Je kunt dus behoorlijk dicht bij komen (zie z'n linkje: tot op honderd meter van de reactor). Het schijnt niet erg schadelijk te zijn als je er korte tijd verblijft en geen rare dingen doet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:12 schreef Slarioux het volgende:
We jatten je foto's heus niet hoor.
Overigens is een bezoek aan Tsjernobyl, als ik me niet vergis, een bezoek aan de wijde omtrek van Tsjernobyl, ivm de straling die er nog steeds veel zit.
Op het mos lopen wordt al minder gewaardeerd en door de gids werd ik ook hard terug gefloten toen ik vanaf een kodakplekje wat dichter richting centrale wou lopen. Ben er dus ook geweest en het is een heel speciale ervaring. Vooral de 'spookstad' prypiat.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat voor 'rare dingen' moet je dan doen opdat het wél schadelijk wordt, k_man?
Met je hoofd in zo'n reactor gaan hangen, of zo?
Dat weet ik niet maar het zou best kunnen dat het vrij exponentieel toeneemt. Het is ook afhankelijk van de weersomstadigheden (wij waren er op een druilerige dag dan is het allemaal wat minder 'stralend'). Wat ook erg meespeeld is of de plek (weg) waar je staat voor of na de ramp is aangelegd.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dus binnen die straal van 100 meter wordt het opeens écht gevaarlijk?
Geen idee (zat bij mij bij het totaalpakket in, excursie van de fac. vereniging). Maar volgens mij varieert het afhankelijk van de groepsgrootte van 40 tot 120 $.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
En wat kost zo'n 'dagje Tsjernobyl' eigenlijk?
Even googelen doet wonderen via http://noorderlicht.vpro.nl/noorderlog/bericht/18086201/ kan je er komen. Overigens hebben we de meeste van die dingen ook in sneltreinvaart bekeken.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:30 schreef Molluck het volgende:
Lijkt me heel indrukwekkend, ik zag ooit eens een site van een Russische vrouw die daar altijd met haar motor doorheen reed, maar die had dus van écht dichtbij foto's gemaakt...
Ik heb in lange tijd niet zoiets bijzonders op internet gezien, helaas zijn mijn Favorieten gesneuveld bij een schijfcrash, als iemand de link nog heeft ben ik zeer dankbaar
Tja zo kan je alles ontwijken. Het kan ook mis gaan als ik morgen met een duffe kop naar college fiets.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:29 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik blijf er maar liever vandaan.
Misschien denk je later nog wel eens of dat tripje naar Tsjenobyl niet de welbekend druppel was.
Zouden al die mismaakte kinderen dat ook denken?quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:30 schreef du_ke het volgende:
Wat ook erg veel indruk op me maakte was hoe de natuur alles eigenlijk weer overwint.
Hmnn, toen ik hem bekeek had ze dat domein nog nietquote:Op maandag 17 oktober 2005 23:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Even googelen doet wonderen via http://noorderlicht.vpro.nl/noorderlog/bericht/18086201/ kan je er komen. Overigens hebben we de meeste van die dingen ook in sneltreinvaart bekeken.
Ooit van een geigerteller gehoord?quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:38 schreef DrXLTrouble het volgende:
Klopt, maar bewust straling op gaan lopen is m.i. niet zo slim.
Vergeet niet dat de info vanaf die kant nog nooit betrouwbaar is geweest en dat je dus helemaal niet zeker weet of die straling echt zo laag is.
Ik bekijk het wel op jouw foto ;-)
Tja klopt dat is inderdaad zeer ellendigquote:Op maandag 17 oktober 2005 23:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Zouden al die mismaakte kinderen dat ook denken?
Er was een gids met Geigerteller mee (die toch ook niet bewust extra in de straling zal gaan lopen) en zelf hadden we ook een geigerteller mee. En zolang je netjes op het asfalt stond viel die straling wel mee (niet veel hoger dan in Kiev op straat) maar dicht bij b.v. mos of de berm schoot het omhoog.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:38 schreef DrXLTrouble het volgende:
Klopt, maar bewust straling op gaan lopen is m.i. niet zo slim.
Vergeet niet dat de info vanaf die kant nog nooit betrouwbaar is geweest en dat je dus helemaal niet zeker weet of die straling echt zo laag is.
Ik bekijk het wel op jouw foto ;-)
Nouja...beter...quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja klopt dat is inderdaad zeer ellendig.
Maar had het er meer over dat de stad Prypiat nu langer aan de natuur is over gelaten dan dat het bewoond is geweest. Bomen die op daken groeien zien er heel apart uit. En de natuur schijnt zich ook beter te herstellen dan vooraf gedacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |