Ik heb dus volgens mij wel een 'granieto' vloer. Hij lijkt op het plaatje op die site.quote:Het woord terrazzo is in verschillende Europese landen ingeburgerd. In Duitsland en Oostenrijk spreekt men uitsluitend van terrazzo, in Frankrijk spreekt men van granito.
Veel terrazzowerkers in Nederland noemden zichzelf granitowerkers, terwijl men in Italië spreekt van tarrazzieri en niet van granitisti. Tegenwoordig kiest men voor het woord terrazzo. Ook al omdat de betekenis granito nogal eens wordt verwisseld met graniet. Terrazzokorrels zijn van gebroken marmer en kalksteen, terwijl granietkorrels bestaan uit gebroken natuurgraniet.
Jemig! Wat een geld joh! Om dat te laten doen!quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:55 schreef realbase het volgende:
BE : ik heb eens een prijsopgave laten doen van mijn vloer.
Kost ongever 70 a 80 euro per m2 voor het volledig schoonmaken van de vloer:
Korte omschrijving werkzaamheden : opschuren ruw , opschuren zacht , kleine laag cement oid eroverheen om alle putjes & scheurtjes te vullen , zacht opschuren , polijsten en voila u heeft een glimmende granieten vloer
aangezien mijn gang 11 a 12 meter lang is kost mij dat dus ongeveer 800 euro ofzo
Een hoop centjes !
Maar ik heb ook eens die dieptereiniger gezien op die link heirboven.. ook maar eens bellen wat dat kost enzo
PS. ik zat me eens te bedenken en jawel .... Granieten vloer schoonmaken
Maybe Merge ofzo ?
Granito is een poreuze steen, dat maakt het juist zo lastig schoonmaken. En als je een verkeerd middel gebruikt kun je de vloer met een beetje kwade wil voorgoed verpesten. Eenmaal schoon is het zinvol de boel te impregneren en regelmatig te behandelen zodat een (vuilafstotend) laagje ontstaat.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:00 schreef Gurb het volgende:
ik heb van het weekend hardstenen vensterbanken (van die zwarte) schoongemaakt. hier zat stucwerk, latex, plakband en gewone verf op.
eerst met een verfkrabbertje de grootste stukken eraf gestoken, en vervolgens met het verfhandje en een schone doek alle ingetrokken vlekken eruit gepoetst
dus misschien nog een kleine tip, alleen weet ik niet in hoeverre hardsteen en granito hetzelfde zijn
hier te vindenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
verfhandje?
Dat zegt me helemaal niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |