abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2005 @ 01:47:54 #51
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31551164
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 00:39 schreef fernando_redondo het volgende:

Beantwoord je wel vaker een vraag met een wedervraag?
Deze vraag was niet gesteld aan mij.

Ik tracht ook niet om de door jou gestelde vraag te beantwoorden, ik haalde 'm alleen naar voren om aan te geven dat ik ook in jouw geval benieuwd was naar de specifieke situatie Kunnen relevante gegevens zijn bij het voeren van zo'n discussie.
Krekker is de bom!
pi_31551467
Het is gewoon een case die niet specifiek is en geboren uit verwondering omdat ik niet begrijp waarom het deelnemen aan de Ramadan anders wordt beoordeeld als andere zaken.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31553488
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 02:15 schreef fernando_redondo het volgende:
Het is gewoon een case die niet specifiek is en geboren uit verwondering omdat ik niet begrijp waarom het deelnemen aan de Ramadan anders wordt beoordeeld als andere zaken.
Ik denk dat het er vanaf hangt hoe je die aparte behandeling ziet.

Ik denk juist dat de ramadan niet anders wordt behandeld dan andere zaken - mensen hebben soms hun dag, en soms niet. Dan vang je dat als collega's op - is mijn ervaring. De productie van het bedrijf is de productie van het team, niet van individuele werknemers.

Juist doordat de ramadan meetbaar is (je weet precies wie er aan meedoet en je weet precies wanneer het is) loop je het risico dat je de ramadan anders behandelt dan bijvoorbeeld rokers, mensen met een slechte maandagmorgen, of anderen.

Door tijdens de ramadam et vergrootglas op de individuele productie van individuele werknemers te leggen licht je de ramadan er juist uit.

Persoonlijk vind ik het makkelijker om te gaan met iemand die ergens voor staat (voor zijn geloof bijvoorbeeld), dan iemand die zijn collega's laat zitten omdat hij het hele weekend heeft lopen doorzakken.

En ik weet niet in wat voor bedrijf jij later wilt werken, maar er zijn meer factoren in een bedrijf dan individuele productie.

Zo heb je de productie die door het team gedaan moet worden om bijvoorbeeld een bestelling de deur uit te krijgen. Als die bestelling op tijd de deur uitgaat is iedereen tevreden. Als je daarna nog 10000 extra potjes ketchup produceert, wordt het bedrijf daar niet voor betaald, helpen die niet meer mee aan de bestelling en ook niet aan het bedrijfsresultaat.
En ja, er is altijd een volgende bestelling, maar die heeft zijn eigen datum waarop-ie klaar moet zijn.

Het succes van het bedrijf is afhankelijk van de juiste hoeveelheid productie op het juiste moment, niet van zoveel mogelijk productie op ieder moment.
En meestal wordt die productie door een team gedaan en zal soms de een iets van de ander opvangen.

Daar is de grootte van het werknemersbestand op berekend. Als jij precies het juiste aantal werknemers in dienst hebt die als ze 100% doorwerken precies jouw orders kunnen vullen loopt je bedrijf niet. Je hebt altijd reservecapaciteit in dienst. Die wordt mogelijk met de ramadan iets meer aangesproken dan op andere momenten.

Nog een gedachte voor jou:
In elk bedrijf zal 50% (dat is de helf!) van de werknemers minder presteren dan het gemiddelde.
pi_31560079
Daarom moet je de grens ook leggen op -10% van de best presterende. Iemand die daar regelmatig onder zit moet maar een andere baan gaan zoeken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31560130
Verder is het ook asociaal om je collega's met extra werk op te schepen omdat je zo nodig een held wil uithangen in de Ramadan.

Dat geldt overigens ook voor zuipers of voor rokers waar de prestaties onder lijden
pi_31562895
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:17 schreef fernando_redondo het volgende:
Verder is het ook asociaal om je collega's met extra werk op te schepen omdat je zo nodig een held wil uithangen in de Ramadan.

Dat geldt overigens ook voor zuipers of voor rokers waar de prestaties onder lijden
sorry maar de meeste collega's en andere personen die ik zie schepen hun collega's niet op met extra werk omdat ze aan de ramadan mee doen. en de held uit hangen? ben je gek? denk je dat ze het doen om stoer te doen of zo? ga dan eerst eens kijken waarom de ramadan gehouden word voordat je begint te zeiken dat alle lui die aan de ramadan mee doen maar meteen geen baan meer mogen hebben.

en trouwens, als er dan een keer iemand op de OP post, reageer je der niet meer op.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_31568195
quote:
sorry maar de meeste collega's en andere personen die ik zie schepen hun collega's niet op met extra werk omdat ze aan de ramadan mee doen.
Als ze gewoon functioneren is er niks aan de hand
pi_31584224
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:44 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Als ze gewoon functioneren is er niks aan de hand
nee maar jij gaat ervan uit dat men niet functioneert als men aan de ramadan mee doet.
pi_31585143
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 03:58 schreef fernando_redondo het volgende:
Zoals de meeste mensen wel weten mogen Islamieten ongeveer een maand per jaar niet eten tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten.

Afgelopen zaterdag vielen bij PSV zowel Afellay en Kone uit omdat ze aan de ramadan doen.

Ik weet niet hoe het juridisch geregeld is maar kan een werkgever dwingen dat een werknemer gaat eten als dit ten koste van zijn prestaties gaat en als hij dit weigert kan dit gevolgen hebben?

Mijn personelijke mening is dat het belachelijk is dat iemand weigert om te eten en zodoende niet of minder kan presteren op zijn werk en daarom zou dit reden kunnen zijn voor een ontslag.
Bij sommige banen weet je dat je aan bepaalde eisen moet voldoen. Als je overdag niet eet en drinkt is de kans groot dat je zwakker bent en kun je geen topvoetbal spelen. Als een speler 'zomaar' de hele dag niet zou eten of drinken zou de trainer daar ook niet blij mee. En met de bedragen die er in topvoetbal omgaan kun je een zwakke speler niet riskeren. Net zoals een zwaar Christelijke brandweerman moeilijk op zondag kan zeggen: sorry jongens, vandaag doe ik niet mee, rijd maar met halve bezetting naar de brand toe

Bij sommige beroepen zijn er gewoon extra eisen waar je niet omheen kunt.

[ Bericht 6% gewijzigd door ChrisJX op 20-10-2005 19:06:10 ]
pi_31640527
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:59 schreef ChrisJX het volgende:
Bij sommige banen weet je dat je aan bepaalde eisen moet voldoen. Als je overdag niet eet en drinkt is de kans groot dat je zwakker bent en kun je geen topvoetbal spelen. Als een speler 'zomaar' de hele dag niet zou eten of drinken zou de trainer daar ook niet blij mee. [...]
Bij sommige beroepen zijn er gewoon extra eisen waar je niet omheen kunt.
Voetbal en beroepen waarbij echt iets geproduceerd wordt zijn twee verschillende dingen.
Bij productie geldt: Productie is het resultaat van alle medewerkers. Het is goed denkbaar dat de hele invloed van de ramadan niet eens merkbaat is; en als deze merkbaar is, geldt dat als een bedrijf daardoor in de problemen komt, dat meer zegt over het bedrijf dan over de ramadan.

Bij voetbal is het een ander verhaal. Wanneer er zoveel afhangt van een individu, heb je je als werkgever ook verdiept in dat individu, voordat je met miljoenen begint te schuiven.
Dan kun je moeilijk claimen dat de ramadan onverwacht komt, want als dat als verrassing komt, heb je als clubmanager gewoon je werk niet gedaan. Dan heb je miljoenen uitgegeven terwijl je speler mogelijk tijdens het hoogtepunt van het seizoen niet kan spelen.
Schuld van de speler? Nee, want dit had de manager ruim van tevoren kunnen moeten(!) weten.

Dan kun je wel gaan huilen dat je topspeler een maand lang uit de running is, maar het was de taak van die manager om dat te voorzien. Als die dus zijn werk doet, neemt-ie die voetballer aan voor 11/12 van het geld dat een niet-vastende voetballer zou krijgen.
pi_31640643
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:26 schreef mgerben het volgende:
Voetbal en beroepen waarbij echt iets geproduceerd wordt zijn twee verschillende dingen.
Bij productie geldt: Productie is het resultaat van alle medewerkers. Het is goed denkbaar dat de hele invloed van de ramadan niet eens merkbaat is; en als deze merkbaar is, geldt dat als een bedrijf daardoor in de problemen komt, dat meer zegt over het bedrijf dan over de ramadan.

Bij voetbal is het een ander verhaal. Wanneer er zoveel afhangt van een individu, heb je je als werkgever ook verdiept in dat individu, voordat je met miljoenen begint te schuiven.
Dan kun je moeilijk claimen dat de ramadan onverwacht komt, want als dat als verrassing komt, heb je als clubmanager gewoon je werk niet gedaan. Dan heb je miljoenen uitgegeven terwijl je speler mogelijk tijdens het hoogtepunt van het seizoen niet kan spelen.
Schuld van de speler? Nee, want dit had de manager ruim van tevoren kunnen moeten(!) weten.

Dan kun je wel gaan huilen dat je topspeler een maand lang uit de running is, maar het was de taak van die manager om dat te voorzien. Als die dus zijn werk doet, neemt-ie die voetballer aan voor 11/12 van het geld dat een niet-vastende voetballer zou krijgen.
Ik heb het idd over beroepen waarbij een prestatie afhangt van een individueel persoon. Zoals bij voetbal of een andere topsport.

Maar het is het een of het ander. Als je profvoetballer bent moet jouw coach in het seizoen op jou kunnen rekenen. Kan dat niet om welke reden dan ook, dan is dat je eigen verantwoording.

Of moet de brandweercommandant ervoor zorgen dat iedere christelijke brandweerman- of vrouw op zondag niet hoeft te blussen? Ben benieuwd hoe ze dat oplossen op Urk of in Staphorst. Immers, de commandant had zich moeten verdiepen in zijn werknemer en moeten weten dat deze één dag per week sowieso uit de running is.
pi_31646488
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:06 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

nee maar jij gaat ervan uit dat men niet functioneert als men aan de ramadan mee doet.
Waar zei ik dat?
pi_31646564
I uwer aller Balkenende
vindt dat de mannen die zo hun best doen om
mee te doen aan ener ramadannnnnn
dat zij gevrijwaard moge worde van hunner taak om
onze samenleving te verblijden met hun mannelijke taak der mannelijkheden
en zij ten tijde van hun vrijwillige hongerperioden
gevrijwaard moge zijn van hun taak om mee te werken aan onze belangen der werkenden in deez maatschappij..

NORMEN EN WAARDEN
eer ik in den hoge hallelujah!!!!!
prees di lorttttttttttttt

Ik heb gezegd!

Afz groetjes Balkenende
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31646581
Een brandweerman uit Staphorst die weigert om een bland te brussen in een flatgebouw of een verpleegster uit Rijssen die op zondag weigert te komen naar het ziekenhuis als er op zondag een stadsdeel van Enschede in de lucht vliegt moeten ze inderdaad naar buiten knikkeren.
quote:
Worden werknemers dan niet indivdueel beoordeeld?

Gert-Jan Verbeek gaat overigens donderdag zijn moslims niet opstellen als ze bliven weigeren te eten

pi_31646667
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:32 schreef fernando_redondo het volgende:

Gert-Jan Verbeek gaat overigens donderdag zijn moslims niet opstellen als ze bliven weigeren te eten

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31646773
Het zijn zijn spelers en niet van een een ander team
pi_31648961
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:30 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb het idd over beroepen waarbij een prestatie afhangt van een individueel persoon. Zoals bij voetbal of een andere topsport.

