abonnement Unibet Coolblue
pi_31435282
SMSFRAUDE bij Big Brother!!!

Ik heb dit verhaal uit eerste hand en is verteld door Gert-Jan van BBIII the battle . Hij heeft mij dit verteld in een kroeg was (is) niet bedoeld voor publicatie. Vier jaar geleden deed een heel goede vriend, Gert-Jan de Boer (ik weet niet of hij dit leuk vind dat ik zijn naam vol schrijf, zeker niet na dat gesijk van die nepaangifte over drogering) mee met Big Brother the Battle. Ik weet wel dat hij furieus zal zijn omdat ik dit post, maar na gisteravond wordt het voor mij te gek.

Hij was in de finale derde geworden. Twee weken nadat hij uit het huis was vertrokken is hij benaderd door ene X (ik weet zijn naam niet, maar hij wel) van Golden Bytes BV. Met de vraag of hij de belrecords voor 100.000 Euro wilde kopen van de finaleavond. Daaruit bleek klip en klaar dat hij, en niet Sandy de winnares was geworden van de derde editie. Hij is daar niet op ingegaan, hij geloofde het wel, hij was moe en wilde verder. Een week daarna werd wederom dit aangeboden voor 10.000 Euro. Ook hier heeft hij geen gehoor aan gegeven.

De medewerker zag al in dat het kansloos was om hier geld uit te slaan maar heeft toch de gegevens overhandigt. Gert-Jan heeft deze gegevens behoorlijk bestudeerd en kwam er inderdaad achter dat hij had gewonnen. Zijn baan en zijn gevoel, dit project was afgelopen hebben er voor gezorgd dat hij niets met deze gegevens heeft gedaan. Hij was tevens te schijterig om het tegen John de Mol op te nemen. Ik weet niet wat hij met die gegevens heeft gedaan.
Waarschijnlijk heeft hij deze nog. Hij was wel pissed-off en heeft wat dingetjes uit laten zoeken.

Golden Bytes doet de Belspelletjes en sms activiteiten van Endemol. Golden Bytes is destijds een onderdeel geweest van Gouden Kooi BV. Een BV opgericht voor Big Brother door John de Mol destijds. Er gaan miljoenen in deze BV om, laatst is er weer een venture capital rondje geweest die
het benodigde geld heeft opgehaald. Zie verder www.goldenbytes.com. De reden van wie er in het programma blijven of wie de winnaar wordt heeft twee redenen. Wie is belangrijk voor het plot en met betrekking tot de winnaar wie past het meest bij de doelgroep van de zender. (In het
geval dat Jim bij Idols tweede werd is omdat hij voor de wet niet oud genoeg was om op te treden en derhalve de winnaar Jamai werd) Kortom zo worden terechte winnaars als Koos, Gert-Jan en Margriet op het ereschavot op een ander plaats geplaatst dan waar ze recht op hebben (en de
geldprijzen die hun door de neus wordt geboord. Voor Koos werd een nog zuurdere oplossing gevonden maar dat is omdat ze bij BB twee nog niet de mogelijkheid hadden om e.e.a. te beïnvloeden via de stemmingen.

Even terug te komen op Golden Bytes. De mensen stemmen via een nummer (in
dit geval 1010 en geven een naam door. Dit heet Content Scanning. Dit gaat via een centraal nummer en de server van Golden Bytes distilleert de namen en houdt de telling bij. Dit is pas te checken of dit klopt bij Golden Bytes zelf. Drie jaar geleden was de techniek wel zo ver maar werd
nog niet gehanteerd door Golden Bytes. Er werd op aparte nummers gebeld en gesmsst door kijkers en ieder telefoonnummernummer krijgt bij ieder gebeld nummer of ieder ontvangen berichtje een extra stem.

Dit is heel makkelijk te verifiëren. Namelijk bij de providers de inbound calls op te vragen en de inbound sms. Immers wat ontvangen is door Big Brother (Golden Bytes) is ook verstuurd door degene die de (mini)factuur ontvangt. Dit heet micro payments.

Met een beetje kennissen bij KPN kan je er zo achter komen wie wie gebeld heeft en je geeft gewoon de nummers van de deelnemers door. Nu komen natuurlijk niet alle smssjes en telefoontjes van KPN naar KPN dit gaat ook via andere carriers zoals (toen Libertel, Ben, Telfort en.. KPN.

Gert-Jan heeft niets met deze gegevens gedaan en wordt zelfs een beetje kwaad als ik hem hier weer op attendeer. Een jaar geleden waren de uitreikingen van de TMF awards die al 's ochtends vertelde dat Marco Borsato had gewonnen terwijl er 's avonds nog gestemd kon worden. Er zijn
toen kamer vragen gesteld door Jan de Wit van de SP aan Minister Donner.

Let wel Big Brother heeft geen licentie om dit kanspsel te doen. En is dus strijdig met de wet. De heer Donnner heeft zich in slaap laten sussen dat dit soort programma;s slechts enkele tienduizenden euro;s op leveren en niet meer. (Het kost meer dan dat het oplevert). Aangezien er meer prangerder issues in de Nederlandse samenleving zijn.

FOK de FIK erin!! Laat jezelf en het Nederlandse publiek deze miljoenen zwendel niet aanleunen. Stuur een berichtje naar j.dwit@tweedekamer.nl.
Hij is Tweede Kamerlid voor de SP en hij zoekt steun om dit aanhangig te maken zodat dit voor eens en altijd wordt gestopt. In andere landen is hier wetgeving voor. Aangezien Endemol geen licnetie heeft wil hij hier een einde aan maken. Hij heeft echter jullie steun nodig.

Hieronder een standaard brief die je copy paste kan doen en per e-mail
kan versturen naar Jan de Wit.

Tweede Kamer
SP Fractie
T.a.v. J. de Wit
Den Haag

Geachte heer De Wit,

Ik heb vernomen dat u onderzoek doet naar de illegaliteit van belspelletjes. Ik wil mijn bezorgdheid uiten en hoop dat u dit aanhangig kan maken in de tweede kamer zodat hier paal en perk wordt gesteld. Desnoods met een politie-inval bij Golden Bytes BV. Deze organisatie licht de afgelopen jaren al op grote schaal de Nederlandse bevolking op. Dit betreft miljoenen Euros.

Evenals destijds er bewijs was van malversaties bij de TMF Awards was het woensdag 13 oktober weer zover. Endemol had al eerder de stand vermeld dan dat de lijnen waren gesloten. We worden bedonderd op grote schaal. Kunt u voor mij aangifte doen en dit door de politie laten uitzoeken.

Laat u niet weer in slaap sussen door goedbedoelde woordvoerders van deze organisatie die het weer zal afdoen als een foutje of dat dit als marginale inkomsten genereert.


Hoogachtend,

Naam
Emailadres
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:52:46 #2
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_31435353
Maakt ie er helemaal zo'n username voor aan.

Maar anyway, heb je nou echt niets beters met je tijd te doen dan je hier druk over te maken?
pi_31435494
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:52 schreef Tragedy het volgende:
Maakt ie er helemaal zo'n username voor aan.

Maar anyway, heb je nou echt niets beters met je tijd te doen dan je hier druk over te maken?
Inderdaad ^^
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_31435583
Ik verbaas me hier niet over. Ik vond ook dat Gert Jan moest winnen en was ervan overtuigd dat er gerommeld werd met de stemmen.

Nu heb ik dat weer en dit verhaal is de bevestiging van mijn vermoedens.

Ik heb steeds gezegd dat het geen zin heeft om te bellen, omdat voor de programma maker allang vaststaat wie er uit gaat. Brengt alleen maar geld in het laatje.

Dit gegeven is een onderdeel van BB en of we de minister nou mailen of niet, Talpa zal de uitslagen blijven manipuleren
pi_31435585
what else is new?
pi_31435620
Zo zo, speciaal voor geregged?
pi_31435673
Na 'gesijk' stopte ik met lezen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31435683
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef smsfraude het volgende:
Gert-Jan
Ah, de GHB-dateraper. Bronnetje hoor.
pi_31435701
GHB is okay, overigens.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31435711
quote:
Let wel Big Brother heeft geen licentie om dit kanspsel te doen. En is dus strijdig met de wet.
Sinds wanneer is het SMSen voor het aanwijzen van een winnaar een kansspel? Het valt onder de noemer van televoting en is daarom volstrekt legaal.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:08:36 #11
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_31435724
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:03 schreef cuall het volgende:
Ik verbaas me hier niet over. Ik vond ook dat Gert Jan moest winnen en was ervan overtuigd dat er gerommeld werd met de stemmen.
Sandy was een meer dan terechte winnaar van BB3. Gert-Jan was een nerd, Andries een klootzak en Daniëlle te slaapverwekkend voor woorden. Logisch dus dat Sandy gewonnen heeft.
pi_31435807
Jezus heftig verhaal joh! Ik ga er een email aan wagen! Dit verbaast me niets. Vanochtend stond de TALPA site ook al roodgloeiend. De helft is al weer verwijderd. Watr een kutstreek!
pi_31435855
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:07 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ah, de GHB-dateraper. Bronnetje hoor.
Staat toch ook in bovenstaand bericht, ben blij dat je leest dat je ene bronnetje hebt!
pi_31435866
Ik schrik me rot
Een bericht als dit had ik nooit verwacht!
Bron is ook zeer betrouwbaar.

Iedereen weet dat dit gebeurt en vele blijven erin trappen.
In TV land is er toch de uitspraak ;
Alles voor de kijkcijfers!

Dat was zo, is zo en zal zo blijven!
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:21:30 #15
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31436025
het verbaast me niets, zie dit verhaal


Uitslag Big Brother al bekend voor sluiting lijnen

Is Big Brother doorgestoken kaart? Zeker twintig minuten voordat donderdagavond tijdens de live-uitzending van Big Brother werd bekend gemaakt dat Linda als derde bewoner zou afvallen stond dat al op telekekst-pagina 372 van Talpa te lezen.
Lees verder >>Terwijl het publiek tot vlak voor het moment supreme door Bridget Maasland werd opgeroepen om te bellen of te sms-en voor de favoriete bewoner, stond de uitslag al vast. Endemol-woordvoerder Jeroen van Waardenberg noemt dat, in het AD, niet te verklaren. Het voorval wordt tot de bodem uitgezocht, zegt hij.

Eerder waren er al geruchten op internet dat er vals gespeeld zou worden bij Big Brother. Zo zou de zwangere bewoonster Tanja, gisteren de winnares met 42 procent van de stemmen, onder geen beding weggestemd kunnen worden, omdat Talpa-baas John de Mol per se een bevalling in het Big Brother-huis wil zien.
De Endemol-woordvoerder ontkent dat stellig en bezweert dat alles eerlijk verloopt. Het is echt fair play. Al besef ik dat het dramatisch is als dit soort dingen gebeuren. Dit kunnen we niet hebben. We staan er niet goed op, maar er zal vast een verklaring voor zijn.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:26:40 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31436141
Dag Jan
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:26:48 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31436146
Ach
Dan smsen we allemaal maar niet hoor
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:27:41 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31436171
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:06 schreef LostFormat het volgende:
Na 'SP' stopte ik met lezen.
pi_31436342
Bridget: "Tanja, er is massaal voor je gesmst"
Hoezo manipulatie...
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:39:04 #20
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_31436444
Goed zo, de idioten die stemmen verdienen dit welhaast.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:39:27 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31436448
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Bridget: "Tanja, er is massaal voor je gesmst"
Hoezo manipulatie...
Komt erg raar over ja.
Je kan ook bellen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:40:27 #22
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31436480
Huh? Zijn er dan nog mensen die wél geloven dat het allemaal eerlijk verloopt?!
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:42:42 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31436526
Na Gert Jan stopte ik met lezen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31436687
"A fat woman walked into the shoe store today. She was so fat, she had three smaller women orbiting around her."

Al Bundy \o/
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_31436772
Menno zal de volgende exit wel zijn, hij had beter niet kunnen zeggen dat ie thuis op z'n computer bewijs heeft dat er gemanipuleerd wordt met de uitslag van de stempercentages en daar moet ie nu al 2 weken voor boeten in de vorm van waarschuwingen, sancties, het niet mogen dragen van een petje
Hummie gooit Menno er over 2 weken uit, let maar op...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')