abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:57:00 #1
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31458334
Werkstraf voor racistische carnavalswagen
quote:
Op de wagen (zie foto) waren teksten als 'vol=vol', 'een elektronische stoel voor negers', de cijfers '88' (de achtste letter van het alfabet, de h, verwijst naar Heil Hitler) te lezen. In beide optochten kon de wagen geheel ongehinderd uitrijden.
Ik vraag me af wat er racistisch is aan 'vol=vol' en '88'.

'een elektronische stoel voor negers' is een beetje een vage opmerking aangezien ze waarschijnlijk een 'elektrische stoel' bedoelden. Ik begin toch m'n twijfels te krijgen over de Nederlandse justitie.
I'm nobody's sheep
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:01:47 #2
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_31458414
Je sig zegt al genoeg over je.
Weirdo.
Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:05:11 #3
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31458487

Je moet dat "vol=vol" en de andere uitspraken niet volledig uit de context trekken en dan per uitspraak apart bekijken. Kijk naar de foto en je ziet dat het gewoon een racistisch geheel is. Legeruniform, vol=vol, scheldwoorden, etc. Het totaal is duidelijk ernstig grievend tegenover een aantal van onze bevolkingsgroepen.

En dan weet je nog niet eens of ze ook dingen hebben geroepen en/of bepaalde gebaren hebben gemaakt tijdens de optocht. De uitspraak staat nog niet op rechtspraak.nl, maar ik denk dat je beter op basis van de uitspraak kunt oordelen dan op basis van dit korte frontpage-artikeltje.
pi_31458680
Er staat ook nog eens WP op die rode jas.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:14:29 #5
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_31458700
Vrijwel al die jongeren uit die kleine dorpjes zijn zo xenofobisch als de pest.
En dit krijgen ze gewoon met de paplepel ingegoten, ga er maar vanuit dat hun ouders dit wel een "leuke grap" vonden.
Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:18:47 #6
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_31458802
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:57 schreef Scandum het volgende:
Werkstraf voor racistische carnavalswagen
[..]

Ik vraag me af wat er racistisch is aan 'vol=vol' en '88'.

'een elektronische stoel voor negers' is een beetje een vage opmerking aangezien ze waarschijnlijk een 'elektrische stoel' bedoelden. Ik begin toch m'n twijfels te krijgen over de Nederlandse justitie.
Laten we 88 dan antisemitisch noemen, en tevens racistisch; want volgens de Nazi leer waren bepaalde 'rassen' beter dan anderen. De meningen van de Nazi's over zigeuners, Joden en Slavische volkeren('rassen') laten niets aan duidelijk te wensen over lijkt me.

ik mag toch hopen dat je weet waar 88 in dit geval voor staat
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_31459560
Toch wel grappig dat mensen die het minst met buitenlanders te maken hebben de ergste xenofoben zijn.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:01:57 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31459807
als deze wagen niet cynisch bedoeld was, zou ik hem idd rekenen tot een intollerantiewagen. met een nogal wat stormfrontachtige manier van doen. strafbaar? blijkbaar...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:07:10 #9
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31459941
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:18 schreef descendent1 het volgende:
Laten we 88 dan antisemitisch noemen, en tevens racistisch; want volgens de Nazi leer waren bepaalde 'rassen' beter dan anderen. De meningen van de Nazi's over zigeuners, Joden en Slavische volkeren('rassen') laten niets aan duidelijk te wensen over lijkt me.

ik mag toch hopen dat je weet waar 88 in dit geval voor staat
88 staat voor SS of Heil Hitler? Vind het zelf een beetje erg ver gezocht. Moet het getal nu bij wet verboden worden?

Het vereren van Adolf Hitler valt wat mij betreft in de zelfde rangorde als het vereren van Jesus of Mohammed, als iemand dat wil doen moet ie het zelf weten.

Is vol=vol minder acceptabel voor een lonsdaler dan een politicus? Sinds wanneer is de klasse justitie ingevoerd?

Dit hele process lijkt meer op intimidatie waar een stel onnozele knulletjes voor een net zo onnozele reden veroordeeld worden. Maar geeft wel mooi aan hoe vrij Nederland nog is. Misschien moeten mensen beter op hun woorden gaan letten, voor je het weet komt een arrestatie team je van je bed lichten omdat je wat fouts hebt gezegt. Ik zie genoeg uitspraken op fok over marrokanen waar met deze redenatie 80 uur werkstraf (arbeit macht frei) voor gegeven kan worden.
I'm nobody's sheep
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:23:02 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31460363
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:07 schreef Scandum het volgende:

[..]

88 staat voor SS of Heil Hitler? Vind het zelf een beetje erg ver gezocht. Moet het getal nu bij wet verboden worden?

Het vereren van Adolf Hitler valt wat mij betreft in de zelfde rangorde als het vereren van Jesus of Mohammed, als iemand dat wil doen moet ie het zelf weten.

Is vol=vol minder acceptabel voor een lonsdaler dan een politicus? Sinds wanneer is de klasse justitie ingevoerd?

Dit hele process lijkt meer op intimidatie waar een stel onnozele knulletjes voor een net zo onnozele reden veroordeeld worden. Maar geeft wel mooi aan hoe vrij Nederland nog is. Misschien moeten mensen beter op hun woorden gaan letten, voor je het weet komt een arrestatie team je van je bed lichten omdat je wat fouts hebt gezegt. Ik zie genoeg uitspraken op fok over marrokanen waar met deze redenatie 80 uur werkstraf (arbeit macht frei) voor gegeven kan worden.
de 8 staat voor de letter h, immers dat is de achtste letter uit ons alfabet. twe keer 8 is dus hh en dat staat voor heil hitler.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:46:58 #11
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_31460968
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:07 schreef Scandum het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting stopt waar het aanzetten van haat of vooroordelen begint....
En je hebt zelf ook wel door dat je.. mwoa.. enigzins overdrijft met je arrestatieteam.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_31462801
quote:
Vrijwel al die jongeren uit die kleine dorpjes zijn zo xenofobisch als de pest.
En dit krijgen ze gewoon met de paplepel ingegoten, ga er maar vanuit dat hun ouders dit wel een "leuke grap" vonden.]
jep.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:21:46 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31462866
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de 8 staat voor de letter h, immers dat is de achtste letter uit ons alfabet. twe keer 8 is dus hh en dat staat voor heil hitler.
Psst, dat stond al in de OP...
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:13:03 #14
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31465231
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:46 schreef descendent1 het volgende:
De vrijheid van meningsuiting stopt waar het aanzetten van haat of vooroordelen begint....
En je hebt zelf ook wel door dat je.. mwoa.. enigzins overdrijft met je arrestatieteam.
Ik voel de haat borrelen in mijn binnenste als ik naar die wagen kijk

In theorie kan de politie je van je bed lichten, ze hoeven blijkbaar alleen maar het labeltje 'racist' op je te plakken en het publiek gaat dus daar komen ze nog mee weg ook.
I'm nobody's sheep
pi_31465305
triest volk Kots echt op dat soort lui zonder ook maar enige intelligentie
pi_31465582
ze waren gewoon verkleed als racisten.. moet toch kunnen met carnaval
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:46:29 #17
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31465960
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:15 schreef Repeat het volgende:
triest volk Kots echt op dat soort lui zonder ook maar enige intelligentie
U zet aan tot haat en het vooroordeel dat racisten dom zijn, foei
I'm nobody's sheep
pi_31466073
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:46 schreef Scandum het volgende:

U zet aan tot haat en het vooroordeel dat racisten dom zijn, foei
inderdaad, hij creeert een wij-zij klimaat die de verschillende groepen alleen maar uit elkaar drijft

je moet de gematigde racisten niet in een hoek drukken omdat sommige hun gedachtengoed misbruiken
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:28:27 #19
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31466848
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:50 schreef LiefHeersendBeest het volgende:
inderdaad, hij creeert een wij-zij klimaat die de verschillende groepen alleen maar uit elkaar drijft

je moet de gematigde racisten niet in een hoek drukken omdat sommige hun gedachtengoed misbruiken
Precies, misschien dat een modje Repeat's berichtje kan deleten en hem een waarschuwing geven? Stigmatisering van bevolkings groepen is zo 1940.

Tenzij het wel ok was als er Negers zijn triest volk Kots echt op dat soort lui zonder ook maar enige intelligentie op die wagen gestaan had.
I'm nobody's sheep
pi_31467894
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:05 schreef Pool het volgende:
[afbeelding]

Je moet dat "vol=vol" en de andere uitspraken niet volledig uit de context trekken en dan per uitspraak apart bekijken. Kijk naar de foto en je ziet dat het gewoon een racistisch geheel is. Legeruniform, vol=vol, scheldwoorden, etc. Het totaal is duidelijk ernstig grievend tegenover een aantal van onze bevolkingsgroepen.

En dan weet je nog niet eens of ze ook dingen hebben geroepen en/of bepaalde gebaren hebben gemaakt tijdens de optocht. De uitspraak staat nog niet op rechtspraak.nl, maar ik denk dat je beter op basis van de uitspraak kunt oordelen dan op basis van dit korte frontpage-artikeltje.
Ons racistische leger moeten we ook maar opdoeken in het belang van onze medelanders. De cijfer 8 en het woord "vol" dienen eveneens uit de boeken worden gehaald.
pi_31468169
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:28 schreef Scandum het volgende:

[..]

Precies, misschien dat een modje Repeat's berichtje kan deleten en hem een waarschuwing geven?
[..]
Kom nou! Hij is niet tegen het racisme, hij is tegen de uitwassen van het racisme.
pi_31468513
Staat daar op die Vol=vol tekst : Bladiebla of iets over blank ofzo?!
pi_31468688
wat is rasictisch aan 88 en WP (white power)

maak je een grapje ofso TS?

zkr vmbo
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:46:23 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31476805
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ons racistische leger moeten we ook maar opdoeken in het belang van onze medelanders. De cijfer 8 en het woord "vol" dienen eveneens uit de boeken worden gehaald.
Het gaat natuurlijk om de combinatie van al deze zaken. .
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:48:37 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31476866
Dat zal ze leren, stelletje schorriemorrie!
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')