Maar het is het een of het ander. Als je profvoetballer bent moet jouw coach in het seizoen op jou kunnen rekenen. Kan dat niet om welke reden dan ook, dan is dat je eigen verantwoording.

Of moet de brandweercommandant ervoor zorgen dat iedere christelijke brandweerman- of vrouw op zondag niet hoeft te blussen? Ben benieuwd hoe ze dat oplossen op Urk of in Staphorst. Immers, de commandant had zich moeten verdiepen in zijn werknemer en moeten weten dat deze één dag per week sowieso uit de running is.
doordat trainers ook op je moeten rekenen zijn er bepaalde voetbalspelers die wel aan de ramadan mee doen, behalve op de dagen dat ze wedstrijden moeten spelen. die dagen halen ze dan op een ander moment weer in.

@fernando: uit elke reactie die je geeft maak ik op dat jij automatisch vind dat men niet functioneerd tijdens de ramadan (jij bent toch degene die zegt: ontslaan als ze aan de ramadan mee doen?
pi_31664904
Waar zei ik dat?
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:46:35 #69
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31665194
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:33 schreef fernando_redondo het volgende:
Waar zei ik dat?
Dat lees je in zo'n beetje iedere reactie terug...?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31665244
Ok.

Kom je nu met een quote?
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:11:48 #71
12913 GreatWhiteSilence
pi_31667748
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:48 schreef fernando_redondo het volgende:
Ok.

Kom je nu met een quote?
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 03:58 schreef fernando_redondo het volgende:
Mijn personelijke mening is dat het belachelijk is dat iemand weigert om te eten en zodoende niet of minder kan presteren op zijn werk en daarom zou dit reden kunnen zijn voor een ontslag.
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:17 schreef fernando_redondo het volgende:
Voor iedere baan waarbij je fysiek werk moet doen geldt dat je minder gaat presteren als je een dag niet eet net als dat geldt voor een baan waar je voor moet concentreren. Genoeg banen die aan dat profiel voldoen
En dat zijn dan de overduidelijke statements. De de rest is een beetje moeilijk te quoten omdat het anders een zooitje wordt in deze reply... En je kunt ook aan de hand van de gehele discussie merken dat je de ramadan op één lijn zet met bijvoorbeeld een weekend doorzakken of roken...

Zoals al eerder gezegd hoeft er niet gevast te worden als je werk er op zo'n dusdanige manier onder lijdt dat je bijvoorbeeld een gevaar wordt voor jezelf of voor anderen. En voetballers kunnen bijvoorbeeld hun dagen inhalen, dat is een eigen keuze als ze dat op die manier willen doen. Dat is gelukkig een privé-aangelegenheid en daar heeft de baas geen enkele inspraak in, we leven hier niet in Japan of de VS.

Werkgevers hebben wat dit betreft gewoon pech gehad, dat valt mijn inziens onder ondernemersrisico, net zoals je niet kan weten of de persoon die je aanneemt bijvoorbeeld MS heeft en daardoor regelmatig een paar dagen per maand kan uitvallen door zijn/haar ziekte.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31675063
MS moet ook niet voor rekening komen van de werkgever.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:22:32 #73
12913 GreatWhiteSilence
pi_31675205
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:13 schreef fernando_redondo het volgende:
MS moet ook niet voor rekening komen van de werkgever.
Van mijn hele post pik je dat eruit, terwijl het slechts een voorbeeld is en verder weinig te maken heeft met het onderwerp?

En de kosten van MS komen dus wel (gedeeltelijk) voor de werkgever en dat valt onder ondernemersrisico. Dat krijg je ervan als je mensen in dienst neemt en geen robots. Al heb je met robots net zo goed risico op uitval en ook dat valt onder het ondernemersrisco.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')