abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31537336
Momenteel denk ik eraan om Media en kennistechnologie in Delft te gaan studeren.

Ik zou graag weten of jullie ervaringen hebben met deze studie? Wat moet ik er ongeveer van verwachten? Kost het veel tijd en energie of kun je het op je sloffen af?

info: http://mkt.bsc.tudelft.nl/

Ik heb het idee dat het een soort van informatica is, maar meer gericht op usability en op de gebruiker. Ook dat bij bijv. webtoepassingen meer wordt gekeken naar de interactie met de gebruiker.
pi_31537768
inderdaad, daar waar informatica echt gericht is op het programmeren zelf richt mkt zich meer op de user interface van het ontwerp. Met welke lettertypes het beste voor een website gebruikt kunnen worden enz, althans zo zie ik het verschil na 8 weken gemengt Technische informatica en mkt.

hoop dat je er wat aan hebt zoniet sorry voor deze waardeloze tijdsverspilling
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:14:36 #3
132191 -jos-
Money=Power
pi_31538004
Ik ben vorig jaar naar de Open Dag geweest en heb onder andere deze studie bekeken en het leek mij op zich best leuk, maar er zijn natuurlijk nog veel meer studies
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_31634618
Ok bedankt. Zijn er nog meer mensen die deze studie doen of er ervaring mee hebben?
pi_31847112
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef whasssaaa het volgende:
inderdaad, daar waar informatica echt gericht is op het programmeren zelf richt mkt zich meer op de user interface van het ontwerp. Met welke lettertypes het beste voor een website gebruikt kunnen worden enz, althans zo zie ik het verschil na 8 weken gemengt Technische informatica en mkt.

hoop dat je er wat aan hebt zoniet sorry voor deze waardeloze tijdsverspilling
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Het enige verschil tussen Softwaretechnologie en Media en Kennis Technologie zit in de projecten en de daaraan gerelateerde vakken. Bij de studie MKT leer je in het eerste jaar gewoon in Java programmeren en zijn de wiskundevakken precies het zelfde. User interfaces ontwerpen is typisch iets MKT'erigs.. maar letterypes voor websites doen er niet toe. Het gaat meer om de mens-machine interactie.

Ik kan het zo via Fok niet goed uitleggen. Voeg me maar toe op MSN Messenger Erik[at]sjaars.com dan zal ik al je vragen beantwoorden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')