abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31485214
Ik heb gelezen dat je deze kan vullen, en probeerde het dus ook te doen.
Dit kwam ik tegen:

Er zit bovenaan op het vat een drukknop waarmee je de lucht ( die rond de zak zit en ervoor zorgde dat het bier uit het vat kwam ) laat weglopen.

Vervolgens druk je de vulopening ( waar het bier uitkomt ) in en laat je het vollopen. Heb het geprobeerd met water en kreeg er vlot 5,5 liter water in die ik er dan weer kon uittappen met de Perfect Draft. Met een beetje handigheid moet het mogelijk zijn om een koppeling te maken die gewoon bovenop het vat geplaatst wordt om het te vullen.

De vatjes hervullen met eigen bier is dus heel simpel. Volgens mij kan je zelfs lageren in deze vatjes.

Bron: hobbybrouwen.nl

Ik heb dus nu mijn fust leeggedronken en wil deze opnieuw gaan vullen. Heb de druk er al uit laten lopen dmv dat soort kruisje ingedrukt te houden, zoals beschreven hierboven. Hoe kan ik nu precies deze weer vol laten lopen? Ik heb al geprobeerd met een trechter, maar dit lukt niet. Ook al niet met het bierslangetje etc etc. Het lukt wel (heel erg traag en moeilijk) door het pinnetje ingedrukt te houden met bijv. een pen en er dan water in te laten stromen, maar er moet toch zeker een betere en snellere manier zijn. Wie o Wie weet dit en kan me helpen met dit (voor mij enorm groot ) probleem.

Hopelijk zijn er hier wat mensen op FOK.nl met ook een perfectdraft die dit weten
pi_31486918
KICK

niemand die de oplossing weet???
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:07:04 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31488572
Sloop een vaatje om te zien hoe dat ding werkt, dan kan je er "reverse engineering" op toepassen.
De vraag is natuurlijk, waarom zou je dat willen?
Als je zelf bier brouwt, kan je dan niet beter een 20 liter brouwerijvat nemen, en die gebruiken, met een tweedehands tapinstallatie. Die zijn namelijk gemaakt voor hergebruik, en met kokend water en soda te steriliseren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31488616
Ik doe dit puur om uit studentenredenen (lees: geldproblemen). Ik heb het geld niet om elke keer 15 euro te dokken voor een fust,d us wil ik er gewoon goedkoop aldibier in gaan gooien.

En wat is een reverse engineering?
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:10:25 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31488664
Waarom drink je dat aldi bier niet uit de fles?
beetje lopen moeilijk doen met een biertender, jeez.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31488806
Edit: Iets aardiger mag ook wel

[ Bericht 75% gewijzigd door Martijn_77 op 16-10-2005 17:57:18 ]
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:00:55 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31492381
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:08 schreef yok het volgende:
En wat is een reverse engineering?
quote:
Reverse engineering
Reverse Engineering is het onderzoeken van een product (meestal een stuk software) om daaruit te destilleren wat de eisen zijn waaraan het product probeert te voldoen, met het doel een concurrerend product te ontwerpen.

Een verwant begrip is disassembleren, het terug-omzetten van machinetaal naar een menselijk leesbare computerprogrammeertaal. Disassembleren is het tegenovergestelde van compileren. Disassembleren is een hulpmiddel bij reversed engineering, maar het is een veel enger begrip.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reverse_engineering
Of terwijl iets uit elkaar halen om te kijken hoe het werkt en zo doende een oplossing te vinden om het bij te vullen

En misschien heb je iets aan de tips in dit topic Bockbier voor de beertender
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31492707
Ik heb het al gevonden na veel kloten, eindelijk gelukt.
pi_31493260
vertel dan ook even hoe
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_31493386
HET BEGIN
Je laat als eerste alle druk eruit lopen (als de fust leeg is). Dat is een soort kruisje die je in kan drukken op de kop.

Daarna word het wat moeilijker, je moet nu namelijk met behulp van een trechter of iets dergelijks dit ding gaan vullen dmv drukken. Drukken in de opening waar het bier uit komt. Dan gooi je iets in je trechter en gebeurt er nog niks. Je moet namelijk de luchtdrukknop ingedrukt blijven houden om het erin te laten lopen.

AANT WERK
Dit (moeilijke en langzame) werk is erg irritant, dus ik heb wat andere manieren geprobeerd. Vandaag bezig geweest en ik doe het nu via het slangetje wat je bij je fust krijgt.
1. Dit witte ding steek je erin, doe je vast met tape dat het vast zit.
2. Ik gebruik een stuk potlood om het luchtdrukgaatje ingedrukt te houden, tape dit ook vast.
3. Aan het slangetje doe ik een trechtertje die ik aan mijn muur hang, zorg voor een goede doorstroming.
4. Ik heb een 2L colafles omgebouwd tot een megatrechter en een klein gaatje in de dop gemaakt, dat het bier heel langzaam in de trechter stroomt, dat je dus niet de hele tijd bij hoeft te vullen.

Om de tijd even vullen (3x totaal) en dan kan je er weer makkelijk 22 glazen uit tappen (5.5 liter)

Ik weet het, zo amateuristisch mogelijk doe ik het. Het ziet er niet uit en er zullen vele andere manieren zijn, maar ik heb het ook nog maar 1 dag uitgevonden!

Dit schreef ik op een ander forum, misschien heeft iemand er wat aan. En ik zit nog steeds te zoeken naar betere en snellere mogelijkheden.
pi_31679941
kick!

Na dit hierboven gedaan te hebben krijg ik geen schuim meer, iemand een goed idee hoe ik zo veel mogelijk bier in een fust kan krijgen met zo weinig mogelijk koolzuur te verliezen EN niet teveel schuim te maken?

P.S, ik hoorde dat je ook de zak kan wegknippen, en de fust dan zo te kunnen vullen. Iemand weet of dit kan, aangezien ik dit betwijfel ivm de luchtdruk.
pi_31679976
Heb je wel eens gekeken hoeveel dat bier kost per liter, dat is bijna twee maal zo duur als een kratje
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31680097
Weet ik, waarom denk je dat ik het wil vullen ! Als ik het uitgevolgd hoe dit kan, kan ik voortaan lekker C1000 Corona eruit tappen

*gerne geen reacties van; waarom koop je dan een perfectdraft bla bla*
  woensdag 27 december 2006 @ 00:06:04 #14
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_44758082
kick..

zit hier nu zelf met een perfectdraft.... broer gekocht voor de kerst...

en lijkt me heerlijk om billig bier te kunnen tappen..

Is er iemand die een moeie handleiding hiervoor heeft?? ( fotoos altijd goed!!! )
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')