Dat weet ik, je hebt in het totaal een contract van 10 jaar, maar ik wil ook best in het leger vliegen. Alleen die vliegberet is een handige bijeenkomst zodat je na je 30e nog wat anders kan doenquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:37 schreef m021 het volgende:
Volgens mij is het niet zo dat je, na je (gratis) vliegopleiding bij de Luchtmacht te hebben afgerond, bedankt kan zeggen en de commerciële luchtvaart in kan. Ze verwachten vast dat je in ruil voor je opleiding een bepaald aantal jaar in het leger blijft. Hou er rekening mee dat in het leger gaan geen lichtvaardige beslissing moet zijn; als Nederland zich gaat bemoeien met een of andere oorlog kan het best zijn dat jij ook wordt uitgezonden - en dat terwijl je oorspronkelijke doel was om alleen je vliegbrevet te halen!
quote:
Lijkt me best handig om te weten hoe zo'n papiertje nou eigenlijk heet voordat je aan een opleiding begint.quote:
Oepsquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:10 schreef m021 het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me best handig om te weten hoe zo'n papiertje nou eigenlijk heet voordat je aan een opleiding begint.![]()
Zijn de toelatingseisen echt zo hoog? Ik heb goede ogen, mankeer lichamelijk niks en sport veel. Maar 0,2% lijkt me wel héél laagquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat m021 zegt!
Verder: na 10 jaar luchtmacht-vliegen wil je echt niet meer op een lijntoestel zitten, dan is dan zoiets als overstappen naar buschauffeur!
Gezien de toelatingseisen heb je trouwens grofweg 0,2% kans dat ze je aannemen...
Ook reactievermogen wordt uitgebreid getest, naar ik heb vernomen. En dat levert de meeste 'slachtoffers' op. Natuurlijk wel logisch, dat ze van die duizenden aanmeldingen alleen de allerbeste aannemen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:03 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Oepssorry
[..]
Zijn de toelatingseisen echt zo hoog? Ik heb goede ogen, mankeer lichamelijk niks en sport veel. Maar 0,2% lijkt me wel héél laag
ja de toelatingseisen zijn echt zo hoog. Bedenk dat een F16 piloot met oneindig veel meer info te maken heeft/krijgt dan met een Boeing of Airbus piloot. 2 van mijn vrienden zijn pas bij de laatste test uit de selectie geknikkerd. Bij beide was de kans op een epileptische aanval te groot (>1:100000) terwijl ze nog nooit van zoiets last hebben gehad!quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:03 schreef HomerJ het volgende:
Zijn de toelatingseisen echt zo hoog? Ik heb goede ogen, mankeer lichamelijk niks en sport veel. Maar 0,2% lijkt me wel héél laag
Volgens mij bestaan er speciale leningen voor piloten in opleiding.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:18 schreef Keksi het volgende:
[..]
Voor de pilootopleiding is er goed met banken te praten over een lening,
Dit schijnt een van de meest stressvolle beroepen te zijn, omdat je 10tallen vliegtuigen tegelijk moet begeleiden.quote:Overigens, kijk ook eens naar het beroep van luchtverkeer of luchtgevechtsleider.
Hehe, een groot misverstandquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:58 schreef HAL9000S het volgende:
vooral fysiek is het loodzwaar.
Mwah, de G-krachten die je trekt tijdens zo'n F16 vlucht zijn wel degelijk een zware belasting voor je lichaam. Ik zie regelmatig piloten schijtziek terugkeren van een dogfight... ook slechts een enkeling kan het echt lang volhouden, dat F16 vliegen.quote:
Waar zit je/wat doe je?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:31 schreef eXistence het volgende:
Nee maar goed,
Trouwens meer weten over de luchtmacht of kma? (contact mezit ook bij de klu)
Nouja, ik ken een aantal F-16 vliegers en volgens hen is het gewoon een kwestie van gewenning.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mwah, de G-krachten die je trekt tijdens zo'n F16 vlucht zijn wel degelijk een zware belasting voor je lichaam. Ik zie regelmatig piloten schijtziek terugkeren van een dogfight... ook slechts een enkeling kan het echt lang volhouden, dat F16 vliegen.
Luchtmacht, officier Meteo (net klaar met KMA)quote:
Zuipen is sowieso inherent aan het bij defensie werkenquote:De vliegers die ik ken sporten amper en tanken aardig door in de mess
Jep daar zit ik alquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:45 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zuipen is sowieso inherent aan het bij defensie werkenMaar je moet dus nog naar Woensdrecht voor je vakopleiding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |