent een van straat geraapte aanstaande moeder dei onaantastbaar bleek.

Nu "de teerling" dan eindelijk geworpen heeft is er een kans dat het meet een paar weken wel weer goed komt met het programma...althans dat hoop je. Maar met of zonder Tanja en baby zullen de programmamakers ook wel weer een kans zien om zichzelf in de voet te schieten. Zie ook de gebeurtenissen omtrent Menno en zijn besftraft worden...of het mislukken van de weekopdracht omdat de voetjes niet goed verwisseld waren...allemaal te kneuterig voor woorden. Nope...het is me eigenlijk wel duidelijk...dit word helemaal totaly niets meer......


Het toch blijven kijken naar dit programma voelt aan als een slechte gewoonte die je maar niet kunt afschudden...een gokverslaving waarvan je hoopt op winst, maar diep van binnen weet dat er ook dit keer geen jackpot zal worden uitgekeerd.

....met RLS heeft dit alles dus niets te maken......jammer hoor......wederom een gemiste kans...


p.s. we blijven uiteraard wel trouw kijken
Mooi verhaal Jappie. Ben het 'n heel end met je eens, vooral over die vaak TOTAAL onnodige ingrepen die men meent te moeten toepassen .
Maar ben niet te kritisch op BB1: niemand wist toen hoe-of-wat. En vlgs. mij was Hummie er toen nog niet bij betrokken?

BB2 was niks, helemaal mee eens.

Maar BB3? Ben het met je eens dat 'het clubje' het nooit had kunnen winnen, ook niet één van hen.
Maar wat vind je van de uitslag: Danielle - Kelly 80 - 20? Je zou toch denken dat men de superfavoriet Kelly een handje zou helpen? ...de uitslag was blijkbaar te overweldigend.
BB3 was, ondanks alles, tott dusver de beste!

BB4 was, achteraf, het grootste drama. Trips naar 'de zwakste schakel', een of ander natuurgebied, naar AIDS-slachtoffers in Afrika; nee.
Wat me het meest bijblijft van BB4 zijn Margriet en Mustapha. En hun confrontaties. Meer had die aflevering eig. niet te bieden.

BB5 vind ik tot dusver 'n stuk leuker! Afgezien van de geboorte van dat kindje; drukt véél teveel een stempel op deze episode.
... OK leuk geweest, Hummie je hebt je kind, en je primeur, nu kunnen we 'back to business' : wie fietst overal tussendoor? ..En laat Tanja lekker naar huis gaan...


'Beam me up Scotty'
  woensdag 19 oktober 2005 @ 18:12:14 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_31562962
Tanja heeft bezoek gehad van verslaggevers en een fotograaf.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:44:18 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31565776


Het kan altijd nog erger
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:58:56 #54
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_31565997
En als bij het verneuken van het concept BB ook nog komt dat Fok! zo traag is als dikke stront dan is het leuke er wel van af.
eurobilltracker.com
pi_31566781
Voor mij is BB helemaal nix meer. Er wordt alleen nog maar over de baby gelult. Hartstikke mooi hoor voor Tanja, maar ik word er niet goed van! Er bestaat nix anders meer...... Hetzelfde gezeur als in het werkelijke leven: alleen de baby telt nog... Ik wil actie: zuippartijen, intriges, harde muziek, moeilijke opdrachten!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:24:27 #56
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_31586644
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:40 schreef brumpie het volgende:
Voor mij is BB helemaal nix meer. Er wordt alleen nog maar over de baby gelult. Hartstikke mooi hoor voor Tanja, maar ik word er niet goed van! Er bestaat nix anders meer...... Hetzelfde gezeur als in het werkelijke leven: alleen de baby telt nog... Ik wil actie: zuippartijen, intriges, harde muziek, moeilijke opdrachten!


Precies wat ik denk, dat domme gelul over die klote baby komt me de keel uit, en interesseert me ook echt helemaal geen ruk, op de één of andere manier zijn Chantal en Ingrid plotseling de beste vriendinnen van Tanja!?

SJONNNNGGGGGGGG!!!!! Ik durf te wedden dat die Tanja er de komende 5 week er nóg niet uit gaat, zou me niks verbazen eigenlijk......

Volgende BB mogen ze precies t zelfde doen, alleen dan zonder een lompe zwangere met een drugs/hoeren verleden
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:32:41 #57
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_31586807
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef APK het volgende:
Het was al erg dat Tanja een voorkeurspositie kreeg: Ander eten, niet meedoen met een aantal weekopdrachten, contact met de buitenwereld etc.
Nu haar kind geboren is is het allemaal nog een graadje erger geworden. Er lopen vroedvrouwen door het huis, streams springen op zwart, bewoners zijn onvindbaar, geluid afgekapt zodra de regie bang is dat er over contracten gesproken wordt....

Is nu echt het hele concept naar de kloten?
Bij een goede BB zitten 12 bewoners 3 maanden op elkaars lip en groeit er een bepaalde chemie, nu is deze chemie toch wel erg drastisch doorbroken. De bewoners lijken in shell-shock te zijn en wandelen wezenloos door het huis.




Er zijn ook andere gevolgen: Rob zei het voor de grap tegen Dido: Nu kan ik jou ook niet nomineren (Dido verzorgt Tanja omdat zij verpleegster is.)

Komt dit nog goed?

Voorbeeld van de streams:

[afbeelding]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:33:46 #58
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_31586828
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')