abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31463408
bron.

Chinese workers in Israel sign no-sex contract

Conal Urquhart in Tel Aviv
Wednesday December 24, 2003
The Guardian

Chinese workers at a company in Israel have been forced to agree not to have sex with or marry Israelis as a condition of getting a job.
According to a contact they are required to sign, male workers may not have any contact with Israeli women - including prostitutes, a police spokesman, Rafi Yaffe, said.

He said there was nothing illegal about the requirement and that no investigation had been opened.

An Israeli lawyer who did not want to be named said while the contract might appear legal, it would be rejected if challenged in court. "The point is that a Chinese worker will agree to anything and then will not have anyone to help them if there is a problem," he said.

The labourers are also forbidden from engaging in any religious or political activity. The contract states that offenders will be sent back to China at their own expense.

About 260,000 foreigners work in Israel, having replaced Palestinian labourers during three years of fighting. When the government first allowed the entrance of the foreign workers in the late 1990s, ministers warned of a "social timebomb" caused by their assimilation with Israelis.

More than half the workers are in the country illegally. Israeli police have increased efforts to deport those working without permits because of rising Israeli unemployment, which has reached 11% in recent months.

Advocates of foreign workers, who also come from Thailand, the Philippines and Romania, say they are subject to almost slave conditions, and their employers often take away their passports and refuse to pay them.

Analysts say there is much division within Israeli society over immigration and status, although the conflict with the Palestinians has given it an appearance of unity. Recent immigrants such as Russians and Ethiopians are disliked by older immigrants, and there is much resentment among secular Israelis at the privileges given to ultra-orthodox Jews. The foreign workers are at the bottom of the pile.
pi_31463444
zelfs sex met prostituees is verboden
pi_31463487
Dat is inderdaad vrijwel slavernij. Dat je liever niet ziet dat illegalen zich permanent vestigen kan ik begrijpen, maar ze verbieden om deel te nemen aan godsdienstige uitingen?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:12:16 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_31463830
Ach ja, dat unter en übermenschen idee van weleer weer.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_31464141
fascistische praktijken maar niemand durft iets van te zeggen omdat het joodse volk het daar zelf zo zwaar mee heeft gehad...
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_31464150
best goed; zorgen dat er meer werk is voor minder toekomstige mensen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_31464990
Als toerist had je dit soort problemen niet, blij dat ik er niet ben gaan werken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31465250
oud
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:18:05 #9
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31465347
grappig, moet je voor de grap Chinese vervangen door Jewish en dan kijken hoe hard er gepiept zou worden
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:21:52 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465414
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:12 schreef robh het volgende:
wacht ff, het zijn toch joden die daar in israel wonen?
mensen die tientallen jaren geleden heel flink onderdrukt waren?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:22:55 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465436
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:25 schreef EnderOnline het volgende:
fascistische praktijken maar niemand durft iets van te zeggen omdat het joodse volk het daar zelf zo zwaar mee heeft gehad...
júist daarom vind ik het raar

net zoiets als dat je geschopt wordt, je hebt er pijn van, en je besluit vervolgens iemand anders te schoppen
pi_31465452
Waar zijn ze bang voor dan, voor babies met spleetogen en grote neuzen ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:25:08 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465491
joden kunnen met geld omgaan, chinezen staan bekend om hun gok-gedrag

dat is het verband wat ik kan leggen...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:31:24 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31465617
Het land Israel is gelijk aan het land Iran. Kwa mentaliteit dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:32:08 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31465632
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Hathor het volgende:
Waar zijn ze bang voor dan, voor babies met spleetogen en grote neuzen ?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31466214
Ik zou dan, als ik een Chinees was, eigenlijk al geen zin meer hebben (vat dit op zoals je wilt ).

Ik ken een jongen die naar de V.S. ging (jaartje highschool) en ook zo'n contract moest tekenen. Belachelijk.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_31466436
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:58 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik zou dan, als ik een Chinees was, eigenlijk al geen zin meer hebben (vat dit op zoals je wilt ).

Ik ken een jongen die naar de V.S. ging (jaartje highschool) en ook zo'n contract moest tekenen. Belachelijk.
Da's bizar, ik ken er enkele, en die hebben niet zoiets hoeven tekenen, zou ook niet normaal zijn vind ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_31466783
Ik vond het ook niet normaal. Hij ging naar een plaatsje in de buurt van Chicago, zal dus wel Michigan of Illinois zijn. Ik weet niet of dat nog iets uitmaakt. Hij is overigens in augustus pas die kant op gegaan. Vrij recent dus.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:28:57 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31466870
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:58 schreef Dutch_Courage het volgende:

Wát!? Dan ga je naar n amerikaanse school, en dan moet je tekenen dat je geen geile studentes daar mag neuken omdat je zo helemaal speciaal uit nederland komt en dat je dat automatisch hip maakt?

verdulle, ook een tegendomper
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:29:36 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31466885
mag ik eigenlijk nogmaals de vraag stellen, waarom!?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:59:27 #21
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31467717
De Zionisten zijn realistisch geworden door de tweede wereld oorlog, en niet zoals West Europa idealistisch. Blijkbaar willen ze voorkomen dat 'gast' arbeiders permanent een voet tussen de deur krijgen.
I'm nobody's sheep
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:02:55 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31467812
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:12 schreef robh het volgende:
pi_31468081
quote:
The labourers are also forbidden from engaging in any religious or political activity.
"Just like home" denken die Chinezen waarschijnlijk.
pi_31471363
Gisteravond was er een documentaire op iLINK (Ned. 3) over de apartheid in Israel, waarbij je in sommige winkels gewoon niet eens geholpen wordt als je zwart bent
pi_31472234
Hoax.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')