abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26619123
Hey people !

Ik ben in het bezit van een woning uit 1930 met een granieten vloer in de gang.
Deze is na het verbouwen / schilderen etc erg dof geworden en op sommige plekken zit verf / opgedroogd beton.

OP de knietjes met een harde borstel heb ik al geprobeert het ziet er als het nat is not netjes uit maar als het opdroogt slaat het weer wittig uit.
Iemand ervaring hier met het schoonmaken van deze vloeren en de glans weer terug krijgen ?

Merci voor de tips !!

Gr Realbase
pi_26619176
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26619369
Gebookmarked
Thanks !!
pi_26619500
http://www.hilstone.nl/

deze site verkoopt producten oa voor de schoonmaak en onderhoud van granieten vloeren
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 1 mei 2005 @ 01:34:11 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26633816
Ik geloof dat HG ook spul verkoopt speciaal voor natuurstenen vloeren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:47:50 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507075
In mijn andere topic vroeg ik tips om een granieto vloer weer schoon en mooi te krijgen aangezien ik dit hieronder vond toen ik het laminaat in de gang weg haalde:

Hoop werk te gaan, maar wel mooi!

Er kwamen meer vragen, dus bij deze een geheel eigen Granieto vloer topic, zodat iedereen er iets aan heeft.

Fire away!
pi_31507610
Wat is Granieto?
Een vloer van Granieten " stenen" of is het een soort van bijna echt maar toch nep steen a la Laminaat vs. Houten vloer?
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:16:13 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507640
Het is graniet.
Ik zeg zelf eigenlijk ook gewoon een 'granieten vloer' maar officieel schijnt het 'granieto' te zijn...
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:17:19 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507665
Ik heb de TT maar even aangepast op de wat meer ingeburgerde naam.

Maar goed, in het andere topic had men het over zoutzuur gebruiken.
Ik heb ook wel eens gehoord over polijsten.
Wat gebruik je eigenlijk als uiteindelijke toplaag? Doe je dat uberhaupt wel?

Vragen, vragen, vragen.
pi_31507732
volgens mij zijn graniet en granito niet hetzelfde hoor, zie ook http://www.devriesterrazzo.nl/Terrazzo%20&%20Granito.htm
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_31507828
Ow... Dat Granito uit dat linkje ken ik wel... Dat vind ik (persoonlijk) niet zo geweldig.
Graniet is wel echt Wauw .
Maar wel btje duur .
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:25:51 #12
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_31507840
Ik heb even 2 tellen gegoogled...

Hoe onderhoud ik graniet?

U kunt het graniet gewoon met heet water reinigen. Nog beter is een speciaal diepte reinigingsproduct te gebruiken. Daarnaast kunt u het graniet extra beschermen door deze te (laten) impregneren. Daarna kan het graniet eventueel gekristalliseerd op gepolijst worden. Deze behandelingen geven meer glans en zijn ook water, vet -en vuil afstotend.

http://www.hilstone.nl/Onderhoud/faq.htm#twee (bron)

of kijk op deze site: http://www.allesover-vloeren.nl/pg/Producten/Natuursteen/Graniet:+levendig+en+duurzaam
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:26:03 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507842
Ah ok. Thanks.
quote:
Het woord terrazzo is in verschillende Europese landen ingeburgerd. In Duitsland en Oostenrijk spreekt men uitsluitend van terrazzo, in Frankrijk spreekt men van granito.
Veel terrazzowerkers in Nederland noemden zichzelf granitowerkers, terwijl men in Italië spreekt van tarrazzieri en niet van granitisti. Tegenwoordig kiest men voor het woord terrazzo. Ook al omdat de betekenis granito nogal eens wordt verwisseld met graniet. Terrazzokorrels zijn van gebroken marmer en kalksteen, terwijl granietkorrels bestaan uit gebroken natuurgraniet.
Ik heb dus volgens mij wel een 'granieto' vloer. Hij lijkt op het plaatje op die site.

TT weer aanpassen gaat.
pi_31508424
BE : ik heb eens een prijsopgave laten doen van mijn vloer.
Kost ongever 70 a 80 euro per m2 voor het volledig schoonmaken van de vloer:

Korte omschrijving werkzaamheden : opschuren ruw , opschuren zacht , kleine laag cement oid eroverheen om alle putjes & scheurtjes te vullen , zacht opschuren , polijsten en voila u heeft een glimmende granieten vloer

aangezien mijn gang 11 a 12 meter lang is kost mij dat dus ongeveer 800 euro ofzo
Een hoop centjes !

Maar ik heb ook eens die dieptereiniger gezien op die link heirboven.. ook maar eens bellen wat dat kost enzo

PS. ik zat me eens te bedenken en jawel .... Granieten vloer schoonmaken
Maybe Merge ofzo ?
pi_31508530
He wat grappig, dit is excact t zelfde huis (dat wat ik op die foto zie in elk geval) als waar ik woonde in eindhoven
Mijn huisgenote was daar ook aan het klussen en kwam er ook achter dat er in de gang en op de plek waar de keuken vroeger zat, ook zo'n granieto vloer zat. Die heeft m destijds zoveel mogelijk schoongemaakt en betonresten eraf geschuurd, alleen ik heb t uiteindelijke resultaat nog niet gezien.
(:
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:03:56 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31508636
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:55 schreef realbase het volgende:
BE : ik heb eens een prijsopgave laten doen van mijn vloer.
Kost ongever 70 a 80 euro per m2 voor het volledig schoonmaken van de vloer:

Korte omschrijving werkzaamheden : opschuren ruw , opschuren zacht , kleine laag cement oid eroverheen om alle putjes & scheurtjes te vullen , zacht opschuren , polijsten en voila u heeft een glimmende granieten vloer

aangezien mijn gang 11 a 12 meter lang is kost mij dat dus ongeveer 800 euro ofzo
Een hoop centjes !

Maar ik heb ook eens die dieptereiniger gezien op die link heirboven.. ook maar eens bellen wat dat kost enzo

PS. ik zat me eens te bedenken en jawel .... Granieten vloer schoonmaken
Maybe Merge ofzo ?
Jemig! Wat een geld joh! Om dat te laten doen!
Maar goed, dat moet met een hoop geduld en liefde ook best zelf kunnen.
Ik zal de merge aanvragen...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:58:04 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31538978
Spullen van HG kopen, geen groene zeep gebruiken en al helemaal geen zoutzuur.

HG heeft ook spul om cementsluiers te verwijderen. Zie in de winkel/op de site.
Bij tapijtlijm: koop milde verwijderaar. Verder: Niet al te kies op je nagels zijn en véél geduld hebben.

Mooi is het wel
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:16:36 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31548019
Ik heb van mijn vader een soort van afbijtspulletje gekregen (dat gebruiken ze op zijn werk), ga ik eerst wel eens proberen op een randje naast het luik naar de kruipruimte, daar komt een mat overheen. Dan kan ik zien wat het met de vloer doet.
pi_31556469
ik heb van het weekend hardstenen vensterbanken (van die zwarte) schoongemaakt. hier zat stucwerk, latex, plakband en gewone verf op.

eerst met een verfkrabbertje de grootste stukken eraf gestoken, en vervolgens met het verfhandje en een schone doek alle ingetrokken vlekken eruit gepoetst

dus misschien nog een kleine tip, alleen weet ik niet in hoeverre hardsteen en granito hetzelfde zijn
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:11:05 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31556625
verfhandje?
Dat zegt me helemaal niets.
pi_31556838
Ik heb net een cursusje speksteen-snijden gehad, en als laatste doe je er een spul op dat het mooi "nat" blijft een soort was voor natuursteen.
En op de verpakking staat een vloer van natuursteen.

Het heet marpol. En het is van Centralin.

Zou je kunnen proberen om hem weer glanzend te krijgen?

De verpakking is duits, en ik ben zeer slecht in duits, als je wilt weten wat er op staat kan ik het je emailen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_31556906
http://www.ds-natuursteen.nl/module_tekst.php?id=5

Hier staat het ook tussen.

Ik hoop dat het jullie lukt!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:42:23 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31557158
Thanks voor de tip! Ik zal eens op de naam googelen.

[edit] Of je F5-t even voor je op reply drukt.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:49:03 #24
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31557266
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:00 schreef Gurb het volgende:
ik heb van het weekend hardstenen vensterbanken (van die zwarte) schoongemaakt. hier zat stucwerk, latex, plakband en gewone verf op.

eerst met een verfkrabbertje de grootste stukken eraf gestoken, en vervolgens met het verfhandje en een schone doek alle ingetrokken vlekken eruit gepoetst

dus misschien nog een kleine tip, alleen weet ik niet in hoeverre hardsteen en granito hetzelfde zijn
Granito is een poreuze steen, dat maakt het juist zo lastig schoonmaken. En als je een verkeerd middel gebruikt kun je de vloer met een beetje kwade wil voorgoed verpesten. Eenmaal schoon is het zinvol de boel te impregneren en regelmatig te behandelen zodat een (vuilafstotend) laagje ontstaat.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31576211
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
verfhandje?
Dat zegt me helemaal niets.
hier te vinden

volgens mij ook gewoon te koop bij een bouwmarkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: