helemaal gelijk.... ga de gok gewoon maar eens wagenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:56 schreef Neuralnet het volgende:
Ik zou het gewoon proberen. Iets kunnen heeft voornamelijk met motivatie en inzet te maken.
LOI/NTI zou ik niet zo gauw doen. Die werken met cursusgeld, niet met het wettelijk collegeld. Is een stuk duurder voor je.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:49 schreef Jet1985 het volgende:
Ik loop nu fulltime stage (leuk bedrijf, leuke stage), dus nu overdag lessen op school volgen is sowieso geen optie. Dus dat wordt dan in februari. Dan beginnen er ook studies, of lessen van blok 3 volgen.
Een (avond)studie van de LOI / NTI staat natuurlijk ook nog open, als dat kan.
wat ik begrepen heb kan je voor alle opleidingen binnen hbo/wo inschrijven, ook aan verschillende instellingen. Of dat met Mbo ook zo is heeft denk ik te maken met de hoogte van het collegegeld?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 04:20 schreef Yamyam het volgende:
Hoe zit dit met MBO?
En moet dat dan binnen dezelfde instelling (dus b.v Fontys of ROC ofzo)?
Ja maar die opleidingen die ik wil doen zijn nu eenmaal op MBO niveau en die heb je niet op HBO niveau.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:02 schreef Neuralnet het volgende:
Op het MBO betaal je lesgeld. In principe zou je een "bewijs betaald lesgeld" kunnen aanvragen en in kunnen zetten bij een andere MBO-opleiding, maar dat wordt vrijwel nooit gedaan. De reden daarachter is dat een MBO eigenlijk een school is net als het VMBO en de HAVO waar je overdag gewoon een aanwezigheidsplicht hebt. En je kan natuurlijk niet op 2 opleidingen een aanwezigheidsplicht overdag vervullen door op 2 plaatsen tegelijk te zijn. Verder kent het Hoger Onderwijs in tegenstelling tot het MBO allerlei trucjes om elders behaalde onderdelen mee te laten tellen.
Als je echt denkt 2 MBO-opleidingen aan te kunnen, dan zit je wellicht een niveau te laag en dan kan je na het MBO (of via de HAVO) beter naar het HBO gaan.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:09 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Ik kan ook universitair niveau maar ik wil gewoon een MBO-opleiding doen.
Zucht, ik erger me dood aan mensen zoals jij die te vroeg hun conclusies trekken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 04:14 schreef .Tarzan. het volgende:
[..]
....
Hou je niet van een uitdaging ofzo?![]()
Ik vind het knap dat je uberhaupt tijd hebt om er een tweede studie bij te doen. Lijkt mij dat een studie op een hogeschool toch intensief genoeg "hoort" te zijn dat je daar al je tijd aan kwijt bent. Blijkbaar gaat het je zo makkelijk af..., ben je niet geschikter voor de universiteit? M.a.w. steek al je energie alleen in je huidige studie, dit zodat je hem versneld af kan maken, en ga naar de universeit joh.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:39 schreef Jet1985 het volgende:
Wie betaalt het als je een 2e studie erbij doet? Ik heb gehoord dat het gratis is?
Ik zit op Avans Hogeschool 's-Hertogenbosch. Kan ik een tweede studie ook op een andere school doen?
Wie weet hier meer over, of wie weet waar ik meer info kan vinden?
Bvd.
Wat dacht je van HBO verloskundequote:Op zondag 30 oktober 2005 20:33 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Zucht, ik erger me dood aan mensen zoals jij die te vroeg hun conclusies trekken.
En als je al wat beter gelezen had dan had je het al gesnapt: veel vakken LEER je nu eenmaal NIET op universitair niveau, maar op HBO of MBO-niveau, zoals bakker, kapper, dat soort dingen. En ik wil (o.a.) kraamverzorgster worden dus doe ik dat op het MBO want DAAR geven ze het en nergens anders. Je-zus.
Voor verloskunde moet je ook scheikunde hebben e.d, en bovendien wil ik niet verlossen, ik wil kraamverzorgen en ik wil liever praktijk dan theorie.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:12 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Wat dacht je van HBO verloskunde
en daarna masters of science verloskunde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |