abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31558012
Het gaat me erom dat het mogelijk is...

Er zijn GENOEG wegen in Nederland waar je de top van je wagen kan uitproberen, meer dan zat.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:34:21 #102
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31558021
Boven de 200 km/u begint de gravity shift, levensgevaarlijk.
Ook heb je kans op hersenbeschadiging door zuurstofgebrek.
Dat verklaart ook de hardnekkigheid van het gedrag van snelheidsduivels.


man rijdt te hard...
man krijgt straf...

Wat een ophef.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:53:51 #103
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31558397
Helemaal geen gebluf over dat harde rijden.
Ik klok goed 240 op de autobahn. In Nederland zal ik niet harder rijden dan 170 km/p-u.

En iedereen die zegt dat het onverantwoord is weet niet waarover men praat. Per auto is er nogal een verschil tussen prestaties. En vaak juist wanneer je snel of rap doorgast ligt de concentratie ook wat hoger. Althans bij mij, waardoor ik weer sneller anticipeer en zaken sneller voor en achter me doorheb igv obstakels en andere weggebruikers. Dit kun je heel goed trainen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31558455
Het is onverantwoord omdat je medeweggebruiker er niet vanuit gaat dat er een gek achterhem op komt met een dergelijke hoge snelheid.
Echt, ik ben benieuwd, stel je wordt aangehouden door de politie, je moet je rijbewijs + auto inleveren. Vertel jij de beste man dan als verweer dat je, en ik citeer je even: 'ik sneller anticipeer en zaken sneller voor en achter me doorheb igv obstakels en andere weggebruikers' en je dan wegkomt met een schouderklopje? Ach stom van me, nee je hebt gelijk, de politie is er alleen om jou te pesten omdat zji het jou niet gunnen dat je met je speeltje 170+ mag rijden. Nee echt, grote verantwoordelijke jongen ben je hoor, erwinrommel! Misschien nog wel beter dan yup zelfs!
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:59:13 #105
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31558525
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:34 schreef BertV het volgende:
man rijdt te hard...
man krijgt straf...

Wat een ophef.
idd een hele ophef. De straf is de consequentie van het snelle rijden. Dat zal hij vast ook wel weten. Is vast even zuur.
Maar de betweters en de moraalridders zitten tevaak te zeiken dat het onverantwoord is terwijl dit in veel gevallen niet zo is.
Langzaamrijders zijn juist onverantwoord bezig.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31558550
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:56 schreef natte-flamoes het volgende:
Het is onverantwoord omdat je medeweggebruiker er niet vanuit gaat dat er een gek achterhem op komt met een dergelijke hoge snelheid.
Echt, ik ben benieuwd, stel je wordt aangehouden door de politie, je moet je rijbewijs + auto inleveren. Vertel jij de beste man dan als verweer dat je, en ik citeer je even: 'ik sneller anticipeer en zaken sneller voor en achter me doorheb igv obstakels en andere weggebruikers' en je dan wegkomt met een schouderklopje? Ach stom van me, nee je hebt gelijk, de politie is er alleen om jou te pesten omdat zji het jou niet gunnen dat je met je speeltje 170+ mag rijden. Nee echt, grote verantwoordelijke jongen ben je hoor, erwinrommel! Misschien nog wel beter dan yup zelfs!
Dude, stfu.

Ten eerste op de A4 heb je 5 rijbanen, de 2 rijbanen naast je zijn vaak leeg in de nacht. Wil jij met droge ogen komen beweren dat er een of andere debiel zonder reden 3 banen gaat opschuiven? Mensen die dat ook maar in hun HOOFD halen om zoiets te doen zouden een nekschot moeten krijgen...

Tuurlijk ga je op 2 baans wegen geen 200 rijden, als je dat doet is de kans op een klapper groot... ZEER groot... Want niemand verwacht dat jij met 200 komt aanstormen...
pi_31558567
he, langzaamrijders zijn ook niet goed bezig, maar iemand die met 30 km iemand aanrijdt of iemand die met 200+ iemand aanrijdt, ik denk dat daar wel een niet te onderschatten verschil in zit. Maar inderdaad, langzaamrijders zijn ook verkeerd bezig.
geen
pi_31558581
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:00 schreef yup het volgende:
Dude, stfu.
'dude', 'dude' een keer op met je 'dude', 'dude'
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:03:09 #109
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31558629
Deze snelheids cowboy is het met de vochtige flamoes eens.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:04:59 #110
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31558668
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:56 schreef natte-flamoes het volgende:
Het is onverantwoord omdat je medeweggebruiker er niet vanuit gaat dat er een gek achterhem op komt met een dergelijke hoge snelheid.
Echt, ik ben benieuwd, stel je wordt aangehouden door de politie, je moet je rijbewijs + auto inleveren. Vertel jij de beste man dan als verweer dat je, en ik citeer je even: 'ik sneller anticipeer en zaken sneller voor en achter me doorheb igv obstakels en andere weggebruikers' en je dan wegkomt met een schouderklopje? Ach stom van me, nee je hebt gelijk, de politie is er alleen om jou te pesten omdat zji het jou niet gunnen dat je met je speeltje 170+ mag rijden. Nee echt, grote verantwoordelijke jongen ben je hoor, erwinrommel! Misschien nog wel beter dan yup zelfs!
Anticiperen en nog eens 3 maal anticiperen. Dat is het hele eiereneten.
Dat jij zo tegen het hardrijden bent en het zelfs als asociaal ziet tja,......dat is dan jou probleem.
Ik ben zelf ook enkele keren gepakt toen ik harder reed dan was toegestaan. Tja, dan betaal ik de boete en ik ga niet klagen tegeonover de agent die me tot stoppen dwingt. Ik wist dat ik te hard reed, en accepteer de boete. Die agent doet ook enkel zijn werk.

En ja, ook met hoge snelheid rij ik verantwoord. Zul je wellicht niet geloven, maar het is toch echt zo.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31558700
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:00 schreef natte-flamoes het volgende:
he, langzaamrijders zijn ook niet goed bezig, maar iemand die met 30 km iemand aanrijdt of iemand die met 200+ iemand aanrijdt, ik denk dat daar wel een niet te onderschatten verschil in zit. Maar inderdaad, langzaamrijders zijn ook verkeerd bezig.
Als je met 200+ iemand aanrijd dan ben je gewoon fout, ook al wisselde die auto van baan...

Zo heb ik wel eens iemand met CRX afgesleept zien worden, hij reed veelste hard door de tunnel, iemand wisselde van baan, achterop geklapt + paar keer de muren van de tunnel gekopt. In het begin zou de verzekering geld uitkeren, maar later kwam na onderzoek uit dat die CRX gast veelste hard reed. Niet alleen verzekering heeft geen geld uitgekeerd, maar de politie heeft ook zijn rijbewijs ingenomen...
pi_31558728
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Anticiperen en nog eens 3 maal anticiperen. Dat is het hele eiereneten.
Dat jij zo tegen het hardrijden bent en het zelfs als asociaal ziet tja,......dat is dan jou probleem.
Ik ben zelf ook enkele keren gepakt toen ik harder reed dan was toegestaan. Tja, dan betaal ik de boete en ik ga niet klagen tegeonover de agent die me tot stoppen dwingt. Ik wist dat ik te hard reed, en accepteer de boete. Die agent doet ook enkel zijn werk.

En ja, ook met hoge snelheid rij ik verantwoord. Zul je wellicht niet geloven, maar het is toch echt zo.
Ik vind je ronduit asociaal.
geen
pi_31558744
En buiten asociaal ook onverantwoordelijk. Figuren als jij zouden preventief geen rijbewijs in bezit mogen hebben.
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:12:55 #114
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31558846
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:00 schreef natte-flamoes het volgende:
he, langzaamrijders zijn ook niet goed bezig, maar iemand die met 30 km iemand aanrijdt of iemand die met 200+ iemand aanrijdt, ik denk dat daar wel een niet te onderschatten verschil in zit. Maar inderdaad, langzaamrijders zijn ook verkeerd bezig.
30 kilometer rij je niet op een meer dan lege snelweg. Dat is zelfs ook strafbaar. Net als tehard rijden.
Ik zal proberen te visualiseren wat ik nu schrijf:

ik rij bv 170 km per uur op een rustige snelweg. Wanneer er bv vrachtwagens op rechts rijden en er een auto achterzit, welke ik vaak al vanaf enkele honderden meters kan zien gaat er al een lampje branden en zakt de snelheid weg tot op laten we zeggen 140 km per uur. Dit om de auto achter de vrachtwagen ruimte te geven en al te anticiperen op evt lomp gedrag van die bestuurder achter de vrachtwagen.
Ook door bv op en afritten in de gaten te houden. Dit al vele honderden meters van tevoren.
Alles hangt samen met het anticiperen. Dit moet men al doen als men überhaupt in de auto stapt, en nog meer wanneer men met hoge snelheid rijd.
En juist door die hoge snelheid anticipeerd men meer. Althans de wat beter geoefende rijder met al wat jaren rijervaring.
Ik heb het dus niet over het links en rechts inhalen. Hierbij moet je voorzichtig te werk gaan, en zeker niet impulsief handelen maar met beleid en jezelf bewust zijn van de gevaren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:13:03 #115
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31558850
255 op een compleet lege snelweg is niet onverantwoord.

Los van het feit;

- dat het niet mag, en de straf op overtreding logisch is
- Dat het bijna niet voorkomt in NL dat de snelweg leeg is
- En dat zo'n persoon vaak een viespeuk is die overal hard rijdt.

Ik ken de omstandigheden niet. Sjees, ik doe nu mee aan de ophef
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_31558866
Dit gaat toch wellus nietus worden...

Bijna van de weg gereden door iemand die me niet zag tijdens het invoegen. (moet er niet aan DENKEN als dat op de motor was......)

Bijna achterop iemand geklapt die het nodig vond om met 60 in te voegen op een 120 snelweg, en nee naar links kon niet.

Zulke bestuurders zijn 1000x gevaarlijker dan die zogenaamde asociale hardrijders maar de teringlijers van de politie treed hier natuurlijk niet tegenop want geen geld in het laatje. Hardrijders zijn makkelijker te pakken.

Dit is nog maar een greep uit de ervaringen die ik heb meegemaakt, sommige mensen hebben hun rijbewijs echt bij een pakje boter gekregen...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:14:24 #117
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31558878
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:07 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ik vind je ronduit asociaal.
dat is jou goed recht om dat te vinden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31558900
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:14 schreef ErwinRommel het volgende:
dat is jou goed recht om dat te vinden.
Dat klopt, en daarom zeg ik het ook. Je bent asociaal.
geen
pi_31558984
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:13 schreef yup het volgende:
Dit gaat toch wellus nietus worden...
Het 'maar de teringlijers van de politie treed hier natuurlijk niet tegenop want geen geld in het laatje. Hardrijders zijn makkelijker te pakken.' laat je nou echt niet bepaald doordacht en verantwoordelijk overkomen hoor. Als jij roept dat jij zo verantwoordelijk bezig bent op de weg met je hoge snelheid maar je jezelf tegelijkertijd op dit forum op zo'n manier profileert dan zit daar echt iets niet goed hoor. Je drukt jezelf op een erg laag niveau uit, en dat rijmt totaal niet met 'verantwoordelijkheden' en 'weten wat je doet'.
geen
pi_31559001
Flamoesje een ding voor jou:

Ik vind de mensen die van andere verwachten dat ze hun leven veiliger gaan maken nogal asociaal en onverantwoordelijk. Alsof ze zelf niet hoeven op te letten.

Iemand die asociaal is denkt alleen aan zichzelf, en meneer ErwinRommel doet dat dus niet.
pi_31559041
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:13 schreef yup het volgende:
Dit is nog maar een greep uit de ervaringen die ik heb meegemaakt, sommige mensen hebben hun rijbewijs echt bij een pakje boter gekregen...
Jouw acties lijken eerder een resultaat van gefrustreerde ervaringen. Acties van mensen op de weg waar jij gefrustreerd over bent met als gevolg een afzetting tegen de regels en een insteek van 'ik weet zelf het best wat ik doe' en 'de anderen om me heen zijn fout, niet ik'.
Ik weet niet hoor, maar zulke zaken duiden eerder op een onverantwoordelijk gedrag en niet de mogelijkheid hebben om verder te kijken dan je neus lang is dan verantwoordelijk gedrag en weten wat de gevolgen zijn van je eigen acties. Kortom, je komt over als een klein kind.
geen
pi_31559068
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:19 schreef yup het volgende:
Flamoesje een ding voor jou:

Ik vind de mensen die van andere verwachten dat ze hun leven veiliger gaan maken nogal asociaal en onverantwoordelijk. Alsof ze zelf niet hoeven op te letten.

Iemand die asociaal is denkt alleen aan zichzelf, en meneer ErwinRommel doet dat dus niet.
Aaaaaw, jongens, laten we allemaal even een liedje zingen voor onze grote lieve erwinrommel. Want erwinrommel denkt zo goed aan mij als hij met 200+ over de snelweg raast. Wat een lieve schat is het toch ook. Zo'n lieve jongen.
*kots*
geen
pi_31559125
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:20 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Jouw acties lijken eerder een resultaat van gefrustreerde ervaringen. Acties van mensen op de weg waar jij gefrustreerd over bent met als gevolg een afzetting tegen de regels en een insteek van 'ik weet zelf het best wat ik doe' en 'de anderen om me heen zijn fout, niet ik'.
Ik weet niet hoor, maar zulke zaken duiden eerder op een onverantwoordelijk gedrag en niet de mogelijkheid hebben om verder te kijken dan je neus lang is dan verantwoordelijk gedrag en weten wat de gevolgen zijn van je eigen acties. Kortom, je komt over als een klein kind.
Mij hoef je niet te vertellen hoe ik moet rijden vriend, dat zeg ik alvast.

Ik ben altijd hoffelijk en geef altijd voorrang, ik rij altijd beleefd, serieus ik heb nog nooit een middelvinger of wat dan ook opgestoken, zelfs niet boos geworden.

Laatst had ik bijna een fietser op de motorkap die besloot zonder te kijken en met zeer hoge snelheid dwars over de auto's over te steken, sjah kan gebeuren denk ik dan.

Als iedereen zo denkt als mij dan zou Nederland een stuk rustiger worden op de weg. Ik ben zeker wel een voorbeeld chauffer NIET QUA RIJDEN AN SICH, maar meer qua gedraging, ik gedraag me nooit agressief.
pi_31559185
*gaap*
Na het lezen van je posts in dat samson topic en posts hier kan ik voor mezelf uitstekend een conclusie trekken dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent, 'dude'. Je zult zelf dat natuurlijk anders zien, maar zelfreflectie is je volgens mij dan ook totaal onbekend. Gegroet, kleuter.
geen
pi_31559234
Je gaat niet in op me rekenvoorbeeld he? Oneeee dat was niet waar, de theorie van remafstand klopt niet!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31559236
Ja jou posts stralen wel intellegentie uit (sarcasm.com)
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:33:04 #127
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31559278
Dit is niet het moment om met mijn topsnelheid te patsen eh?
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_31559324
Raptorix jij bent nog dommer dan ik dacht.

Remafstand gaat om dit:

Conditie van remsysteem (schijven/blokken/remvloeistof/leidingen)

Soort remsysteem (soort remvloeistof/soort schijven/soort blokken/stalen remleidingen etc.)

Soort banden (brede banden en banden met veel grip laten eerder stoppen)

Soort vering (auto duikt wel of niet tijdens remmen etc.)

Ga mij nou niet vertellen met je mongolen theorietjes, dit is de fucking werkelijkheid en je hebt heel wat meer nodig dan een rekenformule om je remafstand te bepalen
pi_31559384
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:35 schreef yup het volgende:
Raptorix jij bent nog dommer dan ik dacht.

Remafstand gaat om dit:

Conditie van remsysteem (schijven/blokken/remvloeistof/leidingen)

Soort remsysteem (soort remvloeistof/soort schijven/soort blokken/stalen remleidingen etc.)

Soort banden (brede banden en banden met veel grip laten eerder stoppen)

Soort vering (auto duikt wel of niet tijdens remmen etc.)

Ga mij nou niet vertellen met je mongolen theorietjes, dit is de fucking werkelijkheid en je hebt heel wat meer nodig dan een rekenformule om je remafstand te bepalen
Kijk ook al HAD je gelijk, het laatste gedeelte waarin je raportix z;n theorie een mongolen theorie noemt sterkt je niet echt in je betoog en laat wat mij betreft weer eens zien dat je een kleuter bent. Misschien ben je het niet, je drukt jezelf wel uit als iemand met het niveau van een kleuter. En daarom ben ik bang dat jij inschattingen op de weg ook maakt alszijnde een kleuter. Bloedjelink dus. Helemaal als je dan ook nog gaat roepen dat je alles onder controle hebt. Gewoon eng gewoon.
geen
pi_31559419
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:35 schreef yup het volgende:
Raptorix jij bent nog dommer dan ik dacht.

Remafstand gaat om dit:

Conditie van remsysteem (schijven/blokken/remvloeistof/leidingen)

Soort remsysteem (soort remvloeistof/soort schijven/soort blokken/stalen remleidingen etc.)

Soort banden (brede banden en banden met veel grip laten eerder stoppen)

Soort vering (auto duikt wel of niet tijdens remmen etc.)

Ga mij nou niet vertellen met je mongolen theorietjes, dit is de fucking werkelijkheid en je hebt heel wat meer nodig dan een rekenformule om je remafstand te bepalen
ZUUUUUUUUUUUUUCHT, nogmaals al die punten die jij noemt zijn gedefinieerd als: deceleration constant, ik heb ook als voorbeeld gegeven dat die bij een m3 op 9.8 zijn vastgestelt, als overtuigend bewijs heb ik voor de grap ook nog eens laten zien dat bij een zelfs dubbel zo hoge deceleration constant de remweg alsnog meer als 200 meter is. Maar goed probeer het eens uit zou ik zeggen, wedden dat je me 255 niet binnen 200 meter stil staat? Ik wil er een rootje met je op wedden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:43:20 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31559498
Nekschot voor die aso. Zo debiel hard rijden doet-ie maar in zijn eigen achtertuin. En anders koopt-ie een stuk woestijn ergens in verweggistan.

Echt waar, deporteren die hap.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:43:36 #132
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31559502
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:21 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Aaaaaw, jongens, laten we allemaal even een liedje zingen voor onze grote lieve erwinrommel. Want erwinrommel denkt zo goed aan mij als hij met 200+ over de snelweg raast. Wat een lieve schat is het toch ook. Zo'n lieve jongen.
*kots*
Jullie hoeven geen liedje voor me te zingen. Dat is echt niet nodig.
Een lieve jongen ben in niet altijd geweest, maar asociaal toch zeer zeker niet.
Bij het autorijden hou ik juist nadrukkelijk rekening met de capriolen die enkele andere weggebruikers menen te moeten uitvoeren.
Bij het inhalen dien je te kijken in je spiegels om te zien of er sneller verkeer links achter je aan komt zetten. Als je dan toch rucksichloss naar links schiet zonder te kijken ben je asociaal bezig. Niet denkend dat ander verkeer moet remmen.

Ik rij snel ja. Soms over de 230 per uur op de autobahn.
In Nederland als ik daar ben geregeld tegen de 170 per uur. Idd genoeg voor een boete en te weinig voor inname van de auto en rijbewijs.

Anticiperen, en nogmaals anticiperen, rekening houden met wat de andere weggebruiker gaat doen. Dit houd je scherp in concentratie en je brengt anderen niet onnodig in gevaar door zo te handelen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31559537
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:16 schreef MartijnA3 het volgende:
Jammer alleen dat je de naam niet spellen kan.
Ach ja..
Rondje mee?
pi_31559555
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

ZUUUUUUUUUUUUUCHT, nogmaals al die punten die jij noemt zijn gedefinieerd als: deceleration constant, ik heb ook als voorbeeld gegeven dat die bij een m3 op 9.8 zijn vastgestelt, als overtuigend bewijs heb ik voor de grap ook nog eens laten zien dat bij een zelfs dubbel zo hoge deceleration constant de remweg alsnog meer als 200 meter is. Maar goed probeer het eens uit zou ik zeggen, wedden dat je me 255 niet binnen 200 meter stil staat? Ik wil er een rootje met je op wedden.
Hoe vaak moet ik het jou uitleggen dat het per auto afhangt of je wel of niet binnen 200 meter stil staat? De gemiddelde knaak auto staat echt niet binnen 200 meter stil met 255, maar hey met die gemiddelde knaak auto haal je die snelheden niet eens

Oh ja: de BMW M6 doet heeft een stopafstand van 140 meter bij 200 km/u.

http://64.233.161.104/search?q=cache:qQjomw5aZvAJ:reuselcity.nl/v7/index.php%3Fforum_id%3D14%26topic_id%3D100146+stopafstand+bmw&hl=nl
pi_31559565
Het is raar dat juist de anderen met hun acties altijd de oorzaak zijn van gevaar op de weg en jij zelf niet. Dat duidt er volgens mij op dat je totaal geen zelfreflectie hebt en je niet weet waar je mee bezig bent. Want per definitie ben jij ongeacht jouw rijgedrag WEL goed bezig en de ander NIET.
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:47:27 #136
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31559575
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

ZUUUUUUUUUUUUUCHT, nogmaals al die punten die jij noemt zijn gedefinieerd als: deceleration constant, ik heb ook als voorbeeld gegeven dat die bij een m3 op 9.8 zijn vastgestelt, als overtuigend bewijs heb ik voor de grap ook nog eens laten zien dat bij een zelfs dubbel zo hoge deceleration constant de remweg alsnog meer als 200 meter is. Maar goed probeer het eens uit zou ik zeggen, wedden dat je me 255 niet binnen 200 meter stil staat? Ik wil er een rootje met je op wedden.
Als je met zulke snelheden rijd dan weet de bestuurder vaak zat zijn eigen begrenzingen van remweg tot relatie van snelheid.
Dus de anticipatie op het rijgedrag compenseerd het geheel.
Snelheid neemt vaak al af zodra er enig gevaar op de loer ligt, dus remt men af en dus is de remweg ook weer korter.
Of je moet de botte rijder hebben zonder besef van realiteit en als een ongeleid projectiel door blijven gassen bij evt gevaar voor, rechts of achter je.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31559616
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:46 schreef yup het volgende:
Hoe vaak moet ik het jou uitleggen dat het per auto afhangt of je wel of niet binnen 200 meter stil staat? De gemiddelde knaak auto staat echt niet binnen 200 meter stil met 255, maar hey met die gemiddelde knaak auto haal je die snelheden niet eens
Welke auto staat bij 255 binnen de 200 meter stil? En in welke auto rijdt erwinrommel? Want als we die 2 gegevens weten kunnen we heel makkelijk een conclusie trekken of erwinrommel daadwerkelijk weet waar hij mee bezig is. Mag je meteen jouw auto/motor + bijbehorende remweg opnoemen, 'dude'.
Mooi dit.
geen
pi_31559672
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:49 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Welke auto staat bij 255 binnen de 200 meter stil? En in welke auto rijdt erwinrommel? Want als we die 2 gegevens weten kunnen we heel makkelijk een conclusie trekken of erwinrommel daadwerkelijk weet waar hij mee bezig is. Mag je meteen jouw auto/motor + bijbehorende remweg opnoemen, 'dude'.
Mooi dit.
Kijk ik weet niet hoe ik dit ga vertellen aan je maar jij bent dom, en niet een beetje ook.

Waar heb ik beweerd dat de auto van die gast of dat die van mij 255 haalt?

255 KAN NIET EENS IN ME AUTO OF JE MOET HEM VAN EEN RAVIJN AFGOOIEN, ook bergaf kan het niet want je zit dan iets wat de toerenbegrenzer heet, maar dat wist je wel zeker (sarcasm.nl).

Zucht zucht zucht EN NOG eens zucht.
pi_31559721
ja jongen, iedereen is dom behalve jij. Je bent goed bezig, 'dude'!
geen
pi_31559733
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:53 schreef yup het volgende:
Kijk ik weet niet hoe ik dit ga vertellen aan je maar jij bent dom, en niet een beetje ook.
Nee hoor, die natte flamoes is helemaal niet dom.
En jij hebt wel gelijk, het ligt er maar net aan wat voor remmen je eronder hebt hangen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:58:04 #141
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31559786
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:49 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Welke auto staat bij 255 binnen de 200 meter stil? En in welke auto rijdt erwinrommel? Want als we die 2 gegevens weten kunnen we heel makkelijk een conclusie trekken of erwinrommel daadwerkelijk weet waar hij mee bezig is. Mag je meteen jouw auto/motor + bijbehorende remweg opnoemen, 'dude'.
Mooi dit.
Ik reed voorheen met een Opel Zafira OPC Turbo(mag je zelf de gegevens van opzoeken) en een Volvo VX70. Binnenkort zal die Opel Zafira OPC T worden vervangen door een Opel Signum 3.0 V6 CDTI Ecotec.
Die Volvo kan niet echt harder dan 220 per uur. OPC echter weer wel.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31559790
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:55 schreef natte-flamoes het volgende:
ja jongen, iedereen is dom behalve jij. Je bent goed bezig, 'dude'!
Ik wil je best vertellen hoe lang de stopafstand is.

