abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31485733
Las onlangs ergens dat het dragen van een burka niet is toegestaan i.v.m. het vinden van werk....
'Burka onverenigbaar met bijstandsuitkering'
Nu kan ik mij daar alles van voorstellen......
Maar neem nou eens een persoon die zijn gezicht helemaal heeft vol getatoeerd....
Bijvoorbeeld: http://www.nzettours.co.nz/images/face.jpg
Hoe zit het dan met zo'n persoon? Heeft die wel recht op een UWV-uitkering?
Ik bedoel.....zo'n persoon is toch ook voor 99,9% onbemiddelbaar?

Iemand?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_31485920
daar kun je weinig meer aan doen. een burka kun je nog uit doen.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31485937
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:41 schreef electricity het volgende:
Dat was niet mijn vraag
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_31485941
haha, goede vraag.

Maar misschien dat een burka zo lastig is omdat je een persoon niet kunt herkenne. Ik snap bijv. best dat je bij je schoolexamen geen burka mag dragen anders stuur je gewoon je grote slimme broer voor de test.

Een volgetatoeerd gezicht is natuurlijk meestal wel uniek dus aan herkenbaarheid zal het niet liggen...
pi_31485956
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:42 schreef Uncle het volgende:
haha, goede vraag.

Maar misschien dat een burka zo lastig is omdat je een persoon niet kunt herkenne. Ik snap bijv. best dat je bij je schoolexamen geen burka mag dragen anders stuur je gewoon je grote slimme broer voor de test.

Een volgetatoeerd gezicht is natuurlijk meestal wel uniek dus aan herkenbaarheid zal het niet liggen...
Ik heb het over bemiddelbaar of niet......
pi_31485992
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:44 schreef jimjim1983 het volgende:
ja zo'n persoon is onbemiddelbaar
Dus hij krijgt geen UWV-uitkering?
pi_31486022
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:42 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Dat was niet mijn vraag
jawel dat was wel je vraag. dwang uitoefenen heeft bij zo'n persoon namelijk geen nut meer. het kwaad is al geschied. straffen zal dus nergens meer toe leiden.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31486077
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:47 schreef jimjim1983 het volgende:
hij kan bij een call-center werken
Dus het UWV zal hem wel een uitkering verstrekken?
pi_31486156
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:47 schreef electricity het volgende:

[..]

jawel dat was wel je vraag. dwang uitoefenen heeft bij zo'n persoon namelijk geen nut meer. het kwaad is al geschied. straffen zal dus nergens meer toe leiden.
Zoals jezelf al zegt....het kwaad is al geschied........
Maar hij had kunnen weten dat als hij zijn gezicht vol laat tattoeeren dat hij onbemiddelbaar is......
Stel dat ie op zijn voorhoofd FUCK laat tattoeeren?
pi_31486345
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:54 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Maar hij had kunnen weten dat als hij zijn gezicht vol laat tattoeeren dat hij onbemiddelbaar is......
Of de URLvan een goksite
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
pi_31486392
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:54 schreef sloopkogel het volgende:
Tjah, wat je natuurlijk niet meeneemt is dat de hele gemeenschap waar de vrouw lid van is, de vrouw verplicht een burka te dragen. Het is geen keuze, ook al is de vrouw zo gehersenspoeld dat ze zelf niet meer zonder burka buiten zou durven te lopen. Deze vrouw heeft een zwakke positie en is niet in staat zichzelf te helpen.

Terwijl iemand die fuck op zijn voorhoofd tattoeert waarschijnlijk gewoon geestelijk gestoord en anti-sociaal is.

Iemand die zijn hele gezicht tattoeert is misschien een kermisklant (werkt bij Jim Rose ofzo), en kan daar prima in zijn levensonderhoud mee voorzien.

Maar wat je ook even zomaar opzij schuift is het feit dat er misschien 20 mensen in heel Nederland zijn die hun hoofd zo hebben lopen tattooeren dat ze onbemiddelbaar zijn geworden. Terwijl er duizenden vrouwen in Nederland zijn die zichzelf onder een burka verschuilen.

Een probleem is pas een probleem als je het niet meer uit de weg kunt gaan. Zo is het leven.
pi_31486461
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:49 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Dus het UWV zal hem wel een uitkering verstrekken?
Het UWV gaat niet over bijstandsuitkeringen...
pi_31486681
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:41 schreef electricity het volgende:
==
Dat was niet mijn vraag
Klopt, dat was je vraag niet maar zijn reactie
Scherp gezien en zo'n reactie verhoogt de sfeer.
quote:
RetepV
... feit dat er misschien 20 ............ ... duizenden vrouwen ... verschuilen
Met misschien ontkrach je "feit" en daarmee de zin van het voorbeeld.

