abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31515373
Uit de Volkskrant van maandag 17 oktober 2005:

DEN HAAG - Het meermaals met de dood bedreigde Tweede-Kamerlid Geert Wilders pleit voor een noodwet waardoor potentiële terroristen zonder vorm van proces langdurig vastgezet kunnen worden. Hij wil zo spoedig mogelijk premier Balkenende in de Kamer aan de tand voelen over de aanhouding van zeven terreurverdachten, afgelopen vrijdag.

Volgens Wilders is de kans groot dat de verdachten binnen de kortste keren weer op straat staan. De aanhoudingen noemt hij daarom ‘symptoombestrijding’ en ‘een nogal gênante vertoning’.

Wilders, die na bedreigingen al lange tijd beveiligd wordt, weet niet of hij tot de politici behoort voor wie, volgens het kabinet, een acute dreiging bestond. Wilders was de afgelopen dagen in Israël, waar hij zich oriënteerde op de aanpak van terrorisme in dat land.

Volgens Wilders doet Nederland er goed aan het Israëlische systeem van administratieve detentie over te nemen. Dat houdt in dat potentiële terroristen, louter op basis van informatie van inlichtingen- en veiligheidsdiensten, worden vastgezet. Eens per half jaar zou de Hoge Raad, als hoogste Nederlandse rechtscollege, moeten bekijken of de detentie verlengd mag worden. In Israël stemt het Hooggerechtshof in de meeste gevallen in met verlenging, waardoor mensen soms jaren gevangen zitten.

Wilders: ‘De Nederlandse wet voorziet niet in zo’n systeem. Maar het werkt, heb ik in Israël begrepen van militairen en anderen die het kunnen weten. Via een noodwet zouden we ook in ons land mensen kunnen gaan vasthouden tegen wie, op grond van de strafwet, onvoldoende bewijs bestaat. Samir A. is al twee keer op vrije voeten gesteld bij gebrek aan bewijs. Hij en zijn sympathisanten lachen zich een deuk, en kunnen doorgaan met het voorbereiden van misdrijven.’

Het onafhankelijke Kamerlid verwijt de ministers Donner van Justitie en Remkes van Binnenlandse Zaken naïviteit. ‘Donner houdt vol dat er slechts sprake is van een kleine groep die de islam misbruikt. Maar tegelijkertijd wordt toegegeven dat de Hofstad-groep groeit. De analyse van Donner klopt dus niet.’

Om buitenlandse beïnvloeding van moslims in Nederland tegen te gaan, pleit ex-VVD’er Wilders voor een totale immigratiestop. ‘Het probleem is de pure islam. Daarom is integratie onmogelijk'.’

- - - - - - - - - -

Ik sta achter Wilders' ideeën. Ik weet dat veel van jullie hem niks vinden, maar bestaan er nog mensen die durven toe te geven dat ze Wilders wèl zien zitten?
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:26:42 #2
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31519373
Ik zie hem helemaal niet zitten, je hoort hem tegenwoordig alleen nog maar blaten als ie met populair materiaal in de spotlights kan komen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:32:14 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31519547
Mensen een paar jaar vastzetten zonder vorm van proces? Prima, gooien we ze meteen in een kampje?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:34:28 #4
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_31519614
Leve de rechtstaat zonder rechterlijke toetsing.

Goed plan om mensen zonder process definitief op te sluiten. De overheid heeft namelijk met haar onfeilbare handelen de afgelopen zestig jaar aangetoond met zulks een verantwoordelijkheid om te kunnen gaan...NOT.
If at first you fail, re-define your objective.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:34:39 #5
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31519619
Wat moet je dan? Je kan bij sommige groeperingen verwachten dat ze gekke dingen kunnen doen. Voordat ze iets kunnen doen, weg ermee.
als in goochelaar
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:40:18 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31519798
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:34 schreef Goochie het volgende:
Wat moet je dan? Je kan bij sommige groeperingen verwachten dat ze gekke dingen kunnen doen. Voordat ze iets kunnen doen, weg ermee.
Tof, ga onschuldige mensen in een cel gooien zonder vorm van proces, puur en alleen omdat je denkt dat ze eventueel iets verkeerd gaan doen. Misschien, heb je gehoord, ergens, mogelijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31519852
Dan wordt het lekker rustig op straat, iedereen is immers een potentieel terrorist.
pi_31519880
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:34 schreef abraham het volgende:
Leve de rechtstaat zonder rechterlijke toetsing.

Goed plan om mensen zonder process definitief op te sluiten. De overheid heeft namelijk met haar onfeilbare handelen de afgelopen zestig jaar aangetoond met zulks een verantwoordelijkheid om te kunnen gaan...NOT.
Niet definitief, en er is een rechterlijke toetsing. Net zoals nu ook al het geval is bij een voorlopige hechtenis. Die is alleen aan een maximum gebonden en is de periode voor toetsing korter en frequenter.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:44:30 #9
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31519916
Als jij zo onschuldig bent, kom je niet in aanraking met justitie en/of word je ook niet verdacht.
Kijk maar weer eens naar Samir A, mooi voorbeeld om dat jongetje in een cel te gooien.
als in goochelaar
pi_31519977
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:31 schreef progrock het volgende:
Uit de Volkskrant van maandag 17 oktober 2005:

Om buitenlandse beïnvloeding van moslims in Nederland tegen te gaan, pleit ex-VVD’er Wilders voor een totale immigratiestop. ‘Het probleem is de pure islam. Daarom is integratie onmogelijk'.’
Ik heb nog meer tips voor Geert ! Internet verbieden, evenals satelliet tv. Geen kranten meer, liever helemaal geen mening die afwijkt van die van Geert ! Het probleem zijn figuren als Wilders en andere onruststokesr zoals fundamentlisten met welke ideologie ook. Kan ie niet bij z'n vriendjes in Israel gaan wonen, als het hem daar zo bevalt ? Joden zijn immers wel enorme vrijdenkers en enorm tolerant.
pi_31519996
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:44 schreef Goochie het volgende:
Als jij zo onschuldig bent, kom je niet in aanraking met justitie en/of word je ook niet verdacht.
Niet ? Wat moet het toch heerlijk zijn te geloven in onfeilbaarheid van vadertje staat. Helaas is de realiteit iets anders. In de Soviet Unie werd je ook "tijdelijk" opgesloten, in nazi Duitsland ook. Het is maar net wat je onder verdacht of verwerpelijk gedachtengoed beschouwd he ?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2005 22:49:27 ]
pi_31520037
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:44 schreef Goochie het volgende:
Kijk maar weer eens naar Samir A, mooi voorbeeld om dat jongetje in een cel te gooien.
het gebeurd ook echt nooit dat er mensen opgepakt en veroordeelt worden zonder dat ze ook maar iets gedaan hebben.
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:49:25 #13
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31520045
Jij wel dan? Ik ben nog nooit in aanraking geweest met justitie en ook mensen in mijn omgeving niet.
En een echt heilig boontje ben ik niet, maar aanslagen voorbereiden doe ik niet
als in goochelaar
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:51:18 #14
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31520091
Er moet natuurlijk wel een aanleiding zijn alsmede bewijs.
als in goochelaar
pi_31520100
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:49 schreef Goochie het volgende:
Jij wel dan? Ik ben nog nooit in aanraking geweest met justitie en ook mensen in mijn omgeving niet.
Wie weet is 1 van je vrienden wel een psycho en is ie een aanslag aan het plannen. Alleen al het feit dat je met hem omgaat is verdacht en daarom dien je 10 jaar opgesloten te worden. Gewoon, voor de zekerheid. Je weet immers maar nooit.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:53:00 #16
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31520153
komop man, wat moeten we dan? Die eikels oppakken, foei zeggen en ze weer loslaten in de straat?
als in goochelaar
pi_31520195
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:34 schreef Goochie het volgende:
dat is meer iets voor het aloude comunisme of landen als voormalig irak
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_31520197
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:53 schreef Goochie het volgende:
komop man, wat moeten we dan? Die eikels oppakken, foei zeggen en ze weer loslaten in de straat?
Dus omdat de overheid het bewijs niet rond krijgt moeten we maar wat vrijheden en rechten inleveren ondanks dat niet eens vaststaat dat het resultaat heeft en het veilger wordt ? Dat vind ik persoonlijk een ronduit idiote redenatie.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:56:59 #19
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31520263
En wat is jouw briljante oplossing dan? Ik zie je alleen maar negatief uitlaten over het idee van Wilders, maar een andere oplossing aandragen ho maar.
als in goochelaar
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:58:06 #20
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31520298
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:54 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

dat is meer iets voor het aloude comunisme of landen als voormalig irak
Ook voor jou de vraag. Wat is jouw briljante oplossing?
als in goochelaar
pi_31520332
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:49 schreef Goochie het volgende:
ik ben ooit opgepakt voor iets wat nooit gebeurd was
gelukkig kon ik ze overtuigen dat ik niet op de plaats was waar niks gebeurd was anders had ik waarschijnlijk een klein probleem
pi_31520402
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:58 schreef Goochie het volgende:
Wat is jouw briljante oplossing?
het feit dat mensen zelf geen ideale oplossing kunnen aandragen voor een probleem wil nog niet zeggen dat een misplaatst idee van geert wilders gebombardeerd moet worden tot dé oplossing van het probleem..
What became of that kingdom...? None remain who know.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:03:07 #23
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_31520437
Dat zeg ik ook niet, maar ik vind dit idee een betere stap in de richting dan er helemaal niet over praten. Tot op heden is hij de enige die ik er over hoor.
als in goochelaar
pi_31520438
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:01 schreef Vaati het volgende:

[..]

het feit dat mensen zelf geen ideale oplossing kunnen aandragen voor een probleem wil nog niet zeggen dat een misplaatst idee van geert wilders gebombardeerd moet worden tot dé oplossing van het probleem..
Het is geen briljante oplossing, en er zitten wat haken en ogen aan, maar uiteindelijk zal ook Nederland niet aan dergelijke maatregelen ontkomen.
pi_31520548
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:03 schreef Goochie het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar ik vind dit idee een betere stap in de richting dan er helemaal niet over praten. Tot op heden is hij de enige die ik er over hoor.
er is geen oplossing
tenzij je in een totalitaire staat wil leven en dan is het waarschijnlijk niet helemaal uit te bannen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')