Sja, niet iedereen blijft 18. Jouw beurt komt ook nog wel dat je zorgen gaat maken dat dat aanhangseltje van je met de jaren steeds verder verlept.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:41 schreef maertz het volgende:
bah, velepte en belegen bijstandsmoeders in string
Ja, laten die bijstandmoedertjes eerst maar eens lief, zorgzaam en verdraagzamer zijn in plaats van de geëmancipeerde, bazige en quasi-onafhankelijke kenau uit te hangenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:13 schreef longinus het volgende:
Ik wil wel een bijstandsmoeder, een mid 30 er vind ik best wel leuk.
Maar mij intereseerd karakter meer als dat ze een string draagt.
En zelfs binnen de partij zorgt dit "idiote" plan voor problemen;quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:17 schreef The_day_after het volgende:Enschede - Ferdy Lammerink en Hans Hofte van de Enschedese Stadspartij gaan aanstaande zaterdag op de markt gratis strings uitdelen aan 'zielige' bijstandsmoeders, zodat ze dan misschien eerder aan de man komen. Zij doen dit als ludieke actie om te laten zien hoe belachelijk zij het vinden dat de VVD wil dat de gemeente moet gaan bemiddelen bij relatieproblemen, om zodoende het aantal bijstandsuitkeringen in Enschede naar beneden te brengen.
quote:Heibel bij VVD over ‘koppelplan’
Door Jan Ankoné
ENSCHEDE - Heibel binnen de Enschedese VVD: gemeenteraadslid Sisca van de Aa neemt afstand van het spraakmakende plan van haar eigen partij om bijstandsvrouwen via relatiebemiddeling aan de man te helpen. Ze omschrijft het voorstel als ‘borrelpraat’ en ‘groot gezwam’.
Van der Aa: ‘Ik schaam me ervoor dat ik tot een partij behoor die dit serieus ter discussie wil stellen.’ Ze geeft eerlijk toe dat ze de bewuste passage in het concept-verkiezingsprogramma aanvankelijk over het hoofd heeft gezien. Pas na publicatie in deze krant drong de betekenis ervan echt tot haar door. ‘Principieel verwerpelijk en voor liberalen ondenkbaar’, zo noemt ze het idee om het aantal uitkeringen terug te dringen door mensen in de bijstand te ‘koppelen’ aan een partner. Ze heeft geprobeerd VVD-bestuur en -fractie te bewegen om het programma alsnog aan te passen. Tevergeefs. Het raadslid wil nu tijdens de komende ledenvergadering voorstellen om het omstreden plan te schrappen. ‘Ik wil er niet eens serieus over discussiëren, zoiets doms.’
Bestuur en fractie willen die discussie juist wel aangaan. In de ledenvergadering, waar een definitief standpunt wordt vastgesteld. Op basis daarvan wil de VVD dan een gesprek aangaan met de stichting BEU (Bundeling Enschedese Uitkeringsgerechtigden).
De VVD is geschrokken van de heftige reacties, zo blijkt uit een persverklaring. ‘Wij betreuren het dat de discussie over deze loden last voor de Enschedese samenleving en de individuele bijstandsgerechtigde wordt beheerst door een suggestie van relatiebemiddeling als één van de mogelijke oplossingsrichtingen. Met de verwijzing naar relatiebemiddeling hebben wij een signaal willen doen uitgaan (...) , dat wij open staan voor elke suggestie die kan bijdragen aan de oplossing van deze hardnekkige problematiek. Daarbij zal vanzelfsprekend zorgvuldige afweging moeten worden gemaakt tussen het collectieve belang en het individuele belang van de bijstandsgerechtigde. Wij beseffen daarbij terdege dat bijna elke mogelijke oplossing gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene.’
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:13 schreef longinus het volgende:
Ik wil wel een bijstandsmoeder, een mid 30 er vind ik best wel leuk.
Maar mij intereseerd karakter meer als dat ze een string draagt.
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:40 schreef pc-fr34k het volgende:
Ze kunnen ook bier inslaan, komen ze ook aan de man..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |