Onzin. Tijdelijke huurcontracten kunnen wel degelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:27 schreef k_man het volgende:
Huurcontracten van een jaar?Dat is door de huurbescherming niet mogelijk.
quote:11. Wanneer kan de verhuurder de huur van een woning opzeggen?
In zes situaties kan de verhuurder de huurovereenkomst beëindigen:
Bij wanprestatie van de huurder. Dit is het geval als de huurder bijvoorbeeld de huur niet betaalt, of overlast veroorzaakt voor z'n medebewoners of voor de verhuurder.
Aan het eind van een tijdelijke huurperiode. Verhuurder kan deze opzeggingsgrond alleen gebruiken als uitdrukkelijk bij het aangaan van de overeenkomst voor bepaalde tijd is afgesproken dat hij na afloop van de periode zelf (weer) in het verhuurde wil trekken, en hij voldoende belang bij ontruiming heeft of dat de voorgaande huurder de woning weer zal betrekken. De huurovereenkomst moet ook in dit geval worden opgezegd met inachtneming van alle wettelijke vereisten.
Dringend eigen gebruik. Wil de verhuurder de huurovereenkomst opzeggen voor dringend eigen gebruik dan dient voldaan te zijn aan de volgende drie wettelijke voorwaarden:
Er moet sprake zijn van dringend eigen gebruik. Of er sprake is van dringendheid is afhankelijk van de omstandigheden en verschilt dus van geval tot geval; het eigen gebruik beperkt zich niet alleen tot de persoon van de verhuurder, ook gebruik door een ander kan eronder vallen als de verhuurder daarmee zijn eigen belang dient; gebruik slaat niet alleen op gebruik ter bewoning, ook wanneer de verhuurder bijvoorbeeld een pand tot z'n beschikking wil hebben voor renovatie levert dit dringend eigen gebruik op. Ook is "dringend eigen gebruik" als een gehandicapte de gehandicaptenwoning of een oudere de woning voor ouderen niet meer gebruikt en de verhuurder die woning wil vrijmaken voor een andere gehandicapte of oudere.
Vervolgens moet de belangenafweging in het voordeel van de verhuurder uitvallen.
Wanneer voldaan is aan bovenstaande voorwaarden moet vervolgens ook nog blijken dat de huurder passende vervangende woonruimte kan krijgen.
Ja hoor, de makelaar gaat zelf in het (studenten)huis wonen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:00 schreef Seraphin het volgende:
[..]
Onzin. Tijdelijke huurcontracten kunnen wel degelijk.
Letterlijke quote van vrom.nl:
[..]
Goed punt. Ik dacht meer aan de situatie van huisjesmelker / iemand die een of twee jaar naar het buitenland gaat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja hoor, de makelaar gaat zelf in het (studenten)huis wonen.![]()
Ja dit kan wel, Ik heb een jaar geleden met mijn vriend (toen ook nog student) een woning toegewezen gekregen via een makelaar. De enige voorwaarde die nodig was om de woning te krijgen was een borg betalen. Deze borg was echter wel vrij hoog (een half jaar huur) maar die zouden we dan ook na een jaar van goed betalen terug krijgen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:36 schreef PLAE@ het volgende:
Omdat er nu geen makelaar te bereiken is probeer ik het hier maar even.
Voor hetzelfde geld als je kwijt bent aan 2 kleine kamers kan je als je met z'n 2én bent ook wel een normale flat/appartement huren. Maar doen makelaars dit wel aan studenten? (ik zie namelijk op sites veelal inkomenseisen staan waar een student natuurlijk niet aan kan voldoen. Maar de huur kan makkelijk opgebracht worden). Zijn er makelaars die hier iets soepeler in zijn? En dan bijvoorbeeld met jaarcontracten werken oid?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |