abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31512587
quote:
Uitgegeven: 17 oktober 2005 11:54
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2005 12:27

AMSTERDAM - Nederlanders schamen zich als zij te veel uitgeven. Mannen zijn meestal te veel geld kwijt aan stappen, vrouwen bezondigen zich vooral aan grote uitgaven voor uiterlijke verzorging. Ook bij de dagelijkse boodschappen, de auto en hobby's laten veel mensen het geld rollen. Met schaamte als gevolg.

Een en ander blijkt uit onderzoek, in opdracht van InterBank, onder 546 Nederlanders. Ruim een op de tien Nederlanders zegt vaak dingen te kopen waar hij of zij achteraf spijt van heeft. Eveneens 10 procent schaamt zich voor de manier waarop ze met geld omgaan.

Van de mannen beschuldigt 23 procent zichzelf ervan geld over de balk te smijten tijdens een avondje stappen en voor uitgaven aan de auto. Van de vrouwen vindt 15 procent dat zij te veel uitgeeft om goed verzorgd voor de dag te komen.

'Zelfverrijking'

Niet alleen is er ergernis over het eigen koopgedrag, de bestedingen van de partner irriteren ook veel mensen. Een op de tien vrouwen vindt dat haar partner geld verbrast aan audio- en video-apparatuur. In plaats van deze 'zelfverrijking' heeft een op de vijf vrouwen liever dat haar man meer geld aan haar besteedt.

Ruzie

Ruim een op de vijf mannen vindt dat het wel minder kan met de uitgaven van zijn vrouw op het gebied van de uiterlijke verzorging. Een kleine meerderheid van de Nederlanders vindt dat de partner niets te maken heeft met de eigen inkomsten en uitgaven, vrouwen meer dan mannen. 43 procent vindt het normaal om verantwoording af te leggen. Over dit onderwerp heeft 19 procent geregeld ruzie.

http://www.nu.nl/news/609(...)h_voor_uitgaven.html
Heerst de grauwe sombere Calvinistische gedachtengang nu nog steeds onder een deel v/d Nederlandse bevolking.

Waarom zou je jezelf in hemelsnaam schamen voor je aankopen? Is dit omdat men bewust/onbewust van mening is dat je somber moet leven of is dit omdat men het geld eigenlijk niet kunnen missen en daardoor naderhand schuldgevoelens krijgt?

Ik snap niet waarom iemand die hard werkt voor z'n centjes zich zou schamen voor zijn aankopen...
Krekker is de bom!
pi_31512648
(veel) Nederlanders schamen zich voor geld zaken.. hoeveel ze verdienen is taboe, prijs van hun huis houden ze liever geheim.. ik snap er ook niets van.. je verdient wat je waard bent, ben je het er niet mee eens, probeer er dan wat aan te doen.. toch?

hetzelfde met uitgeven.. kom op zeg, het zijn jouw centjes! "geld moet rollen!"
pi_31512704
hey jij speelt toch in die reclame van Knorr..die neger die naar frans bauer luistert en zn blanke vrouw maakt roti
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31512753
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:45 schreef BennyNL het volgende:
hey jij speelt toch in die reclame van Knorr..die neger die naar frans bauer luistert en zn blanke vrouw maakt roti
Nee man, roti? Blegh, dat is buitenlands

Maar daar gaat dit topic nu niet over.
Krekker is de bom!
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:50:30 #5
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31512792
En het ging toch zo slecht met de horeca e.d.?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:06:00 #6
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31512998
quote:
In plaats van deze 'zelfverrijking' heeft een op de vijf vrouwen liever dat haar man meer geld aan haar besteedt.
pi_31513666
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik iets leuks voor mezelf gekocht heb ben ik juist altijd erg blij met het gekochte product
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_31513816
denk wel altijd 100 keer na als ik iets "duurs" voor mij zelf wil kopen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:41:05 #9
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_31521547
quote:
Een op de tien vrouwen vindt dat haar partner geld verbrast aan audio- en video-apparatuur. In plaats van deze 'zelfverrijking' heeft een op de vijf vrouwen liever dat haar man meer geld aan haar besteedt.
Verrassend
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:00:35 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31524247
Eens een calvinistisch land, altijd een calvinistisch land.

Maar die vrouwen moeten niet zeuren, die zijn gewoon jaloers dat mannen elektronische speeltjes leuker vinden dan vrouwen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')