10 jaar geleden had nauwelijks iemand problemen met een burka.
Wat hebben deze vrouwen de laatste 10 jaar dat ik gemist hebt?
Of ligt het probleem ergens anders maar is dit een gemakkelijk doelwit?

Een probleem is pas een probleem wanneer je er een probleem van maakt
pi_31486762
Productiewerk is zijn deel!
pi_31487269
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 13:33 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Productiewerk is zijn deel!
Idd
  zondag 16 oktober 2005 @ 16:37:37 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31490547
ik vind dat iedereen die zijn lichaam opzettelijk verrminkt, of zich raar kleedt en daardoorbuwust zijn/haar kansen op de arbeidsmarkt vermindert (of dit nu door een burqa is, of door een piercing, tattoo, sleche hygiëne of kapsel) gekort moet worden op de uitkering, of de uitkering gestopt moet worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31490688
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind dat iedereen die zijn lichaam opzettelijk verrminkt, of zich raar kleedt en daardoorbuwust zijn/haar kansen op de arbeidsmarkt vermindert (of dit nu door een burqa is, of door een piercing, tattoo, sleche hygiëne of kapsel) gekort moet worden op de uitkering, of de uitkering gestopt moet worden.
Dus jij komt ook nooit in aanmerking voor een uitkering.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:23:37 #20
127473 Potters
lekker potten !
pi_31491575
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:44 schreef _Arthur het volgende:

Dus jij komt ook nooit in aanmerking voor een uitkering.
Alsof jij weet hoe hij er uitziet of ruikt
pi_31491806
Misschien moeten we de burqa-dragers anders hun gezichten voltattoeeren. Ze gaan toch onherkenbaar de straat op, dus.....
pi_31491904
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:23 schreef Potters het volgende:

[..]

Alsof jij weet hoe hij er uitziet of ruikt
Aan zijn topics te zien kan je ondertussen wel ruiken hoe hij er uitziet.

(Er zijn trouwens ook topics met fotos van BHFH...)
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:08:32 #23
127473 Potters
lekker potten !
pi_31492515
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:37 schreef _Arthur het volgende:

Aan zijn topics te zien kan je ondertussen wel ruiken hoe hij er uitziet.

(Er zijn trouwens ook topics met fotos van BHFH...)
Wat een onzin. Z'n foto is vrij normaal, ik zou niet weten waarom hij vanwege uiterlijk op een eventuele uitkering gekort zou moeten worden. Of wilde je even grappig zijn.....
pi_31496234
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:08 schreef Potters het volgende:

[..]

Wat een onzin. Z'n foto is vrij normaal, ik zou niet weten waarom hij vanwege uiterlijk op een eventuele uitkering gekort zou moeten worden. Of wilde je even grappig zijn.....
Nee de reactie van die knurft is wel normaal bedoel je?

Deze dus:
quote:
of zich raar kleedt
pi_31551979
Als het een functie betreft zonder klantcontact dan zou zo'n tatoeage met niets kunnen schelen. Een burqa daarentegen zou ik nooit toestaan omdat die, afgezien van het feit dat je iemand niet kunt zien, staat voor iets wat onverenigbaar is met de Westerse cultuur. Dat past dus niet in het bedrijf.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 19 oktober 2005 @ 03:53:36 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31552074
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 03:31 schreef StefanP het volgende:
Als het een functie betreft zonder klantcontact dan zou zo'n tatoeage met niets kunnen schelen. Een burqa daarentegen zou ik nooit toestaan omdat die, afgezien van het feit dat je iemand niet kunt zien, staat voor iets wat onverenigbaar is met de Westerse cultuur. Dat past dus niet in het bedrijf.
En dat is in mijn ogen precies het probleem. Burka dragen prima. Maar dat betekend gewoon dat je voor bepaalde banen niet in aanmerking komt. De manier van kleden is je eigen keuze. Maar de gevolgen daarvan ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31559590
Heb in Nederland ook nog nooit iemand gezien met zo een tattoe!! In new zeeland is het idd gewoonste zaak van de wereld onder de Maori denk echter ook dat dat steeds minder gaat gebeuren omdat deze mensen zich gaan aanpassen aan de westerse wereld. Je ziet bijna alleen maar oude mensen namelijk (en mike tyson) met een maori tattoe.
life is short, eat dessert first
pi_31559679
Zo iemand kan altijd nog in een tattoo-shop gaan werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')