Ik vraag me af wat er racistisch is aan 'vol=vol' en '88'.quote:Op de wagen (zie foto) waren teksten als 'vol=vol', 'een elektronische stoel voor negers', de cijfers '88' (de achtste letter van het alfabet, de h, verwijst naar Heil Hitler) te lezen. In beide optochten kon de wagen geheel ongehinderd uitrijden.
Laten we 88 dan antisemitisch noemen, en tevens racistisch; want volgens de Nazi leer waren bepaalde 'rassen' beter dan anderen. De meningen van de Nazi's over zigeuners, Joden en Slavische volkeren('rassen') laten niets aan duidelijk te wensen over lijkt me.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:57 schreef Scandum het volgende:
Werkstraf voor racistische carnavalswagen
[..]
Ik vraag me af wat er racistisch is aan 'vol=vol' en '88'.
'een elektronische stoel voor negers' is een beetje een vage opmerking aangezien ze waarschijnlijk een 'elektrische stoel' bedoelden. Ik begin toch m'n twijfels te krijgen over de Nederlandse justitie.
88 staat voor SS of Heil Hitler? Vind het zelf een beetje erg ver gezocht. Moet het getal nu bij wet verboden worden?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:18 schreef descendent1 het volgende:
Laten we 88 dan antisemitisch noemen, en tevens racistisch; want volgens de Nazi leer waren bepaalde 'rassen' beter dan anderen. De meningen van de Nazi's over zigeuners, Joden en Slavische volkeren('rassen') laten niets aan duidelijk te wensen over lijkt me.![]()
ik mag toch hopen dat je weet waar 88 in dit geval voor staat
de 8 staat voor de letter h, immers dat is de achtste letter uit ons alfabet. twe keer 8 is dus hh en dat staat voor heil hitler.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:07 schreef Scandum het volgende:
[..]
88 staat voor SS of Heil Hitler? Vind het zelf een beetje erg ver gezocht. Moet het getal nu bij wet verboden worden?![]()
Het vereren van Adolf Hitler valt wat mij betreft in de zelfde rangorde als het vereren van Jesus of Mohammed, als iemand dat wil doen moet ie het zelf weten.
Is vol=vol minder acceptabel voor een lonsdaler dan een politicus? Sinds wanneer is de klasse justitie ingevoerd?
Dit hele process lijkt meer op intimidatie waar een stel onnozele knulletjes voor een net zo onnozele reden veroordeeld worden. Maar geeft wel mooi aan hoe vrij Nederland nog is. Misschien moeten mensen beter op hun woorden gaan letten, voor je het weet komt een arrestatie team je van je bed lichten omdat je wat fouts hebt gezegt. Ik zie genoeg uitspraken op fok over marrokanen waar met deze redenatie 80 uur werkstraf (arbeit macht frei) voor gegeven kan worden.
De vrijheid van meningsuiting stopt waar het aanzetten van haat of vooroordelen begint....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:07 schreef Scandum het volgende:
[..]
88 staat voor SS of Heil Hitler? Vind het zelf een beetje erg ver gezocht. Moet het getal nu bij wet verboden worden?![]()
Het vereren van Adolf Hitler valt wat mij betreft in de zelfde rangorde als het vereren van Jesus of Mohammed, als iemand dat wil doen moet ie het zelf weten.
Is vol=vol minder acceptabel voor een lonsdaler dan een politicus? Sinds wanneer is de klasse justitie ingevoerd?
Dit hele process lijkt meer op intimidatie waar een stel onnozele knulletjes voor een net zo onnozele reden veroordeeld worden. Maar geeft wel mooi aan hoe vrij Nederland nog is. Misschien moeten mensen beter op hun woorden gaan letten, voor je het weet komt een arrestatie team je van je bed lichten omdat je wat fouts hebt gezegt. Ik zie genoeg uitspraken op fok over marrokanen waar met deze redenatie 80 uur werkstraf (arbeit macht frei) voor gegeven kan worden.
jep.quote:Vrijwel al die jongeren uit die kleine dorpjes zijn zo xenofobisch als de pest.
En dit krijgen ze gewoon met de paplepel ingegoten, ga er maar vanuit dat hun ouders dit wel een "leuke grap" vonden.]
Psst, dat stond al in de OP...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de 8 staat voor de letter h, immers dat is de achtste letter uit ons alfabet. twe keer 8 is dus hh en dat staat voor heil hitler.
Ik voel de haat borrelen in mijn binnenste als ik naar die wagen kijkquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:46 schreef descendent1 het volgende:
De vrijheid van meningsuiting stopt waar het aanzetten van haat of vooroordelen begint....![]()
En je hebt zelf ook wel door dat je.. mwoa.. enigzins overdrijft met je arrestatieteam.
U zet aan tot haat en het vooroordeel dat racisten dom zijn, foeiquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:15 schreef Repeat het volgende:
triest volkKots echt op dat soort lui zonder ook maar enige intelligentie
inderdaad, hij creeert een wij-zij klimaat die de verschillende groepen alleen maar uit elkaar drijftquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:46 schreef Scandum het volgende:
U zet aan tot haat en het vooroordeel dat racisten dom zijn, foei![]()
Precies, misschien dat een modje Repeat's berichtje kan deleten en hem een waarschuwing geven? Stigmatisering van bevolkings groepen is zo 1940.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:50 schreef LiefHeersendBeest het volgende:
inderdaad, hij creeert een wij-zij klimaat die de verschillende groepen alleen maar uit elkaar drijft
je moet de gematigde racisten niet in een hoek drukken omdat sommige hun gedachtengoed misbruiken
Ons racistische leger moeten we ook maar opdoeken in het belang van onze medelanders. De cijfer 8 en het woord "vol" dienen eveneens uit de boeken worden gehaald.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:05 schreef Pool het volgende:
[afbeelding]
Je moet dat "vol=vol" en de andere uitspraken niet volledig uit de context trekken en dan per uitspraak apart bekijken. Kijk naar de foto en je ziet dat het gewoon een racistisch geheel is. Legeruniform, vol=vol, scheldwoorden, etc. Het totaal is duidelijk ernstig grievend tegenover een aantal van onze bevolkingsgroepen.
En dan weet je nog niet eens of ze ook dingen hebben geroepen en/of bepaalde gebaren hebben gemaakt tijdens de optocht. De uitspraak staat nog niet op rechtspraak.nl, maar ik denk dat je beter op basis van de uitspraak kunt oordelen dan op basis van dit korte frontpage-artikeltje.
Kom nou! Hij is niet tegen het racisme, hij is tegen de uitwassen van het racisme.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:28 schreef Scandum het volgende:
[..]
Precies, misschien dat een modje Repeat's berichtje kan deleten en hem een waarschuwing geven?
[..]
Het gaat natuurlijk om de combinatie van al deze zaken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ons racistische leger moeten we ook maar opdoeken in het belang van onze medelanders. De cijfer 8 en het woord "vol" dienen eveneens uit de boeken worden gehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |