abonnement Unibet Coolblue
pi_31539980
Vanavond extra lange BB-aflevering, van 19.30 tot 20.30 uur.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_31540013
Nu dus
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:50:46 #128
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31540191
-Edit- Dit soort plaatjes horen hier: BB5 - Fakepics Deel 4

[ Bericht 73% gewijzigd door CartWOman op 18-10-2005 18:52:54 ]
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:56:04 #129
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31540313
Whoeps..

Ok.

maar hij was wel leuk...
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:58:44 #130
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31540368
Nou, joepie. Weer een uitkeringstrekster d'r bij. Net wat we nodig hebben.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:03:16 #131
105677 sugarsugar
" Bladieblah "
pi_31540492
" Maar ik wou juist dat ik jou was, gewoon een dag niet mezelf was "
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:03:49 #132
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_31540505
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:58 schreef kippenek het volgende:
Nou, joepie. Weer een uitkeringstrekster d'r bij. Net wat we nodig hebben.
Wat een belachelijke post ,
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:08:46 #133
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31540632
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:03 schreef Bep het volgende:

[..]

Wat een belachelijke post ,
Ze heeft godverredoeme een moeder die d'r tijdens de zwangerschap al probeert te vermoorden, ondertussen al geen vader meer, plus dat d'r moeder nou niet bepaald het toonbeeld van stabiliteit en geborgenheid uitstraalt.

Kom op zeg, stel je niet aan. Dit wordt niks. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:16:57 #134
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_31540821
Stel jij je niet zo aan zeg , wat heeft dat kleine meiske nu al te maken met een uitkering? Er zijn zat moeders die roken , niet dat ik het daar mee eens ben maar dat is heel wat anders dan dat Tanja haar kindje probeerde te vermoorden . Dat dr vader nu geen rol speelt wil nog helemaal niet zeggen dat het meiske niet liefdevol wordt opgevoed

Mensen zoals jij , kippenek zorgen ervoor dat anderen met de nek worden aangekeken , Ja JIJ
pi_31540898
Iedereen die mijn woorden in twijfel trekt: Ik ben zelf o.a verloskundige van huis uit, en geef wekelijks lezingen over bevallen, zwangerschap en dus ook over roken en complicaties. Feit is dat een voldragen baby van onder de 6 pond, als klein gezien mag worden. Een gemiddelde baby weegt rond de 7 pond en is 51 cm. een kindje wat onder de 6 pond is en 47 cm is, is bijna dysmatuur, tel daar haar rookgedrag, de conditie van de plancenta bij op et voila. De reden is er!

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, een gemiddelde bestaat dan ook bij de gratie van zware en lichte kindjes. Toch is een kindje, of de moeder nu wel of niet rookte, van minder dan 6 pond, klein te noemen. Of je het nu geloofd of niet. Het wil overgens opzichzelfstaand niet altijd wat zeggen over de conditie van de baby. Kleintjes kunnen enorme vechtertjes zijn.

Ook kunnen baby's te klein ter wereld komen door bijv. zwangerschapsvergiftiging, ziekte, erfelijkheid, stress noem het maar. In Tanja haar geval, was roken zeker de boosdoener, daar hoeven we hier echt in over in discussie te gaan.

Ik hoop echt dat zij de borstvoeding doorzet, want deze kleine kan wel wat extra's gebruiken. Roken is ontzettend slecht, maar hopenlijk kan de borstvoeding nog enigzins iets goed maken.

Lange termijn effecten van het roken zijn nu veelal nog niet aantoonbaar. Maar ga er maar vanuit dat de kans op bijv. wiegendood aanzienlijk verhoogd is. Evenals de kans op apneus. Hartstilstand, voedsel allergieen, astma enz. Ook zijn rokers baby's vaker onrustig en huilen ze meer ( overprikkeld) Lange termijn effecten als een lager i.q en ontwikkelings achterstanden komen gemiddeld vaak voor. Deze risico's zijn bepaald geen kattepis en/of te onderschatten.

Dit even ter info.

Voor de rest ben ik blij dat de bevalling zo voorspoedig is verlopen. Bevallen in een paar uurtjes is voor een eerste kindje ontzettend snel. Ze heeft zich kranig gedragen. Tegen mijn verwachting in.

Hopenlijk wordt Madam nu wat softer zorgzamer en milder. Het zou haar sieren. En hopenlijk komt ze eens naar een voorlichtingsbijeenkomst van me. Ze woont ten slotte om de hoek :-)
pi_31541107
Baby’s van rokende moeders zijn in verhouding tot baby’s van niet-rokende moeders kleiner en hebben vaker een kleinere hoofd- , borst- en schouderomtrek.
Baby’s van rokende moeders hebben minder weerstand en zijn dus vatbaarder voor allerlei ziektes.
Roken vermindert de aanmaak van moedermelk. Bovendien geef je via de moedermelk ook giftige stoffen (bijvoorbeeld nicotine) aan je kindje door.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:31:16 #137
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31541161
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:16 schreef Bep het volgende:
Stel jij je niet zo aan zeg , wat heeft dat kleine meiske nu al te maken met een uitkering? Er zijn zat moeders die roken , niet dat ik het daar mee eens ben maar dat is heel wat anders dan dat Tanja haar kindje probeerde te vermoorden .
Lees de post onder die van jou nog maar eens door. Dit soort mensen zou het recht op moederschap ontnomen moeten worden. Sim-pel.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31541797
Gefeliciteerd!!!

[ Bericht 72% gewijzigd door CartWOman op 18-10-2005 20:44:37 (Infantiel plaatje verwijderd) ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:36:20 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31543057
Nou Tanja, ik heb net de beelden gezien. Petje af en diep respect, dat heb je prachtig gedaan. En 't is een mooie meid!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:36:26 #140
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_31543061
Mooie, traditionele naam voor trailer-trash.
pi_31543135
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:36 schreef Lienekien het volgende:
Nou Tanja, ik heb net de beelden gezien. Petje af en diep respect, dat heb je prachtig gedaan. En 't is een mooie meid!
mooie meid? alle babies zien er hetzelfde uit

[ Bericht 11% gewijzigd door menesis op 18-10-2005 20:45:43 ]
pi_31543190
ze lijken allemaal op aardappels
Viper 4 life
pi_31543262
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:36 schreef Trainspotter het volgende:
Mooie, traditionele naam voor trailer-trash.
Ik heb nu al medelijden met die baby, en niet alleen door die naam.
pi_31543264
Ik vond het een prachtige bevalling. Helemaal volgens het boekje, geweldig! Mooi lief rustig en vooral schoon baby'tje. Klein dat wel. Maar ook schattig. Moeder ziet er gelukkig voldaan en goed uit.

Van harte gefeliciteerd!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:43:49 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31543273
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:39 schreef menesis het volgende:
[quote]Op dinsdag 18 oktober 2005 20:36 schreef Lienekien het volgende:
Nou Tanja, ik heb net de beelden gezien. Petje af en diep respect, dat heb je prachtig gedaan. En 't is een mooie meid!
[/quote]mooie meid? alle babies zien er hetzelfde uit
Leer nou eerst maar eens behoorlijk quoten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31543287
Ik heb deze aflevering bekeken ivm de geboorte, had al tijden geen BB gezien omdat ik geen zwangere vrouwen wil zien roken. Ik moet zeggen, wat een bikkel is die meid zeg, bijna eng om te zien. Zoveel ingehouden emotie en pijn, want dat laatste is gewoon waar, pijn doet 't! Mooi kindje hoor. Hopelijk gaan ze het BB-huis verlaten, voor alle partijen goed en zeker voor de kleine.
pi_31543334
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leer nou eerst maar eens behoorlijk quoten.
zucht; als je dat al een probleem vind...
speciaal voor jou dan
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:47:31 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31543371
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:46 schreef menesis het volgende:

[..]

zucht; als je dat al een probleem vind...
speciaal voor jou dan
The love you take is equal to the love you make.
pi_31544107
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:20 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Iedereen die mijn woorden in twijfel trekt: Ik ben zelf o.a verloskundige van huis uit, en geef wekelijks lezingen over bevallen, zwangerschap en dus ook over roken en complicaties. Feit is dat een voldragen baby van onder de 6 pond, als klein gezien mag worden. Een gemiddelde baby weegt rond de 7 pond en is 51 cm. een kindje wat onder de 6 pond is en 47 cm is, is bijna dysmatuur, tel daar haar rookgedrag, de conditie van de plancenta bij op et voila. De reden is er!
Ben het met je eens. Kindje is klein (tussen -1 en -2 SD waarschijnlijk), maar volgens de tabellen die we in ons ziekenhuis gebruiken volgens mij nog niet dysmatuur (zal morgen nog even precies nakijken). Met haar rookgedrag heb je inderdaad een goede verklaring. Placenta heb ik niet gezien.

Ben zelf arts-ass kindergeneeskunde, dus ik dacht dat ik ook wel een klein beetje wist waarover ik het heb...

En vast!
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:28:27 #150
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31546377
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:20 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Iedereen die mijn woorden in twijfel trekt: Ik ben zelf o.a verloskundige van huis uit, en geef wekelijks lezingen over bevallen, zwangerschap en dus ook over roken en complicaties. Feit is dat een voldragen baby van onder de 6 pond, als klein gezien mag worden. Een gemiddelde baby weegt rond de 7 pond en is 51 cm. een kindje wat onder de 6 pond is en 47 cm is, is bijna dysmatuur, tel daar haar rookgedrag, de conditie van de plancenta bij op et voila. De reden is er!


Lange termijn effecten van het roken zijn nu veelal nog niet aantoonbaar. Maar ga er maar vanuit dat de kans op bijv. wiegendood aanzienlijk verhoogd is. Evenals de kans op apneus. Hartstilstand, voedsel allergieen, astma enz. Ook zijn rokers baby's vaker onrustig en huilen ze meer ( overprikkeld) Lange termijn effecten als een lager i.q en ontwikkelings achterstanden komen gemiddeld vaak voor. Deze risico's zijn bepaald geen kattepis en/of te onderschatten.
Come on, voorheen wogen babies altijd rond de 6 pond, is een heel normaal gewicht en zeer zeker geen dismatuurtje.
Je zou als verloskundige eens naar de cijfers van de geboortegewichtjes van kinderen moetne kijken die meer dan 20 jaar geleden zijn geboren, daar zaten af en toe uitschieters tussen van /7/8/9 pond maar 6 pond is heel normaal. Woog zelf ook net geen 6 pond, mijn moeder is gewoon thuisbevallen en de huisarts zei dat ik blaakte van gezondheid
Is geen zieknehuis of couveuse aan te pas gekomen hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')