abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2006 @ 16:14:53 #151
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_39253535
Ohja, vergeten te melden. Ik heb in principe goedkeuring om met de auto ook zelf naar Tsjernobyl te gaan. Inclusief gids vanaf Kiev naar + in Chernobyl (tot 20:00 u!) en wellicht ook weer terug. Het is nog niet helemaal rond (ze mailen niet zo vlotjes) maar het ziet er redelijk goed uit. Zodra alles echt rond is laat ik het weten.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:36:16 #152
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_39254493
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:14 schreef Henk-Wim het volgende:
Ohja, vergeten te melden. Ik heb in principe goedkeuring om met de auto ook zelf naar Tsjernobyl te gaan. Inclusief gids vanaf Kiev naar + in Chernobyl (tot 20:00 u!) en wellicht ook weer terug. Het is nog niet helemaal rond (ze mailen niet zo vlotjes) maar het ziet er redelijk goed uit. Zodra alles echt rond is laat ik het weten.
Leuk...Waarom wil je naar een godvergeten plaats als tjernobyl toe? Lijkt me echt te gaar, en ongezond.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_39255859
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:36 schreef Killaht het volgende:

[..]

Leuk...Waarom wil je naar een godvergeten plaats als tjernobyl toe? Lijkt me echt te gaar, en ongezond.
\
Dat ongezonde valt dus wel mee.
Maar waarom ga je?
Tja, de geschiedenis...
Kijken naar een stad die volledig verlaten is...
Waar niks te horen is..
DIe verlaten gebouwen bekijken
pi_39261138
In levende lijve ervaren tot wat voor ellende de mensheid in staat is.

Net als Auschwitz.

Vanmiddag kwam tijdens het zappen Oprah Winfrey voorbij en dat ging toevallig ook over Auschwitz.

Na Tsjernobyl staat Auschwitz op mijn lijst, daarna Srebrenica.

Niet als ramptoerist, meer uit respect.

Moeilijk om uit te leggen.
pi_39282151
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:14 schreef Henk-Wim het volgende:
Joh. Is dat sinds kort toegestaan? En regel je dat via SAM?
pi_39287474
Stel je voor als de wind die dag uit het noorden had gewaaid. Dan was Kiev om zeep geweest.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:20:37 #157
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_39301568
Nou, als je de kaartjes met besmette gebieden rondom Tsjernobyl bekijkt, dan is Kiev altijd 'toevallig' gespaard gebleven terwijl de omliggende gebieden allemaal min of meer besmet zijn. Dus inderdaad, Kiev is niet volop geraakt maar ik denk wel meer dan men wil doen geloven. Als er in Kiev paniek zou zijn uitgebroken, dan was concrete dodental heel wat meer dan nu het geval is.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:27:04 #158
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_39301891
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:16 schreef jeoren het volgende:

[..]

Joh. Is dat sinds kort toegestaan? En regel je dat via SAM?
Nee, rechtstreeks met Chernobyl interinform. Is een heel gedoe want die mensen spreken nul komma nix Engels en communiceren eigenlijk alleen per fax. Nou ja, uitgelegd dat het mij de vorige keer tegenviel dat ik met anderen in de groep zat en dat ik dat per se niet meer wil. Dus gezegd wat ik wil: met eigen auto + gids 1 hele dag overal waar ik wil kijken. Maakt niet uit wat het kost want ik wil het 100%. Nu afwachten wat het uiteindelijk gaat kosten...

Zoals gezegd: zodra alles rond is, laat ik het weten.
pi_39307945
Ik ben benieuwd!
Denk dat het je flink wat gaat kosten..
Hoe heb je ze het uit kunnen leggen?
Roch nog in Engels?
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:40:27 #160
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_39308047
Sjonge, dit hele topic gemist

Chernobyl Vind Poshta
Confidence through competence
pi_39406454
Tsjernobylartikel stond overigens in de Autovisie van 30 maart 2006.
Ik heb scans van het artikel die ik kan toemailen...
pi_39467661
Als het goed is heb jij van mij een mailtje naar jouw Gmail adres.
  maandag 3 juli 2006 @ 13:43:25 #163
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_39472837
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:24 schreef jeoren het volgende:
hoi jeroen zou jij die willen mailen

jij hebt mail
pi_39477638
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:24 schreef jeoren het volgende:
Waar gaat het precies over?
Gewoon een algemeen artikel?
pi_39487882
het artikel heet ongeveer zo:

Met een lada naar Tsjernobyl (vanaf Londen)
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:04:38 #166
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_40217240
Heb mij vandaag danig voorbereid op Chernobyl. Heb meerdere Google maps screenprints aan elkaar geschoven en heb nu 1 jpg van 5 mb (A3 formaat) van heel Pripyat en 68 genummerde punten. Nu nog een lijst maken met wat die 68 punten voorstellen en ik ben er helemaal klaar voor.

Vandaag nog gebeld om toestemming te vragen de radarinstallatie vlakbij Chernobyl te mogen bezoeken. Hij zou het gaan proberen... Is een mega-constructie en ben erg benieuwd! Spannend!

Mocht iemand weten waar ik die jpg van 5mb kan hosten, dan wil ik 'm wel sharen natuurlijk.
pi_40222834
Wat is er te zien in die radarinstallatie?
Daar heb iknog nooit van gehoord, zijn daarfoto's van?
pi_40228107
Ja, die zijn er, bijvoorbeeld hier en hier. Vorig jaar vanaf een flinke afstand gezien (5km ofzo, vanuit Kopachi) en toen was het al duidelijk zichtbaar als een immens grote constructie. Het systeem staat bekend als de Russian Woodpecker omdat het radiosignaal daarop leek. Je kunt overigens niet in de antenne klimmen oid hoor, het staat allemaal op instorten.
pi_40244399
Erg gaaf. Hoe hoog is het?
pi_40246962
Met m'n beste russisch heb ik gelezen dat de hoogste 150 meter is, de kleinere ernaast 90. Ik ben benieuwd hoe dichtbij ik mag/kan komen. Wat mij betreft OF heel dichtbij, of helemaal niet. Het verschil tussen 5km of 2km is de moeite niet waard, helemaal omdat de wegen daarnaartoe natuurlijk al jaren overwoekerd worden...
pi_43829648
Heb vandaag het fotoboek van Igor Kostin binnengekregen. En heb 'm al bijna uit. Ontzettend mooie intrigerende foto's. Zo 'echt' allemaal. Ik herken veel uit de 2 bezoeken, maar er is ook nog HEEL veel wat ik niet gezien heb. Allerlei kleine dorpjes, watertjes, moerasjes. Zo bijzonder allemaal.

*weer verder gaat lezen en plaatjes kijken*
pi_43838131
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:46 schreef Henk-Wim het volgende:
Heb vandaag het fotoboek van Igor Kostin binnengekregen. En heb 'm al bijna uit. Ontzettend mooie intrigerende foto's. Zo 'echt' allemaal. Ik herken veel uit de 2 bezoeken, maar er is ook nog HEEL veel wat ik niet gezien heb. Allerlei kleine dorpjes, watertjes, moerasjes. Zo bijzonder allemaal.

*weer verder gaat lezen en plaatjes kijken*
Ik ben wel benieuwd naar dit boek! Even gegoogled op meneer Igor Kostin, lijkt me erg interessant en ook wel apart.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_53220796
Hoe boeken jullie die tour? Ver van te voren reserveren? Of gewoon daar aan komen lopen en vragen? Kan het online of moet je langsgaan? Lijkt me wel leuk, maar moet er wel plek zijn!
pi_53235684
Je kunt die tour online boeken via allerlei touroperators waarbij ik alleen ervaring heb met SAM. Kost een paar dollars maar is wel lekker makkelijk.

Alternatief is om het rechtstreeks te (proberen te) regelen met de achterliggende organisatie, Chernobyl Interinform. Da's beduidend goedkoper maar bedenk dan wel dat je verder alles zelf nog moet regelen, incl vervoer. En dat laatste is met name lastig omdat je niet in Kiev een willekeurige taxi kunt plukken om daarmee naar/door Chernobyl te rijden. Er moet namelijk een tijd voor het bezoek een vergunning voor het kenteken aangevraagd te worden. En Chernobyl Interinform is niet echt gericht op rechtstreekse boekingen (spreken geen Engels o.a.)
pi_53236090
Wat een kutkick...

Zowat geen enkel plaatje meer wat nog werkt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')