Knoop dit maar goed in je oren: een auto die geen 255 haalt, gaat ook geen 255 rijden. Ergo, je hebt geen FUCK aan de stopafstand vanaf 255 km/u.

GESNOPEN?

En voor zulke snelheden kan je geen bullshit theorieen verzinnen, het gaat om banden remmen etc. je moet het proberen en dan weet je je remafstand, geen gelul met formules en dergelijke.
pi_31559871
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:35 schreef yup het volgende:
Remafstand gaat om dit:
Conditie van remsysteem (schijven/blokken/remvloeistof/leidingen)
Soort remsysteem (soort remvloeistof/soort schijven/soort blokken/stalen remleidingen etc.)
Soort banden (brede banden en banden met veel grip laten eerder stoppen)
Soort vering (auto duikt wel of niet tijdens remmen etc.)
Ga mij nou niet vertellen met je mongolen theorietjes, dit is de fucking werkelijkheid en je hebt heel wat meer nodig dan een rekenformule om je remafstand te bepalen
Je vergeet de belangrijkste factor: de bestuurder.
Met de formule kom je uit op de remweg in een optimale situatie. In de praktijk zal de remweg dus vrijwel altijd veel langer zijn.
pi_31559959
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:03 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Je vergeet de belangrijkste factor: de bestuurder.
Met de formule kom je uit op de remweg in een optimale situatie. In de praktijk zal de remweg dus vrijwel altijd veel langer zijn.
Klopt maar stop dezelfde bestuurder in een Kadett of een M6 en de M6 zal altijd op iedere snelheid eerder stilstaan.

Oh ja, die dikke auto's zijn per definitie veiliger, want een Fiat Pinda staat dus echt niet eerder stil dan een een dikke M6. M6 staat stil in 36 meter ofzo vanaf de 100...
pi_31560017
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:07 schreef yup het volgende:
[..]
Klopt maar stop dezelfde bestuurder in een Kadett of een M6 en de M6 zal altijd op iedere snelheid eerder stilstaan.
Uiteraard. Voor het berekenen van de theoretische remafstand ga je natuurlijk ook uit van de gespecificeerde maximale vertraging. En die varieert per auto.
pi_31560035
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:07 schreef yup het volgende:
ofzo
Lekker he? die duim van je.
geen
pi_31560091
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:12 schreef natte-flamoes het volgende:
Lekker he? die duim van je.
Ja maar onder productiewagens hangen ze andere remmen. Weet jij ook wel.
pi_31560236
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:16 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ja maar onder productiewagens hangen ze andere remmen. Weet jij ook wel.
Wat ik weet is dat figuren als yup in hun verhalen vergeten dat er andere mensen op de weg rijden die er niet vanuit gaan dat ze wagens met een snelheid van 200+ langs hun oren vliegen. Dan kan iemand als yup nog zo hard roepen dat het hard rijden anticiperen anticiperen anticiperen is, maar wanneer iemand op de snelweg die een figuur als yup met zo'n hoge snelheid niet achterzich op ziet komen en een normale handeling uitvoert waardoor een ongeval ontstaat dan kan yup nog zo hard anticiperen, in dat geval heeft hij een te hoge snelheid om zelfs maar even te denken aan het woord anticiperen. Hij rijdt daarvoor te hard. Je kunt dan nu wel blijven steken op remweg etc etc, hij rijdt simpelweg niet alleen op de snelweg. Duitsland is een ander verhaal, omstandigheden zijn daar vaker gunstiger voor hogere snelheden.
geen
pi_31561152
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:12 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Lekker he? die duim van je.
Wat ben jij een grote fucking loser
quote:
BMW geeft de M6 uiteraard geen doorsnee setje remmen mee. Met het stopsysteem kan het sportmodel onder droge omstandigheden binnen 36 meter vanaf 100 km/h stilgezet worden. Volgens de fabrikant bedraagt de stopafstand vanaf 200 km/h slechts 140 meter
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=30488
pi_31561207
Wie heeft hier een bmw m6? Jij? erwinrommel? Niet toch? Dus waarom haal je dan toch dat voorbeeld er bij man? Laten de prestaties van de bmw m6 zien dat jullie 170 op de snelweg mogen en kunnen? De m6 kan me aan de reet roesten, ik heb het over dat asociale gedrag van jou en erwinrommel!
Beschaafde gast!
geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')